Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Big bang 1ste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 3x Big bang 1ste kweek

In alle 4 de hoekjes paar druppels water klein beetje het bakje fijnknijpen (komt die gelijk mooi los) en je kan zo hele voetje ineens meenemen

Vroeger met de grootouders mee de moestuin in heeft toch zn voordelen xD

Ze groeien als gekken, beiden zijn nu alweer aardig omhoog aan het komen, terwijl ik ze gister tot net onder de blaadjes heb ingestopt, ze hebben er goed zin in dat is goed te zien

Kheb inmiddels ook weer een nieuw zaadje ter aarde gelegd nadat die vrij snel in een glas ontkiemd was (20 uur ong) deze heeft der kopje nog niet laten zien, maar als ze net zo snel is als der zusters dan is ze met 2 dagen aan het genieten van de lamp

Over 3 dagen ga ik de lamp 6 uur uit zetten, de kleinste zal dan wat achter blijven, maar deze zal ik later wat meer in het middelpunt gaan zetten.

Temp en LV sinds Luchtbevochtiger volledig onder de knie, Temp 22/26 graden LV 45/55%
    Last edited by Mr_3ppozz; 17 April 2009, 19:14.
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

weer even een foto updateje

Met zn 3tjes in de warmte

De oudste:

De achtervolger, deze gaat lekker rap :

En de luchtbevochtiger zonder kap, heb de liters nog niet uitgemeten enzo (geen handleiding) maar gok toch wel genoeg, heeft ruim 8 uur op halve stand gedraaid en zat nog een halve liter in
      sigpic

Comment

Je bent goed bezig man, ga zo door Is die derde al boven de grond? Je spruitjes zien er leuk uit!

Greetzz

Comment

Daar zijn we weer met een kleine status update...

de spruitjes doen het prima naar mijn gedachte, het 2de setje bladeren laat zich al zien, en staat al met de punten naar buiten. Wel beginnen bij de 2 spruitjes de blaadjes wat te hangen op de punten...ik hoop dat dat geen vreemd of vervelend iets is...

Het nieuwe zaadje heeft vandaag zn kupke boven de grond laten zien, zodra deze spruit 5 dagen oud is gaat de lamp op 18/6 daar deze nu (nog steeds) op 24h staat....

Temp en LV in de kast op dit moment 25.2 om 58%

Edit: Fotos van een van de spruitjes

Last edited by Mr_3ppozz; 20 April 2009, 19:45.
          sigpic

Comment

De dames staan nog steeds mooi te zijn, het 2de setje bladeren komt er aan, bij de oudste is dit meteen al een 3-vingerig blad, bij de iets jongere is het nog niet te zien of er meer vingers aan zitten.

Ons kleine nieuwe spruitje heeft zn kupke laten zien en is inmiddels al 3 cm de lucht in geschoten. Ik heb vandaag overdag de eerste 6 donkeruren gehad, helaas was ik niet thuis om te zien hoe ze het gedaan hebben, maar ik denk wel goed.

De temperatuur was mijn grootste zorg en dat is ook met reden gebleken, het was vandaag was frisjes en ik heb vergeten de frisse lucht anders binnen te leiden. Op een lekkere warme dag voor ik de verse lucht aan vanaf het balkon direct achter de kast (allemaal passief), met koudere dagen en nachten laat ik een raam openstaan waardoor de frisse lucht naar binnen kan, maar sluit ik de deur achter de kast om daar geen "te koude" lucht direct de kast in te zuigen.

Helaas hangen de eerste 2 bladeren op beide dames nog steeds, ze zijn nu zelfs om aan het krullen naar binnen, en volgen nogsteeds het zelfde verloop als op de foto. Op de oudste beginnen nu wat kleine vlekjes te tonen, 1 daarvan is iets bruinig dus ik dacht aan teveel licht/te dichtbij de lamp. Ik heb het plateau nu ongeveer 10 cm verlaagd waardoor er nu 60/65CM tussen de lamp en de kleintjes zit. Het spruitje staat op een extra verhoging om te zorgen dat ze niet nog harder gaat stretchen. == Als eerste ingeving kon het zijn dat de planten mogelijk te droog stonden, dus heb ik ze gisteren een extra dosering gegeven...kan dit een vervolg zijn van uitdroging/overbewatering, de grond voelt nu mooi klam aan, net niet nat. ==

Fotos zullen morgen komen vlak voor het licht weer aan gaat, dan kan ik de beste foto's nemen met de juiste kleuren
            Tips, adviezen en ideeen, ik hoop dat jullie me weer een stapje verder kunnen krijgen.
            sigpic

Comment

Updateje met foto's

De planten hebben wederom een donkere ochtend gehad, op het koudste punt was het 14,5 graden maar dat was omdat de luchtbevochtiger nog aanstond en de mist toch aardig afkoelt blijkbaar... Deze gaat dus in de donkere periode uit.

Nu even wat foto's in goed licht, de 2 grote dames doen het redelijk al heeft 1 wat bruine vlekjes op 1 blad...

De vlekjes, wat onduidelijk excuus hiervoor

hetzelfde plantje van boven:

en de 2de hardgroeier

Het nieuwe spruitje heeft zn eerste paar blaadjes nu lekker in het licht staan, maar is wel wat aan het strekken zoals verwacht.

Heeft iemand ideeen betreft de bruine vlekjes op het blad? het zijn net dorre puntjes, het kan zijn dat er water op het blad is gekomen, maar kan het ook iets als calcium tekort zijn???
              Hulp is zeer welkom
              sigpic

Comment

Ik zou ze over potten in elk geval,best groot plantje voor zo klein potje, verder denk ik dat de andere jou hier wel verder me kunnen helpen
                groetjes
                God was never on your side..

Comment

Ik ga ze morgen overpotten, de lamp hangt nu op zn laagste punt... en is eigenlijk ong te hoog, ik heb nieuwe kettingen gehaald en zal deze morgen erin monteren. Dan gaan de kleintjes naar hun eindpot, een 15/20L potje
                  sigpic

Comment

je zit 9 op 10 met een ondervoeding van magnesium!
                    epsonzout gaan halen bij apotheker en 1 theelepeltje op 1liter water doen...

grtzzz

Comment

\o/ Dank je dank je dank je... dat is gewoon bitterzout? daar heb ik nog wel paar honderd gram van liggen
                      sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door haze'o'lator View Post
                        je zit 9 op 10 met een ondervoeding van magnesium!
                        epsonzout gaan halen bij apotheker en 1 theelepeltje op 1liter water doen...

grtzzz
                        Gewoon effe vragen of je dat zeker bent want bij mij zag dat er helemaal anders uit :/. Dat begon iets meer gelijkmatig op te komen precies. Hier de link nog even:

Comment

Jona, thanks voor het mee reageren

helaas had ik dat ook gehoopt, maar heb sinds de eerste vlekjes enkel nog via een slangetje water gegeven en enkel aan de rand van de pot... en toch zijn er nieuwe vlekjes bij gekomen....

Ook viel me op dat op de oudste bladeren er een hele lichte verkleuring begint te komen langs de nerf van het blad...

Andere mogelijkheden?
                          sigpic

Comment

Wat epsonzout geven kan geen kwaad, ook als het 'niet echt nodig' is, dus ga dat alvast preventief gaan doen zoals Haze je aanraadde. Je zou anders eens de onderkant van je blaadjes moeten fotograferen met een liefst iets betere kwaliteit aangezien het wat wazig is. Hou het heel goed in de gaten zodat je op tijd de nodige zaken kan ondernemen

Comment

Ik zit er dagelijks met mn neus bovenop (en ze ruiken nu al lekker ) ik hou alles zeer strak in de gaten... ik zie dat het bitterzout dat ik heb staan nog meer toevoegingen heeft dus ga wel kaal epsonzout halen. Ik zal ze eens een paar slokken daarmee geven en dan kunnen we ze weer in de gaten houden.

Morgen gaan ze ook over in de grote potten dat kan voor wat extra stress zorgen, maar misschien ook juist de ruimte bieden die ze nu tekort komen....

Ik hou jullie op de hoogte en ga morgen ff een goeie digitale cam scoren voor een paar shots
                              sigpic

Comment

he? heb jij ook bruine vlekjes op je bladeren van je big bangs? ik heb hier ook last van terwijl mijn super skunk zaailingen er geen last van hebben. ook hangen de bladeren vrij slap.

succes verder!

Comment

Bezig...
                                X