Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

northen light AF & white widow AF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

northen light AF & white widow AF

Korting op 420shop
    20160615_190448.jpg

de plantjes wanneer ze boven grond kwamen
    20160620_194716.jpg20160620_194821.jpg20160621_183325.jpg

na een goede 3 weken
    20160701_063833.jpg20160701_063847.jpg20160701_063853.jpg20160706_065023.jpg20160706_065027.jpg20160706_065031.jpg20160707_172012.jpg20160707_172020.jpg20160707_172031.jpg

vragen en opmerkingen zijn altijd welkom
    groeten lorre
    Attached Files

Re: northen light AF & white widow AF

Moie foto's want zelf op de foto zie je dat je blad dor de led plaatselijk een ander lichtbeeld krijgt. Ik kan verder niks op ledfoto's zien enkel kleuren ze wel erg paars (donkergroen) met een normale witbalans.

Comment

@flintstoned: dat vind ik dus ook een nadeel van de LED lamp
      je moet een extra verlichting gaan plaatsen om de kleur van de blaadjes goed te kunnen zien

zal kijken om eens wat foto's zonder de LED verlichting te plaatsen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

20160709_150454.jpg20160709_150524.jpg20160709_150506.jpg20160709_150612.jpg20160709_150520.jpg
      Last edited by lorre07; 9 July 2016, 15:24.

Comment

Die moet je overpotten
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

@flintstoned: dat vind ik dus ook een nadeel van de LED lamp
          je moet een extra verlichting gaan plaatsen om de kleur van de blaadjes goed te kunnen zien

Comment

@de witte:
            heb ik ondertussen al gedaan

@flintstoned:
            weeral wat bijgeleerd, thx

dus als ze jong zijn kunnen ze hier nog goed tegen.
            maar hoe zit het dan als ze wat ouder zijn ?

even een update.

een klein probleem met nummer 3.

bij het verpotten heeft deze een moeilijke bevalling gehad : een paar wortels die afgebroken zijn
            nu een paar dagen later begint het plantje te gangen en de onderste blaadjes verkleuren naar geel.
            ze groeit ook niet meer sinds die dag.
            20160712_210725.jpg20160712_210736.jpg20160712_210801.jpg20160712_210808.jpg

heb wat research gedaan , dit zou normaal zijn en na een tijdje zich herstellen.
            iemand ervaring mee ?

ondertussen de eerste tekenen van bloei !!
            20160712_210613.jpg20160712_210650.jpg

de volgende 4 zaadjes zijn aan het ontkiemen
            ga eens testen hoeveel effect het heeft om plantjes te groeien met enkel de LED lamp op booster functie

groeten lorre

Comment

Afgebroken wortels bij het verpotten is nooit leuk en ook niet goed voor de plant. Het vertraagd een hoop, hoewel dat meestal wel weer losloopt voor dat de bloei begint. De regels is dat de wortels qua omvang gelijk moet zijn aan het bladerdek, of wat er boven de grond zit zegmaar. Als dit niet het geval is, zal de plant wat bladeren opofferen tot de wortels weer aangegroeid zijn. Deze bladeren zijn niet perse definitief verloren, is per geval anders. Wel zal de plant even niet groeien. Maar normaal gesproken gaat de plant na een weekje bijkomen weer vrolijk verder.

Om afgebroken wortels te voorkomen groei ik plantjes voor in 1liter air pots, die zijn namelijk heel makkelijk van de kluit te halen zonder de kluit te beschadigen, als je de pot handig van de kluit haalt. Dit doe je door de pot normaal neer te zetten, of nog beter op een bedje van perliet oid zodat de plastic bodem ondersteund wordt. Vervolgens wikkel je de buitenkant van de pot van de kluit af. Vervolgens hou je de plastic bodem en kluit vast en zet je het geheel op de aarde wat in de nieuwe pot zit, naast het gat waar de kluit in gaat. Nu til je voorzichtig de kluit van de plastic bodem, met twee handig (droge kluit werkt handig), in het gat van de nieuwe pot. Opzich kun je ook de plastic bodem er eerst bij in zetten, gewoon de kluit er scheef in, dan de plastic bodem eruit trekken met beleid. Desnoods verhuis je de bodem mee en laat je die erin zitten, de wortels vinden hun weg wel door de opengewerkte bodem.

Nooit meer een kapotte kluit of afgebroken wortels en de plant slaat ook nog veel sneller aan omdat de air pot de plant een prachtige volle wortelpartij geeft.

Ik schuif aan, ben benieuwd
              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

QNQ2014127.JPG

Voila, tis gebeurd, vooruit kijken.
                Je kunt ze een beetje nat sproeien, via het blad nemen ze makkelijker water op.
                2 uur voor licht aan, of een minuutje voor het licht uit gaat.
                Na overpotten een weekje geen voeding.

Dus als ik 't goed begrijp zijn dit niet de NL en WW auto's maar plantjes van Igrowcan ?
                Welke zijn dit dan ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

super bedankt voor de feedback en de tips

heb deze opgenomen in mijn boekje
                  om bij de volgende groep te kunnen toepassen

ik schrijf namelijk graag alles op om hier dan op het einde van de rit een soort van schema van te kunnen maken

nummer 3 is duidelijk aan de betere hand
                  blaadjes komen weer op hun plooien
                  enkel de gele zullen duidelijk afsterven

@QnQ:
                  zijn de potten te groot ? ( 11 liter )
                  had op verschillende fora gelezen dat 11L het minimum is ( ze raden 20L aan , maar passen dan niet zoveel plantjes in de tent )
                  ook dat autoflowers niet echt dol zijn op stress

en ik had gelezen dat de metalen potten waar ze eerst in zaten niet goed zijn voor de planten en ook te klein om van de volle oogst te genieten ( waren 1L dacht ik )
                  1 van de potten vertoonde teken van oppervlakkige roest ( buitenkant )

dank je voor de tips ivm de voeding bij het verpotten
                  zal de volgende keer rekening mee houden

het zijn wel degelijk NL en WW auto
                  komen in een pakketje die igrowcan noemt
                  daar zitten 2 zaadjes in ( royal queen seeds )
                  een pot met grond
                  flesje met voeding
                  en zo een bolletje voor te ontkiemen

volgens de reclame zijn deze gemaakt om op de vensterbank te plaatsen en met een natuurlijk licht te groeien
                  aangezien ik deze cadeau had gekregen terwijl ik net een tent en dergelijke had aangekocht , heb ik deze gebruikt als test en beginners plantjes

enkel de voeding gebruik ik niet
                  ik gebruik Aptus all in one voeding

eind deze week ga ik de booster aan zetten

groeten lorre

Comment

Nee, ik bedoelde dat de eerste pot te groot was.
                    Omdat men normaal pas overpot als de pot te klein wordt.

11L is groot zat voor autoflowers, dus daar hoef je niks meer aan te doen.
                    Hoe staan ze er bij, gaat alles nog goed ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QnQ: had je verkeerd verstaan sorry

maar hoe zit het dan met het feit dat auto's niet graag verpot worden ivm stress enzo ?

even een update doen
                      het is even geleden omdat het de laatste dagen druk is geweest.
                      de nieuwe zaadjes die kwamen piepen
                      20160715_150955.jpg20160715_151001.jpg

de plantjes zijn ondertussen hersteld van de verpotting
                      en de nieuwe hebben ook al het kopje boven grond gestoken
                      en groeien aardig goed onder het booster licht
                      20160720_180134.jpg20160720_180140.jpg20160720_180210.jpg

nog wat foto's van de plantjes die in bloei staan
                      de ene wat meer dan de andere
                      20160719_204925.jpg20160720_180148.jpg20160720_180155.jpg20160720_180201.jpg

de plantjes krijgen elke dag ongeveer 100ml (niet de nieuwe) met een beetje voeding

even een vraagje
                      ik had gelezen dat elke dag water geven in de meeste gevallen te veel is
                      maar de grond staat toch elke ochtend heel droog ( als ik een kuiltje maak om wat dieper te kijken is de grond daar gewoon klamp )

groeten lorre

Comment

Een AF heeft meer een hele korte vegatatieve fase. Ze groeit een node of 5 tot 8 om dan in bloei te gaan. Enkel tijdens die korte groeiperiode maakt ze flink wat wortel aan maar in bloei maken ze nauwelijks nieuwe wortel aan. Ze vernieuwen dan enkel nog de haarworteltjes. Vandaar dat een AF verpotten doorgaans negatiever uitpakt dan gewoon meteen in de eindpot starten. Bij verpotten heb je altijd wortelschade en dus stilstand. Op een groeiperiode vn een paar weken of zoals buiten een paar maanden maken die paar dagen stilstand na verpotten niet zoveel uit maar een AF stoor je dus liever zo min mogelijk zolang die nog niet in bloei is.

Je kan natuurlijk elke dag water geven. Of je te veel geeft hangt dan af van de hoeveelheid die je geeft. Dat de bovenste cm uitdrogen is geheel normaal.

Comment

Bezig...
                        X