Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekje op CFL 200Watt lamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekje op CFL 200Watt lamp

    Korting op 420shop
    Hallo mede hobbykwekers

    ik ben hier heel actief geweest van 2010 tot 2013 met mijn kweek verslagjes

    maar door politie controle alles moeten afbreken juist in begin van de bloei ... was pijnlijk

    nu was ik het terug beu en heb mij terug alles gekocht en ga terug beginnen met een kweekje en ook verslagje

    Dus ik heb me een Mamoet tent gekocht van 80x80x160 ben ik even achter geweest naar terneuzen bij de urban garden shop super vriendelijke en behulpzame man

    Met dat ik mijn vorige kweekjes op hps en LED heb gekweekt heb heb ik nu gekozen voor een cfl lamp van 200 watt een bloei en een groei lamp ( 2700 - 6400 ) en katrol systeem

    en een clip on fan en smart pots van 12L

    mijn zaadjes zijn van royal queen seeds zoals altijd

    heb 1x critical 1x bubbelgum XL 1x ice en 1x white widow

    en als voeding heb ik de gehele lijn van bio bizz + de bio bizz heaven en fish mix nog extra als toevoeging

    zoals je kan zien op de foto's staat het kastje klaar en de zaadjes liggen op nat pappier tussen 2 bordjes

    binnen enkel dagen geef ik een update als ze zijn uitgekomen

    DSC04581.jpg
    DSC04582.jpg
    DSC04583.jpgDSC04584.jpg
    Last edited by smoker2002; 12 July 2016, 21:11.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    #2
    Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

    Veel succes, ik ben benieuwd naar het resultaat van dergelijke zware CFL. Zelf heb ik altijd pech gehad met de levensduur van E27 spaarlampen.

    Comment


      #3
      Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

      Heel naar zo'n politie inval, om kwaad van te worden. succes met deze serie. Ik zit
      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

      Comment


        #4
        Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

        Ik wens je veel succes toe!
        Waarom de keuze voor cfl en geen tneon?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
          Ik wens je veel succes toe!
          Waarom de keuze voor cfl en geen tneon?
          ik heb enkele verslagen gelezen over die lampen met hele goeie resultaten
          heb in het verleden TL bak en hps en LED al gebruikt voor de kweken en met dat het nu al 3 jaar
          geleden is dat ik nog heb gekweekt en goeie resultaten heb gezien wilde ik deze ook eens proberen

          straks foto's want ze komen uit de zaadjes zal ze tegen 16 uur in de potten steken en in de propegator en onder de lampen
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              DSC04585.jpgDSC04586.jpgDSC04587.jpgDSC04588.jpgDSC04589.jpgDSC04590.jpgDSC04591.jpgDSC04594.jpgDSC04592.jpgDSC04595.jpg

              Vragen en voorstellen zijn altijd welkom

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              bedankt voor je reactie maar bij de cfl lampen heb je geen voorschakel apparaat nodig is gewoon plug and grow
              als deze niet goed moest werken kan ik volgende kweek altijd overschakelen naar T-neon
              heb juist meer dan 350 euro uitgegeven voor mijn gehele uitzet nu zo zal zeker eerst 1 kweekje zo zijn en kijken naar het resultaat
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
              KEEP ON GROWING AND SMOKING

              Comment


                #8
                Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

                De cfl heeft dat ingebouwd in de "voet".
                Ik wou je zeker niet ontmoedigen of doen van lamp wisselen . Veel succes.

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

                  Klopt niet. Alle gasontladingslampen hebben een vsa om de lamp op te starten. Bij spaarlampen, of hier bij uw zwaar grow cfl zit de vsa ingebouwd onderin de lampvoet. Wat als nadeel heeft dat deze niet apart te vervangen is, bij t-neon en tl buizen wel.
                  Ik lees ook veel klachten over deze lampen, maar mss heb je meer geluk.

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

                    Wat wel belangrijk is denk ik is dat iedereen die durft te kweken met CFL, melding maakt bij de fabrikant als er een defect is. En dan maar hopen dat er iets mee gedaan wordt. Zou mooi kunnen zijn als de CFL's doorontwikkelt worden op deze manier, aangezien het voor sommige mensen toch echt hun weapon of choice blijft. Diversiteit blijft mooi.
                    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dkuttekop View Post
                      Wat wel belangrijk is denk ik is dat iedereen die durft te kweken met CFL, melding maakt bij de fabrikant als er een defect is. En dan maar hopen dat er iets mee gedaan wordt. Zou mooi kunnen zijn als de CFL's doorontwikkelt worden op deze manier, aangezien het voor sommige mensen toch echt hun weapon of choice blijft. Diversiteit blijft mooi.
                      het is niet echt mijn weapon of choice zoals je het mooi zegt .... maar na 3 jaar terug te beginnen met een kweekje heb ik de verandering van lampen in de laatste 3 jaar niet echt gevolgd
                      en nadat ik eerst terug ben beginnen lezen voor ik mijn gehele set heb gekocht heb ik paar goeie verslagen gelezen over de CFL en aangezien ik in het verleden al op HPS en LED heb gekweekt wilde ik de CFL's ook eens proberen en zien hoe die dat doen ben ik er na deze kweek niet content van dan zal ik mij de T- neon dan eens een kan geven en zien hoe die dat doen

                      eerst uit testen voor je kan oordelen ..... babbelen en rotzooi verkopen kan iedereen
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                      KEEP ON GROWING AND SMOKING

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

                        Niet alle woordjes lezen, fout oordelen en rotzooi kopen is ook populair hoor.
                        Go zaadjes go !

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

                          Klinkt wel overwogen smoker2002. Je weet het zodra je zelf ervaring hebt. Ik kwam deze nog tegen en moest aan je denken. 12x23w cfl.
                          image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg
                          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dkuttekop View Post
                            Klinkt wel overwogen smoker2002. Je weet het zodra je zelf ervaring hebt. Ik kwam deze nog tegen en moest aan je denken. 12x23w cfl.
                            [ATTACH=CONFIG]300708[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]300709[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]300710[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]300711[/ATTACH]
                            deze zien er wel heel goed uit en mooie toppen voor maar 2 planten
                            hoop dat de mijne er ook zo zullen uitzien maar dat zal de tijd uitwijzen
                            na 3 jaar niet actief te zijn zal ik al blij zijn dak toppen heb aan mijn plantjes
                            tegen ik alles terug beetje gewend word ook nog snel ff een ph meter gaan halen vandaag
                            zodat ik binnen kort water kan afzuren enkel de fles ph - vergeten lol
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                            KEEP ON GROWING AND SMOKING

                            Comment


                              #15
                              DSC04602.jpgDSC04603.jpgDSC04604.jpgDSC04605.jpg
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                              KEEP ON GROWING AND SMOKING

                              Comment

                              Bezig...
                              X