Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
eerst en vooral bedankt Stemma voor de tip nadat ik de kap eraf heb gehaald zijn ze gestopt met strekken
nu net terug van 4 dagen ardennen
voor mijn vertrek heb ik ze nog verpot naar 12L potten met light mix van plagron
heb ze water gegeven via een tomaten systeem met een fles erboven op maar werkt niet goed
zijn na half uurtje al leeg gelopen maar jonge plantjes hebben gelukkig weinig water nodig
ze groeien langzaam maar strekken voorlopig niet ....
enkele foto's tot volgende update binnen enkele dagen
Succes ik kijk mee.
Ik gebruik ook al een tijdje cfl's ,alleen meerdere kleine i.p.v 1 grote.
Het mooie van dit is dat je geleidelijk de bloei kan inluiden.
Elke keer een paar groeilampen omwissellen voor bloeilampen.
Je kan het ook zien op de foto hierboven.
Daar zie je een bloeilamp tussen de groeilampen.
ja ik weet dat het beetje aan de hoge kant is komt beetje doordat de lampen maar 6 cm van de blaadjes hangen
de lampen geven niet zo veel warmte maar na een 12 uur branden begin de temperatuur wel wat op te lopen ...mss de afzuiging aan leggen die zal ook wel wat warmte afvoeren
ook omdat ik de fan boven de plantjes en lamp laat draaien en niet meer op de plantjes daardoor is de temp ook iets hoger
maar zo lang de dames er geen kast van krijgen
deze avond krijgen ze voor de eerste keer beetje voeding en dat zal beetje 1ml Rhizotonic zijn van canna met 1ml bio grow dat zal meer dan genoeg zijn om te beginnen volgende week krijgen ze volgens voedings lijn schema deze avond post ik ook terug paar foto's nu kan ik niet de lampen zijn uit en dan gaat mijn kast onder geen enkele voorwaarde open
de dames hebben hun rust nodig
ook krijgen ze nu om de 2 dagen een douche van mengeling van 2ml fishmix en 1ml alg a mic als bladvoeding
En Biogrow en Fishmix is wel een beetje veel stikstof samen, beter kun je of Grow of Fishmix geven.
Bloom en Topmax geef je pas als de plant duidelijk in bloei is en je witte plukken ziet.
Waarom denk je dat ze niet genoeg geworteld zijn ?
En Biogrow en Fishmix is wel een beetje veel stikstof samen, beter kun je of Grow of Fishmix geven.
Bloom en Topmax geef je pas als de plant duidelijk in bloei is en je witte plukken ziet.
Waarom denk je dat ze niet genoeg geworteld zijn ?
normaal geef ik de fish mix en alg-a-mic samen in bladvoeding maar omdat erop staat dat ze beiden aan het voedingswater mogen toegediend worden wilde ik het eens proberen
mss iets te veel van het goede
volgens het schema van bio bizz staat erop van groei week 3 dat je bio grow... bio bloom... alg-a-mic en top max al mag geven
nog mensen die ervaring hebben met bio bizz ???????? graag hun ervaring met bio bizz hier neer te zetten en wat ik best gebruik want wil ze niet over bemesten
is wel in light mix dat ze staan zo hebben wel iets vroeger voeding nodig dan in bat mix bv
Het schema gaat van 2 weken groei uit en dan bloei vanaf 3e week. In de praktijk klopt daar weinig van. Pas de bloeiweken gaan tellen als je duidelijke witte plukken hebt en niet al gelijk bij de eerste pistels.
Je moet naar de verhoudingen kijken van NPK in de voeding en of het organisch of minerale voeding is.
organische voeding met de zelfde verhoudingen zijn gelijk ,A-merk of action merk.
Aangeraden verhoudingen verschillen nogal op het internet.
1-4-2 voor de groei en 1-2-4 voor de bloei houd ik momenteel aan.
Comment