Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekje op CFL 200Watt lamp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

Oorspronkelijk geplaatst door Wijkagent View Post
    Mooi verslag

zelf gebruik ik een pro star cfl 200w groei lamp en werkt nu al een jaar perfect mijn plantjes groeien er goed op.
    de lamp wordt ook niet heel warm dus kan ze lekker dicht erop zetten en hebt niet veel afzuiging nodig en in propogetor blijft het lekker vochtig dus bijna geen omkijken naar ook nog nooit last van uitschieters gehad lijkt net een bosje sla
    ik ben zeer tevreden over groei cfl verlichting met bloei cfl heb ik geen ervaring.

succes met je kweek ga je volgen
    ik ben ook wel te verden over de cfl lampen enkel het enige min puntje is dat ze zo dicht bij de planten moeten hangen
    zoals nu mijn white widow wil niet echt mee groeien met de andere hij blijft klein en is dan moeilijker om de lampen juist te hangen

heb al gedacht van mijn flower power die buiten staat in de kast te zetten deze is wel 14 dagen ouder maar bloeit ook nog niet en de white widow verder op te kweeken buiten en voor het raam
    wat denke jullie zal straks nog enkele foto's posten en hebben jullie er een beter zicht op

laat maar weten wat jullie denken

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

update dag 25 groei

hier ben ik terug met enkele foto's
    zoals u al hebt kunnen lezen in de post hier juist boven is dat ik een probleem heb
    alle planten groeien goed buiten 1 tje de white widow wil niet mee groeien met de rest van de plantjes
    heb er nu 3 stukken isomo er onder gestokken zodat ze ook nu dicht bij de lamp blijft staan en op zelfde hoogte als de andere dames
    DSC04774.jpg

ik heb er zitten aan denken dat ik buiten nog een mooie flower power heb staan en als ik deze iets dieper in de grond steek tot aan de oude lop blaadjes zoud deze bijna de zelfde grote zijn als de rest
    deze plant is wel 14 dagen ouder maar bloeit ook nog niet en groeit ook wel trager omdat ze is opgekweekt met de zon en achter het raam

en zouw dan de white widow eventueel achter het raam + de zon opkweeken

wat denken jullie of wat zouden jullie doen in mijn plaats want denk als de white widow zo verder doet dat ik er niet veel opbrengst zal aan over houden

de dames hebben nu al enkele dagen geen water of voeding meer gekregen zo lang ze er geen vragen denk ik niet dat het nodig is ( het in het verleden in de bloei genoeg prblemen gehad met te veel water + voeding te geven zal geen 3de keer die fout maken

hier enkel foto's en laat maar weten wat jullie denken
    DSC04779.jpgje kan zien dat de lamp schuin hangt om de grote en de kleine plant samen licht te geven met dat deze lampen zo dicht moeten staan
    DSC04773.jpgDSC04774.jpgDSC04775.jpgDSC04776.jpgDSC04777.jpgDSC04778.jpg

hier nog enkele foto's van de power flower die buiten staat en aan denk om te wisselen met de with widow
    deze staat nu tussen de boerboontjes en achteraan ziet je de mini paprikas en de framboos plant en aardbei planten ook nog staan
    andere kant die niet op de foto staat staan mijn tomaten planten en er naast nog mijn klim boontjes
    de flower power staat tussen de groenten ivm de geburen met dat deze plantjes nog altijd verboden zijn in belgie pffffffff hier mag ook niets in belgie
    DSC04780.jpgDSC04781.jpg

laat me gerust weten of jullie deze planten zouden wisselen en de flower power in de kast te zetten of weten jullie hoe ik de white widow toch iets meer kan laten groeien zodat hij mee kan met de andere planten met dat de lamp zo dicht op de planten moet blijven met hps heb je minder dat probleem omdat de lamp veel hoger moet staan van de planten

thanks voor alle antwoorden en hulp jullie geven... je bent nooit te oud om bij te leren
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Het verschil van hoogte in planten is het nadeel aan kweken uit zaadjes ik heb er ook last van. wat je evt kan doen is de gotere plantjes al toppen de de kleine nog wat in de hoogte te laten groeien.
      ik zou wel uitkijken voor ongedierte met het naar binnen halen van buiten planten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wijkagent View Post
        Het verschil van hoogte in planten is het nadeel aan kweken uit zaadjes ik heb er ook last van. wat je evt kan doen is de gotere plantjes al toppen de de kleine nog wat in de hoogte te laten groeien.
        ik zou wel uitkijken voor ongedierte met het naar binnen halen van buiten planten.
        bedankt voor je antw. maar met toppen wil ik min nog 1 week wachten met dat de plantjes nog maar 25 cm groot zijn en nog maar 6 internodes hebben de grootste
        want na het toppen wacht je dan nog best 2 weken met ze in bloei te trekken
        ze zullen dan ongeveer een 45 a 50 dagen in groei hebben gestaan voor ik ze in bloei trek

Comment

update dag 30 groei

hallo hier ben ik terug met een update en enkel problemen denk ik
          mijn plantjes groeien goed verder enkel de white widdow blijft beetje achter is wel de laatste dagen beetje bij gegroeid
          maar nog ver weg van de andere plantjes

de ice het ik 3 dagen geleden de top eraf gesneden zodat het zouw stoppen met groeien zodat de andere plantjes zelfde grote zouden kunnen krijgen maar hij blijft maar groeien elke dag zo een 2 a 3 cm de lamp kap hangt nu al zo scheef dat ik bijna op de limiet zit om ze scheef te hangen
          heb zitten denken als het zo blijft verder gaan zal ik niet verder kunnen dan een andere kap een evsa en een hps 250 watt ga moeten kopen zodat ik de plantjes van hoger kan belichten want nu moeten ze max 10 cm van de plantjes staan met dat deze lampen maar 13.800 lumen max geeft ... of weten jullie iets ????

ook heb ik blad problemen bij de white widow heb proberen goeien fotos te maken
          krijg hier en daar gele randjes aan de buiten kant van mijn blaadjes
          DSC04786.jpgDSC04787.jpg

denk ook een blad probleem te hebben bij de bubbelgum xl krijg ik link allemaal ronde gele plekjes sommige komen roest
          hier ook enkele foto's ervan
          DSC04789.jpgDSC04790.jpgDSC04791.jpg

ik hoop dat meer ervaren kwekers mij kunnen helpen met deze blad problemen

hier ook nog enkele foto's van al de plantjes
          DSC04782.jpgDSC04783.jpgDSC04784.jpgDSC04785.jpgDSC04788.jpg

Comment

Comment

Bladprobleem lijkt Mg gebrek te zijn.

Comment

Nee fsmidt ik heb geen bacterieen en schimmels toegevoegd en ook nog nooit gedaan zo ken daar niets van
                kan je ms mss zeggen wat ik nodig heb van bacterieen en schimmels zodat ik het kan bestellen
                zouw u daar dankbaar voor zijn

ze staan meestal wat droog nat kunnen ze niet staan in de smart pots anders loopt het direkt uit de potten

Comment

Betrouwbaar wietforum om je kennis over wietplanten en wietzaden te vergroten. Ook kun je hier wietzaden uit heel Europa kopen.

Verstuurd vanaf mijn CEROS CT9716-W met Tapatalk
                  Last edited by fsmidt; 14 August 2016, 21:51.

Comment

Ik wil Fsmidt en FlintStoned bedanken voor hun hulp met de problemen met de plantjes

Update dag 32 groei

Ik heb vandaag snel ff terug naar terneuzen gereden zo een 160 km heen en terug naar de urban garden shop waar je altijd vriendelijk word geholpen
                    en heb de raad opgevolgd van Fsmidt en FlinStoned baad het niet dan schaad het niet

zo heb een flesje magnesium mee gebracht en ook nog een fles stikstof van canna
                    en dan heb ik ook bacterieen en schimmels mee gebracht
                    CO 2 tabs maar die kan ik nog niet gebruiken eerst morgen nog een vat van 25 liter halen zodat ik ze kan gebruiken want die moeten normaal 100L water per tablet ( no mercy supply )
                    BAC root stimulator
                    BAC Funky fungi

heb de potten terug bij gevuld met light mix ze waren al terug goed gezakt en 5 gram per plant BAC Funky Fungi bij gevoegd
                    en bij de voeding extra 2ml mg en 2ml stikstof toegevoegd en 0.2 BAC root stimulator bij gevoegd

volgens de shop zouden de planten van de stikstof terug mooie groene bladen krijgen

nu wachten en hopen dat de bladen zich herstellen en dat we verder kunnen knallen

DSC04796.jpg

Comment

update dag 36 groei

hier ben ik terug met een verslagje
                      de ice is getopt geweest op 11/08 en is mooi gelukt goed te zoen op de foto en blijft groeien als een speer
                      de critical is ook getopt op 17/8 en is ook mooi gelukt
                      de with widow begint zich nu wat te herstelen en begint eindelijk terug te groeien waarschijnlijk door de schimmels en bacterien dak heb toegevoegd of de stikstof of magnesium
                      de bubbelgum ziet er niet goed uit is al enkele dagen gestopt met groeien de bladen zijn nog raar geel roest maar ziet er naar uit dat het niet meer verder verspreid
                      de with widow en bubbelgum zijn niet getopt met dat ze te klein zijn gebleven als de bubbelgum niet verbeterd smijt ik hem uit de kast en zet ik mijn mooie power flower van buiten erbij
                      deze is ook getopt en net zelfde grote als de ice en de critical
                      want wil ze binnen 1 weekje op 12/12 zetten en ze in bloei trekken
                      DSC04833.jpgDSC04834.jpgDSC04835.jpgDSC04836.jpgDSC04837.jpgDSC04838.jpgDSC04840.jpg

Comment

Last edited by Ronthebudman; 22 August 2016, 10:37.

Comment

Hoe staan ze erbij Smoker ? Heb je ze al op 12/12 gezet ?
                          Het gaat nog niet van een leien dakje zie ik, valt ook niet mee met verschillende soortjes en 1 CFL lamp.
                          Ik had toch die ene verder verhoogt inderdaad, of die lange alsnog een flink stuk getopt, op de helft van de lengte ongeveer
                          Mgoed, dat zijn dingen die je pas later ziet. En de kans bestaat dat die Widow na omschakeling opeens een groeispurt krijgt.
                          Haar blad en bouw ziet er erg goed uit, dus dat zou best nog kunnen.

Hoe is het met het bladprobleem nu ?
                          Ik denk dat je ook wat Calcium moet toevoegen als je los Mg extra geeft. Ca en Mg zijn vriendjes, die gaan hand in hand.
                          Geef je meer van de ene, moet je eigenlijk ook van de andere wat meer geven.

Toch vind ik het sowieso apart dat je zo'n probleem krijgt met Biobizz voeding.
                          Ik ben dat eigenlijk nog nooit tegengekomen icm lightmix.
                          Ik vermoed dat het niet zomaar een tekort was, maar een combinatie van omstandigheden.
                          Het verhaal van de haarwortels en het verplaatsen, misschien niet de ideale hoeveelheden van voeding, extra Rhizotonic, en het extra af(aan)zuren van het voedingswater ?
                          Allemaal kleine dingetjes die van invloed zouden kunnen zijn.

Anyhow..benieuwd hoe ze nu gaan.
                          Last edited by QnQ; 29 August 2016, 12:03.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hallo hobby kwekers

sorry van het lange wachten op de update maar was enkele drukke weken
                            ben nu terug ook al terug te moe en stoned zo zal het kort houden

de plantjes hebben dus 48 dagen in voor groei gestaan
                            en staan nu voor de 2de dag op 12/12 ik weet dat 12/12 nog geen bloei is maar laat ons zo tellen das makelijk dan om bij te houden

de Ice nadat hij 14 dagen geleden getopt was is hij blijven groeien en weet echt niet van stoppen moet alle andere plant ophogen je kan ook zien op de foto's waar de 2 toppen moeten aankomen dat ze maar blijven groeien super snel
                            DSC04866.jpgDSC04867.jpg

wat ik van de white widow moet denken weet ik niet die groeit bijna niet zo 1 cm per week
                            DSC04862.jpgDSC04863.jpg

met de Bubbel gum XL weet ik het ook niet nu na het geven van de bacterien en schimmels ende co2 tabs en mg en stikstof toe te voegen lijk het probleem het te stoppen
                            ik zie dat de bladeren terug een beetje groener komen maar de groei van die plant ligt al 14 dagen stil zo weet niet of er iets ga aankomen
                            DSC04864.jpg DSC04865.jpg

de critical gedraagt zich als een ( normale ) plant wat je normaal kan noemen maar groeit normaal als je hem topt groeit hij wat in de breedte en ziet er een mooi plant uit
                            DSC04860.jpgDSC04861.jpg

zo das een beetje wat er is gebeurt de laatste weken nu zit ook de rode bloei lamp in en laat ons hopen dat we van de ICE en Critical nog wat opbrengst hebben want van de andere 2 planten verwacht ik niet te veel
                            heb nog 1 vraagje heb vandaag aan mijn lampkap gezien dat er aan de binnen kant een blauwe folie ophangt mag die blijven hangen of moet die eraf
                            heb hier ook een foto van gemaakt
                            DSC04868.jpg

en ja QNQ is niet zo simpel met 1 cfl lamp een 2de lamp zijn geen overbodige luxe zijn zo een lamp is perfect om 2 planten te belichten ook en het feit dat ze ook maar een 13.800 lumen ook geven

volgende kweek zal ik me een evsa aanschaffen met een 400 watt hps na met alles te hebben gekweekt zal de hps lamp kwa gebruik en lumen de beste lampen zijn van de warmte dat ze afgeven zijn ze wel bij de slechtste

binnen 2 dagen geef ik terug een update nog eens sorry dat het in mijn RL zo druk was en weinig tijd en zin had om te posten omdat ik iedere keer te moe was

graag jullie mening en gedachten laat maar komen
                            nu ga ik 1 tje rollen heb het wel verdient

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

nog een foto van alles samen

DSC04869.jpg

Comment

Ik zou die folie eraf halen. Houd reflectie tegen. Heb je wel eens de ph waarde van je water gemeten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                                Ik zou die folie eraf halen. Houd reflectie tegen. Heb je wel eens de ph waarde van je water gemeten?
                                ja hoor zuur ik altijd mooi af tot 6.2

Comment

Bezig...
                                X