Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekje op CFL 200Watt lamp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekje op CFL 200Watt lamp

Gelukkig hing die folie goed vast.
    Blauwe kleeffolie op metaal dient ter krasbescherming voordat het voorwerp effectief gebruikt wordt.
    Het moet er dat ook af, zeker als dat boven een warm voorwerp hangt .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjirp View Post
      Gelukkig hing die folie goed vast.
      Blauwe kleeffolie op metaal dient ter krasbescherming voordat het voorwerp effectief gebruikt wordt.
      Het moet er dat ook af, zeker als dat boven een warm voorwerp hangt .
      Bedankt voor de info

Update Bloei dag 4

maar ben terug super onhandig geweest en bij de lamp terug te bevestigen iets te hard gedraaid en de lamp is gebarsten
      zo er branden nu maar 3 ringen ipv 6 ringen grrrr mijn vrouw hoorde mij vloeken tot boven

zo moet morgen terug gaan naar de urban garden shop om mijn ph meter terug in te ruilen want die werkt ook voor geen meter
      gisteren terug met de ph eik vloeistof de ph meter terug op ph 7 gezet en na mijn voeding te maken terug gemeten met de eik vloeistof en kreeg een 6.2

blijkbaar kan ik dus totaal niet vertrouwen op mijn ph meter en mag hem morgen inruilen

zo zit nu te denken met het probleem dat ik zit met de verschillende hoogtes van de planten en dat de cfl lamp heel dicht bij de planten moet hangen en maar een 13.800 lumen geef dat ik morgen
      toch iets meer geld ga uitgeven en een evsa van 400 watt ga aanschaffen met een hps lamp om de bloei af te werken

mijn groei lamp CFL kan ik dan nog gebruiken om volgende kweekjes voor te groeien

met de dames gaat alles verder zijn goed

DSC04871.jpgDSC04872.jpg
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Als er een barst in zit, dan lek je kwikdampen. 't Is eens iets anders dan met brandveiligheid testen met verwijderbaar plastic boven je lamp.

Die lamp doe je - best in een ziplock bag - naar wat voor jou ginds het juiste oord ter recyclage is. Het zal zeker niet de eerste nauwelijks gebruikte zware CFL lamp zijn die er aankomt.

Comment

Comment

update bloei dag 6

dus na de breuk van mijn bloei CFL lamp ben ik gisteren naar urban garden shop gegaan waar ik terug veel uitleg kreeg en bediend werd als een koning
            dus heb ik mijn kapote ph meter mogen inruilen voor een nieuwe zonder kosten
            en heb ik mij een Lumatex 400 watt evsa gekocht met een nieuwe hamerslag kap en een lumatex bloei lamp van 400 watt kan gedimd worden tot 250watt en op beide standen zit een een SL knop bij een super lumen zou 10% meer lumen kunnen geven volgens de verpakking

zo heb deze zaterdag geinstaleerd en via tijdschakelaar laten branden want ik was niet thuis vorige nacht
            zo nu ik thuis was direkt eens gaan kijken naar de dames en zoals verwacht veel te warm 38* en de 2 grote planten de ice en critical hingen met hun kop naar beneden
            heb ze direkt wat voeding gegeven en binnen uurke staan ze terug mooi recht
            afzuiging draait op max dat de kast aankan das 20%afzuiging is een 450 kub en zouw anders boven de 20% de kas leeg zuigen
            zo heb nu de kas open gezet de kelder kan dan mee opwarmen lol

en de Bubbelgum begint nu langzaam terug iets te groeien heb ik de indruk maar overschakelen van 13.800 lumen nu naar 30.500 is wel een groot verschil voor de plantjes

hier ng wat foto's je zal zien dat de 2 nog met hun kop naar beneden hangen van de kracht van de hps lamp

DSC04911.jpgDSC04910.jpgDSC04912.jpgDSC04913.jpgDSC04914.jpgDSC04915.jpgDSC04916.jpg
            Last edited by smoker2002; 6 September 2016, 17:13.

Comment

DSC04917.jpgDSC04918.jpg

White widow
              DSC04919.jpgDSC04920.jpg

Bubbel gum XL
              DSC04923.jpgDSC04924.jpg

Ice deze heeft 1 blad die gisteren een gevecht gehad heeft met de stofzuiger
              DSC04921.jpgDSC04922.jpgDSC04926.jpg

en hier de dames nog eens samen in hun knust tentje
              DSC04925.jpg

Comment

update bloei dag 17

de dames doen het goed de bubbelgum is terug in gang geschoten onder de 400 watt en heeft nu gheel zijn top gestrekt en die is al goed bezig met buds aan te maken
                heb van de bubbel gum en white widow en paar van de critical paar eind takken waar de buds aan groeien open getrokken met touwtjes zoals een beetje een srog zodat die ook meer licht krijgen
                en hopelijk zo iets meer productie te hebben enkel door te proberen leren we bij
                de bud productie is niet zo heel goed te zien op deze camera heb dringend een nieuwe nodig na 5 jaar dienst te doen is hij tot op de draad versleten en dat zie je ook aan de foto's

nu even de dames overlopen

white widow mooie plant zeer compact en veel takken in het midden nu de zij takken open getrokken zodat de eind buds meer licht krijgen ( beetje zoals scrog zonder net )
                DSC04934.jpgDSC04935.jpg

dan de Bubbel gum Xl ook een tamelijke compacte plant heeft zo een 14 dagen stil gestaan met groeien en in de bloei met de 400 watt eronder heeft hij zijn top gestrekt en is hij al de grootste buds aan het aanmaken van de plant dat ik dacht dat ik ze ging mogen weg smijten omdat ze niets meer groeide en veranderde
                deze heb ik ook open getrokken minder dan de white widdow die heeft iets minder takken in het midden
                DSC04936.jpgDSC04937.jpgDSC04938.jpg

critical hier heb ik maar een paar van de onderste takken waar de toppen aan groeien die beneden onder de bladeren gingen enkel wat open getrokken zodat deze
                ook kans krijgen om zicht te ontwikkelen
                zeer mooie plant krijg zo een 4 toppen aan de plant critical groeit altijd makelijk en mooi ( en zeer lekke weedje die daar van af komt )
                DSC04939.jpgDSC04940.jpg

en dan de laatse dame de Ice dat was de enige plant dat ik nog nooit gezet heb en dat ik niet wist hoe die het ging doen maar is tot mijn verbazing de sterkste plant geworden al van in het begin de steel in onderaan zo dik al een potlood bij deze heb ik niets open getrokken de meeste eind takken hebben mooi licht is een zeer open plant juist zoals de critical
                DSC04941.jpgDSC04942.jpgDSC04943.jpg

Nu heb ik nog even jullie hulp nodig natuurlijk zit ik ook niet stil en ben ik ook al aan het kijken voor mijn volgend kweekje
                met dat ik nog met veel medice problemen zit van accidenten en zo heb ik beslist om mijn volgende kweekje een medice weed te growen
                mijn ogen zijn gevallen op 2 soortjes dat ik wil zetten en de
                Female Iced Grapefruit Feminised Seeds

Kera Cherry Grapefruit Feminised Seeds

heeft iemand al ervaring met deze zaden en heeft iemand al besteld via deze leverancier
                het gaat om Herbies seeds

en deze gaan dan niet in light mix komen te staan maar zal ik dan starten met batmix
                maar das toekomst muziek nu eerst zien hoe de buds produceren van deze dames

Comment

Zaailingen in batmix verbranden 9 op de 10, niet echt een medium om al in te beginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                    Zaailingen in batmix verbranden 9 op de 10, niet echt een medium om al in te beginnen.
                    ik begin altijd in stekaarde als ik ze overpot naar de grote potten ga ik volgende keer werken met batmix met dat ivm meer bodemleven hebt in batmix dan lightmix
                    hoewel ik altijd schimmels en bacterien bij voeg .... maar wil eens zien wat de plantjes doen met meer bodem leven heb namelijk altijd al gekweekt op lightmix
                    is op advies van de urban garden shop

ook terug ph meter gaan inleveren was terug al kapot na 14 dagen lol heb er nu geen meer gekocht ze hebben zo mijn geld terug gegeven
                    volgens hun kweek ik met bio bizz en met dat het een bio product is zouw het niet echt nodig zijn met bio om het water nog extra af te zuren
                    we zullen zien wat de plantjes nu zo doen
                    QnQ weet hier zeker het juist antw op .........

Comment

DSC05015.jpgDSC05016.jpg

critical
                      DSC05017.jpgDSC05018.jpg

white widow ( deze is juist voor de foto's opgekuist zoals altijd en alle gele en verdroogde blaadjes weg gehaald )
                      DSC05019.jpgDSC05020.jpg

Bubbelgum xl (ook opgekuist en alle gele en verdroogde blaadjes weg gehaald )
                      DSC05021.jpgDSC05022.jpgDSC05023.jpg

sorry dat enkele foto's schuin staan op mijn lap top staan ze normaal weet niet hoe het komt
                      tot volgende week en hopelijk nog met alle 4 de plantjes

volgende kweekje word een medical kweek zaadjes zijn al besteld

Comment

Die vliegen zullen wel uit je potgrond komen.

Comment

Smoker, dat zijn varenrouwmuggen... die larven vreten organisch materiaal in je potgrond,, dat kan dus ook de wortel van je plantje zijn, verpoppen tot mug om te paren en die leggen weer nieuwe eitjes in je grond. Als het er echt zo veel zijn, dan kan zeker een klein plantje daar last van krijgen.

Comment

Ahja, wat ik vergeten was in de pm, doe even een dag of 4 geen voeding geven nu, alleen water.
                            (liefst 50/50 regenwater/kraanwater als dat kan, en anders gewoon kraanwater)
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                              Smoker, dat zijn varenrouwmuggen... die larven vreten organisch materiaal in je potgrond,, dat kan dus ook de wortel van je plantje zijn, verpoppen tot mug om te paren en die leggen weer nieuwe eitjes in je grond. Als het er echt zo veel zijn, dan kan zeker een klein plantje daar last van krijgen.
                              zijn geen muggen maar vliegen hangen er al genoeg aan de vliegplakker

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Ahja, wat ik vergeten was in de pm, doe even een dag of 4 geen voeding geven nu, alleen water.
                              (liefst 50/50 regenwater/kraanwater als dat kan, en anders gewoon kraanwater)

Comment

Ik zie het nu... sorry, meestal als iemand het over vliegen heeft, blijken het vr-muggen. Bij jou zijn het letterlijk 'vliegen'... weird.... ligt er ergens een muis te ontbinden ofzo

Comment

Bezig...
                                X