Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Quick autoflower onder 30W LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Gaat ie weer...
    Het zaadje is een autoflower Quick One van Royal Queen Seeds: https://www.royalqueenseeds.be/126-quick-one.html
    Ik gebruik potgrond van DCM -groenten en kruiden in een 7L pot.
    Het zonnetje van dienst is een zelf samengesteld 30W LED ensemble van petunia-lights.
    De groeivoeding is van AVEVE: vloeibare tomatenvoeding NPK: 7-5-6
    De bloeivoeding is DCM vloeibare voeding met NPK: 3-6-6
    Het kweekkastje is voorzien van een open (met luchtfilter)inlaat en gedwongen luchtafvoer met pc-fan door een zelf gemaakte koolstoffilter.
    Het zaadje is ontkiemt tussen vochtig keukenpapier op 23/05 en ondertussen kan ik bijna gaan oogsten!
    Zie foto's in bijlage. Opmerkingen altijd welkom
    Attached Files

Dat is een grappig kerstboomachtig plantje geworden. Toch knap met 30watt. Misschien kun je volgende keer eens proberen om een scrog te doen en zo meer profijt van je weinige licht te hebben. Maar leuk zo.

Grtz, Ron

Comment

Re: Royal Quick autoflower onder 30W LED

Opzich leuk gedaan zo, alleen wel een magere opbrengst voor alle tijd en moeite die je erin hebt gestopt. Beter iets meer licht de volgende keer, 150w iig. Maar alsnog, je volbrengt deze sessie, nice.
      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Thx guys, ik maak mij enkel wat zorgen om m'n elektriciteitsverbruik moest ik naar bvb 150W gaan. Zoiets valt toch op bij de energieleverancier? Ik heb geen zin om de "smurfen" langs te krijgen. Ik vraag mij trouwens af hoe kwekers met lampen van 600W en 1000W zoiets verantwoorden...

Comment

150W merk je nauwelijks hoor, dat maak je vaak al goed door geen lampen aan te laten in het huis als het niet nodig is. Maar 150W merk je niet. Dat kan ook een extra TV zijn oid. 600W is ook niet zo veel. Een airco of oid gebruikt dat ook, of een buitenkachel. Mocht je meer dan 4x 600w zetten, tja, dan zou ik even gaan kijken hoe de experts het doen. Maar geen zorgen dus, die maatschappijen schrikken niet zo snel van een steiging van 1000w, dat is geen reden om smurfen te verwachten.

Comment

Kan nog wel een paar weken.
            Geduld.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Je kan altijd aan je energieleverancier dat je een retiel in huis hebt genomen

Die lampen zijn ook al rap rond de 150watt

Comment

150 watt is niks, gaan ze niks van merken, niemand niet. Je moet sowieso niet op eigen initiatief gaan bellen, dat wekt argwaan.

Een hps van 150 tot 600 watt valt niemand op qua verbruik en kun je gerust doen. Je gaat je ook niet druk maken als je een wasdroger aanschaft en gebruikt die veel verbruikt. Waarom wel over een lamp met vergelijkbaar verbruik?

De belangrijkste reden voor politie om in te vallen is anonieme tips na aanleiding van overlast (stank, geluid, licht door een dakraam elke nacht. Deze zaken zijn eenvoudig op te lossen.

No worries.

Comment

Gij betaalt uw facturen ni zelf zeker? Tuurlijk merk je dat. Ik kweek in de winter twee rondes onder 600 watt en dat is iets meer dan de helft van mijn totaal verbruik. Er is niks in huis dat zoveel verbruikt gedurende 18 of 12 uur per dag. Enkel een continue draaiende jacuzzi komt in de buurt van dat verbruik. Dieje tv staat geen 18 uur per dag aan. Die pc draait ook ni continue en al zeker ni op max vermogen etc. Dus verwacht altijd een forse steiging van uw factuur.
                  Wat niet wegneemt dat er niemand zich daar vragen bij stelt. Je betaalt en dat is het. Maar merken ga je het zeker.

Comment

Haha, jawel. Ik zorg tussen een groeiperiode in voor een hoger gebruik van normale electronica en tijdens de grow (400w tot 1000w) zorg ik dat de normale electronica minder verbruikt, dat compenseert.

Het punt is, je zult het tuurlijk zien op de rekening, maar het zal niet opvallen voor de stroom leverancier. Want het extra gebruik, wat gering is, kan overal vandaan komen, er zijn genoeg machines die veel verbruiken. Zet jij maar eens een airco de hele dag aan haha.

Het is in ieder geval niet iets waar ik me zorgen over zou maken, beetje relativeren af en toe, want met onze hobbie een stuk leuker.
                    Last edited by Dkuttekop; 16 July 2016, 13:51.

Comment

En iedere week een paar gram in de shop halen,
                      zul je toch zeker ook in de portemonnee voelen!

succes O.D.

Comment

zorgen dat je je lampen zo veel mogelijk laat draaien als het nacht tarief is dan is de eletriek 50% goedkoper hier in Belgie als je een 2 voudige meter hebt dag en nacht tarief
                        nacht tarief is van 22u tot 7 uur zokan je heel wet besparen nu staan mijn plantjes in groei en mijn lampen draaien van 16u tot 10u zo ook geheel de nacht tarief en 9 uur in dag tarief

zo lang je geen mega verbruik hebt van vb 4 x 600 wat lampen zal er geen meldingen gemaakt worden zal je enkel zien dat je factuur wat hoger is maar om argwaan te wekken moet je niet bang zijn

vb mijn eletriek verwarming in badkamer verbruikt op min 1200watt en max 2400watt 2 standen ..... pallet kachel verbruikt ook 3000 watt
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                        KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Die energieleveranciers kunnen, mits je zo'n slimme meter hebt, echt wel zien of er er met een frequentie van 18/6 en een paar weken later 12/12, iemand voor zijn doen, relatief veel stroom verbruikt. Maar ach, zolang je veilig en kleinschalig en duidelijk alleen voor eigen gebruik kweekt en er verder niemand last mee bezorgt en zorgt dat niemand het weet. en...en...en...gewoon normaal doet. Zal het toch iedereen zn reet roesten dat jij een paar plantjes kweekt.

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ondertussen in m'n minibar heb ik al heerlijk geurende bloemetjes... en ik wordt ongeduldig
                            Ik heb er deze morgen al een paar kleine topjes afgeknipt en te drogen gehangen zodat ik komend weekend toch al iets kan roken van m'n eigen kweekje.. zie foto's20160719_065147.jpg20160719_062403.jpg20160719_063718.jpg

Comment

Een gaming pc gebruikt ook al vlug een 500-1000watt, tel daar 1 of meerdere schermen bij, surround setje, printer.. en ge zit al over u lamp verbruik. Hoeveel mensen zijn er niet die uren per dag zoiets aanhebben staan? Of airco, of... Staat mn tent, game ik ff niet op pc, gewone verlichting destijds vervangen naar led in huis, en standbylampkes uitdoen van toestellen ipv sluimerstand. Mn verbruik zal wss lager zijn met de lamp haha. gwn ff zoeken waar ge sluipverbruik hebt, die hanger met 3 spots in woonkamer, is 1lamp niet voldoende, die spot op de oprit 30sec korter zetten qua tijd, lees boeken over kweken ipv tv kijken... 400watt ofzo heb je vlug elders uitgespaard ziet geen kat het en zijn kleine ingrepen die je niet merkt in u leven. Ga es meer op stap, met wat ge bespaard door kweek vs shop dan verbruik je ook niks... Je begint met iets kleins, maar eens ge de smaak te pakken hebt, kan dit vlug veranderen. Het kweken op zich, is al een leuk avontuur he.
                              Groeten, en laat de eerste topjes smaken
                              verslag 1, verslag 2

Comment

Bezig...
                              X