Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Beginners Kweekverslag 4x Amnesia dr90 400w

Ik had ook begrepen dat je zo'n 40/ 50cm boven de plant kan beginnen met het net.....iig pas na de derde internode toppen of fimmen en dan de takkies gaan binden en leiden zodra ze het net bereikt hebben. Dat is tenminste wat ik wil gaan doen [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Comment

Thx voor de adviezen Beowulf en Ripabrucy.
      Ff snel een foto update van dag 15.
      Ze krijgen vanaf vandaag elke dag 200ml p/plant met bio-heaven.

I like it!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

210902fc77d3db33ec9c1fbde739f81d.jpg

Blad van node 2 bold naar onder (je plantje staat wat nat).
        Blad van node drie krult de bladrandjes op, je lamp hangt net iets te kort op dat blad.
        Lamp paar cm hoger en zorgen dat je niet te nat kweekt.

Comment

Sodeknetter flintstoned.....dat heb je snel gezien! Ga je een heel scrognet maken hoeloes of zet je per dame een net/rek?

Comment

Het is Amnesia eh...die groeien lang door als ze op 12/12 staan.
            Ik zou zeker de onderste node (2 uitlopers) nog weghalen, en dan 12/12 zetten als ze 5cm onder het scroggaas zitten.
            Hoe hoog je dat scroggaas doet ligt eraan hoelang je nog wil groeien.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor de adviezen allemaal. [emoji1360]
              @flintstoned ik zal de lamp weer een aantal cm omhoog halen en zal ze de komende 2 dagen even niet wateren. De verdamping viel iets wat tegen ben ik achter gekomen, waarschijnlijk mede door de folie op de potten.
              T helpt dus beter als dat ik dacht.
              Zodra de planten groot genoeg zijn zodat de potten in de schaduw staan zal ik de folie verwijderen, en tot die tijd zal ik de watergift moeten aanpassen.
              @ripabrucy ik ga idd een heel scrognet maken. Ik heb de web-it van Secret Jardin liggen en zal hiervan de mazen verkleinen van 10cm naar 5cm met m'n eigen knoopwerk.
              @QnQ ik zal de onderste 2 nodes van alle drie de planten verwijderen en zal het net op 50cm zetten ivm de hoogte van de amnesia.
              Ook de 5cm zal ik in acht nemen wanneer ik het scrognet plaats.
              Tot zo ver bedankt voor jullie hulp, ik waardeer dit enorm.
              Tot de volgende update weer.

I like it!!!

Comment

@flintstoned ik zal de lamp weer een aantal cm omhoog halen en zal ze de komende 2 dagen even niet wateren. De verdamping viel iets wat tegen ben ik achter gekomen, waarschijnlijk mede door de folie op de potten.
                T helpt dus beter als dat ik dacht.
                Doordat ze net wat te kort op de lamp stonden krijgt dat blad te veel warmte-instraling en warmt dan sneller op dan de plant het met verdampen kan koelen. Om niet meer te gaan verdampen (voor koeling) dan de wortel kan opnemen wat dus tot turgorverlies zou leiden (verwelken) sluit de plant de huidmondjes. Ze doet dit dus als noodsenario in hoop zo niet te verwelken en de warme periode zo te overleven.

Met gesloten bladmondjes neemt ze echter ook geen co2 op dus de fotosynthese staat dan gewoonweg stil. Ze verdampen dus niet door de lamp er te kort op en ja die pot zelf zal ook weiniger verdampen met de folie erop. Maar de hoofdoorzaak van het te nat staan is dus die lamp er te kort op en niet zozeer het afschermen van de pot. Met de lamp een paar cm hoger zal ze weer gaan drinken en koelen en dan is die pot zo droog.

Comment

Hier nog even wat foto's.

M'n gekrulde blad waarschijnlijk vanwege de lichtdruk icm. iets wat te nat.

En hier wat foto's van m'n top poging. Die nu goed te zien is na wat groei.
                  Of is het een fimm poging geweest?

En nog wat overzicht foto's

I like it!!!

Comment

Die gaan lekker man.

Comment

Ze groeien als kool echt niet normaal man.
                      Ik ga vandaag toch maar wat Lts toepassen dmv buigen. Anders krijgen de dichte toppen in het midden van de plant bijna geen licht en ruimte meer.
                      Nog 20cm voor ik m'n scrognet plaats en over ga op 12/12 zoals het er nu uit ziet.
                      Ik heb ze vandaag ieder 600ml met bio-heaven gegeven, ik geef alleen nog maar van onderen vanaf nu.

I like it!!!

Comment

I like it!!!

Comment

Gaan als de donder en beetje lst kan geen kwaad.

Comment

Vandaag dan maar het nodige buigwerk verricht. Ook vond ik een beestje rups/larve die zich had verwikkeld met wat spinsels(web/cocon). Deze heb ik zelf helaas mee de tent in genomen, dat betekent voortaan naast m'n rubberhandschoenen en plastic schoenhoezen nu ook maar een haarnetje op dan.
                            Morgen wil ik ze ook dan maar even preventief in de neemolie zetten.

I like it!!!

Comment

Na het buigwerk van gisteren staat nu al het blad weer mooi richting de kunstmatige zon.

Na het maken van de foto's heb ik de lijnen nog iets strakker gezet.

I like it!!!

Comment

Heel mooi man. Is het niet beter dat je ipv strakker zetten,de tak op een hoger punt pakt en van daaruit na beneden haalt?!

Comment

Bezig...
                                X