Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologische COB au vin... AutoMazar en Think Different 200W LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Biologische COB au vin... AutoMazar en Think Different 200W LED

Ik heb zelf een ronde wat calcium tekorten geha. Dat was met de Buckeye Purple. Met andere soorten heb ik dat niet of minder.

Amerikanen kweken vaak op gefilterd water. Ik deels ook. Dat haalt ook een beetje calcium, magnesium en zwavel uit het kraanwater. Met gewoon kraanwater heb ik geen magnesium of zwavel tekort gezien, dus ik gaf alleen calcium

Dat bleeching heb je voroal last van met paars licht. Ik heb er met die witte COBs nog geen last van gehad en ik heb ze er soms vrij dicht op zitten. Heb nu een paar toppen op 10cm zitten van de COBs.

Succes in ieder geval

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Hoi, leuk geschreven, en leuk om te lezen!
      Las eind terug ergens hier op het forum (weet ff niet meer welke thread) dat water met kaneel effectief zou zijn tegen u beestjes. Waarschijnlijk goedkoper dan nematoden, geen idee wat kaneel voor u bodemleven betekend, maar het is bio he
      verslag 1, verslag 2

Comment

Comment

Vandaag de potten gevuld in een douchecel die voorlopig niet gebruikt wordt... in mijn schuur is het momenteel een komen en gaan van vr-muggen, niet normaal gewoon, dus die locatie was geen optie. Buiten is ook geen optie want teveel bekijks en een recept om andere beestjes in je tent te krijgen. Mooie van de douchecel is dat je alles bij de hand hebt om de grond te spoelen en ik kan ook de potten daar een aantal dagen laten uitdruipen zonder dat er vr-muggen bij kunnen komen.
          Verder mijn ip-camera aangesloten zodat ik op afstand kan zien hoe alles er bij staat in het tentje.

ipc20160911.jpg

Comment

zal ook even je led volgen
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
            KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Gisteravond... een van de Mazardames lag compleet uitgeteld te sterven op de aarde. En... drie vr-muggen dansten er vrolijk omheen....

Het ziet er ook allemaal niet zo glorieus uit bij twee andere dames aan de licht verwrongen blaadjes te zien. Zo warm wordt het nu ook weer niet in de tent...

Ik had 1 dame die eigenlijk al te ver ontkiemd was in het keukenpapier om nog fatsoenlijk te kunnen planten. Ik vermoed dat dit de onverwacht overleden dame is (??). Bij het uitgraven zaten er wel wat wortelhaartjes aan het uiteinde van het al bijna 10cm lang steeltje!! (van wortelpunt tot blaadjes), maar mogelijk too little too late... zag er een beetje iel en gestrekt uit t.o.v. de andere dames. Lamp hangt op ca. een halve meter.

Achteraf ben ik ook dom bezig geweest, smoken en kweken moet je ook niet tegelijk doen Ik heb bij gebrek aan zaai-en stekgrond een restje plagron promix gepakt omdat daar ook nauwelijks voeding in zit... Deze zak zit al zeker een jaar dichtgerold, maar daar hadden de vr-muggen in mijn schuur kennelijk geen moeite mee... Hoe het ook zij, een oprecht KAK!!! is wel op zijn plaats. Luiheid is des duivels oorkussen, mijn meester op de lagere school had gelijk. Als ik gewoon een verse zak stekgrond had gehaald.... Daarentegen vind ik geen larven in de grond van de gestorven dame. Met de microscoop gezocht, maar niets te zien... en toch muggen in mijn tentje... wtf... are they appearing from thin air?

Ik heb een kaneel aftrekseltje gemaakt, thanks Ergonaut voor de tip, en we zien wel waar dit schip naar toe gaat varen. Kaneel staat niet in het recept voor 'COB au vin', maar wie weet blijkt het een waardevolle toevoeging voor dit gerecht. Neem ik gelijk ff de kamerplanten hier in huis mee, oh wat zal het lekker ruiken straks.

Vanmiddag ga ik de resultaten van mijn andere kweek tot eindproduct verwerken.... de tomaten uit mijn buitententje omvormen tot saus voor over de pasta... dat geeft de burger weer moed

Lampen nog steeds niet binnen, leverancier gemaild, blijkt dat ze nu opeens de lampen niet meer op voorraad hebben... eta over 10 dagen... typisch spaans, manana senor, manana.... goed, je hebt soms van die dagen dat het gewoon niet wil...
              Last edited by Meglow; 13 September 2016, 14:53. Reden: extra info

Comment

Zo... 15-9, grofweg dag 8... geteld vanaf moment dat de dames boven de grond kwamen koekeloeren..

K160915.jpg

De dames zijn iets gestrekter dan ik had gewild, Spectraboxje in het begin net ff te hoog gehad, hangt nu op zo'n 40cm.
                Verder hebben de beide Mazardames last van vervormde blaadjes: de ene vervormt draaisymmetrisch en lijkt een soort helicopterwieken te ontwikkelen, de ander is juist weer spiegelsymmetrisch. Weird, hoop dat ze er gewoon overheen groeien. De TD's vormen wel mooie rechte blaadjes.

Geen vr-muggen meer gezien na de cinnamon-challenge.... zou het echt werken?

tot zover...

Comment

Waar ik deze tip zag, zei de persoon dat je het na een week of 2 nog es moet herhalen anders komen ze terug. Daarna zouden ze weg blijven tenzij ge opnieuw er ergens binnenhaalt. Hij maakte er ook een spray mee. Kzou u de link geven maar die is naar een ander forum, betwijfel of dit ok is. Maar als ge op google zoekt vind ge hem vast.
                  verslag 1, verslag 2

Comment

@ergonaut
                    Top, ik ga morgen nog ff een batch maken. Neem ik gelijk alle kamerplanten weer een keer mee.

Morgen komen de COB's binnen als alles goed gaat.

Comment

Vanmorgen stond er een oranje piet voor de deur die mij een pakje uit Spanje overhandigde... eindelijk, de uitpakparty kon beginnen

De spullen waren netjes verpakt in bubbelplastic. In het kader van recycling hebben ze een doos van een van hun leveranciers gebruikt, weten we gelijk waar David zijn waar vandaan haalt... Overigens reageerde hij netjes op al mijn vragen rondom mijn bestelling, alhoewel hij duidelijk erg veel moeite met Engels heeft. Alle lampen uitgepakt en getest, eerste indruk is goed. Goed gebruik van krimpkousen en voorzien van een stekker en kabel van rond de 1,75m lang. Deze kabel is uiteraard niet bedoeld om de lamp aan op te hangen, daarvoor gebruik ik mijn oude, instelbare hangers en het ophangoog dat op de driver zit. Wel looiige units (2,1kg), hoop dat mijn tentframe er geen moeite mee heeft. Wist dat ze zwaar waren, maar als je ze in je handen hebt dringt het pas echt door dat dat ik straks 8 pakken suiker aan het buizenframe ga hangen.

En holy canoli, wat een bak licht komt er uit die COB's. Ik zag een minuut lang een blauwe vlek nadat ik er per ongeluk een fractie van een seconde in had gekeken.
                      Ergens vandaag of morgen ga ik er twee boven de dames in de tent plaatsen, ze slapen nu helaas dus ik moet even wachten. Ga ik in de tussentijd ff bedenken wat een mooie beginhoogte zou zijn. De dames zullen wel even schrikken van zo'n bult licht, dus wil het langzaam opbouwen.

Wordt vervolgd als ze in de tent hangen met een update van de plantjes................

K160923D.JPGK160923C.jpgK160923B.jpgK160923A.jpg

Comment

IMG_0205.jpg

hopelijk ben je nu van de *** varenrouwmuggen af. Verders veel succes!

greetzz

Comment

Ze zijn gisteren inderdaad al overgepot. Heb deze potten met aarde ruim een week geleden al gespoeld, maar ze waren nog steeds redelijk topzwaar. Ik hoef de eerstkomende tijd geen water te geven denk ik.

De driver zit idd op het koelblok en dat vind ik fijn omdat ik a) lampen kan bijhangen afhankelijk van de voortgang en b) ik dan niet gelijk de sjaak ben als er een driver mee ophoudt.
                          Nadeel is zoals gezegd de hogere aanschafwaarde en het extra gewicht.

Wat een topidee dat houten plafond! Zo steun je mooi af op de hoeken, wat toch de sterkste punten zijn in de constructie. I.v.m. mijn opstellingslocatie is dat nu geen optie meer, too much hassle in een hele kleine ruimte, dus ik zal creatief moeten worden. Ik heb vier stokken, waarvan er eentje al dienst doet als ophangpunt van mijn filter. Gaat wel goedkomen denk ik.

ter info, ik zat op de spaanstalige site van todogrowled(.es) te koekeloeren en zag dat ze daar meer producten aanbieden. Mijn eerdere idee om hun led-bar door te zagen en er een vierhoek van te maken blijken ze al min of meer te verkopen. Zoek op "luces a medida". Op de engelstalige site is deze niet te vinden. Beetje wazig allemaal.

Comment

Dag 17... geloof ik... ommenabij....

Zo... nog een voordeel, ik kan met deze lampen gewoon foto's maken zonder paarse gloed.
                            Ik heb twee lampen op rond de 50cm gehangen zodat de dames alvast kunnen wennen, als iemand weet hoe laag ik kan gaan voor de groei in deze fase dan lees ik het graag.

Vanavond zal ik flink monitoren of alles goed werkt en of er geen componenten heter worden dan de bedoeling is.
                            Plantjes groeien redelijk, van mij mag het wel wat voortvarender, hopelijk gaan deze nieuwe lampen daarbij helpen. (Mazars met geel label, TD zonder label)

K160924A.jpgK160924B.jpg

Comment

Laat ze gerust zakken tot 40 en enkele dagen later tot 30.
                              Je kan daarna nog dichter gaan als je omstandigheden dit toelaten en jij dat nodig acht.

Comment

Got it, thanks Tjirp! Ze hangen nu op 40cm.

Heb ff gevoeld. De koellichamen zijn nog net met de hand vast te pakken, veel heter moeten ze ook niet worden. Ik ga op zoek naar mijn 'jan des bouvrie' zwenkfan van de Blokker voor de planten, dan kan de clipfan op de lampen blazen.
                                Last edited by Meglow; 24 September 2016, 21:33.

Comment

Bezig...
                                X