Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Biologische COB au vin... AutoMazar en Think Different 200W LED
Re: Biologische COB au vin... AutoMazar en Think Different 200W LED
Kan je iets meer vertellen over je afzuiging ?
Als ik naar die laatste foto kijk denk ik aan een gebrek aan water (en genoeg verse lucht).
Dus als die potten niet zwaar wegen, zou ik eens lekker (zuurstofrijk) water geven.
goeie vraag Tjirp.
Ik heb een 200m3 filter (verkeerd besteld) op een 250m3 fan staan als ik het goed heb. Deze draait maar op halve snelheid, heb hem nu wat opgevoerd en scheelt gelijk al een dikke graad. Ik heb mijn ventilatortje nu iets omhoog gericht om de lampen wat mee te koelen. Eens kijken wat het effect is op de plantjes.
Zoals ik al in mijn startbericht had staan, is water geven niet mijn talent. Ik ben altijd bezorgd om overwateren, waardoor ik soms te lang wacht of te weinig geef. De potten wegen echter genoeg nu en ik controleer dagelijks. Vorige week is er wel sprake geweest dat ik ze allemaal een beetje droopy aantrof, wat dan weer vrij snel herstelde na een goeie waterbeurt. Ik zag vorige week ook dat de aarde wat ingekrompen was, hetgeen weer hersteld is na een paar keer goed watergeven. Mogelijk heeft dit tot wat zuurstoftekort geleid....?
Hoe geef ik zuurstofrijk water? Waterstofperoxide toevoegen ofzo?
Die combo van filter en afzuiging moet geen probleem zijn, als je filter een stuk ruimer was geweest dan de afzuiger dan zou je tegen het probleem aan kunnen lopen dat de afzuiger de lucht niet door het filter gedrukt krijgt.
water geven was ik ook altijd slecht in.. zelfs met een tensio ging het hier nog wel mis.. te weinig was ook vaak mijn probleem. Ik ben ondertussen over gestapt op een DWC hydro systeem. Dat was voor mij de oplossing. Toen kwam ik er achter dat mn planten in bloei zo 1-1,5liter per dag zuipten, ipv 0.5liter.
Die waterstof peroxide zou ik niet bij je planten gooien als je op aarde kweekt, het middel steriliseert en maakt van je bodemleven een drama. Dat inklinken van je aarde komt vaak van te weinig water geven en dan opeens weer veel, Het kan je aarde doen dicht slippen.
Ben blij dat ik niet de enige ben.
Ik vergelijk dat watergeven een beetje met mensen die van nature goed kunnen koken. Gooien ze een biefstuk in de pan, gaan ze nog ff naar de plee of een shaggie roken ofzo, komen terug en halen hem perfect gebakken uit de pan. Als ik dat doe heb je of een schoenzool of een rauw stuk vlees op je bord. Ik kan er nog zoveel trucjes op loslaten, zo zacht als de muis van je hand, vleestemperatuurmeter, doorsnijden in de pan, maar perfect krijg ik hem zelden...
thanks Tjirp,
ik heb die grond, plagron allmix, nog liggen, net genoeg voor 1 pot hoop ik... ik pak morgen gewoon de keukenweegschaal erbij.
De temperatuur is nu in ieder geval een stuk beter.
Ook zoiets, de geur van verbrande boter is mij niet onbekend
Ik heb het nu wetenschappelijk aangepakt.
Weging 1: Pot met grondje nog nat van het spoelen (overleden plantje) 3,5kg
Weging 2: Pot met grondje direct uit de zak, niet te nat, niet te droog 2,8kg
Vervolgens mijn tentje ingegaan om de potten te voelen. Ik schat dit komt in de buurt van weging 1, staat waarschijnlijk veel te nat allemaal.
Pak vervolgens de weegschaal......Weginggemiddelde: 2,7kg!!!! inclusief plant....
Compleet verrast, gevoel en weging stroken totaal niet met elkaar. Zo zie je maar weer.
Kortom, ik kan niet vertrouwen op mijn gevoel in deze. De keukenweegschaal zal nu regelmatig meegaan bij het watergeven.
Je laat de pan schroeiheet worden. Pas dan doe je de boter erin die je eventjes kort rond laat rond glijden.
Als de boter schuimt gaat de plak vlees er onmiddelijk in.
(schroeiheet ; als je een druppel water laat vallen op de pan dan springt die op met een poffende sis)
Ik gooi het liefste een dikke ribeye of entrecote op de BBQ. Dat vind ik persoonlijk veruit het lekkerste (en makkelijkste).
Dichtschroeien gebeurt niet in de zin dat je het vocht binnen houdt, maar het carameliseren van de buitekant geeft wel dat lekkere smaakje. Dus een hoge temperatuur is zeker noodzakelijk.
Ik had hier vroeger het Food Network en daar was een show van Alton Brown die allerlei technieken goed uitlegt. Beetje flauw, maar wel informatief
Comment