Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologische COB au vin... AutoMazar en Think Different 200W LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Biologische COB au vin... AutoMazar en Think Different 200W LED

Die watergift hoeveelheid vind ik ook een moeilijk ding.
    Tis ook nooit goed eh voor die vrouwen...
    blumatsysteempjes met digi sensor overweeg ik. Ervaringen?
    Lijken me relatief betaalbaar. http://www.blumat.nl/

Steak bakken, mam leerde tme zo:
    Vlees op kamertemp en rauw kruiden, druk er es op en voel hoe hard/mals het is. (Onthouden voor straks)
    Pan met dikke bodem (een zware dus)
    Wat olie in de pan en heet laten worden(olie kan heter dan boter).Eens heet klontje boter erbij en eens gesmolten steak erin. Beide kanten aanschroeien, dan vuur op halve stand en wachten. Als ge op u steak licht drukt met vork ofzo (niet prikken).
    Boterzacht = bleu. (Warm maar rauw binnenin)

Gekookte aardappel prakken tegendruk (nja hoe legt ge dit uit he) = saignant .ongeveer half doorbakken.

Rubberbal tegendruk= schoenzool.

Wilt ge geen rood vocht eruit hebben lopen als ge snijd. Wikkel u vlees in aluminiumfolie na bakken en laat 5 a 10min rusten voor ge eet.
    Smakelijk
    verslag 1, verslag 2

Comment

dat biefstuk bakken blijft de gemoederen bezighouden... het belangrijkste vergeten jullie allemaal: koop paardenbiefstuk!!

die blumat lijkt me ook wel wat en niet zo duur ook... dingetje is wel, hoe voeg ik dan voeding toe?

Comment

vandaag wederom gemeten: 100ml gemiddeld...... ik denk dat ze een inhaalslag hebben gemaakt ofzo en dat het nu normaliseert (?)... ga het gewoon ff een paar dagen meten.

Comment

In twee dagen gemiddeld 150ml/dag opgezopen.
          Verder zie ik wel wat schade helaas bij de twee hoogste plantjes. Paarse stelen en paarse shizzle in vnl. de bovenste blaadjes. De rest gaat eigenlijk wel redelijk goed, betere kleur.

K161024.jpg

Comment

Helemaal fris ziet ze er nog niet uit , maar toch ook niet slechter dan het al was hopelijk komen ze er gewoon overheen. De watergift krijg je dus al meer inzicht in. Wbt zon blumat je kunt dan alsnog met de hand bij voeren.

Comment

Ik verwacht niet dat het op zal knappen, maar hoop dat het in ieder geval niet verergert. Ik moet het echt elke dag bijhouden nu.

mijn laatste kweekje zag er zo uit, die kant mag het niet opgaan... https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...5&d=1416514085

Ik heb trouwens nog een COB over en twijfel of die er bij hangen nog veel zin heeft

Comment

Beetje te heet gestaan lijkt het ook aan de opstaande bladribbels te zien.

Heb het ook bij mijn bloeiende plant gezien die paarsige bladeren gingen uiteindelijk dood, in mijn geval was het een tekort. Hoort beetje bij deze fase.
                image.jpg
                Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Mmm.. kan wel kloppen ja, wel apart dat het bij jou onderaan begint, bij mij vnl. bovenin...
                  Ik ben in ieder geval al begonnen met volle bak bloeivoeding (bio).

Comment

DAG 53

Watergift is aardig onder controle, rond de 200 tot 250ml per dag, maar frivoliteit van de dames blijft langzaam afnemen. Ik zie heel veel ellende, veel verpaarsing, gelig blad, bruine plekjes (calcium?) pffff.... varenrouwmuggen zijn weer terug. De dames moeten zeker nog een maand bloeien...

K161029C.jpgK161029B.jpgK161029A.jpg

Comment

Bruine vlekjes lijkt idd Ca probleempje. Verder missen ze nogal N (misschien wat vroeg met bloeivoeding begonnen?) Het roode in je blad is vaak een gevolg van een molybdeen gebrekje maar je ziet dit verschijnsel ook bij veel N gebrek. Het caroteen komt dan meer naar voren als het bladgroen wat deze rood verkleuring dan geeft. Bij herfstbladeren gebeurd eigenlijk het zelfde.

Wat nu te doen? euhm niks. Ga je nu nog bijsturen worden de problemen enkel erger. Gewoon uitzingen tot aan je oogst.
                      De basis voor een goede afbloei leg je in de groeifase en daar kun je nu niks meer aan veranderen. Veel bijsturen in bloeifase 2 heeft doorgaans geen zin.

Comment

Volgende ronde kan je beter "gewoon zaad" in grotere potten gebruiken.
                        Je kan inderdaad een duidelijk stikstof gebrek zien en je bodemleven zal ondertussen ook wel wat meppen gekregen hebben.
                        Wat kaneel, dan droog staan en te weinig stikstof zorgen ervoor dat de bodembeestjes het lastig hebben.
                        Hopelijk zijn je wortels nog niet te veel aangetast door die varenrouwmuggen hun kroost.

Comment

Niet remmen, gasgeven of aan het stuur draaien als je door een diepe plas rijdt.... thanx Flint

Die groei was idd niet ideaal i.v.m. af en toe te droog staan. Er zit weliswaar genoeg voeding in de grond, maar als ik onvoldoende water meegeef komt het niet vrij. De gebreken kwamen echter pas goed naar voren bij de bloei. Ik geef sinds twee weken ca. 3ml/liter alga bloom mee. Ik snap alleen niet waarom het niet stabiliseert nu...

Ik zit er ook aan te denken om wat zaken te veranderen volgende keer. Vnl. de potten en een failsafe watergiftsysteem. Ook denk ik aan reguliere zaden. Ga ik wat CBD rijke soortjes zetten, zodat mijn THC olie makende familieleden kunnen kiezen of ze die volgende zomer in de tuin willen zetten. Twee vliegen in een klap. Thanx Tjirp

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ff een vraagje, nu ik alle berichten nog eens goed lees... zou het zin hebben om wat verse grond op de bovenkant te leggen? Dit om het aantal 'bodembeestjes' aan te vullen, die nodig zijn om mijn biovoeding om te zetten in opneembare voedingsstoffen. Of is het wellicht raadzaam om qua bloeivoeding over te gaan op minerale voeding?
                          Last edited by Meglow; 30 October 2016, 12:03.

Comment

Ik geef sinds twee weken ca. 3ml/liter alga bloom mee. Ik snap alleen niet waarom het niet stabiliseert nu...
                            Bloeivoeding bevat weinig stikstof dus daar los je een N gebrek niet mee op. Verder is het zo dat je zover in de bloei een N gebrek niet meer onder controle krijgt. Als je nu nog veel N gaat geven dan remt dit de bloei en dat wil je ook niet. Het is zaak dat er voldoende stikstof in de vorm van bladgroen is opgeslagen in je plant als men aan de bloei begint. Bijsturen gaat eigenlijk enkel mog in de groeifase.

Jouw fanblad hersteld echt niet meer nu dus ik zou daar niet aan gaan sleutelen en ze rustig verder afbloeien.

Comment

bodemleven farmen / bio plantvoeding maken

Comment

Ok mannen, thanks voor de uitleg... fingers crossed en hopen dat het niet te snel achteruit kachelt...

Comment

Bezig...
                                X