Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologische COB au vin... AutoMazar en Think Different 200W LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Biologische COB au vin... AutoMazar en Think Different 200W LED

Korting op 420shop
    Vroeger meerdere kweekjes onder een spectrabox gedraaid met matig tot zeer matig cq. lachwekkend resultaat, deels door domme fouten en pech, dat wel. Blijkt dat COB's nu de way to go zijn als het gaat om LED kweken, en ja, dan wil je niet achterblijven.... daarom net 4 lampjes aangeschaft met het idee om nu eens een serieuze oogst te behalen. De lampen kunnen het gezien de positieve geluiden op het forum, maar of mijn vingers het kunnen?? We shall see....

Goed, wat zet deze basiskok dit najaar op het menu...
    - tafeldames: 3x Think Different Auto en 3x Automazar van Huize Dutch Passion. (Heb deze nooit eerder gehad, maar recensies leken niet verkeerd...ben benieuwd...)
    - gerecht: Allmix Plagron Bio op een bedje van met water gewassen oranje kleikorrels, opgediend in authentieke, vierkante 10 liter potten op plastic schotels.
    - water voor bij de maaltijd: zacht kraanwater of regenwater... uit een modern plastic gietertje met bloemmotief...
    - op smaak gebracht met: Algabloom uit de Plagron biolijn...
    - belichting van de tafeldames: 18/6 met 4xTGL Star 60 van todogrowled met CXB3070 3500K Cobs, passief gekoeld en elke lamp een eigen driver. Totaal ca. 200W. Naarmate de tafeldames meer ruimte nodig hebben schakel ik ze een voor een bij.
    Dit alles wordt u aangeboden in een gezellig eettentje van 80x80x160 met afzuiging/thermostaat, streeftemperatuur rond de 25 graden. (LV kan ik niet op sturen in zo'n klein hokje, dus laat ik aan de weergoden over.)
    Ons kleine maar fijne etablissement is gevestigd op een verscholen locatie en is beveiligd met een thermostaatstekker die alles uitschakelt bij 40 graden, twee knockoutboxen en een brandalarm. (Beetje over the top, maar veiligheid gaat boven alles...)

Kanttekeningen van de kok, gebaseerd op ervaringen uit het verleden:
    -een paar van mijn vingers zijn groen, maar zeker niet alle tien...
    -ik krijg altijd vrij snel bladproblemen, zeker als ik zelf aan het rommelen ga met een grondje. Derhalve nu maar een zak Allmix Plagron gekocht om deze variabele te elimineren. Zal deze van te voren eerst doorspoelen.
    -vaak last van varenrouwmug hier. Sommige open zakken aarde in de schuur lijken besmet, evenals sommige huiskamerplanten. Heb al twee keer alle kamerplanten met nematoden bewaterd en gebruik de open zakken aarde enkel en alleen nog maar voor buiten, maar helemaal er van af lijk ik niet te komen. Heb in het verleden ook wel eens een nieuwe zak geopend waar deze jongens spontaan uit kwamen vliegen, dus zelfs een gesloten zak is mogelijk besmet. Ik zal dus extra opletten bij het vullen van de potten, dat ik dit in een ruimte doe waar geen andere aarde is en daarna direct doorspoelen en z.s.m. in de tent. Verpotten doe ik later ter plekke wel.
    -bleeching gehad in het verleden. Ik lees dat ik dit in het verleden heb ondervangen met vooraf Fe toevoegen aan het water voordat ik de bloeisecties aanzette. Laat dat dit keer achterwege denk ik en wacht het wel af of dat ook onder deze lampen gebeurt.
    -watergift is ook altijd een zwak punt geweest bij mij. Ik gebruik de vingermethode en de optilmethode om de vochtigheid van de aarde in te kunnen schatten. Ik heb nogal de neiging om de dames een of twee dagen te vergeten, waardoor ze te droog komen te staan en ik ze in een keer weer een hele hoop water geef. Kortom, ik loop te vaak te k@tten met alle gevolgen van dien voor de dames. Ik moet nog ergens een tensiometer hebben... kijken of die het nog doet. En wellicht mijn telefoon dagelijks een seintje laten geven, zou ook niet verkeerd zijn.
    -ik heb voor de zekerheid een fles cal-mag staan, omdat dit wel eens nodig was/leek in het verleden. Het water is hier sinds een tijdje ook een stuk zachter dan voorheen, maar hoop dat dit onder deze cob's niet meer nodig zal zijn...

De lampen zijn nog niet binnen, maar had dit weekend last van een premature zaadlozing... maandag zag ik plots allemaal ontkiemende zaadjes in het gebruikte stuk keukenrol zitten (6 uit 6, nice!). De dames staan nu in de prop onder de groeisectie van de spectrabox, kan deze lamp nog eenmaal schitteren voordat hij een andere bestemming krijgt...

tot zover, foto's volgen binnenkort als er wat serieuzere vorderingen zijn.

Re: Biologische COB au vin... AutoMazar en Think Different 200W LED

Ik zet de stoel er bij. Led kweekjes i like..

Comment

ik doe ook een abbo-tje op je topic & proficiat
      K-007
      Kishan's kijkdoosje

Comment

Waarom kies je autoflowers in jou setup ? Ik ben benieuwd naar je resultaat met auto's, maar volgens mij is het beter voor je om geen autoflowers te gebruiken in je cob-au-vin.
        Men schrijft dat led dames altijd ietsje meer cal/mag moeten krijgen om hetzelfde te kunnen opnemen in vergelijking met plantjes van onder de zon of hps lampen.

Je hebt goede wijn, champignons en spek. Hopelijk doet de kip haar best.
        Veel succes.

Comment

U zijt allen welkom om mee te kijken in de open keuken...

@Tjirp
          Ik heb eigenlijk nooit anders gedaan dan AF, vind het wel makkelijk en snel werken. Ik denk dat een scrog met reguliere dames economischer is, maar mijn rug vindt het niet zo fijn. Verder vind ik het wel handig dat ik de volgende kweek eventueel al kan opstarten als de laatste planten nog in de tent staan. Wel vaker gedaan, stonden de nieuwe dames al voor te groeien terwijl de laatste planten aan het afbloeien waren.

Die ca/mg tekorten komen dus nog steeds voor, ook onder cob's.... hmmmmm.... nou goed, ik heb het staan, dus kan er snel bij zijn indien nodig. Heb jij er wel eens mee te maken gehad?

Comment

Comment

bitterzout?

ik lees idd dat veel gasten preventief calmag toevoegen... dat is wel een dilemma, als je het tekort eenmaal constateert ben je zeker met autoflowers eigenlijk te laat, aan de andere kant heb ik zoiets van if it ain't broken, don't fix it.
              mijn tomaten hadden dit jaar in het begin last van neusrot en slecht uitziende bladeren, schijnt ook door Ca tekort te komen (en onregelmatig watergeven waardoor de celwanden in de neus van de tomaat instorten...). Is nu over, heb calmag toegevoegd en kalk gestrooid en het lijkt te hebben geholpen. Aangetaste bladeren komen niet meer goed, maar nieuwe bladeren zien er behoorlijk goed uit.

Comment

toppie je ben geloof ik de eerste met deze lampen op het forum ,ik had er 2 van 55 watt stuk maar die waren speciaal voor de groei hebben maar een dag of 10 gehangen en toen kwam de plattepet ,ga deze zeker volgen succes.wat kosten dat nu ,4 lampen inclusief verzenden?
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

neem niet aan dat ze bij je op de stoep stonden met een warmtecamera waarop ze die ledlampen konden zien hangen... toch??

het hele verhaal hoe ik tot deze lampen kwam .... https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...416#post593416 ... graag daar discussie over lampkeuze, leverancier, zelfbouw of niet, etc. voortzetten
                  de korte versie: ze kosten incl. verzending 515 pietermannen. Heb je wel 3070Cobs, niet de weer iets betere 3590, die zijn vooralsnog behoorlijk aan de prijs bij todogrowled.

Comment

hobby mag wat kostenme maatje draait top met 3590 dus dat moet wel goedkomen
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                      bitterzout?
                      Dat zou mijn brein nu nog wel kunnen oprakelen hoor ; zelfs na meer dan 20 jaar .
                      Het was 1 of ander sproeimix uit de winkel met een merknaam en die tomaten kunnen ook wel eens pepers of zwarte bamboe geweest zijn.

Comment

Ik schuif lekker aan.
                        Gefeliciteerd met je mooie aankoop. Ik had je al wat gevolgd op de diy led. LSDIFY daar houd ik van.

I like it!!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Ik ben benieuwd naar je kweekje onder die COB's, blijkbaar heeft de led-techniek voor kweken de laatste jaren grote vooruitgang geboekt als ik het zo een beetje lees in die link die je enkele posts hierboven doorgaf. Succes met de setup!

Comment

Ik piep ook wel even mee. Succes met je led kweek. Laat de foto's maar komen.
                            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Zo... een dag of 4-5 oud... ain't they cute?!

P1000405.jpg

lampen helaas nog niet binnen, hopelijk begin volgende week.... fingers crossed

Comment

Bezig...
                              X