Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

Beste kwekers,

Vandaag weer 1 geknipt samen met een haartje zeker gisteren overgeslagen. Misschien dat het op deze foto beter te zien is...

20161110_164938.jpg
    gl hf lol wp gg no re!

Comment

Oei lekker black domina en red alert fan
      Heb je deze al gezien?
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Met alle beste wil van de wereld ziet dat er - voor mij - geen groene testikel of leuke remake uit .
        Maar omtrent gamen zal ik dan wel niet meer objectief zijn. Zeker niet nu ik het niet meer doe (en dus officieel tot de fossielen der gamers behoor).
        Ik heb destijds met Tiberium sun en RA2 bovenaan de ladder gestaan ; zonder apestreken. En Al Bundy scoorde ooit eens een touch down met high school football.
        ..
        Volgens mij zie ik daar een splintertje in je hand en het achterwerk van een minuscuul calyxje zonder pistel.
        Even stoppen met knippen lijkt me aangewezen, maar jij ziet het natuurlijk best ; ginds zijnde met je ogen.

Comment

UPDATE TIME.

Die ra2 remake vind ik echt niks, misschien is dat wat voor de nieuwe generatie kids..
          Tjirp er is een website genaamd www.xwis.net/forum
          daar zijn veel oude en nieuwe spelers, misschien dat je nog iemand kent..

De dames zijn aan het voor bloeien. Afgelopen week zijn ze hard gegroeid, in het weekend zal ik een net plaatsten om er een soort scrog van te maken.
          Ook heb ik een foto van een calyx??

Graag je reactie

foto vandaag:

20161115_164955.jpg20161115_164414.jpg20161115_164428.jpg
          gl hf lol wp gg no re!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CrazyIvan View Post
            Zo warmtemat lijkt me idd wel handig ja, ik ga van het weekend even kijken waar ze te koop zijn.

Vandaag bij de planten gekeken, bleek er 1 balletjes in de oksels te hebben. Ik heb ze gelijk weggeknipt, ze waren ongeveer 1,5mm groot. Ik heb een vermoeden dat het een herma betreft, maar een expert zal het bevestigen.

Graag een reactie.

[ATTACH=CONFIG]309658[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]309659[/ATTACH]
            Dat zijn ballen.
            Welke breeder, en welke soort is het?
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ze komen van wietzaadjes.nl en het is black domina
              gl hf lol wp gg no re!

Comment

100% zeker herma.
                Ziet er naar uit dat er praktisch in elke oksel een bal komt. Dat hou je ni bij. Als er in het begin pistels bestoven worden door een open geploft balletje dan is de missie van de plant geslaagd en krijg je hooguit wat fluff met zaden in. Huismerken slaan doorgaans maar wat in, net als royal queen.

Comment

Bedankt voor de link CrazyIvan. Door gezondheidsredenen kan ik enkel nog turn-based games aan, dus helaas.

Jammer van je plantjes. Een "stabiele" soort voor beginners volgende keer ?
                  Dat "beginners" zou dan moeten wijzen op stressbestendigheid.

Comment

Ik heb de black domina van wietzaadjes.nl flink mishandeld. Die was in mijn ogen erg stabiel. Ik kan er verder niet voor vouchen ofzo, ik heb slechts 1 zaadje geplant en daarna met stekken gaan rommelen van die plant. Die kreeg ik niet herma. Nageslacht vertoonde ook geen hermatrekken in 3 generaties mishandeling.
                    Ik ben het wat huismerken betreft, niet eens met beowulf. Huismerken zijn vaak de trots van shops, daar hebben ze namelijk 100% zelf zeggenschap over afkomst, genetica en kweekwijze. Dat wilt niet zeggen dat ze allemaal goed zijn. Maar dat geldt ook voor duur zaad van een niet-huismerk. Alsnog, na 10 jaar kweken weet ik wel dat het met 'merkzaad' ook een kwestie is van mazzel hebben. Het doet - bij mij tenminste - alleen meer pijn als je 20 euro per zaadje uitgeeft en de boel wordt herma, dan wanneer je met 6,75 per zaadje uitkomt op een herma.

Het overkomt iedereen wel eens, maar het blijft balen. Ik zou wietzaadjes.nl even mailen en vertellen wat je gedaan hebt, vaak zijn ze heel coulant in het zoeken van een oplossing.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Dank voor de reacties. De plant is toppen aan het vormen, zodra ik een balletje spot knip ik hem eruit. Dit doe ik nu iedere dag. Ik heb nog geen enkele grote bal of een banaan gezien, alleen beginnende grootste was ongeveer net 2mm. Heeft dit nog zin, of is het nu echt helemaal klaar met de dames? Want ik lees op sommige topics dat je ook met hermas gewoon toppen krijgt maar het minder sterk is.

Graag een reactie.
                      gl hf lol wp gg no re!

Comment

Zolang er geen stuifmeel vrij komt merk je geen verschil. Als er wel stuifmeel vrij komt dan hangt het er vanaf wanneer en hoeveel. Als de eerste pistels bestoven worden dan zit de taak van de plant erop en zullen de toppen niet indikken. Ik heb al een aantal planten die herma werden gewoon afgebloeid. Was wel in een veel later stadium. Echter nooit van sweet seeds, en de goedkoopste kosten momenteel ook maar 3,75 euro. Heb nog maar 2 keer zaden gehad van een huismerk als freebee en problemen mee gehad. Sweet seeds? Nog nooit, en dat sinds 2007.
                        Als ik zie dat wietzaadjes 73 verschillende feminised huismerk soorten aanbiedt, dan stel ik mij daar vragen bij. Geen enkele grote zaadbank heeft zo'n assortiment. Bij Sannie zijn het er bv 7, en hoeveel zijn er daar stabiel van? Sweet seeds 14 en de nieuwe die ze nu ineens uitbrengen daar trekt de genetica op niks van. Hoe garandeer je dan kwaliteit voor 73 soorten? Feminised dan nog.

Comment

Ik maak geen tijd voor herma's. Alle moeite kan verspild zijn, dus ik flikker ze weg als ik ze vind. Maar de laatste is alweer een paar jaar geleden.
                          Je kunt gaan plukken, en hopen dat het slechts de oksels zijn die raar doen. Als het de hele top betreft, dan moeten ze gewoon weg. Anders bestuiven ze de rest. En wiet met zaad, dan kun je net zo goed geknipte teennagels gaan roken. Gatsie.

Hoe wietzaadjes.nl zijn zaken garandeert, regelt of weet ik veel, daar heb ik geen idee van. Ik kan alleen zeggen wat mijn ervaring is met die zaak, en met dezelfde strain uit die zaak. Als er een probleem is, lossen ze dat tot nu toe vaak prima op na een mailtje. De uitzonderingen zijn de mensen die binnen een minuut over de rooie raken. Laten we wel wezen, met een assortiment als wietzaadjes.nl kan geen enkele nederlandse zaadwinkel zichzelf vergelijken. Het aanbod is zo gigantisch, dat ik erop gok dat ze ook best wat geld hebben voor productontwikkeling. Maar nogmaals: ik weet het niet zeker, ik spreek slechts uit eigen ervaring en wat ik lees op het web. Meer kan ik niet, en ik blijf van mening dat huismerk niet per definitie slecht is.

Over Sannie durf ik helemaal niets te zeggen. Behalve dat ik er nooit wat zou kopen, omdat ik zie dat ze structureel onstabiel blijken en dat ze qua prijs gewoon 10x te hoog zitten voor het product dat ze leveren. Sweet seeds ken ik verder ook niet.

Comment

Tuurlijk is dat niet per definitie slecht. Maar als je 73 feminised soorten aanbiedt, vanwaar komen die dan? Ik vertrouw zoiets ni, kwaliteit over kwantiteit. Mss voer voor een apart topic?

Stressballetjes pluk ik weg. Maar het blijft dan meestal bij eentje ergens in een oksel in week 3 van de bloei. Dit gaat lastig worden, zeker als er banaantjes in komen. Je mist er sowieso. Mijn lv ging toen naar 70%. Dan krijg je kans op toprot, maar stuifmeel houdt daar niet van. Ook lang niet alles is potent denk ik. Ik vond is een opengeklapt stressballetje terug tijdens de oogst. Geen enkel zaadje te zien. Die paar zaadjes schud je er zo uit. Die paar planten die van in het begin herma trekken toonden die zijn op de composthoop beland. Oa 2 purple storms van eskobar.

Comment

Attached Files
                              Last edited by CrazyIvan; 23 November 2016, 22:59.
                              gl hf lol wp gg no re!

Comment

2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                                2016 - Greyvol's buitenkweek
                                2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Bezig...
                                X