Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

De forumkenners zullen wel iets zeggen als het fout loopt. Je ziet zelf dat je plantjes in veg er goed uitzien .
    Maar bon ;
    De staat en stand van de bladeren zien er goed uit. De internoden zijn absoluut kort genoeg.
    Het ziet eruit alsof je van de 4de naar de 2de internode topte. Van 4-5 naar 2-3 is zeker goed voor je ruimte.
    Ze hadden in die tijd wat groter kunnen zijn, maar dat is uiteraard geen ramp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjirp View Post
      Ze hadden in die tijd wat groter kunnen zijn, maar dat is uiteraard geen ramp.
      Ja dat klopt, heb een aantal beginners fouten gemaakt mbt de grond, water, te laat voeding, lv te laag (35-39). Maar ik heb het opgepakt, en hopelijk wordt het wat met de dames en zullen ze mij minimaal 20g per plantje bezorgen (droom). Ik ben allang blij dat het goed gaat met ze, en ze tot nu toe geen (grote)problemen hebben gehad...
      gl hf lol wp gg no re!

Comment

Je geeft nu al 10ml/L voeding ?
        Da's een flinke dosis voor de meeste merken. Welke geef je ?

Opbrengst is afhankelijk van het licht en veel andere dingen niet van het aantal plantjes, dus je kunt al een aardige schatting doen
        Last edited by QnQ; 26 October 2016, 13:48.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ 1 plantje was gifgroen geworden, dus heb ik ze gelijk 10ml gegeven. Tot nu toe doen ze het goed.....

Maaaaaaaaaar

Gisteren heb ik de kast op 12/12 gezet van 10:00 tot 22:00. Toen ik vandaag na het werk ging kijken bleken de lampen uit te staan.
          Lampen gingen normaal aan om 10:01 en om 10:02. Maar ik heb de starttijd van de kast per ongeluk om 10:03 gezet, dus heeft hij geen lichten aan gedaan.

Het probleem is toen ik zag dat alle lampen uit stonden heb ik eerst de lampen getest(aangezet,dom). Totaal hebben ze vandaag 5seconden licht gehad.
          Merken ze dat gelijk en is dit een groot probleem ?
          gl hf lol wp gg no re!

Comment

Dat merken ze gelijk, maar het hoeft geen probleem te zijn. Als de rest maar vlekkeloos gaat.

Black domina zo vroeg op 12/12 zetten, dat vind ik geen leuke zet. Het is een mooie brok genetica die je daar hebt, maar compact als een.. als.. een.. nouja, gewoon erg compact.
            Ik heb diezelfde genen doorgegeven aan mijn punishers, dat is waardoor ze lekker smaken. Maar dat zorgt ook voor het feit dat ik van een 1,5 meter plant net zoveel toppen haal als twee kleine autoflowers.

Ik zou ze zelf tenminste 6 weken groei geven. Ze geven golfbalharde toppen, maar wel van klein formaat. Zo'n kastje moet wel de moeite waard zijn natuurlijk. Je stuurt nu richting de 20 gram per plant, terwijl ik zelf toch fan zou zijn van tenminste 80 gram per plant. Daarvoor hebben ze langere groei nodig. Ze strekken niet hard door zoals een silver haze of sativa's dat zouden doen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Dat merken ze gelijk, maar het hoeft geen probleem te zijn. Als de rest maar vlekkeloos gaat.

Black domina zo vroeg op 12/12 zetten, dat vind ik geen leuke zet. Het is een mooie brok genetica die je daar hebt, maar compact als een.. als.. een.. nouja, gewoon erg compact.
              Ik heb diezelfde genen doorgegeven aan mijn punishers, dat is waardoor ze lekker smaken. Maar dat zorgt ook voor het feit dat ik van een 1,5 meter plant net zoveel toppen haal als twee kleine autoflowers.

Ik zou ze zelf tenminste 6 weken groei geven. Ze geven golfbalharde toppen, maar wel van klein formaat. Zo'n kastje moet wel de moeite waard zijn natuurlijk. Je stuurt nu richting de 20 gram per plant, terwijl ik zelf toch fan zou zijn van tenminste 80 gram per plant. Daarvoor hebben ze langere groei nodig. Ze strekken niet hard door zoals een silver haze of sativa's dat zouden doen.
              Dank voor de antwoord. Ik ga ervan uit dat dit niet meer gebeurt.
              Helaas moet ik wel op 12/12 want ik mag de ruimte waar de kast staat tot ongeveer begin januari gebruiken. En als ze ongeveer 8-9 weken bloeien had ik weinig keus.
              Maar de kast verdient zichzelf terug hoor, dit is (hopelijk) niet mijn laatste kweek erin. Totaal heb ik 250Euro aan de kast/lamp etc etc uitgegeven.
              Als ik de wiet 6euro per gram reken en ik haal er 20gram per plant uit ben ik toch wel tevreden. Maar aangezien je geen black domina voor 6 euro kan kopen, maak ik (wederom hopelijk) winst!

UPDATE van de dames

Elke foto is een andere dag totaal 11dagen.
              31.jpg32.jpg33.jpg34.jpg35.jpg
              36.jpg37.jpg38.jpg39.jpg40.jpg

deze is van gisteren vandaag heb ik niet natuurlijk niet gemaakt....
              41.jpg
              Last edited by CrazyIvan; 1 November 2016, 21:17. Reden: fotos op volgorde brengen
              gl hf lol wp gg no re!

Comment

Dan heb je nogal te krap zitten rekenen:
                - Vanaf 12/12 tot begin van de echte bloei: gemiddeld 21 dagen (dat komt uit op +/- de laatste week van november) Met een beetje pech zijn je planten nog niet volwassen genoeg om over te schakelen op bloeien, dan komt daar nog wat bij. Voor het gemak laat ik dat weg.
                - + 8 weken bloei (2 maanden) dat is dan de laatste week van januari.
                - Onder led gaat het allemaal wat trager, dus tel er 2 weken bij op. Dan zit je al in februari.

Ik gun je het beste kerel, maar ik ben er bang voor dat er verhuisproblemen gaan komen. Ik weet het 70% zeker.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ik heb wel eens een crazie ivan met een parapent gedaan. en weed wat die bocht betekend.... dus mij verbaast niks.

Comment

Twee planten 6 weken laat groeien in een ruimte van H=70 B=55 D=40 en ze dan nog op 12/12 moet zetten lijkt me goed als je veel blad wil juicen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Dan heb je nogal te krap zitten rekenen:
                      Het komt wel goed hoor met de ruimte ik regel wel wat als het een paar weken langer duurt

@ FlintStoned eh

@ Tjirp ja ik vond 6 weken ook heel lang, 4 weken groei in dat kleine hok lijkt me voldoende. Dit is me eerste kweek ik verwacht niet veel.

Die filmpje is een schot in de roos.

Want ik ben een fanatiek Red Alert 2 speler online. Vandaar ook de naam crazy Ivan.
                      gl hf lol wp gg no re!

Comment

Hi,

De klok staat al 7 dagen op 12/12 in totaal zijn ze vandaag 35 dagen oud.

Dit zijn de dames van de afgelopen 3 dagen. Er waren koude nachten van 13 en zelfs 11 graden in mij hokje, en het zal er niet beter op worden de komende tijd. Ze zijn in die periode ook minder hard gegroeid. De linkerplant heeft op 1 blad 3 kleine verbrande stukjes de rest lijkt in orde. De stam is wel dik geworden de afgelopen paar dagen heb ik gemerkt, misschien heeft dat met de kou te maken!? Hopelijk aan het einde van de week zullen de eerste bloeiverschijnselen te zien zijn.

zaterdag zondag vandaag
                        45.jpg 46.jpg 47.jpg
                        gl hf lol wp gg no re!

Comment

Misschien is een warmtematje voor kleine terraria iets om naar uit te kijken ? Aquaria/terraria warmtekabel of incontinentie-proof warmtedekens zijn ook opties, maar beiden wat lang.
                          Stammen zouden dikker moeten worden van warmer te staan, want dan transporteren ze meer water en groeit de plant overal harder.
                          Wat ik zelf zou doen is die nieuwe centrale toppen eens een paar seconden masseren en platleggen/afbuigen.

Comment

Misschien is een warmtematje voor kleine terraria iets om naar uit te kijken ? Aquaria/terraria warmtekabel of incontinentie-proof warmtedekens zijn ook opties, maar beiden wat lang.
                            Stammen zouden dikker moeten worden van warmer te staan, want dan transporteren ze meer water en groeit de plant overal harder.
                            Wat ik zelf zou doen is die nieuwe centrale toppen eens een paar seconden masseren en platleggen/afbuigen.
                            Zo warmtemat lijkt me idd wel handig ja, ik ga van het weekend even kijken waar ze te koop zijn.

Vandaag bij de planten gekeken, bleek er 1 balletjes in de oksels te hebben. Ik heb ze gelijk weggeknipt, ze waren ongeveer 1,5mm groot. Ik heb een vermoeden dat het een herma betreft, maar een expert zal het bevestigen.

Graag een reactie.

20161109_164912.jpg20161109_165039.jpg
                            gl hf lol wp gg no re!

Comment

De ene foto is mij te onduidelijk en bij de ander zie ik iets wat zowel vaag op een bal kan lijken, als op een calyx waar nog geen pistel uitsteekt.
                              (ik gok op het laatste ; betere foto of een dagje geduld en opnieuw)

Comment

De ene foto is mij te onduidelijk en bij de ander zie ik iets wat zowel vaag op een bal kan lijken, als op een calyx waar nog geen pistel uitsteekt.
                                (ik gok op het laatste ; betere foto of een dagje geduld en opnieuw)
                                Ik heb ze al weggeknipt Ik hoop dat het is wat jij zegt. Want ik voel me al heel beroerd over de gedachte dat er 1 de kast moet verlaten binnenkort, na zoveel moeite.
                                gl hf lol wp gg no re!

Comment

Bezig...
                                X