Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: DIY Kweek Ruimte LED/Black Domina

Leuk gemaakt, echt knutselaars .

Ik zal zelf alleen de max temp. Instelling van 26 naar 28 graden verhogen. Evt 30 kan ook nog wel. Heb je toch meer ruimte zal, zonder als het licht uit gaat als het niet nodig is.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Hij gaat lekker zo te zien.

Comment

Yeah MZz, ik had die temp ook iets ruimer gezet, die fans gaan meestal niet kapot van het draaien, maar van het aan/uit schakelen.

@Ivan; Heb je nog ballen gezien aan die ene plant ?
        En hoeveel speling heb je qua tijd ? Over 2 weken zijn ze nog niet klaar.
        Die top in het rood lijkt sneller te gaan omdat die nauwelijks meer groeit.
        De rest doet er iets langer over, maar wordt wat dikker denk ik.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het gaat gelukkig tot nu toe lekker ja

Temperatuur omhoog is geen probleem, groein ze dan beter? Ik h3b wel ballen gezien maar daar kwamen haren uit. Een paar weken terug een trosje bananen weggehaald en heb verder niks meer gezien...
          Vanaf 10januari heb ik 2 weken vrij ivm met verhuizing. Ik hoop eigenlijk in die tijd me oogst te kunnen proeven...
          gl hf lol wp gg no re!

Comment

UPDATE bloei dag 38

Ik heb een LUX meter app voor android gedownload, ik heb gelezen dat die niet accuraat is. Maar het is toch beter dan niks.
            Op 25 cm van de lamp meet ik 15500 LUX, op 30 zit ik al op 12000. De top die in het rode licht staat krijgt maar 7500 LUX tot zich.
            Volgende kweekje ga ik alle LEDS vervangen door warm-wit, hopelijk worden de toppen dan allemaal even dik.

In de tussentijd zijn er heel wat draden en elektronica bijgekomen, het programma is ook een stuk uitgebreider geworden.
            Hier een paar kiekjes van de scherm:

Gemiddelde temperatuur per uur:

2.jpg3.jpg4.jpg

gemiddelde temp per 5 minuten:

1.jpg

Info groei is totaal aantal dagen, Von is hoelang de temperatuur hoger was dan ingestelde, Voff is tegenovergestelde. 1 = 2seconden.
            AirLaatst slaat de tijd op wanneer er voor de laatste x de pomp van de luchtvochtigheid heeft gewerkt, maar die heb ik alleen gebruikt in de groeifase. Nu is die uitgeschakeld want ik wil de lucht droog houden.

Max en min temperatuur. Minimum temp is normaal 25.00 - 25.10, ik had de kast losgemaakt om foto's te maken van de planten toen ging de temp richting 19 graden. Eindtemperatuur word om 6 uur in de ochtend opgeslagen. Om 8 uur gaat de kast helemaal uit om af te koelen en dan wordt het kouder in de kast,
            bij start van de kast wordt de ochtendtemperatuur opgeslagen die was gisteren 14.90.
            Windprogramma houd in dat de ventilator die voor luchtstroom in de kast zorgt, elke 8 seconden van snelheid veranderd de marge is instelbaar.
            Snelheid wordt berekent door de random functie van arduino.

Dan de laatste is de weergave van de temperatuur, ingestelde temperatuur, LV.

5.jpg6.jpg7.jpg14.jpg

Hier een aantal foto's van de kast met de laatste aanpassingen. De box beneden is een waterdruppelsysteem en de tube met rode dop erop is de reservoir. Ik geeft water handmatig want in de tube wordt het te koud. Is wel een mooi ding voor in de zomer. De fles die ondersteboven hangt is de reservoir voor de LV. In de kastje zit een klein pompje die het water in de inlaat nevelt.
            In de inlaat zelf zit een stuk hoog absorptie schuim die het water opvangt, de inlaat ventilator blaast het lucht er langs waardoor die vochtiger wordt.
            Het helpt ook goed tegen hoge temperaturen.

Boven op de uitlaat heb ik een slakkenhuis ventilator gemaakt, het was een uitdaging om de rotor te balanceren.

10.jpg8.jpg9.jpg12.jpg13.jpg11.jpg

En dan hier foto's van de dames Ik ben zeer tevreden over mijn eerste kweek, de dames blijkbaar ook!!

15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg
            gl hf lol wp gg no re!

Comment

Ik ben oprecht onder de indruk van het systeem dat je hier in elkaar geknutseld hebt! En zo te zien werkt het NG deftig, hoeveel gram gok je hier uit te halen? Grts -mapa

Comment

@Mapa dankje! ik zie het meer als een uit de hand gelopen project xD. In de toekomst ben ik veel meer van plan, maar dat wordt weer een nieuw kastje beter afgewerkt en stealth.

Ik hoop op minimaal 20gram per plant te oogsten over 1,5 week. Meer is altijd mooi megenomen.
                gl hf lol wp gg no re!

Comment

Ik ben echt onder de indruk. [emoji106][emoji106][emoji106]

Comment

Altijd leuk mensen die eigenwijs zijn en 2 rechterhanden hebben.
                    Je zei ergens dat eigenwijs zijn een slechte eigenschap van je is, maar zonder die eigenwijsheid was dit kastje nooit zo tot stand gekomen. Dus koester die eigenschap maar!

Comment

echt gekke kast als je aan goedkope zuivere lampenolie kan komen ken je met een simpele kasverwarmer de boel net effe wat warmer houden als de lichten uit zijn.dingen zijn best wel zuinig.
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Dank u allen voor de steun/complimenten, dat is altijd leuk om te lezen.

@joremkrank in de kast zit DIY 45watt heater die de hele nacht draait. Om 8 uur in de ochtend gaat de kast helemaal uit om te rusten. Om 9 uur gaat de kast weer aan.
                        Hier tussenin koelt het af in de kast, die 1 uurtje onder de 15 graden zal de worteltemperatuur niet snel aantasten lijkt mij. (hopelijk)
                        gl hf lol wp gg no re!

Comment

Beste medekwekers,

Volgende week vrijdag gaan ze om. Vanaf woensdag ga ik ze tot vrijdag in het donker zetten. Ik heb gelezen op RS dat je de stam kunt splitten met een mesje, zodat het meer gaat uitdrogen. Ik wil dit graag ook doen om het meeste uit de plant te halen. Heeft iemand hier ervaring mee en is bereid om deze te delen? Andere tips en tricks voor de laatste paar dagen van de kweek zijn ook van harte welkom.
                          gl hf lol wp gg no re!

Comment

Zoiets bedoel je denk ik?

GRTZ KAYA

verzonden met Tapatalk
                            HOME WEED HOME

Comment

@kaya ja dat is precies wat ik bedoel!
                              gl hf lol wp gg no re!

Comment

Valt reuze mee hoor! Ik heb t met cocktailprikkers gedaan omdat de stam niet zo dik was.

Eerst je stam "zekeren" met een ty-rib of iets dergelijks (boven het punt waar je gaat splijten, zodat ie niet door kan schieten)
                                Vervolgens een mes door de stam drukken. ..verticaal. ..en het mes terughalen en een kwartslag draaien en daar even laten zodat je ruimte hebt om er iets , een potlood bv, doorheen te drukken. Mes verwijderen...potlood laten zitten en klaar is ie!!!!

Als je twijfelt of de stam sterk genoeg is.....onder het kliefpunt ook even zekeren.
                                Succes!

GRTZ KAYA

verzonden met Tapatalk
                                HOME WEED HOME

Comment

Bezig...
                                X