Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

Komt er eigenlijk op neer dat je je plantjes pas moet gaan voeden als er erom gaan vragen. (Bij het lichter groen worden van de blaadjes) Ik denk dat ik dan bv 1 week voeding gebruik in een lichte variant en dan evt een week gewoon water. Misschien voorkom ik daarbij ook dat me ec te hoog wordt van me canna prof aarde. Dan spoel je het als het ware een beetje na alvorens je ze een nieuwe boost geeft kwa voeding. Ik ga me best doen. Voor nu doen ze het nog goed. Ik zal zo ff een paar foto's erop zetten voor jullie.
    Wat is de waarde van zuurgraad wat ik aan moet houden dan van de canna prof mix? die 5.8ph is wat ik aflees van de website. ik denk ook niet dat ze een neutraal water door de leidingen gooien. lees net dat de hardheid 5.8 is en de zuurgraad 8.0 Screenshot_2016-11-03-09-11-15.jpg

Comment

PH 5,8 hanteer je op cocos steenwol of mapito maar op aarde ga je beter tussen de 6.2 en 6.4 PH zitten. Bedenk dat de PH schaal logaritmisch is. PH 5.8 is dus een heel pak zuurder dan 6.2.

PH 5 is 100 maal zuurder dan PH 6! Het maakt dus wel wat uit.

Met de foto's is iets fout gegaan:
      Ongeldig(e) Attachment opgegeven. Neem contact op met de beheerder als je een geldige link hebt aangeklikt.

Comment

Oke bedankt ik krijg vandaag me ph meter binnen als het goed is. Dan kan ik pas echt aflezen wat het uit de graan is,maar ik kan dan beter de ph van rond de 6.2 6.4 aan houden. Als ze ze over pot als ze wat sterker zijn gaan ze dus over op canna terra prof. De foto's zal ik vanavond nog een keer proberen erop ze zetten.

Comment

Je kraanwater zal rond de PH 8 zijn. watermaatschappijen maken dat bewust wat basis om hun leidingen te sparen.

Comment

1478208783352-432767593.jpg1478208834547547936438.jpg bij deze nog ff 2 foto's van hoe ze nu zijn. Alles groeid gewoon door zie zelfs bij sommige potjes al worteltjes onder het potje vandaan komen.
            Ik wil ze nog ff wat langer door laten groeien en dan over zetten in me 18 lt potten met me 600watt bulb en 550m3 afzuiger.
            Ben van plan ze de warmte van de lamp te geven in de nacht. S'ochtends als de lamp uit gaan gaat het kacheltje aan om de temperatuur goed te houden en dat het niet te veel afkoeld.

Me ph meter krijg ik morgen binnen ipv vandaag dus moet nog een dagje wachten om ze de juiste waarde aan zuurgraad te kunnen geven.
            Ik hou jullie op de hoogte.

Comment

Ze lijken me nogal gestrekt. Ze zijn klaar voor wat meer licht.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Even een update.
                Ik had me ph meter binnen gehad maar hij ijlt de 4.0 waarde niet. dus de meter moet ik terug sturen naar de winkel. Ik heb dezelfde weer opnieuw besteld dat is sneller dan dat ik hem moet opsturen en hun hem moeten maken en weer terug sturen. Mocht het geval zijn dat die stuk ik krijg ik me geld terug,maar zat er aan te denken om dan de ec meter te nemen. Wat is jullie mening over een ec meter een must of niet? En hoe zit het nou precies met de voeding? Kan ik 1 week bv voeg ING geven en dan een week alleen water of moet ik gewoon elke keer als ze water nodig hebben de voeding mee geven?
                Ik zal morgen even wat foto's toevoegen van hoe ze nu zijn.

Comment

20161109_193539.jpg20161109_193442.jpg20161109_193414.jpg20161109_193255.jpg Dit is de opzet van mijn tentje van 120x120x200. de plantjes zijn bijna klaar om over gepot te worden. De worteltjes zijn al zichbaar aan de onderkant van de potjes.
                  De ph meter is inmiddels ook binnen en meteen geijkt en gemeten en de waarde was 7.8 dus meteen ph-groei toegevoegd om hem te verlagen.
                  In de tent komen dus 9 SLH onder een zonnetje van 600 watt en een kachel voor als de bulb uit is Max 1500 en op stand 1 750 watt. Afzuiger is een 550m3.
                  1478719546790458708527.jpg

Comment

Poeh 1500 watt kachel, dat ga je wel merken op je stroomrekening... Vind de plantjes niet echt veel gegroeid maar als de wortel onderuit de potjes komt dan weet je waar alle energie is ingestoken.

Mooie opstelling heb je, ik zou zeggen de nieuwe potten inwateren en ompotten die handel

succes !
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Op stand 1 verbruikt die 750 watt dus bijna gelijk aan me lamp. is gelukkig maar 6 uurtjes om het op temperatuur te houden. Ik zie nu wel aan de plantjes dat ze voeding willen dus ik ga je morgen over potten denk ik en dan water geven en de lamp aan gooien. of doe je investeren van de voren en dan een dag later over potten?

Comment

Die potjes zitten nog lang niet goed volgeworteld.
                        Als je die er nu uit gaat schudden beschadig je vanalles.
                        Ik denk dat ze nog minstens een weekje kunnen hebben.

En voeding hebben ze al helemaal nog niet nodig.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Maar het lijkt er nu op dat ze minder mooi worden kwa stand van de blaadjes. Ik geef ze een heel klein beetje rhizotonic 1ml op 2 lt water.
                          Me ph waarde liggen nu wel een stukje beter dan voor heen. Dus misschien gaan ze nu wel weer iets veranderen.
                          Ik ga wel al beginnen met het inwateren van de 18lt potten zodat als ik wat verder ben ze meteen over gezet kunnen worden.
                          Ze zitten nu al bijna 3 weken onder de tl vandaar ik dacht dat ze al over gepot moesten worden.

Comment

Aloha, je laatste foto van de spruitjes is op 9 november gepost (en ik neem aan ook op die datum genomen). Dat zou ze 2 weken oud moeten maken.

Oorspronkelijk geplaatst door cdwietje View Post
                            na 2 dagen kwamen ze al met het kopje boven de aarde uit. Dat was op 27-10-2016.
                            Oorspronkelijk geplaatst door cdwietje View Post
                            Ze zitten nu al bijna 3 weken onder de tl vandaar ik dacht dat ze al over gepot moesten worden.

Comment

Ik heb gisteren even gekeken bij 1plantjes en de bodem zat al vol met wortels. In middels krijgen ze nu water met een klein beetje rhizotonic 1ml op 2.5lt water met een ph van rond de 5.8 a 6.0.
                              Ik vind de lob blaadjes en de eerste blaadjes een beetje gaan hangen en lichter van kleur worden vandaar dat ik me beetje zorgen maak. Toch jammer als ik straks 65 euro voor 10 zaden heb betaald en dat ze dan dood gaan.
                              Als ik vanmiddag thuis ben zal ik even een foto plaatsen. Geef ze meer van onderaf water dan van bovenaf dus ze zijn onder de aarde wel druk bezig.

Comment

Als je ze al gaat overpotten, zorg dan dat ze 1cm boven de grond staan met de lobblaadjes.
                                De rest voorzichtig onder de grond planten.
                                Het is een lapmiddeltje voor gestrekte plantjes, maar zo voorkom je dat ze moeilijk overeind blijven.
                                Zo kun je ze ook mooi op dezelfde hoogte planten en kan de TNeon er weer dichterbij (om te voorkomen dat ze doorgaan met strekken)

Plantjes gaan niet zomaar dood.
                                Als ze in dit stadium doodgaan is het 99.9% de schuld van de kweker.

Rhizotonic kan je er nu inderdaad bij doen.
                                Waarmee pas je de pH aan, en daar heb je een digitale meter voor ?
                                Tussen 6 en 6.3 zijn de ideale waardes voor de pH op aarde.
                                Zorg dat ze niet te nat staan, daardoor kunnen ze ook vertragen.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X