Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Nieuwe kweek van 9 super lemon haze.

Ik heb een digitale meter de adwa 100 als het goed is. Ik meet de ph als ik alle voedingsstoffen in het water heb zitten en breng het daarna naar de juiste ph met ph- groei van canna. In me tent heb ik een bulp 600 watt hangen kan die er ook boven om ze te laten groeien?
    De vorige heb ik idd ook 1 cm in de grond gedaan na het strekken. Ik heb de potten in de tent gisteren al bewaterd. Als ik ze van obderaf water geef heb je dan meer kans dat ze te nat staan of minder aangezien de aarde alles opzuigd.
    Daarn a krijgen ze pas weer als ik zie dat de aarde droog is en het gewicht van get potje licht van gewicht is.

Comment

Lobblaadjes die geel worden is normaal, de eerste weken halen de plantjes uit deze blaadjes hun voeding.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Even een update.

Ik heb ze zojuist allemaal over gezet in de 18lt potten. Ik vond ze er niet mooier op worden. Met het overpotten kon ik wel zien dat ze onder de grond hun werk wel goed hadden gedaan. De onderkant zaten goed vol met wortels.
        Gaatje gemaakt in de aarde net wat dieper zodat ik ze tot de lob blaadjes kon instoppen. Klein beetje water gegeven en de lamp aan gedaan.
        Ze staan nu tot morgen middag 12 uur met de 600 watt lamp aan op 50cm van de dames.
        Als de lamp uit gaat gaat het kachelthe aan om de temperatuur op pijl te houden.
        Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.

Comment

600 Watt HPS hang je het beste op 60 cm, voor zaailingen hang je ze in het begin nog een beetje hoger dan kunnen ze wennen aan het licht.

Als de lamp opgewarmd is houd je je vlakke hand boven de top van de plant ; als dit een onaangenaam gevoel geeft hangt hij te laag. Is het goed te verdragen dan hangt ie goed. Controleer na een dagje draaien op symptomen van stress of verbranding.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

20161112_094621.jpg20161112_094653.jpg1478941467521-2033114355.jpgDe foto van de wortels heb ik genomen vanaf mijn leen toestel. Ik kan met dat toestel geen foto's plaatsen dus dan maar even zo.
            Het is nu nog ff afstellen van de kachel wanneer die uitslaat op de juiste temperatuur.
            Ik hou jullie op de hoogte.zoals ze er nu uit zien zie ik nog geen veranderingen. hoop dat ze deze week de bhhoogte in gaan.

Comment

Ik schuif lekker aan hier.
              Mijn volgende kweek worden er ook 9.
              Succes.

I like it!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Heb wat moeite met de tent op temperatuur te houden. Heb net gekeken en stond op 15 graden dat is dus ongeveer 10 graden kouder dan met de lamp aan.
                Heb de kachel wat hoger gezet om te kijken waar die nu heen gaat. Ik wil hem op 22 graden houden. Het is een tijd van 1200 uur tot 1800 uur dat de lamp uit staat maar wil ze zo min mogelijk laten afkoelen. De afzuiger staat nu nog uit maar als die aan gaat zal er nog frisse lucht naar binnen komen. Ik voel nu vanuit de inlaat al frisse lucht aan komen dus voor nu krijgen ze toch nog genoeg co2 vanuit de lucht.

Comment

Even een update de dames zijn aan het groeien. Ik heb ze net allemaal een klein beetje water gegeven met wat rhizotonic van canna en wat groei van canna. ze gaan over een klein uurtje lekker slapen en hoop dat de kachel de temperatuur op pijl houd. Het is moeilijk om te kijken hoeveel graden het is aangezien de meter in de tent ligt. De meter gaf net 29 graden aan toen ik de tent open deed. Wil de lamp nog niet hoger hangen aangezien ik nu al zie dat ze in lengte aan het groeien zijn. Later deze week weer een update van me en hier nog wat foto's 20161113_110608.jpg20161113_110624.jpg20161113_110628.jpg

Comment

Gaat goed daar! Let em grow[emoji1360]

I like it!!!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Daar zijn we weer even met een update.
                      Ben net even gaan kijken en ze zijn flink gegroeid. Heb ze net weer even wat water gegeven na 1 dag te hebben over geslagen.
                      Wel de blaadjes lijken wat lichter groen te worden meer naar het geel toe duid dat erop dat ze meer voeding nodig hebben of te veel. Het lijkt mij dat ze nog genoeg voorraad in de aarde moet hebben. En moet ik de volgende voeding klaar zetten of na een weekje met voeding een week zonder voedingsstoffen te geven (alleen water met de goede ph waarde)?
                      Hier nog ff een foto van hoe ze nu zijn.20161115_090015.jpg20161115_085218.jpg20161115_090037.jpg20161115_085203.jpg

Comment

Zo we zijn weer 2 dagen verder, is tijd om ze weer wat water te geven. Heb ze ongeveer 400ml water per pot gegeven en 2 liter in de lek bak zodat ze van onder kunnen gaan zoeken naar het water. Temperatuur is 25 graden in de tent. ph van de voeding lag deze keer rond de 5.9. de ec meter moet ik vandaag binnen krijgen. klopt het dat als je de ec waarde afleest en die is te laag dat je er meer voeding bij moet gooien? En hoe doe je dat als je meerdere voedingen toegevoegd voeg je maar 1 voeding meer toe of allemaal? Hier nog ff een paar foto's van de groeiende dames.20161117_102518.jpg20161117_102507.jpg20161117_102608.jpg

Comment

Update update update.

Inmiddels al weer 5 dagen verder en wat doen ze het goed. ph na de voeding rond de 5.8 6.0 met een ec van 0,85.
                          Snap het ec nog niet helemaal perfect maar met hier en daar wat lezen komen we er wel.
                          De stammen van de dames beginnen ook al wat dikker te worden.
                          Temperatuur ligt zo rond de 25 graden op de hoogte van de blaadjes. Ze hebben nu al 2 vertakkingen dus moet nog heel even wachten tot ik ze kan gaan toppen of fimmen.
                          Wat doen jullie altijd en wat is beter toppen of fimmen en waarom????? Hier nog even een paar foto's die ik gisteren heb genomen. Moest vandaag afkappen aangezien me buurvrouw ook ineens thuis kwam en wel heel verdacht lang in haar schuurtje bleef staan terwijl ik net de tent open had om te gaan kijken maar kon nog net 2 foto's maken zonder de bulb licht erop (EERSTE 2 FOTO'S ). 20161122_230250.jpg20161122_230218.jpg20161121_211743.jpg20161121_211738.jpg20161121_211727.jpg20161121_211720.jpg20161121_211710.jpg

Comment

geniepig buurvrouwtje^^
                            ik vind fiemen beter je krijgt "meestal" meerdere toppen, als ik fiem hou ik wel in me achterhoofd dat een mislukte fiem eingelijk gwn toppen is
                            ziet er goed uit
                            Last edited by Bubba J; 24 November 2016, 05:51. Reden: te vroeg verzonden
                            sigpic

Comment

Oke top. Ja de vorige heb ik getopt maar wil kijken om te fimmen. De meeste hebben nu 3 nodes dus van het weekend maar ff kijken of ik ze kan fimmen cq toppen.
                              Hoe vaak kun je eigenlijk toppen en fimmem en hoelangs staat ze dan in de groei. Kan je ze net zo lang in de groei houden als ik wil?
                              Morgen ochtend ga ik weer ff kijken bij ze dan heb ik de damer als weer 2 dagen met rust gelaten.
                              Ik hou jullie op de hoogte.

Comment

20161125_110616.jpg20161125_105215.jpg20161125_105201.jpg20161122_230250.jpg20161122_230218.jpgde stand tot nu toe. ik heb er 6 gefimt en 2 getopt 1tje laat ik nog ff door groeien tot ze wat groter is. net weer wat water geven na 2 dagen niet in de tent te zijn geweest (beetje spichtig ivm de buurvrouw. de dames gaan nu net slapen dus van de week maar ff kijken hoe ze zijn hersteld.
                                Hoe vaak kan je trouwens toppen cq fimmen?

Comment

Bezig...
                                X