Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e ronde. 2x Classic Critical. LED kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2e ronde. 2x Classic Critical. LED kweek

Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
    Mijn kweek is momenteel een beetje aan het slabakken sinds de kort van mijn nieuwe dochter

Ook mede door het feit dat van de 12 zaadjes er 8 mannetjes bij waren

Maar ik zal eens wat foto's nemen straks.
    Hey gefeliciteerd man. Nog een x papa geworden Begrijpelijk dat je de andere dames even minder aandacht schenkt.
    En ja 8 mannelijke zaden van de 12, dat is balen natuurlijk. Ben benieuwd naar de foto's van je nieuwe ronde kijken hoe ze er nu bij staan.
    Ad usum proprium!

Comment

Ze staan online. Wel niet te veel van verwachten

Waarom gebruik je eigenlijk spa? Dat komt toch duur uit? Is het niet simpeler om gewoon kraantjeswater te nemen met ph-? Ik doe het altijd zo. Zeer gemakkelijk, altijd goed en het kost je geen flessen Spa.

Verwacht ook niet te veel van die vochtmeters. Hef je potten op en probeer een gevoel te krijgen. Ook ga je aan je planten wel zien hoe ver je kunt gaan met te weinig of teveel water. Als je vertrouwt op die gadgets dan kom je soms bedrogen uit.

Maar dat zal hier allemaal goed komen, weet ik zeker
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
        Ze staan online. Wel niet te veel van verwachten

Waarom gebruik je eigenlijk spa? Dat komt toch duur uit? Is het niet simpeler om gewoon kraantjeswater te nemen met ph-? Ik doe het altijd zo. Zeer gemakkelijk, altijd goed en het kost je geen flessen Spa.

Verwacht ook niet te veel van die vochtmeters. Hef je potten op en probeer een gevoel te krijgen. Ook ga je aan je planten wel zien hoe ver je kunt gaan met te weinig of teveel water. Als je vertrouwt op die gadgets dan kom je soms bedrogen uit.

Maar dat zal hier allemaal goed komen, weet ik zeker
        Nog effe langs hoppe voor het slapen gaan. Ik zal er morgen naar zoeken dan Ben benieuwd.
        Je hebt natuurlijk gelijk betreft de flessen spa, moet nog even geduld hebben (€) dan koop ik een redelijke ph meter en hy-pro ph- 500ml. Op langere termijn ben ik dan goedkoper uit dus dat is wel een must.

Ik weeg de potten iedere keer voor en na het voeden en poer ik in de grond (lekkah poeren), ik heb er nu nog niet veel aan maar op langere termijn zal het gunstig zijn en kan ik meer op mijn eigen instincten vertrouwen dan op die grondmeters. gr
        Ad usum proprium!

Comment

Kijk je wel uit met die spa blauw? ik heb dat ook eens gedaan, maar kwam toen met tekorten te zitten omdat er in spa niet/ of genoeg calcium zit ten opzichte van kraanwater.

Zon ebay ph en ec meter werkt ook en niet te duur. Zou je later nog kunnen vervangen voor duurdere. Heb hier een ph pen liggen, zon ding van 7dollar en die doet het al jaren prima.

gehe bekende thermo/hygro metertjes heb ik ook eens een doos vol van besteld, handig!!

de linker plant staat er erg mooi bij, doe zo voort kerel!

groeten

Comment

Hey Mafferd, leuk dat je weer op bezoek komt.
            Misschien toch maar even rondneuzen op ebay en aliexpress, dat doe ik al te weinig, zag van de week nog iets wat ik daar graag van wilde hebben. Ik kom er nog op terug.

Kijk je wel uit met die spa blauw? ik heb dat ook eens gedaan, maar kwam toen met tekorten te zitten omdat er in spa niet/ of genoeg calcium zit ten opzichte van kraanwater.
            Goede tip! Was me er niet van bewust. Ik geef vanaf nu al minder spa water en iets meer kraanwater mee dan.
            Nu nog snel een metertje aanschaffen.

de linker plant staat er erg mooi bij, doe zo voort kerel!
            Thanks man!
            Ad usum proprium!

Comment

Update#2
              Einde Week 2
              De dames zijn nu 16 dagen oud.

Hey beste mede kwekers, het is weer tijd voor een wekelijkse update.
              De dames gaan lekker zo en ze groeien met de dag en alhoewel het groeien wel goed gaat heb ik nog wel wat moeite met het inschatten
              van het water geven ondanks het wegen van de potten, metertje etc. Het is dan wel een uitdaging.. toch de volgende keer eerst weer voorgroeien in 500ml potjes hehe. Afijn.
              Groepsfoto van dames vandaag.

Met LED aan;
              22 - kopie (Large).jpg23 - kopie (Large).jpg

LED uit;
              24 - kopie (Large).jpg

De dames apart;

25 - kopie (Large).jpg28 - kopie (Large).jpg

26 - kopie (Large).jpg29 - kopie (Large).jpg

De elegante dame, plantje #1 heeft er nog steeds zin in zoals je ziet! De ander draait al bij maar gaat (nog steeds) een stuk minder snel en ik zie wat verkleuring in het opkomend blad, ik doe of iets niet goed of het kan zijn door slechte genetica. ..dus een ordinaire slow grower dat ze is?

Geef nog steeds spa blauw gecombineerd met kraanwater mee. Om de dag 100ml water waarvan 4x per week met Wortel stimulator. Het besproeien van de planten doe ik nu 2x per week. PH waarde van bodem is 6.5
              Ze mogen wel een beetje strekken dus heb de lamp nu wat hoger hangen, dus 55cm i.p.v 50cm. Ojaa en de ventilator beneden staat andersom en draait nu ook 18u per dag mee.
              Ik zal plantje #1 toppen en trimmen en #2 alleen trimmen en niet toppen aangezien deze zich minder goed zal herstellen denk ik zo?
              En wanneer hersteld de plant zich beter van het toppen, tijdens groei of in de eerste week bloei? Dan zal ik er nog een weekje groei bovenop doen namelijk. Heb nooit eerder getopt dus advies is zeer welkom. Iemand?

De temperatuur is dagelijks nog steeds stabiel zowel overdag als nachts, alhoewel het wel wat kouder wordt in de nachtelijke uren (in de loop van week nog meer). Daar vinden we later wel nog een manier voor. Winter is coming...

BOVEN DE LAMP;

TEMP;
              MIN 21.2c
              MAX 25.8c

LV%;
              MIN 51% (zodra ik de tent openzet)
              MAX 62%

Voornamelijk 58%

-----------------------------
              BOVEN DE POT;

TEMP;
              MIN 20c
              MAX 26c

LV%;
              MIN 54%
              MAX 64% (nacht voornamelijk)

Voornamelijk 60%

Heb de pentype ph meter besteld, duurt nog wel even voordat deze binnen is.
              Dit is de pentype ph meter die ik heb besteld: LINK ALIEXPRESS
              De ph- van hy-pro 500ml verwacht ik aankomende week.

Op naar Update #3
              Last edited by ganjagast; 13 November 2016, 22:44.
              Ad usum proprium!

Comment

zet u bij de lamp allebei de knoppen aan? groei en bloei? heb ongv dezelfde lamp geloof ik maar zie op andere verslagen mensen die groei en bloei samen opzetten :p

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Assilator View Post
                  zet u bij de lamp allebei de knoppen aan? groei en bloei? heb ongv dezelfde lamp geloof ik maar zie op andere verslagen mensen die groei en bloei samen opzetten :p

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Hey man. Nee ik gebruik nu op dit moment alleen VEGATIVE (blauw) en zal de BLOOM (rood) aanzetten op het moment dat de dames op 12/12 gaan of in de vierde week groei mocht ik daar aan toe komen. Full spectrum (paarsig) is nu niet echt nodig en bespaar stroom zo. Meer licht is gewicht en dat geldt natuurlijk voor in de bloei En heel veel meer licht hebben ze nu toch niet nodig ook leuk voor het strekken.
                  Last edited by ganjagast; 13 November 2016, 23:33.
                  Ad usum proprium!

Comment

Die #1 ziet er mooi uit, ganja, die #2 heeft inderdaad wat minder ideale verse blaadjes, hopelijk komt het goed.
                    Heb je aan calibratie en bewaarvloeistof gedacht voor je meter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                      Die #1 ziet er mooi uit, ganja, die #2 heeft inderdaad wat minder ideale verse blaadjes, hopelijk komt het goed.
                      Heb je aan calibratie en bewaarvloeistof gedacht voor je meter?
                      Doh!
                      ..en nu je het zegt ik verwacht toch dat er wel samples bij zitten. Even contact opnemen met de reseller. Gelukkig zijn die niet duur en snel te verkrijgen.

Ja inderdaad het aanmaken gaat stug, heeft het veel invloed op de rest van de bloei?
                      Ad usum proprium!

Comment

Ik ben een auto-gast, dus kan je daarbij helaas niet helpen.

Comment

Ziet er helemaal niet slecht uit ganjagast! Die linker is wel het mooist inderdaad maar de rechter trekt nu ook wel mooi bij, heeft alleen wat achterstand op de linker maar dat is lijkt mij geen slechte genetica toe hoor. Als je grond bijv 1x te nat is geweest dan kun je zo wat achterstand oplopen van een paar dagen. Zou me daar niet druk over maken dat loopt best wel los. Als je gaat toppen zou ik ze wel beiden doen, anders heb je straks 1 mooi struikje en de ander die gaat dan de lucht in schieten. Het is inderdaad verstandig als je getopt hebt om dan de plant nog even wat groei te geven zodat ze zich daar van kan herstellen. Dan hebben ze daarna alle energie om van groei naar bloei te gaan en niet druk te zijn met herstellen. Je kan het ook zien aan je plantjes als je getopt hebt dan staan ze even een paar dagen stil voordat ze weer verder groeien. Zelf denk ik dat het vanaf dan wel prima is om de klok om te zetten.

Waarom wil je plantjes laten strekken? Die gaan straks ineens heel rap groter worden hoor zodra je de klok op 12/12 zet.

Goed bezig wbt de ph meter. iets is beter als niets he. Heb er zelf nog 1 op reserve liggen, Liever geen dag zonder.

doe zo verder kerel! groeten

Comment

Hey, kan ik er nog bij?
                            die ph pennen zijn best goed. Ik eik ze maandelijks maar meestal zijn ze nog niks veranderd. Sommigen komen met een zakje ph poeder op te lossen in demi water anderen met vloeistof. Ikzelf heb die cheap gele meter die ook op ali staat. Bestelde me onlangs een reserve. De ec meters werken ook naar behoren trouwens. Spa blauw gebruik ik bij kiemen. Eens ge voeding toevoegd word die ph 6 van spa al vlug 5.5 of lager dus opgepast.
                            Succes!!
                            verslag 1, verslag 2

Comment

@Meglow
                              No problem mate, leermoment voor beide dan.

@Mafferd
                              Thanks man! Duidelijk, ik zal beide dames toppen en er nog een weekje groei bovenop doen zodat ze beter kunnen herstellen. Vervolgens trim ik het onderste gedeelte en dat doe ik in de eerste week bloei. Zullen ze echt nog zo flink doorgroeien ook na het toppen dus? In dat geval zal ik de lamp lekker op 45cm afstand hangen en deze afstand behoud ik dan zo. Ik hoop dat Ali snel is met bezorgen, wil graag gebruik maken van die ph meter heb een hekel aan wachten op pakketten

@Ergonaut
                              Nou...
                              Tuurlijk kan je er nog bij hehe, plek zat eigenlijk en bier in overvloed
                              Betreft spa blauw met voeding. Zat er aan te denken om de voeding gewoon met spa blauw te mengen aangezien het water een ph6 waarde heeft en de voeding bevat CA (calcium) Dan zouden er geen tekorten ontstaan, dacht even geen metertje meer nodig te hebben. De bodem geeft wel een 6.5 aan dus dat zit wel goed nu btw.
                              Dus die gele werken wel naar behoren Ergo? Was beetje sceptisch over ze zien er zo breekbaar uit dat ding maar zal er ook zo een bestellen

Ik heb de reseller ook al een mail gestuurd om te vragen hoe het zit met die poeder etc.. voor het reinigen van het metertje heb alleen nog geen reactie gehad. Op Youtube zag ik een filmpje waarbij hetzelfde metertje gewoon gespoeld word met kraanwater na gebruik.
                              Ad usum proprium!

Comment

Volgens mij kan je bij normaal gebruik de meter met kraanwater spoelen, ff droogschudden en daarna in de bewaarvloeistof. Als je die meter dag en nacht in een voedingsvat laat zwemmen kan ik me voorstellen dat je hem zo nu en dan moet schoonmaken met een speciaal middeltje.... tenminste, dat denk ik

Comment

Bezig...
                                X