Hallo allemaal! Dit is mijn eerste kweekverslagje op JD.
Veel leesplezier, of eigenlijk, veel kijkplezier ghehe Laten we meteen beginnen.
Info wiet zaden;
Kera Crtitcal
Opbrengst: "Hoog"
Bloeitijd: 7-8 weken
Gemakkelijk te kweken soort en de strain is schimmel en vocht bestendig.
2 - kopie (Large).jpg
Substraat = Atami bcuzz Janeco lightmix (voorbemest voor 3 weken)
11 Liter kweekpotten vierkant
Hydrokorrels 4cm laagje op de bodem van de pot
Voeding = B.A.C organisch voeding lijn / kon deze beter combineren met BIO mix ipv lightmix
Spa blauw Water / Kraanwater
1 - kopie (Large).jpg
Set-up:
LAMP = MARS Hydro Reflector Series 48x5 (240 Watt) (actueel verbruik is 105watt)
TENT = Secret Jardin DR60 60x60x170
Inlaat lucht = PC fan 60mm als actieve inlaat 48m3 plus minus
Uitlaat lucht = Tent open laten aan de bovenkant niet meer als 20 cm breed
Uitlaat lucht = Buisafzuiger met filter 150m3 zuigt actief 80/100m3 (niet gebruikt tijdens groei)
Ventilator boven de tent
Ventilator achter de plantjes die het ingeblazen lucht ook verspreid (na 7 dagen groei)
Bakje met warm water en natte handdoekkie
Schema:
Groei 18/6 = 21 dagen
Bloei 12/12 = 7 (+3) weken
Temp op dit moment:
25.6 graden Celsius MAX / 22.8 graden Celsius MIN
Luchtvochtigheid varieert van 68% / 53%
Heb bij de vorige kweek zaden gebruikt van Kera seeds en deze beviel mij wel. Heb dit keer gekozen voor de Classic Critical van Kera Seeds.
Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met het ontkiemen van de zaden. Deze hebben 48u lang zonder te storen weten te ontkiemen.
4 - kopie (Large).jpg5 - kopie (Large).jpg
Vrijdag middag heb ik de zaden direct in 11 liter kweek potten gedaan. Ik heb folie over de potten getrokken en deze 24 uur lang erop gelaten. Koos dit keer ervoor om de zaailingen direct in de volle pot te zetten i.p.v voor groei in kleinere potten. Ben benieuwd of het me zo ook gaat lukken de plantjes groot te krijgen.
6 - kopie (Large).jpg
Zo stonden de (jonge) dames er vanmiddag bij. Geef ze vanaf nu om de dag 100ml water.
9 - kopie (Large).jpg8 - kopie (Large).jpg7 - kopie (Large).jpg
Vanaf vandaag tel ik
Veel leesplezier, of eigenlijk, veel kijkplezier ghehe Laten we meteen beginnen.
Info wiet zaden;
Kera Crtitcal
Opbrengst: "Hoog"
Bloeitijd: 7-8 weken
Gemakkelijk te kweken soort en de strain is schimmel en vocht bestendig.
2 - kopie (Large).jpg
Substraat = Atami bcuzz Janeco lightmix (voorbemest voor 3 weken)
11 Liter kweekpotten vierkant
Hydrokorrels 4cm laagje op de bodem van de pot
Voeding = B.A.C organisch voeding lijn / kon deze beter combineren met BIO mix ipv lightmix
Spa blauw Water / Kraanwater
1 - kopie (Large).jpg
Set-up:
LAMP = MARS Hydro Reflector Series 48x5 (240 Watt) (actueel verbruik is 105watt)
TENT = Secret Jardin DR60 60x60x170
Inlaat lucht = PC fan 60mm als actieve inlaat 48m3 plus minus
Uitlaat lucht = Tent open laten aan de bovenkant niet meer als 20 cm breed
Uitlaat lucht = Buisafzuiger met filter 150m3 zuigt actief 80/100m3 (niet gebruikt tijdens groei)
Ventilator boven de tent
Ventilator achter de plantjes die het ingeblazen lucht ook verspreid (na 7 dagen groei)
Bakje met warm water en natte handdoekkie
Schema:
Groei 18/6 = 21 dagen
Bloei 12/12 = 7 (+3) weken
Temp op dit moment:
25.6 graden Celsius MAX / 22.8 graden Celsius MIN
Luchtvochtigheid varieert van 68% / 53%
Heb bij de vorige kweek zaden gebruikt van Kera seeds en deze beviel mij wel. Heb dit keer gekozen voor de Classic Critical van Kera Seeds.
Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met het ontkiemen van de zaden. Deze hebben 48u lang zonder te storen weten te ontkiemen.
4 - kopie (Large).jpg5 - kopie (Large).jpg
Vrijdag middag heb ik de zaden direct in 11 liter kweek potten gedaan. Ik heb folie over de potten getrokken en deze 24 uur lang erop gelaten. Koos dit keer ervoor om de zaailingen direct in de volle pot te zetten i.p.v voor groei in kleinere potten. Ben benieuwd of het me zo ook gaat lukken de plantjes groot te krijgen.
6 - kopie (Large).jpg
Zo stonden de (jonge) dames er vanmiddag bij. Geef ze vanaf nu om de dag 100ml water.
9 - kopie (Large).jpg8 - kopie (Large).jpg7 - kopie (Large).jpg
Vanaf vandaag tel ik
Comment