Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e ronde. 2x Classic Critical. LED kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2e ronde. 2x Classic Critical. LED kweek

Daar sluit ik me bij aan Meg. Vanwege al die aanlsag waarschijnlijk dat zich ophoopt rondom het glas van de ph meter dan heb je er na een tijdje al niks meer aan.
    Ad usum proprium!

Comment

Het grote bewaarvloeistofgeheim

Oh, nou verveel je je weer ..
      sry
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Het grote bewaarvloeistofgeheim

Oh, nou verveel je je weer ..
        sry
        Je was er te snel bij Q Tekst is al aangepast.
        Hoe dan ook. Daar gaat de rest van de middag.
        Zal me er meteen even in vertoeven. Thanks Q.

Er is nog zitplaats genoeg hier blijf maar lekker hangen hoor
        Ad usum proprium!

Comment

Kheb 2 van die gele beiden tzelfde, enkel heeft ene een milwaukee opdruk en daarom stukken duurder. Gebruik ze nu een 6maand en geen enkel probleem mee gehad. Beiden waren ook erg netjes geeikt bij ontvangst van de verkoper en hadden een ph 4 en 7 weggooi eiksetje mee. De aan uit schakelaar is wat fragiel en de 20 seconden meten uit de handleiding maak je beter 60seconden van. Ze zijn wat traag. Ik spoel ze onder de kraan, schud af en doe de dop erop thats it. Maandelijks check ik ze en tot nu toe 1x de ene moeten 0,1 aanpassen. Dus ze blijven behoorlijk accuraat tijdens gebruik.
          verslag 1, verslag 2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ergonaut View Post
            Kheb 2 van die gele beiden tzelfde, enkel heeft ene een milwaukee opdruk en daarom stukken duurder. Gebruik ze nu een 6maand en geen enkel probleem mee gehad. Beiden waren ook erg netjes geeikt bij ontvangst van de verkoper en hadden een ph 4 en 7 weggooi eiksetje mee. De aan uit schakelaar is wat fragiel en de 20 seconden meten uit de handleiding maak je beter 60seconden van. Ze zijn wat traag. Ik spoel ze onder de kraan, schud af en doe de dop erop thats it. Maandelijks check ik ze en tot nu toe 1x de ene moeten 0,1 aanpassen. Dus ze blijven behoorlijk accuraat tijdens gebruik.
            Ja dat is me wel opgevallen het zijn dezelfde producten, alleen de meters met een merknaampje erboven waren veelal twee x zo duur de smiechten.
            Ik heb nog geen extra (de gele) meter aangeschaft wat ik wel ga doen in de nabije toekomst, ik wil eerst de ph meter binnen krijgen voordat ik nog meer bestel. Wel heb ik de ph- van hy-pro binnen:
            phmin - kopie (Large).jpg

Trouwens ik heb een meter met calibratie functie besteld moet ik dan ook van die ijkvloeistof hebben? Ik meet in principe alleen de ph 6 en 7 waardes en daartussen in.
            Dit is een quote van Amazon:
            How do you calibrate this meter?
            Answer:
            Get a clean glass of distilled water and put the meter in it and press the top button and hold until it says 686 which is 6.86Ph the default Ph base level.
            By Amazon Customer on July 20, 2016
            Dus eigenlijk gewoon goed naspoelen en goed opbergen is dan van belang toch ergo?
            Ad usum proprium!

Comment

in principe moet je ijken met pH7 en wil je het echt goed hebben dan zou ik er nog een pH4 bij doen. Echter als je zo dicht in de buurt van pH7 metingen doet, zou je die pH4 wel weg kunnen laten, de meetfout zal dan nauwelijks merkbaar zijn. Ijken met gedistilleerd water, als je fabrikant zegt dat het kan dan ben je lekker goedkoop klaar.
              Wel opbergen in bewaarvloeistof is mijn devies.

Comment

Kvind het vreemd eiken met dat water.
                Heb dat al enige keren gemeten, zijn nooit ph7. Zelfs direct na eiken probeer ik het es af en toe. Of kdeed iets fout... Kga ervan uit dat dit is omdat het eigenlijk niks meetbaars bevat. (Klopt dit?)
                Kzou het met eikvloeistof doen (persoonlijke keus, dan ben ik zeker) kdenk dat die kerel gewoon uitgaat van dat water is ph7 dus ff simpel... Kzei het al ik controlleer maandelijks. Mogelijk dat die bewaarvloeistof danniet zo uitmaakt. Ze blijven alvast stabiel hier voor nu een 6tal maand wekelijks gebruik. Toch de ene, de andere bestelde ik wat later. Mss gaan ze wat vlugger stuk. Tja je koopt er hier bijna de batterijen niet voor haha. Dus 1 reserve omdat het ff duurt eer ze aankomen. Kzei gewoon wat ik doe, als ik tzo lees doe je die bewaarvloeistof dan best. Afspoelen, schudden, dop erop is wat in de handleiding bij de meter stond. Das de enige reden wrm ik tzo deed eigenlijk. Dus als ik u foute info gaf, sorry
                verslag 1, verslag 2

Comment

Thanks voor de input guys!
                  Ik heb een reactie gehad van de reseller en die zegt dat alleen bewaarvloeistof nodig is (niet inbegrepen btw) Met kraanwater kan ik het spoelen en ijken en aangezien ik niet lager moet gaan als ph6 en niet hoger als ph7 zit ik wel goed zo. Dus nu nog wat bewaarvloeistof kopen en nog wachten op de ph meter.

Update#330 - kopie (Large).jpg31 - kopie (Large).jpg

LED UIT;
                  32 - kopie (Large).jpg34 - kopie (Large).jpg36 - kopie (Large).jpg

Ik heb de afzuiger van de week actief aan laten staan maar dit zorgde ervoor dat de lv% te laag werd. Ik kan de pc fan uitzetten maar dan nog is de lv% nog steeds te laag en half uur/aan half uur/uit etc. gaat voor schommelingen zorgen.
                  Ik kan mijn afzuiger niet afstellen dus heb de tent weer een stukje opengezet, pc fan standaard actief aan en de lv% is weer correct (zo rond 61%/68%) en sinds het nog niet ruikt is dit de beste alternatief nu.
                  Zal Later wel een luchtbevochtiger moeten kopen met hygrometer denk ik, of deze bevochtiger zal voldoende zijn (Thanks LittleDwarf): http://www.myxlshop.be/luchtbevochtiging-apparaat.html

Geef nu alleen even spa blauw water mee omdat de ph waarde te hoog wordt in de grond (kom op ph meter!).
                  Geef nu 3x per week Wortel stimulator mee en het besproeien van de planten doe ik nu 1x per week met bladvoeding en ik stop met besproeien zodra de dames in bloei staan. De temperatuur is nu weer dagelijks stabiel zowel overdag als snachts en alhoewel er dus een paar dagen een te lage lv% is geweest met schommelingen doen ze het wel goed.

BOVEN DE LAMP;

TEMP;
                  MIN 20.2c
                  MAX 26.0c

LV%;
                  MIN 42%
                  MAX 66%

Voornamelijk 52%

-----------------------------
                  BOVEN DE POT;

TEMP;
                  MIN 20c
                  MAX 26c

LV%;
                  MIN 48%
                  MAX 68%

Voornamelijk 55%

De ph- van hy-pro 500ml heb ik binnen gekregen van de week samen met de prijs die ik heb gewonnen via de lotto op JD, het gaat om 3x Fem. White Widow zaadjes van greenhouse en de 420shop aansteker

phmin - kopie (Large).jpgww - kopie (Medium).JPG

Op naar Update #4
                  Ciaoo!
                  Ad usum proprium!

Comment

Update#4
                    zondag 27-11-2016 was einde Week 4 / Einde groei
                    De dames zijn vandaag 35 dagen oud.

Zo stonden de dames er zondag bij.

38 - kopie (Large).jpg39 - kopie (Large).jpg41 - kopie (Large).jpg

Ben een beetje laat met de update srry guys/ladies.. Druk.. druk.. druk..
                    Zondag was de laatste dag dat de dames in groei stonden en kregen vanaf dinsdag 12u Full Spectrum licht mee, 12u donker.
                    Voordat de klok op 12/12 ging heb ik ze eerst (maandag) 36u lang in het donker laten staan om de bloei sneller op gang te zetten. Bij het wateren zondag heb ik ook voeding meegegeven en dit had ik wellicht nog beter kunnen uitstellen aangezien #1 daardoor symptonen op de fanleaves kreeg Het lijkt (N) stikstof overschot te zijn als ik het goed kan zien aan de bladeren? Deze zouden ook niet herstellen van vorm.
                    Heb dus wel me vermoedens maar het blijft lastig om te zien wat er echt scheelt dus hulp kan ik goed gebruiken. Iemand?

Zo stonden de dames er vandaag bij. Let op de fanleave van #1
                    44 - kopie (Large).jpg45 - kopie (Large).jpg46 - kopie (Large).jpg47 - kopie (Large).jpg48 - kopie (Large).jpg49 - kopie (Large).jpg

Heb plantje #237 - kopie (Large).jpg43 - kopie (Large).jpg42 - kopie (Large).jpg

De LV% daalt wat meer nu in de nacht aangezien ik de bevochtiger niet aan kan laten staan vanwege het led licht. De temperatuur is gemiddeld lager geweest vanwege het koude weer maar ook door de koele mist (vocht) wat afkomstig is van de bevochtiger.
                    De temperatuur zal nu (vanaf heden) wel iets toenemen met licht aan aangezien deze nu op full power is.

BOVEN DE LAMP;

TEMP;
                    MIN 19.9c
                    MAX 25.2c

LV%;
                    MIN 41%
                    MAX 58%

BOVEN DE POT;

TEMP;
                    MIN 20c
                    MAX 25c

LV%;
                    MIN 43%
                    MAX 61%

Geef nu 2x per week Wortel stimulator en groeivoeding mee met kraanwater, laatste week. Na het mengen van de voeding doe ik een meting. ph waarde 6.2 Dit zal ik in deze week nog blijven doen daarna stop ik met stimulator en voeding geven. Heb de scrog net alvast klaargezet en deze ga ik puur gebruiken om het licht beter te verspreiden. Het zal geen echte sea of green worden

Op naar Update #5
                    Ciaoo!
                    Ad usum proprium!

Comment

kan je niet echt helpen met je vraag maar het staat er beeldig bij, lekker bezig gast!

Comment

Thanks Meg!
                        Weet iemand anders misschien of ik het bij het juiste eind had? Gevalletje stikstof overschot met koelere temperaturen?
                        Ad usum proprium!

Comment

Update#5
                          Einde Week 1
                          De dames zijn vandaag 38 dagen oud.

Ben ik weer bitches!
                          Dat zei ik vanmiddag toen ik de tent open deed Het is weer tijd voor een update.

De Fanleaves van #160 - kopie (Large).jpg61 - kopie (Large).jpg Ik ben een foto kwijt waar de PH waarde van de grond opstaat voor de watergift. Het was 6.5

Zo stonden de dames er vandaag bij na een half uur watergift en wat knip werk aan plant #1;

LED AAN;
                          50 - kopie (Large).jpg51 - kopie (Large).jpg52 - kopie (Large).jpg

LED UIT;
                          53 - kopie (Large).jpg54 - kopie (Large).jpg55 - kopie (Large).jpg
                          56 - kopie (Large).jpg57 - kopie (Large).jpg58 - kopie (Large).jpg

Zo stonden er ze zojuist bij (ongeveer 6u na watergift);

64 - kopie (Large).jpg62 - kopie (Large).jpg63 - kopie (Large).jpg

Temperatuur is wel weer stabiel, ook doordat de LED nu op Full Spectrum draait is het nu wat warmer in de tent. De bevochtiger zorgt ervoor dat de lucht wat koeler wordt en de LV% stijgt.
                          In de nachtelijke uren is de LV% wel minder, maar gelukkig nog niet al te laag wat misschien straks met het echte koude weer wel zal toenemen.

59 - kopie (Large).jpg

BOVEN DE LAMP;

TEMP;
                          MIN 20.2c
                          MAX 26.8c

LV%;
                          MIN 46%
                          MAX 58%

BOVEN DE POT;

TEMP;
                          MIN 20c
                          MAX 27c

LV%;
                          MIN 47%
                          MAX 61%

Op naar Update #6
                          Last edited by ganjagast; 4 December 2016, 21:08.
                          Ad usum proprium!

Comment

Ik moest even opzoeken wat je met week 1 bedoelde, "week 1 12/12", weet ik nu.
                            Gaat lekker, mooi kleurtje.
                            Carry on

Comment

Dacht effe, ik s zal kijken of het iemand opvalt.. hehehe Toch wel handig als ik het bij de volgende update aanvul met bloei idd

Nu je er toch bent Q , wat denk je van de fanleaves van #1? Ikzelf ben er nu echt van overtuigd dat het stikstof overschot was, maar wat denk jij?
                              Handig om te horen van de ervaren jongens en it will put my mind @ ease wetend dat ik symptonen goed kan herkennen.

Thanks.
                              Ad usum proprium!

Comment

Euh..en wat is plant 1 en wat is plant 2 en waar heb je dat gezien ?
                                Ik zie op die paarse foto's wel wat bol blad, dat ligt meestal aan wat teveel water of te compacte grond.

Comment

Bezig...
                                X