Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweekverslag onder LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste kweekverslag onder LED

Een net is zo snel gemaakt. Ik heb wat bekaert draad gehaald en paar latjes en klaar.
    Ben je niet handig, koop er een. Ligt er een beetje aan wat jij het beste vindt? Heb je er tijd voor? Wil je iets gemakkelijk? Heb je er geld voor over.

Het is een net boven je planten, het moet niet zo ingewikkeld zijn hoor.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Zo'n Webit is niet erg handig als scrognet.
      Een scrognet heb je liever stevig, elastiek buigt mee met de planten, da's eigenlijk meer geschikt als steunnet om te voorkomen dat grote planten omvallen.

Mazen van 5cm zijn groot genoeg, een topje wat er net bovenuit komt trek je er makkelijk doorheen.
      Dusse, met gaas bijvoorbeeld, of geplastificeerd ijzer/staaldraad, wat Vaperke zei.
      Met 4 plankjes maak je een frame, dan gaas of draad erop spannen, 4 pootjes eronder en klaar.
      Of je doet iets met ty-wraps aan de pootjes van de tent maken ofzo.
      Je kunt ook plastic +stukken zoeken om tussen de poten van de tent te monteren.
      Komt wat zaagwerk bij kijken en extra aluminium buisjes enzo, 't is maar net hoeveel tijd/moeite/geld je eraan wil besteden.

Buiten dat.. Ze staan al goed in bloei, en als je zou willen scroggen, dan zul je ze wel een centimeter of 10-15 onder de top moeten plat leggen.
      Dan heb je wel een deel op 1 hoogte, maar omdat ze al zover in bloei zijn (en autoflowers) gaan ze waarschijnlijk niet zo veel meer groeien.
      Misschien moet je overwegen om ze gewoon wat naar beneden te binden met elastiek ofzo, als dat echt nodig blijkt.
      Een scrognet nu nog gaan installeren zal niet zo veel meer opleveren denk ik, ik zou dat liever doen als je weet dat ze nog flink gaan groeien.
      Bijvoorbeeld bij een volgend kweekje, als je geen autoflowers hebt.
      (heb je ook mooi even de tijd om voorbeelden te zoeken)
      Ze staan er goed bij, lekker zo doorgaan.
      Succes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Misschien is zoiets wat voor je? https://www.rajatrading.nl/nl_NL/pro...1143/Hortinet- Kwam het laatst tegen maar ik heb er geen ervaring mee.

Comment

Bedankt voor jullie reactie. Scroggen ga deze ronde sowieso niet doen. Wat ik zo gelezen heb, lenen autoflowers daar zich niet voor.
          Scroggen wil ik de volgende ronde doen,.....QnQ ik zal zeker zo blijven gaan met de meiden.

Oorspronkelijk geplaatst door D83 View Post
          Misschien is zoiets wat voor je? https://www.rajatrading.nl/nl_NL/pro...1143/Hortinet- Kwam het laatst tegen maar ik heb er geen ervaring mee.
          Thx D83 voor de link. Ik heb deze bekeken, lijkt wel wat op Webit. Maar deze ziet er ook wel interessant uit. Alleen wat ik mij afvroeg; wat is de maaswijdte van dit net? Ik heb dan ook meteen een mail naar ze gestuurd met deze vraag.
          Nu even wachten op antw.

Grtz B

Comment

Ze staan er leuk bij boost!
            Ad usum proprium!

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast View Post
              Ze staan er leuk bij boost!
              ....

Comment

Hey Boost, ik heb naar aanleiding van je vraag/opmerking vandaag bij m'n afjes een scrognet geplaatst. Bij een reguliere dame is dit natuurlijk beter te doen en sturen, maar dankzij het net kan ik nu wel de onderste vertakkingen/topjes "naar buiten" leiden waardoor deze meer licht kunnen opvangen, en daarbij de onderste ook. En voor de volgende ronde reguliere dames heb ik dan alvast een scrognet voor het "echt" scroggen Ik heb even twee foto's bijgevoegd zodat je een idee hebt.

IMG_5112.jpgIMG_5113.jpg
                Last edited by D83; 6 December 2016, 16:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D83 View Post
                  Hey Boost, ik heb naar aanleiding van je vraag/opmerking vandaag bij m'n afjes een scrognet geplaatst. Bij een reguliere dame is dit natuurlijk beter te doen en sturen, maar dankzij het net kan ik nu wel de onderste vertakkingen/topjes "naar buiten" leiden waardoor deze meer licht kunnen opvangen, en daarbij de onderste ook. En voor de volgende ronde reguliere dames heb ik dan alvast een scrognet voor het "echt" scroggen Ik heb even twee foto's bijgevoegd zodat je een idee hebt.

[ATTACH=CONFIG]310638[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]310639[/ATTACH]
                  Hey D83, dat ziet er leuk uit!! Bedankt voor de info.
                  Volgende de kweek ga ik ook Scroggen, dus ben ik van plan om een netje te bouwen.
                  Succes met je dames. Grtz B

Dag 37

Gisteren is mij helaas een zijtak geknakt (niet door) van 1 van m'n dames.
                  Ik was gisteren in stilte de dames aan het voorzien van water met mijn gietertje. Plots komt m'n vrouw binnen om te zeggen dat ze naar bed ging. Hier schrok ik van, draaide me om met nog het gietertje in mijn hand. Draaide terug en daar zag ik wat er gebeurt was.
                  Dat was dus flink balen,.....maar ja kan gebeuren!

Nu vraag ik mij af komt dit nog weer goed?
                  Ik heb zolang een touwtje eraan gebonden en aan de bovenkant van het frame van de tent vastgemaakt. Om de tak wat omhoog te houden. Kan dit op deze manier of heeft het geen zin?
                  Foto hiervan komt nog.

Nog wat foto's van gistermiddag hoe ze erbij stonden.....

Zoals beloofd,...hier een foto van het slachtoffer.
                  Attached Files
                  Last edited by Boost; 7 December 2016, 14:39.

Comment

Zomaar een vraag. Heb je een ventilator in je tent staan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                      Zomaar een vraag. Heb je een ventilator in je tent staan?
                      Hi Ron, ja een ventilator die heb ik hangen in de tent. Natuurlijk kom ik met een wedervraag; "Hoezo? Vanwaar deze vraag?"

Comment

Nou, je planten zien er zo iel en magertjes uit. Weinig dikke stam of takken. Als ze door het "in de wind staan" bewegen worden ze meestal wat steviger. Vandaar de vraag. In het begin zag ik nog een scrognet. Nu zijn ze toch ineens kerstboom geworden met alle gevolgen van dien. Waarom niet gescrogt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                          Nou, je planten zien er zo iel en magertjes uit. Weinig dikke stam of takken. Als ze door het "in de wind staan" bewegen worden ze meestal wat steviger. Vandaar de vraag. In het begin zag ik nog een scrognet. Nu zijn ze toch ineens kerstboom geworden met alle gevolgen van dien. Waarom niet gescrogt?

Comment

Deze heb ik....
                            Attached Files

Comment

Dag 40

Temp: 24.8 graden
                              LV: 48%
                              PH 6.3

Hallo allemaal....De dames staan er goed bij. Ondanks dat er paar dagen geleden er een zijtak is geknakt. Dat is gelukkig weer goed gekomen.
                              Verder is de kleur van de bladeren zijn nog steeds mooi groen.

Sinds gisteren ben ik begonnen met het geven van Alga Bloom 1.7 ml. en Green Sentation 1 ml. per liter. Ze krijgen elke dag zo'n 500 ml. en dit vinden ze fijn.

IMG_2676.jpgIMG_2675.jpg

Grtz B
                              Attached Files

Comment

Ik zag dat scrognet ergens in je verslag maar dat bleek een voorbeeld van iemand...btw. Je planten ogen wel gezond. Gewoon lekker verder gaan zo en straks lekker genieten. Succes nog!
                                Grtz, Ron

Comment

Bezig...
                                X