Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweekverslag onder LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste kweekverslag onder LED

Jup, mooi groen. Maar best wacht je nog een week of 3-4 met green sensation, daar is het nu nog wat te vroeg voor. Hoef je ook maar een aantal keer mee te geven in de laatste twee weken voor je met voeding stopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      Jup, mooi groen. Maar best wacht je nog een week of 3-4 met green sensation, daar is het nu nog wat te vroeg voor. Hoef je ook maar een aantal keer mee te geven in de laatste twee weken voor je met voeding stopt.

Hallo Beowulf,....waarom wachten tot de laatste 2 weken??
      Terwijl Plagron zegt te beginnen in week 7 met 1 ml. per liter. En volgens mij bij elke water beurt ook nog.
      Ik weet ook dat een AF bij voorkeur minder voeding nodig heeft. Dus met die redenen voeg ik al minder voeding en stimulator toe.

O ja,....trouwens ik geef geen 1 ml. (wat ik eerder benoemde), maar 0,5 ml. per liter.
      Bedankt voor de tip!!

Grtz B

Comment

Omdat dat een topbooster is en je kan niks boosten wat er nog niet is. Komt veel beter tot zijn recht vanaf week 5 bloei. Ik zie er doorgaans 24 uur later al resultaat van, nl bruine pistels en gezwollen calyxen. Dat wil je nu nog even uitstellen. En zoveel fosfor en kalium hebben ze nog niet nodig. Alga bloom volstaat.

Wat Plagron zegt, tsja. Die moeten hun product verkopen. Zij weten daar ook niet of je een leeg of bemest medium gebruikt, dus die algemene regels neem je met een korrel zout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
          Omdat dat een topbooster is en je kan niks boosten wat er nog niet is. Komt veel beter tot zijn recht vanaf week 5 bloei. Ik zie er doorgaans 24 uur later al resultaat van, nl bruine pistels en gezwollen calyxen. Dat wil je nu nog even uitstellen. En zoveel fosfor en kalium hebben ze nog niet nodig. Alga bloom volstaat.

Wat Plagron zegt, tsja. Die moeten hun product verkopen. Zij weten daar ook niet of je een leeg of bemest medium gebruikt, dus die algemene regels neem je met een korrel zout.
          Ik ga dit zeker proberen. Vooral als dit ten goede komt van de plant. En dit scheelt ook nog eens in de kosten.
          Maar wat je zegt klinkt eigenlijk heel logisch......

Grtz B

Comment

Week 6 - dag 46

Temp. 24.6
            LV. 45%
            PH 6.3

Hallo allemaal,...het is weer een kleine week geleden. De dames staan er goed bij. Zij hebben nog steeds mooie bladeren die ook nog goed van kleur zijn.
            Ik ben de afgelopen week bezig geweest om de luchtvochtigheid te verlagen. Dat ging toch niet zo makkelijk als ik dacht.
            Maar het is mij gelukt om het constant te krijgen d.m.v. aliuminiumfolie te gebruiken. ( zie foto )

Zoals je ook ziet op de foto's is dat de rechter al een flinke voorsprong heeft op de linker. Deze zou dan inprincipe ook wat eerder klaar moeten zijn?
            Ze krijgen beide dagelijks een beetje Alga Bloom. Dagelijks krijgen zij 350 ml.
            Alleen vandaag niet, vandaag alleen een beetje Sugar Royal.

Grtz B
            IMG_2705.jpgIMG_2706.jpgIMG_2707.jpgIMG_2708.jpgIMG_2709.jpg
            Last edited by Boost; 16 December 2016, 13:19.

Comment

Dat gaat goed zo te zien. Grappig dat jij ze elke dag water geeft, terwijl ik dat nu om de drie a vier doe. En de omstandigheden en verlichting zijn ook identiek. Heb je geen last dat ze te nat staan? Misschien moet ik ook maar eens dagelijks een gift van 250/300 ml doen

Comment

Dank je D83. Nee daar heb ze geen last van. Ik maak ook gebruik van een tensiometer. Deze heb ik een tijdje terug aangeschaft, werkt perfect.
                Het bewateren doe ik alleen als de meter het aangeeft.

Comment

Goedemorgen, eventjes bij de dames gekeken.
                  Hier word ik gewoon vrolijk van.......

Grtz B
                  Attached Files

Comment

Dat ziet er goed uit

Comment

leuk , ik ben benieuwd hoeveel er op het einde in de weegschaal ligt ik gebruik namelijk dezelfde lamp als jij ( 2 dan in een ds90 tentje)

Comment

Mooi.. Mooi man
                        Ad usum proprium!

Comment

ganjafarmer741@ Dank voor je reactie; ik ben zeker benieuwd wat er straks op de weegschaal ligt.

Week 7 - Dag 53
                          Temp. 24.1
                          LV 43%
                          PH 6.2

Even weer een update, de dames staan er goed bij. De linker gaat wel iets sneller en ze heeft ook hele andere topvorming dan de rechter. Het lijkt wel een andere soort plant?!
                          De rechter dame heeft compactere toppen en zijn minder wit. Terwijl de linker volgens mij minder compact zijn en behoorlijk wit aanzien. Wat zeer positief is

Verder heb ik van Blumat het Tropf systeem aangeschaft en aangesloten. Nu ben ik bezig om de juiste afstelling te vinden.
                          Ik heb me redelijk ingelezen.....maar.
                          Weet iemand wat meer over, wanneer bij hoeveel mBar* het systeem moet gaan beginnen met bewateren?
                          *mBar, wat ik aflees op de tensiometer.

Aan iedereen die dit leest;
                          Fijne feestdagen!!

Grtz B
                          Attached Files

Comment

Dat lijkt inderdaad wel op een andere soort. Of hij moet in het begin meer licht hebben gehad dan de rest want is hij is veel compacter. Staan er wel mooi bij!
                            Grtz, Ron

Comment

Ik vond ze vanaf het begin al mooi tegelijk opgroeien, en bijna identiek.
                              Dat komt minder vaak voor dan verschillende pheno's.
                              Nav. de foto's denk ik dat foto#1 een dag of 7-10 voor loopt op foto#2.
                              Foto #2 lijkt wat langzamer te ontwikkelen, dat kan, en kun je verder weinig aan doen.

De tensio staat bij mij altijd tussen de 100 en 200. Da's niet al te nat.
                              Dat wil ik niet, want ik geef de voeding niet via dat systeem.
                              Af en toe giet ik een halve liter water+voeding erbij in de pot, en dat kan niet als de tensio op 60 staat.

Als je ze halverwege de kweek erin zet kost dat inderdaad wel even om de Blumats goed te krijgen omdat de grond niet meer overal even vochtig is in de pot, en er staat een zuigende plant naast
                              Laat je ze te vroeg beginnen met druppelen, stoppen ze pas als het te nat is geworden. Zet je 'm te hoog, begintie de volgende keer weer te laat met druppen.
                              Mja dat kan niet anders als je ze net hebt heh Je zult ze misschien een paar keer moeten bijstellen.
                              Ik stel ze in als ik de grond heb ingewaterd, waarna ik de grond in de pot doe en dan zet ik de tensio en blumat er in.
                              Als ik de grond goed heb ingewaterd, dan geeft de tensio (24u later) zo tussen de 80 en 120 aan.
                              Dan sluit ik de Blumats aan, en stel ze zo in, dat ze juist niethier een topic met uitleg over VPD.

(linkje naar Excel sheet met VPD calculator)
                              (online VPD calculator)
                              Last edited by QnQ; 26 December 2016, 09:43. Reden: Fijne feestdagen !
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                                Ik vond ze vanaf het begin al mooi tegelijk opgroeien, en bijna identiek.
                                Dat komt minder vaak voor dan verschillende pheno's.
                                Nav. de foto's denk ik dat foto#1 een dag of 7-10 voor loopt op foto#2.
                                Foto #2 lijkt wat langzamer te ontwikkelen, dat kan, en kun je verder weinig aan doen.

De tensio staat bij mij altijd tussen de 100 en 200. Da's niet al te nat.
                                Dat wil ik niet, want ik geef de voeding niet via dat systeem.
                                Af en toe giet ik een halve liter water+voeding erbij in de pot, en dat kan niet als de tensio op 60 staat.

Als je ze halverwege de kweek erin zet kost dat inderdaad wel even om de Blumats goed te krijgen omdat de grond niet meer overal even vochtig is in de pot, en er staat een zuigende plant naast
                                Laat je ze te vroeg beginnen met druppelen, stoppen ze pas als het te nat is geworden. Zet je 'm te hoog, begintie de volgende keer weer te laat met druppen.
                                Mja dat kan niet anders als je ze net hebt heh Je zult ze misschien een paar keer moeten bijstellen.
                                Ik stel ze in als ik de grond heb ingewaterd, waarna ik de grond in de pot doe en dan zet ik de tensio en blumat er in.
                                Als ik de grond goed heb ingewaterd, dan geeft de tensio (24u later) zo tussen de 80 en 120 aan.
                                Dan sluit ik de Blumats aan, en stel ze zo in, dat ze juist niethier een topic met uitleg over VPD.

(linkje naar Excel sheet met VPD calculator)
                                (online VPD calculator)

Bedankt QnQ voor al deze informatie. Hier kan ik zeker wat mee!!

Ben nu al een paar dagen bezig met het afstellen en idd het is best wel een werkje.
                                Ik heb het Tropf systeem nu zo afgesteld dat het bij 100 mBar net niet gaat druppelen.
                                Nu maar even afwachten tot de meter langzaam begint op te lopen en dat het systeem bij ongeveer 180 mBar begint te druppelen.

De kartelrandjes die opstaan was mij nog niet opgevallen. Idd dat klopt....ik zit al een tijdje met de luchtvochtigheid te klungelen. Ik wil deze graag constant.
                                De link/topic is zeer interessant, nogmaals....

Grtz B

Comment

Bezig...
                                X