Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag nieuwe opzet 5x Liberty Haze KINDLed L450

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekverslag nieuwe opzet 5x Liberty Haze KINDLed L450

Korting op 420shop
    Hallo beste mensen,

Hier 0v3rr1d3. Ik kwam hier terecht in mijn zoektocht naar informatie over het kweken van Cannabis.
    Ik kweek sinds 7 jaar zowel binnen als buiten, en ben door schade en schande wijzer geworden. Na enkele jaren buiten gekweekt te hebben,
    heb ik mijn tuintje ook naar binnen verplaatst. Mijn eerste kweken binnen waren in een omgebouwde kast van een zweedse meubelmaker,
    80 cm x 50 cm, met hierin een afzuiger gefabriceerd van computerventilators en als filter een 125mm pijp gevuld met koolstof vijverkorrels.
    Lamp was een LED Spectrabox Pro van 180W (effectief 120). De resultaten waren redelijk, 90 tot 100 gram per keer droog.

Ik ben begonnen met een nieuwe opzet:

Omgebouwde Zweedse kast 0.6 x 1 x 2 meter (dxbxh).
    Regelbare PK ventilator 400m3 (max) met thermostaat.
    PK Eco filter flat 440m3 (360m3 optimaal).
    KIND LED K3 L450 (effectief 270W).
    Aarde: Canna Professional.
    Voeding: Canna Terra Vega en Flora.

opzet.jpg

Zaadjes heb ik gekiemd tussen wattenschijfjes en in potten geplaatst van 1,2 liter. Deze worden later
    over gepot in 6,5 liter potten.

overzicht.jpg

overzicht02.jpg

De dames zijn hier 3 dagen boven de grond, en hebben de eerste voeding gekregen.
    Temperatuur is 23 graden en LV is 62%.

Na verschillende verslagen te hebben gelezen, heb ik gekozen voor de Gas Lantern Routine.
    De verlichting is volgens het 12:1 principe. 12 uur aan, 5,5 uur uit, 1 uur aan, 5,5 uit.
    De theorie is dat hierdoor de planten evengoed groeien als bij 18:6, maar met minder kosten
    aan elektriciteit. Bovendien zouden ze meer vertakkingen krijgen en struikachtiger worden.

Na voldoende voorgroei is het lichtschema als volgt:

week 1-2 : 11 uur aan, 13 uit.
    week 3-4 : 10,5 uur aan, 13,5 uit.
    week 5-6 : 10 uur aan, 14 uit.
    week 7-8 : 9,5 uur aan, 14,5 uit.
    afbloei : 9 uur aan, 15 uit.

Tips en ervaringen zijn meer dan welkom.

Over een week meer informatie en foto's!

0v3rr1d3.

Re: Kweekverslag nieuwe opzet 5x Liberty Haze KINDLed L450

Succes, ben benieuwd met dat licht schema of dat goed werkt
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Interessant dat lichtschema, ik ben benieuwd.

I like it!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Ga het volgen succes gewenst

Comment

Ik ben net begonnen met de spectrabox net 4 plantjes. hoeveel plantjes had jij onder die lamp staan dat je er 100 gram af kon halen?

Comment

Ben ook wel eens benieuwd naar wat dit lichtschema zal geven.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Een kleine update van mijn LED kweek onder KIND LED Liberty Haze.

De dames doen het goed, maar hebben te veel voeding gekregen. De onderste bladeren zijn iets vervormd.
              Ik heb de aanwijzingen van de fabrikant gevolgd, en ze eerst alleen water gegeven en nadat de grond droog was
              geworden meteen voeding meegegeven. Het lijkt erop dat er toch meer voeding in de aarde zat dan verwacht.
              Ze krijgen nu alleen water tot de overtollige voeding is opgebruikt.

25-11-2016.jpg

De dames nu 13 dagen boven de grond.
              Lichtschema 12:1
              Temperatuur 23.5 graden en LV 56%

De lamphoogte is nu 65 cm boven de planten. Ik ben begonnen op 90 cm om ze te laten wennen,
              en de lamp elke dag een paar centimeter laten zakken. Volgens KIND is de ideale hoogte 45 - 65 cm.
              De komende dagen gaat de lamp nog iets lager tot ongeveer 50 cm.

Volgende week meer.

Oorspronkelijk geplaatst door architekton View Post
              Ik ben net begonnen met de spectrabox net 4 plantjes. hoeveel plantjes had jij onder die lamp staan dat je er 100 gram af kon halen?
              Ik had maar 2 planten onder de lampen staan in 12 liter potten. Ze hebben ongeveer 8 weken voorgroei gekregen, en ze zijn later getopt en gescrogd. De voeding was van Plagron (Root, Enzymen, Grow, Flower en Green Sensation) en de aarde een mix van Pokon biologische moestuingrond gemengd met cocopeat (1/3). Ik heb de voeding in het schema met 25 % verhoogd. De lamp hing op ongeveer 20 - 30 cm hoogte.
              Last edited by 0v3rr1d3; 25 November 2016, 09:26.

Comment

Schema van een fabrikant gaat in op het moment dat de plantjes aan de eerste voeding toe zijn.
                Niet vanaf de eerste week dat ze boven zijn.

* Bij 'n sterk afnemend lichtschema duurt de bloei langer en zullen de toppen iets kleiner blijven.
                Maar wel interessant om te volgen, benieuwd hoe het bij jou gaat.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Mijn interesse heb je. ik ga je volgen!
                  ben benieuwd naar je resultaat

Comment

Weer een update van mijn kweekje!

De dames zijn nu bijna 4 weken in de groeifase. Zoals het GLR schema beloofde zijn de planten mooi laag gebleven.
                    Ze zijn inmiddels over gepot in 6.5 liter potten, en beginnen al goed te geuren. Ze krijgen alleen nog water tot ze in
                    bloei gezet worden wat over ongeveer 1 week zal zijn. Er zijn inmiddels al 6 internodes.

20161209_195759.jpg

De plant linksonder heeft vervormde bladeren en is ook wat lichter van kleur. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

De temperatuur is gemiddeld 23.8 graden, 's nachts 18.1.
                    Lichtschema 12:1
                    luchtvochtigheid is 61%
                    Lamphoogte is 55 cm boven de toppen.

Ik weet nog niet of ik ze ga scroggen. Het lijken erg mooie bonsaitjes te gaan worden.

Comment

je tempratuur kan wel wat hoger man en je lamp zou ik zkkr 25 cm lager hangen je praat over led en geen hps
                      die vervorming van je linker plantje is normaal is een strain die het niet zo fijn vind onder led op ten duur groeit die er wel over heen maar komt meestal wel voor bij enkele strains onder led
                      voor de rest snap ik je lichtshema niet 12:1? wat moet inhouden voor de rest lekker bezig

Comment

Bezig...
                      X