Hallo beste mensen,
Hier 0v3rr1d3. Ik kwam hier terecht in mijn zoektocht naar informatie over het kweken van Cannabis.
Ik kweek sinds 7 jaar zowel binnen als buiten, en ben door schade en schande wijzer geworden. Na enkele jaren buiten gekweekt te hebben,
heb ik mijn tuintje ook naar binnen verplaatst. Mijn eerste kweken binnen waren in een omgebouwde kast van een zweedse meubelmaker,
80 cm x 50 cm, met hierin een afzuiger gefabriceerd van computerventilators en als filter een 125mm pijp gevuld met koolstof vijverkorrels.
Lamp was een LED Spectrabox Pro van 180W (effectief 120). De resultaten waren redelijk, 90 tot 100 gram per keer droog.
Ik ben begonnen met een nieuwe opzet:
Omgebouwde Zweedse kast 0.6 x 1 x 2 meter (dxbxh).
Regelbare PK ventilator 400m3 (max) met thermostaat.
PK Eco filter flat 440m3 (360m3 optimaal).
KIND LED K3 L450 (effectief 270W).
Aarde: Canna Professional.
Voeding: Canna Terra Vega en Flora.
opzet.jpg
Zaadjes heb ik gekiemd tussen wattenschijfjes en in potten geplaatst van 1,2 liter. Deze worden later
over gepot in 6,5 liter potten.
overzicht.jpg
overzicht02.jpg
De dames zijn hier 3 dagen boven de grond, en hebben de eerste voeding gekregen.
Temperatuur is 23 graden en LV is 62%.
Na verschillende verslagen te hebben gelezen, heb ik gekozen voor de Gas Lantern Routine.
De verlichting is volgens het 12:1 principe. 12 uur aan, 5,5 uur uit, 1 uur aan, 5,5 uit.
De theorie is dat hierdoor de planten evengoed groeien als bij 18:6, maar met minder kosten
aan elektriciteit. Bovendien zouden ze meer vertakkingen krijgen en struikachtiger worden.
Na voldoende voorgroei is het lichtschema als volgt:
week 1-2 : 11 uur aan, 13 uit.
week 3-4 : 10,5 uur aan, 13,5 uit.
week 5-6 : 10 uur aan, 14 uit.
week 7-8 : 9,5 uur aan, 14,5 uit.
afbloei : 9 uur aan, 15 uit.
Tips en ervaringen zijn meer dan welkom.
Over een week meer informatie en foto's!
0v3rr1d3.
Hier 0v3rr1d3. Ik kwam hier terecht in mijn zoektocht naar informatie over het kweken van Cannabis.
Ik kweek sinds 7 jaar zowel binnen als buiten, en ben door schade en schande wijzer geworden. Na enkele jaren buiten gekweekt te hebben,
heb ik mijn tuintje ook naar binnen verplaatst. Mijn eerste kweken binnen waren in een omgebouwde kast van een zweedse meubelmaker,
80 cm x 50 cm, met hierin een afzuiger gefabriceerd van computerventilators en als filter een 125mm pijp gevuld met koolstof vijverkorrels.
Lamp was een LED Spectrabox Pro van 180W (effectief 120). De resultaten waren redelijk, 90 tot 100 gram per keer droog.
Ik ben begonnen met een nieuwe opzet:
Omgebouwde Zweedse kast 0.6 x 1 x 2 meter (dxbxh).
Regelbare PK ventilator 400m3 (max) met thermostaat.
PK Eco filter flat 440m3 (360m3 optimaal).
KIND LED K3 L450 (effectief 270W).
Aarde: Canna Professional.
Voeding: Canna Terra Vega en Flora.
opzet.jpg
Zaadjes heb ik gekiemd tussen wattenschijfjes en in potten geplaatst van 1,2 liter. Deze worden later
over gepot in 6,5 liter potten.
overzicht.jpg
overzicht02.jpg
De dames zijn hier 3 dagen boven de grond, en hebben de eerste voeding gekregen.
Temperatuur is 23 graden en LV is 62%.
Na verschillende verslagen te hebben gelezen, heb ik gekozen voor de Gas Lantern Routine.
De verlichting is volgens het 12:1 principe. 12 uur aan, 5,5 uur uit, 1 uur aan, 5,5 uit.
De theorie is dat hierdoor de planten evengoed groeien als bij 18:6, maar met minder kosten
aan elektriciteit. Bovendien zouden ze meer vertakkingen krijgen en struikachtiger worden.
Na voldoende voorgroei is het lichtschema als volgt:
week 1-2 : 11 uur aan, 13 uit.
week 3-4 : 10,5 uur aan, 13,5 uit.
week 5-6 : 10 uur aan, 14 uit.
week 7-8 : 9,5 uur aan, 14,5 uit.
afbloei : 9 uur aan, 15 uit.
Tips en ervaringen zijn meer dan welkom.
Over een week meer informatie en foto's!
0v3rr1d3.
Comment