Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e binnenkweek met LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e binnenkweek met LED

Korting op 420shop
    20161128_120232.jpg20161129_115814.jpg20161129_115819.jpg

Zaailingen overgezet in stenen potjes en wat dieper in de aarde gezet, had deze tip op het forum in een topic gelezen. Zaailingen ook maar meteen in de tent gezet met lamp op 18/24. Kreeg alleen bij 1 van de 2 last van wit/bruine puntjes aan de bladeren en kreeg hier op forum te horen dat ze te nat stonden. Onderstaande foto's zijn van 2-12

20161202_160720.jpg20161202_160834.jpg20161202_161515.jpg

Plantjes meteen over gezet in 6 liter pot maar nog wel in de zaai en stek grond. En na 2 dagen was er toch al enige verbetering zichtbaar. Geen nu om de dag 50 ml water met de toegevoegde root juice. Gister stonden de dames er als volgt bij

20161204_125109.jpg20161204_125125.jpg

Heb de plastic kappen niet meer over de dames heen staan. LV in tent is 40%, temperatuur is 23,9 graden met lamp aan en 20,4 met lamp uit. Lamp hangt op 25 cm afstand. Bedoeling is om ze over 2 weken in 20 liter pot met de Batmix te zetten. Ik zal wekelijks een update doen over de groei en latere bloei van de dames.

Re: 1e binnenkweek met LED

Best nice lijkt me.
    72 uur in water? Is dat niet een beetje overdreven?

Comment

Geen idee Ron, duurde zo lang eer er een worteltje van 1 a 1,5 cm was. Misschien volgende keer ontkiemen op keukenpapier.

Comment

72uur is niet extreem lang hoor. Heeft ook met de temperatuur, LV en de kwaliteit van zaden te maken. Ontkiemen in een keukenrol blijkt wel het snelst te gaan van wat ik weet.

Ik hang in ieder geval me hangmatje op en ga lekker hangen. Succes!
        Ad usum proprium!

Comment

Zoals gezegd, volgende keer met keukenrol ontkiemen. Hang je matje op, neem wat te drinken Ganjagast en welkom.

Comment

Zo even een kleine update, dames staan in de 20 literpotten in de batmix zijn inmiddels 2 weken oud, krijgen nog steeds 18/6 licht. Denk eind van de maand naar de 12/12.
            Water is 75% regenwater gemengd met 25% kraanwater. En volgens mij gaat het wel goed met ze.

20161213_071417.jpg20161213_071428.jpg
            Attached Files

Comment

Er groeit er zelfs eentje ondersteboven! Dat zal een Australische zijn
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Haha. Was iets fout gegaan bij het uploaden Vaperke. Vanavond zag ik dat 1 van de bladeren van 1 van de dames begin t te krullen. Ik geef alleen root Juice en nog geen mest. Planten staan nog in Pokon zaai en stek aarde. Is het nu beter om ze over te zetten in de Batmix en klein beetje Terra Vega als bijvoeding te gaan geven?20161218_205205.jpg20161218_205223.jpg

Comment

Lijkt eerder te warm dat omkrullende blad

Comment

Temperatuur is 22 graden. Led lamp hangt 40 cm boven de planten dus warmte kan het volgens mij niet zijn

Comment

Probleem met de verdamping.
                      Oorzaken kunnen zijn, de lamp er te dicht op, of de plant staat op de tocht, misschien staat er een fan op te blazen.
                      Lamp is het niet zeg je, dus is er een probleem met de luchtstroom.

Nee. Je kan ze niet overzetten in verse batmix EN voeding geven !
                      Dat is dubbel.
                      Als je ze in de batmix zet hoef je een week of 3-4 geen voeding te geven, beetje afhankelijk van hoe groot ze op dat moment zijn.
                      Laat je ze nog een weekje in zaai/stekgrond staan, dan kun je een halve dosis (of minder zelfs) groeivoeding geven, 2x per week.

Ene keer zeg je dat ze in batmix staan, volgende post zeg je Pokon zaai/stek, dus da's een beetje onduidelijk.

nb. batmix moet je spoelen (goed nat maken) voor de planten er in gaan eh, ruim van te voren, want daarna moet het eerst weer wat opdrogen.
                      Last edited by QnQ; 19 December 2016, 10:06.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja ze staan in de batmix QnQ, heb ik idd eerst goed nat gemaakt en laten drogen. Had ze wel ruim met zaai en stek aarde over gepot dus wortels komen niet direct in aanraking met de Batmix. Okay, dus dan hoeven ze geen extra voeding. Fan staat op zijwand van de tent te blazen dus niet direct op de planten. Afzuiger heb ik nog niet aanstaan, misschien is dat het probleem. Lamp hangt op 40 cm en bij de planten is het niet heet ofzo, temperatuur word gemeten in de schaduw en die geeft 22, 5 graden aan als de lamp aan is en 20,6 als de lamp uit is. LV is momenteel 54%..

Comment

Zo weer even een update, dames staan in de Batmix, met een kluit zaai en stek aarde nog om de wortels. Inmiddels zijn ze 3 weken boven de grond, het omkrullen van het blad is bij 1 blad beperkt gebleven en niet erger geworden. Ventilator blaast zachtjes tussen de plantjes en de lamp dooor. Afzuiger staat op laag niveau aan.

Bedoeling is om ze nog een week op 18/6 te laten staan en ze daarna op 12/12 te gaan zetten.

Even een vraag tussendoor, de led verlichting heeft ook een boost stand met meer rood licht dan nu, kan ik die nu al aan zetten of pas wachten totdat ik de planten in bloei ga zetten?

Zo hierbij de foto's met lamp aan
                          20161220_175813.jpg20161220_175819.jpg20161220_175830.jpg

En ook foto's zonder lamp aan
                          20161220_175910.jpg20161220_175919.jpg

Comment

Bezig...
                          X