Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek ooit. Gelijk me favoriet in de grond gestopt, OrangeBud.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek ooit. Gelijk me favoriet in de grond gestopt, OrangeBud.

Korting op 420shop
    Hey growers,

Na altijd maar wiet kopen in een coffeeshop heb ik nu toch maar besloten om zelf een keer wat te kweken.
    Dit is mijn allereerste keer en heb dr gelijk al zin in.

Mijn setup bestaat momenteel uit:
    Secret Jardin 60x60x140 tent
    250watt HPS Sylvana groei lamp en vsa
    Spiegelreflector
    Buisafzuig ventilator

Ik heb me eerst redelijk ingelezen op diverse fora en op uiteindelijk toch maar gekozen voor een growtent ipv zelf wat fabriceren.
    Gezien de prijs van de tent dacht ik hiervoor ga ik geen eigen bouwsel maken.

Dus toen maar begonnen met het ontkiemen van het heerlijke fem. orangebudd zaadje in een washandje met lauw water.

30-11:
    Voor me gevoel ging het allemaal wat langzaam, pas na 48 uur kwam hij uit.
    Ik had toen inmiddels al wat medium gehaald bij de hornbach.
    Dus gelijk maar in een 12 liter bak gezet want ik las dat ze konden stressen als je teveel wisselt tussen bakken.
    Die tent heb ik maar ff in me zijkamer neer gezet, een goede plaats ga ik nog wel zoeken.
    De lamp was nog niet binnen maar ik had nog een CFL van 36 watt liggen en dacht dat moet ook kunnen voor het begin.
    Met een beetje geknutsel een doos omgebouwd tot growtent CFL er boven en wachten maar.

IMG_2254.jpg

2-12:
    Nog ff gekeken maar ik zag dr kopje nog niet boven de grond, nog ff afwachten dus.
    Ik las toen dat er goede voedingsstoffen zitten in aquarium water, dus heb die avond een halve liter toegevoegd.

3-12

Eindelijk steekt ze dr kopje boven de grond.

Toen 4 uur later kwamen de blaadjes al los van elkaar.

IMG_2277.jpg

4-12

Ze is zowaar gegroeid, 3,5 cm. Damn wat gaat dat snel.
    De eerste 2 blaadjes stonden al open en er was al een hint te zien van de wel bekende vorm van de normale wietbladen.
    IMG_2281.jpg

05-12:
    Weer een centimeter erbij, wat een lol. 4,5cm nu.
    De wietblaadjes zagen er mooi en gestrekt uit.
    IMG_2290.jpg

06-12

Ze begint toch wat te strekken richting het licht, hopelijk komt me HPS lamp snel binnen.

IMG_2297.jpg

07-12

Overdag's was eindelijk me HPS lamp binnen, dus die heb ik s'avonds gelijk gezet.

De tent wilde ik een beetje uit het zicht hebben, ik woon in een 3 kamer appartement en dacht waarom niet in de voorraad kast.
    Dus zo gezegd zo gedaan, tent verplaatst en HPS lamp dr boven, MAAR ik had nog geen goede afzuiger. Die moest ik nog halen.
    Resultaat: binnen 30 minuten was het 32 graden in de tent en het bleef maar stijgen.

De zo mooi gestrekte bladen stonden ineens stijf om hoog, dus als een speer ergens een fan vandaan gehaald en deze dr voor gezet.
    Gelukkig met de deur open daalde t naar onder de 30 graden. Beter maar nog steeds te hoog.

IMG_2313.jpg

8-12:

In de lunch pauze ff wat flexibele buis en een buisventilator 125mm.
    Nu nog ff wachten tot vanavond om alles in elkaar te zetten voordat t voetbal begint.

UPDATE volgt nog.
    Attached Files
    Last edited by dunnie; 9 December 2016, 11:30.

Re: Eerste kweek ooit. Gelijk me favoriet in de grond gestopt, OrangeBud.

En waar ga je de warme lucht dan heen blazen? En filter?

Comment

Ik ga de tent verplaatsen terug naar me zijkamer, en daar de lucht in laten uitblazen voorlopig. Filter komt volgende week, ik las dat ze pas gaan ruiken vanaf week 2. Toch?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Ziet er leuk uit!

Zijn het autoflowers of normale?
        Ze ruiken doe je pas echt goed in de bloei. (Er komt altijd wel een beetje geur van je plant af maar niet zozeer de herkenbare wiet geur van de bloemen)
        Een autoflower gaat na ongeveer 21 dagen boeien ongeacht hoeveel uur licht en laat dit zichtbaar zien na ongeveer 28 dagen (verschilt natuurlijk wel een beetje per strain) (let op: ruikt dus wel al na 21 dagen)
        Een niet autoflower gaat pas bloeien als je de lamp op 12/12 zet. Je bepaald dus zelf wanneer dat is. Ook hierbij is het pas ongeveer 7 dagen later echt zichtbaar.

Het is dus belangerijk om te weten of je wel of geen autoflowers hebt.

Is die zijkamer klein of groot en goed geventileert?
        Als het een kleine niet goed geventileerde kamer is, en je blaast de lucht niet naar een andere ruimte, blijf je dezelfde CO2 arme lucht circuleren in je hok, waardoor je plantje na een tijdje geen co2 meer heeft en dood gaat, ookal heb je luchtafzuiging, puur omdat je dezelfde lucht blijft aanzuigen maar dr geen nieuwe co2 in komt.
        Zo klein als ze nu zijn zal dat niet met zo''n vaart gaan, maar t zou zonde zijn als ze over een 3 weken ineens dood zijn door te weinig co2 vanwege slechte ventilatie, dus ik zou zoals hierboven al gezegd word proberen ervoor ter zorgen dat je de lucht naar een andere ruimte afzuigt om dit te voorkomen
        Last edited by BackYardPlant; 8 December 2016, 15:41.

Comment

Let erop dat je niet teveel water geeft. In het begin hebben ze niet zoveel water nodig.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Overigens, gezien je met 1.40 hoog hok werkt zou ik ze niet te lang op 18/6 houden als het niet-autoflowers zijn, want dan is je hok straks te klein!

Comment

Ik heb normale zaden geen auto. Dus dan gaat t pas ruiken zodra ik de bloei inzet?

De ruimte is 5,5 bij 2,5. Het heeft een deur naar mijn balkon en een rooster dr boven. Zou het voldoende zijn om alleen het rooster af en toe een dag of wat open te zetten?

Comment

Ok vaperke, ik zal dr op letten. Zodra de boven grond droog is dan is dat meestal een indicatie om weer te bewateren toch? Of toch maar ff de weeg techniek gebruiken?

Comment

In het begin hebben ze echt bijna geen water nodig. Zelfs als de bovenkant droog aanvoelt. Ze zijn wortels aan het aanmaken en laat ze maar een beetje werken en wortels aanmaken om water te zoeken.

Wegen en voelen, beter te weinig dan te veel.

Ze ruiken maar erg als ze in bloei staan. Ze ruiken ervoor ook (hang van de pheno af), maar niet zo veel.
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Ok thx, ik zal t ff een tijdje niet meer geven...
                    Dan maar hopen op een pheno die wat minder ruikt, en anders versnelt die filter halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View Post
                      Overigens, gezien je met 1.40 hoog hok werkt zou ik ze niet te lang op 18/6 houden als het niet-autoflowers zijn, want dan is je hok straks te klein!
                      Ik zat te denken om daijk te scroggen, dan hou ik ze toch laag? Of groeien de toppen hard door?(hopelijk wel)[emoji16]
                      Waar raad jij aan ze dan op te zetten? En na hoelang op 18/6 moet ik dit dan doen?

Comment

Als je wilt gaan scroggen weet ik niet zeker hoe lang je d'r op 18/6 moet doen, daar heb ik helaas nog geen ervaring mee.. misschien iemand anders hier op t JD forum wel?

Dat rooster, hmm..
                        Naja je hok is qua hoogte 1.40 en je gaat scroggen dus je krijgt waarschijnlijk geen CO2 slurpend monsterding vol bladeren. Je hebt dus minder snel een dooie plant door co2 te kort als je de lucht in dezelfde ruimte eruit laat.
                        Maar wat je alsnog voor de zekerheid kan proberen, ik zelf heb ook een rooster bij t raam naast m'n tent en heb de afzuigbuis (weet niet zeker of dat de juiste naam is) (2 meter voor n tientje ofzoiets bij de bouwmarkt) half plat gedrukt tussen t rolluik en t hout geduwd en die blaast de lucht via t rooster deels naar buiten, maar door de weerstand ook deels de kamer weer in, zodat er niet teveel warmte naar buiten gaat maar wel een deel van de co2 arme lucht weggaat, terwijl co2 rijke lucht uit de rest van t huis word aangezogen omdat ik de deur van de kamer altijd op n kier hou (houtje ertussen zodat ie niet dicht klapt of gaat wapperen)

En voor zaailingen een mooie vuistregel is dat je de eerste week eigenlijk geen water hoeft te geven naast t water wat je na te in t medium stoppen geeft om te zaadje zich te laten nestelen, maar eventueel wel op de 4e A 5e dag een klein laagje water op t schoteltje waar je bakje op staat kan doen zodat de onderste aarde een beetje vocht aantrekt en de wortels dieper zullen willen gaan omdat ze daar water voelen
                        Van bovenaf in de eerste 1 A 2 weken geen water geven, pas vanaf de 5e dag vanaf onder (via t schaaltje dus). Vanaf week 2 wel via boven.

Dit doe je zodat de wortels meer naar beneden trekken ipv de zijkant, zodat je plantje wat steviger staat. Omdat je na de 2e week niet meer vanaf t schaaltje geeft en weer van boven af (ik zelf zou niet om de plant maar juist de randen van je pot) Water geven zodat de wortels ook wat meer op de breedte ipv de diepte gaan focussen

Maar das wat ik persoonlijk doe, iedereen heeft z'n eigen voorkeur en sommige mensen vinden mijn ding he-le-maal nergens op slaan
                        Last edited by BackYardPlant; 8 December 2016, 17:46.

Comment

@Backyardplant Dan geef ik nog ff geen water tot maandag ongeveer, want ik heb nu al teveel gegeven. Maar dat idee van die slang ga ik ook wel doen, ik ff een lange binnenkort halen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Even een update:

Na jullie opmerkingen en gezien de temperatuur van de tent, heb ik m toch maar verplaatst.
                          Nu met de ventilator en de nieuwe locatie blijft de tent rond de 26 graden, ze is weer happy.
                          Al staan de blaadjes wel nog een beetje omhoog, maar ik ga dr vanuit dat dit vanavond weer goed is.

Tent op zn nieuwe plek(Let niet op de rommel)
                          IMG_2314.jpg

Zo te zien had ze het wat warm gisteren:
                          IMG_2316.jpg

De kabels ga ik nog een keer netjes weg werken, maar voor nu staat die wel goed.

Ik zat met een Lux meter op de telefoon te spelen en die kwam uit op
                          IMG_2317.jpg
                          Dat lijkt me een beetje veel op 70cm afstand

09-12:
                          Temp is vandaag goed en ze staat er wat beter bij
                          LV is ook wel goed zo te zien, toch?
                          IMG_2319.jpg
                          Last edited by dunnie; 9 December 2016, 16:30.

Comment

Nice das inderdaad wel beter denk ik, al is het maar voor de zekerheid.
                            De foto's doen het helaas niet :C

Comment

De foto's staan dr nu wel. Beetje vreemd want het leek goed te gaan.

Comment

Bezig...
                              X