Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek ooit. Gelijk me favoriet in de grond gestopt, OrangeBud.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek ooit. Gelijk me favoriet in de grond gestopt, OrangeBud.

Ziet er netjes uit
    Die ga je niet meer overpotten of wel?

Ze is een stukkie gestrekt aan t begin, had ik ook, heb ik ingegraven (tijdens t overpotten, vandaar de vraag) zodat ze steviger staat. Is nu nog niet nodig t is een iel ding maar als ie wat zwaarder word houdt zo'n lang dun steeltje t niet dus ik zou hem over n tijdje (weet zelf niet zo goed exact wanneer helaas..) een beetje ingraven.
    Belangerijk is dat je minstens 1 centimeter ruimte tussen de aarde en de zaadlobben Houd (die 2 dingen die groen zijn maar stiekem geen blaadjes zijn van als je plantje net is uitgekomen)

Comment

Niet verder ingraven maar je pot aanvullen tot bovenaan
      of zeker tot de eerste lobblaadjes!
      Door het wateren in de loop van de kweek gaat je aarde
      zeker nog een eind inklinken en zit je met een halflege pot!

Een volle pot geeft ook gelijk weer meer buffer!

succes O.D.

Comment

Wat is het verschil tussen je plant ingraven en de pot vullen met aarde zodat je plant verder ingegraven zit, sinds je m niet mag ingraven? O.o

Want ik bedoel dus letterlijk wat jij zegt, de pot verder met aarde vullen om je plantje in te graven :p

Comment

Ik zat al te denken om wat meer aarde te halen. Misschien dit weekend.

En nee, ik wil niet overpotten.
          Ik heb daarvoor juist wat grotere potten gekocht zodat ik na de ontkieming gelijk het zaadje in de juiste pot kan laten.

Comment

Nou tussen verder ingraven en aanvullen zit mijns inziens
            een levensgroot verschil, maar we bedoelen uiteindelijk
            hetzelfde en daar gaat het om!

Fijn weekend iedereen. O.D.

Comment

Echt? Wat is het verschil dan, want dan gebruik ik mogelijk de verkeerde term en wil t wel graag goed zeggen

En van t zelfde ^^

Comment

Ingraven is opnieuw (dieper) in de pot zetten. Aanvullen is er gewoon aarde ( substraat) bovenop "gooien" ...resultaat is in beide gevallen hetzelfde...het plantje staat tot aan de lob- blaadjes in de aarde.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Oooh excuses dan zei ik het inderdaad verkeerd! Ingraven zou ik in dat geval inderdaad niet doen, veel te veel stress voor zo'n ding .

De aarde aanvullen is wat je moet doen

Comment

Even een kleine update:

Dag 9: 11-12
                    Ze is klaar met strekken, nu stabiel op 6cm en de 2de paar echte blaadjes beginnen zich te ontwikkelen.

Geen gekke verkleuringen en of kanten van blaadjes die omhoog staan.

Thx voor de tips tot nu toe.

De temp is wat hoog maar het was ook aan het einde van de dag dat ik de foto nam.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                    Last edited by dunnie; 12 December 2016, 14:15. Reden: Extra info

Comment

Bezig...
                    X