Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WW Plagron Terra VS Bio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

WW Plagron Terra VS Bio

Korting op 420shop
    Dag beste medekwekers

Ik Heb 11 oktober 5 x ww fem van greenhouse seed company ontkiemt.
    2 ervan heb ik in de plagron batmix gedaan en 3 in de de growmix. Ik wil het verschil eens testen tussen bio en terra op dezelfde planten, kijken wat voor mij het beste gaat.

2 x Batmix--- Bio
    3 x Growmix--- Terra

Setup:

Budbox 100x100x180cm
    400W hps lamp philips tia plus greenpower
    2 fans die rechttegenover mekaar staan
    koolstoffilter wilco 500m3
    18L potten
    scrognet
    Afzuiger

Schema:

(lamp 18/6) Kiemen-- 11-13
    Voorgroei-- 14-20
    21 okt in de 18L potten
    Groei-- 21 okt- 15 nov
    (lamp 12/12) Voorbloei-- 15 nog- 28 nov
    Bloei-- 28 nov- ...

Voeding:

IMG_0171.jpgIMG_0171.jpgIMG_0174.jpgIMG_0175.jpg

En hier zie je goed het verschil

IMG_0182.jpgIMG_0181.jpgIMG_0180.jpgIMG_0179.jpgIMG_0178.jpgIMG_0177.jpgIMG_0176.jpgIMG_0183.jpg

De ene bio plant krijgt ook al na de 4e week groei roestplekjes, alle bladeren worden geel en sterven af door necrose
    Zuur men water altijd af tot ph 6.0-6.2, zowel bij de bio als bij de terra. Mischien dat hier het probleem zit, ik weet het niet, maar afgezuurd water lijkt me tog altijd beter als water met een te hoge Ph.

In het begin dacht ik ook aal Ca tekort, dus heb ik paar keer beetje kalkwater toegevoegd aan het water, maar dit heeft ook niet veel uit gehaald.

Alle opmerkingen, meningen en tips zijn welkom medekwekers !

Greetz !

Re: WW Plagron Terra VS Bio

Eerst en vooral zou ik u fanleaves weghalen. Nemen te veel u licht weg van de onderliggende bloemen. Valt vooral op in de 3 foto van boven af geteld.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Comment

Vooral geen fanleaves verwijderen, het zijn de bladeren die licht opvangen en energie doorsturen naar de toppen, licht op een top zonder bladeren doet niks.
      Bio mag je net niet afzuren. Een hogere ph maakt daar niks uit. Nu kan het zijn dat die voeding niet wordt opgenomen.

Comment

Muna buigt zich over de vraag of het zin heeft om blad weg te knippen bij cannabisplanten.

Comment

De onderste fanleaves niet. Bovenste zeker wel. In mijn kweek valt het enorm hard op dat de toppen die licht opvangen het veel beter doen. Zelf de onderste bloemen doen het beter die licht opvangen. De onderste bloemetjes, die onder het net knip ik liever af. Die zullen maar een klein gram opleveren terwijl de boven bloemen met diezelfde energie meer bloemen kunnen aanmaken.

Comment

Als ik een artikel doorstuur naar rollingstoned dat je wortels aan elkaar kan knopen dan publiceren ze dat wsl ook. Bladeren doen aan fotosynthese, die laat je hangen.

Comment

Thx beowulf, ik ga stoppen met afzuren voor de bio-planten, ik merk ook dat ze een pak minder water opnemen als de terra-planten, dat heeft men test wel verkloot

en die blaren wegknippen ben ik ook geen voorstander van, daar heeft beowulf ook zeker gelijk !

Comment

En wat denk je over de bloemen die onder zitten en geen rechtstreeks licht opnemen?

Comment

de onderste bloemen die geen licht opvangen en piepklein zijn doe ik wel weg, die gaan lopen met de energie voor de bovenste, maar de blaren niet. of ze moesten vanzelf afvallen natuurlijk, dan valt er niet veel aan te doen

Comment

Idd wat beowulf zegt niet afzuren en blad wat geen nut heeft stoot de plant zelf wel af.
                    Mijn ph is 8,5 en dat giet ik er gewoon bij zonder af te zuren.

Comment

WW Plagron Terra VS Bio

De test zegt natuurlijkniks over de voeding maar over de manier van kweken.
                      Zoiets krijg je meestal pas onder de knie als je het een paar keer gedaan hebt.

Ik kom ook met elke nieuwe lijn die ik gebruik probleempjes tegen de eerste keer.
                      Volgende keer weet je dat en kun je dat voorkomen

!(◎_◎)
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

1. Je planten staan in t midden waar ze kleur verandering hebben, of zie ik dat verkeerd? Ze hebben mogelijk teveel energie opgevangen ruil ze om met een plant aan de buitenkant en 2 3 dagen later zijn ze weer groen dankzij assimileren, als dit klopt
                        EDIT: ik kijk heel erg scheef, die zitten in een scrog net k zou t niet verplaatsen laat maar lekker zitten :p

2. Fan leaves nooit wegknippen altijd wegbuigen; Low stress > high stress + minder energie opnemen

3. Dit testje is helaas te kleinschalig om iets te kunnen zeggen:C

4. Ziet er mooi uit

En idd wat hierboven word gezegd alleen bladeren die de plant zelf aan t afstoten is weghalen
                        Last edited by BackYardPlant; 21 December 2016, 21:31.

Comment

bedankt voor de tips

zou er nog hoop zijn voor die 2 planten die er niet zo goed uitzien ? weet ook niet goed of ik ze alleen maar water moet geven of nog voeding bij moet geven.

Binnen een paar dagen komen er nog foto's

Comment

Zolang ze niet gaan schimmelen of Rotten is er altijd nog hoop, t is officieel een onkruid dat voor z'n leven vecht he, ze kan wel wat hebben. Van te veel voeding kan ze verbranden, ik zou eerder wat water geven en even rustig kijken hoe ze t oppakken en of het verergert of verbeterd

Zie je een van deze er tussen of is het echt geel blad dat niet hier tussen staat?
                            cannabis_tekorten.jpg

Comment

5 weken bloei gehad, klok 7 weken op 12/12

Ik merk bij 1 plant een stikstoftekort, daarom 1ml groeivoeding meegegeven, of heb ik het mis ?

IMG_0262.jpgIMG_0263.jpgIMG_0265.jpgIMG_0267.jpg

Comment

Bezig...
                              X