Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

@Wietefras ja is ook best hoog.De grond is voor 6 weken bemest.
    Meestal hebben ze dat op in week 5.

Comment

Re: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

OK bedankt. Dus ze lusten wel een hapje

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Jawel hoor!
        Puntje omhoog nu ze bijgekomen zijn kan goed.

Comment

Allrighty then. De planten staan weer op hun reguliere plek en het is weer tijd voor een update.

pH is nu 5.8 en de EC staat nu inmiddels verhoogd naar 1.4. De EC blijft dalen, dus blijkbaar lusten ze nog wel meer zelfs. Ik geef voedingwater met een EC van 3 om de EC op peil te houden. Twijfel om de EC nog verder te verhogen in de bakken zelf.

Anyway, zo staan ze er nu bij:
          20170122_Overzicht_DSC1938.jpg

Is helaas niet zo goed te zien in de foto's, maar ik had ook nog een experimentje gedaan om te kijken of ik niet teveel lucht in het water blaas. Normaal gesproken heb ik een 30l luchtpomp voor deze tent, maar die is in gebruik voor een bak met stekken. Dus ik heb voor de McPurples de 60l pomp gepakt die ik voor de 1000W HPS tent gebruikte.

De groei blijft echter wat achter en de wortels ontwikkelen zich ook wat langzamer dan ik gewend ben. Een reserve plant die in een bak water stond zonder luchtsteen ontwikkelde de wortels zelfs sneller dan de dames op de bruisstenen.

Vandaar dus mijn twijfel of het niet teveel gebubbel is.

Daarom heb ik voor een paar dagen bij de rechterbak de kraantjes wat dicht gedraaid. Daar gaat dan dus minder lucht naartoe. En inderdaad gingen de planten rechts wat sneller. Die zijn veel dichter gegroeid en hebben ook een lichtere kleur. Wortels lijken ook iets verder ontwikkeld.

Al scheelt het natuurlijk maar weinig na een paar daagjes en een echt gedegen test is het niet, maar ik krijg zo toch wel het idee dat er dus wel een teveel aan luchtbellen kan zijn.

Weer iets om te onderzoeken ...

Ik had overigens speciaal de rechter bak gekozen, omdat die juist eerder iets kleinere planten had dan in de linker.

Nog even een foto vergelijking van de wortels. Links (met veel bubbels):
          20170122_Wortels_links_DSC1944.jpg

en rechts:
          20170122_Wortels_Rechts_DSC1942.jpg

De CV geeft overigens wel nog steeds kuren. Daar ben ik blijkbaar ook nog niet helemaal vanaf.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Gaaf test man!!!!!! Heel interessant. Wel goed van je dat je daar echter bent gekomen!!

Ik zelf heb maar luchtpompje met 1 bruisteentje in per emmer hangen. Nu moet ik wel bij zeggen dat ik maar 5 liters emmers gebruik en er gaan maar 4 liters in als ik het vul en tot ze het opdronken hebben, ik laat ongeveer 1 liter in zitten. Maar heb bij het gevoel dat het bij perfect werkt en de wortels goed groeien hoor!

Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Teveel bubbels zeg, kan dat ook al
              fijn dat je dat even snel test, erg boeiend om mee te kijken!
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Ondanks alles staan ze er goed bij.
                Zie ik nu de zijtakken ook al tussen het blad vandaan komen?

Comment

Tsja, ik weet dus niet zeker of het aan een teveel aan bubbels gelegen heeft, maar het wordt wel steeds waarschijnlijker.

Glastuinders gebruiken eigenlijk al helemaal geen luchtstenen omdat die de wortels teveel in beroering brengen en de groei daarvan zouden remmen. Een test die dat moest aantonen liet dat niet echt zien maar goed.

Deze week staan de plant links dus in wat minder bubbels. Kan ik nog een keertje kijken of die nu harder gaat.

Waarschijnlijk doe ik er voor de zekerheid wel de kleinere luchtpomp op. Moet ik alleen nog wat bedenken voor die stekkenbak.

Ze gaan verder prima, al mogen ze wel eens wat de hoogte in gaan. Maar goed, ook dat komt allemaal ook wel goed als ze gaan strekken bij de bloeiovergang.

Comment

dat komt helemaal goed hier , mooi kort en bossig , daar houden we wel van

word lkkr vol bakje eens ze naar bloei gaan

Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Ja het verbaasde me wel hoe kort en bossig ze blijven onder de COBs. Dat is toch 3000K en voor voorgroeien is dat toch wat aan de "warme" kant zou je zeggen. Elke keer weer blijven ze toch vrij kort. Al schieten ze dus vanzelf wel weer de hoogte in als ze naar 12/12 gaan.

Heb ook nog even met de 3D printer zitten spelen. Was een hoekje kwijtgeraakt van de 80cm tent. Die tent wilde ik gaan gebruiken als voorgroei/moeder/stekkentent. Dus toen heb ik maar zelf even eentje ontworpen en geprint

Origineel:

Eigen brouwsel:
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

Comment

Gaan mooie planten worden nog even en dan op 12/12 knallen ze vanzelf.

Comment

Ik dacht zelf ook aan de tuinbouw glasmaten. Maar volgens mij moet gewoon een beetje het water blijven bewegen, anders gaat de kwaliteit van het water hard achteruit.(algen, rotten).

Vraag: Wat is nu de temperatuur op zolder bij jou, en de temp met en zonder verlichting in je kweekhok? Op welke tijd gaat het licht uit en aan?

Comment

Het is wel veel lucht nu. Normaal geproken doe je op elke 4 a 5 liter water een liter lucht. Nu krijgen ze per liter water ook een liter lucht per minuut erdoor gebubbeld. Dat is dus wel veel meer dan gebruikelijk.

Temperatuur op zolder ligt tussen de 20 en 21 graden. Met lamp aan was het vandaag 26 graden en met de lamp uit 19 graden. Lamp gaat 's nachts uit.

Comment

Comment

Wow. Dat schiet niet op inderdaad. De planten koelen zichzelf hier dus wel nog een stukje koeler dan de ruimtetemperatuur. De bladtemperatuur daalt zelfs naar 18C 's nachts.

Comment

Bezig...
                                X