Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Morgen beginnen ze aan week 8 van de bloei...
Heb er niet zo vet veel vertrouwen in; veel beginnersfouten gemaakt gedurende deze eerste kweek (CO2-fan verkeerd gemonteerd, gesukkel met lampafstand, ietsje te laat in bloei gezet, klooien met de voeding, op verkeerde momenten voeden zodat de planten te zwaar afzien, onderwateren, overwateren, ...) Een hele hoop dus maar je moet dat kunnen onder ogen zien en uit leren hehehe.
Niet dat ik deze kweek al ga afschrijven (hoop toch wel op "iets" van opbrengst) maar m'n topjes groeien volgens mij niet zo heel goed (tenzij ze in die laatste paar weken nog een serieuze boost krijgen), bladproblemen (door voeding en/of foute bewatering)...
In september zet ik meteen een tweede kweek maar met omgekeerde cyclus ('s nachts licht en overdag duister) en dan zullen al deze dommigheden in mindere mate voorkomen, hoop ik Misschien een ander soortje ook, wil vanalles proberen en geef zeker niks op!
Foto's: zie attachments (onder lamp genomen; je ziet de gele randjes op de bladeren niet zo goed, maar ze zijn er wel!)
ik heb ook es op batmix gekweekt, eerste ronde op batmix zonder voeding ! omdat er genoeg in de aarde zit voor een hele kweek. daarna kun je de grond hergebruiken voor een 2de kweek met alles van voedingen dan.
Ik ondervond bijmezelf dat de 2de draai veel beter ging. Ik ben gene batmix voorstander, geef mij maar neutrale aarde en laat voeding aan mij over.
Het viel me op dat je geen Ph en ec meter hebt? zo is het heel moeilijk nauwkeurig de zuurte van je water aan te geven en voeding.
aan fotos te zien is er idd iets serieus de mist in ge gaan.
btw ik ben ook net opnieuw begonne met feminised northern lights. die zijn maandag tussen watten gegaan en sinds vandaag staan ze dagje in het mooie weer. daarna onder 600 hps lamp op de zolder. de tent gaat weg, ik ben verhuis daarom dat ik hier maanden neit meer op zat lol. Woon nu in eigen woning met zolder en kelder
weet niet of het aan de batmix ligt... wordt toch door veel kwekers hier op 't forum gebruikt?
ph/ec meters gebruik ik niet omdat die voorbemeste batmix van zeker 6 weken voedingsstoffen zou moeten voorzien, en terra bloom + green sensation zouden de rest van het werk moeten doen...
denk dat mijn probleem vooral in een al te enthousiaste knipbeurt (te veel ineens weggenomen) zat (zie 10 juni); denk niet dat het toevallig is dat de enige nog enigzins mooi te noemen dame, diegene is waar ik meest blad heb overgelaten
dat en klooien met wateren, voeding... typisch eerste kweek zeker
Ah kijk nog een gekleivde damen. Mischien wat mager maar toch wel leuk resultaat voor een eerste kweek. En ja zoals je zelf al zegt, veel geleerd.
Veel succes met je oogst.
ben al aan het nadenken (ai) over de volgende soortjes. alleen jammer dat het internet zo wispelturig is qua informatie over kweekgemak en opbrengst.
ben nu vooral aan het kijken naar bigbud en skunk... we zien wel.
eerst deze kweek nog!
5 augustus hak ik ze alle vier om, en dan kunnen ze drogen terwijl ik in het buitenland zit - wat niet slecht is want ik ga zo al niet veel opbrengst hebben, laat staan als ik er tussendoor voortdurend wil van snoepen
Comment