Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super Skunk (1 plantje) kweekverslag.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Super Skunk (1 plantje) kweekverslag.

    Korting op 420shop
    Origineel was dit een vraag in de 'vragen over binnenwiet kweken' categorie. Omdat het meer en meer op een kweek verslag begon te lijken is het overgeplaatst naar de kweekverslag categorie. Allereerst dus hier even een intro over dit kweekverslag, daaronder mijn originele vraag zodat de eerste reacties begrijpbaar zijn

    Dit is mijn allereerste kweek. Ik heb er wel al veel over gelezen en het is al jaren 'een droom' van me om het te gaan doen. Nu ik eindelijk mijn eigen huisje heb is het mogelijk. Ik heb er voor gekozen 1 plantje te kweken. Dit ivm ruimte en de legaliteit ervan (ik woon in Denemarken).

    Het betrefd:
    1 Super Skunk plantje

    De condities:
    1 600 watt natrium lamp
    1 Rhino Pro filter
    1 Afzuiger (2 standen; 220m3/h & 360m3/h)

    Verder heb ik nog wat apparatuur om brand of 'smelten van de tijdschakelaar' te voorkomen. In een post hieronder heb ik afbeeldingen geplaatst van m'n hokje.

    Hier dan mijn originele vraag in deze post:

    Hi medetuinders,

    Dit is de eerste keer dat ik een plantje wil kweken dus ik ben zogezegd nog maar een 'groentje' .

    Ik heb vorige week woensdag (6 dagen terug) een zaadje superskunk in de watten gelegd. Na 2 dagen was er een klein wortel puntje en heb ik het zaadje in de aarde gestopt.
    Zondag (3 dagen terug) was het plantje 15mm boven de aarde zichtbaar. Gisteren was dat 35mm en vandaag is het plantje ong. 55mm.

    Nu de vraag: Is m'n plantje klaar om onder een 600 watt lamp te plaatsen? (Bonusvraag: wat is de afstand tussen lamp en plant?)

    Heb het forum doorzocht maar vond veel verschillende tips voor veel verschillende planten. Hieronder foto's van het plantje zoals het er nu bij staat.





    Nog even in het kort; het is dus een binnenkweek en het is enkel 1 plantje, het betrefd Super Skunk, heb een 600 watt philips lamp erboven en uiteraard een afzuiger en filter.

    Alvast mijn hartelijke dank!

    Mr. Mayo
    Last edited by mrmayo; 24 May 2009, 15:32.

    #2
    Re: Super Skunk plantje klaar voor 600watt lamp?

    Is m'n plantje klaar om onder een 600 watt lamp te plaatsen? (Bonusvraag: wat is de afstand tussen lamp en plant?)
    Ja je kan hem al onder de lamp plaatsen maar hou zeker 1 week de afstand van 1 meter, en dan mag je de lamp laten zakken naar 70 cm gedurende een 3 dagen. Dan mag je hem op 50cm hangen.

    Moest je de mogelijkheid hebben kan je het plantje nog wat buiten laten voorgroeien.

    Wel het jonge plantje niet direct in de zon zetten, want dan schrikken ze zich rot, eerste 3 dagen gewoon in de schaduw zetten, dit noemen we ook de plant afharden.

    Hier wat info ivb met lichtsterke van de hoge druk natrium lamp.
    Hoeveel lumen (lichtsterkte) geeft een natriumlamp ?

    250 Watt -> 31000 Lumen, effectief oppervlakte 0,5 m2
    400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2
    600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2

    Afstand tussen lamp en plant ?

    250Watt: minimaal 20cm
    400 Watt: minimaal 40 cm
    600 Watt: minimaal 50 cm
    1000 Watt: minimaal 90 cm
    TL tussen 5-10 cm.

    Gebruik je extra koeling (luchtgekoelde kappen, watergekoelde lampen, extra pc-fannetjes onder je bulb) dan kun je ze lager hangen.
    thx bobo





    Grtz
    Last edited by westport; 20 May 2009, 00:04.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Super Skunk plantje klaar voor 600watt lamp?

      Mijn dank is enorm! Ik was er niet zeker van of het al kon. Ik was bang dat ik wellicht mn plantje zou verschroeien onder de hitte. Helaas kan ik hem niet buiten zetten. Ik woon op 2 hoog en heb geen balkon of iets.

      Om even te visualiseren hoe mn hokje eruitziet, hieronder 3 foto's


      De kast met onderin een 'labyrint' voor de lucht.


      Hier de 600 watt philips lamp en daarboven een 'Rhino Pro' filter.


      En dit is de zijkant van de kast. Een ding van philips voor de lamp om 'smelten' van de tijdschakelaar e.d. te voorkomen. Daarachten de afzuiger met 2 standen. Standje 1 is 220m3/h en standje 2 is 360m3/h. Moet toch wel voldoende zijn dacht ik zo

      Nogmaals westport, super bedankt voor de hulp!

      Comment


        #4
        Re: Super Skunk plantje klaar voor 600watt lamp?

        Is graag gedaan, hiervoor zijn we er om mensen te helpen, aan lekker zelf geteelde rookwaar...

        Ik zou zeker nog kijken om een zwenk ventilater te hangen, om de droge lucht onder de lamp weg te blazen, en voor de lucht circulatie!

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Super Skunk plantje klaar voor 600watt lamp?

          Inmiddels zit ik op dag 9 (sinds het moment dat ik het zaadje in de watten heb gelegd) en ziet me plantje er zo uit...



          Op aanraden van Westport heb ik voor de ventilatie een vuilnizak door mn hok getrokken waarbij de opening enkel zoals op de foto is. De afzuiger hangt uiteraard boven en de lucht inlaat zit onder de zak. 100% gegarandeerd dan de lucht rondom het plantje ververst wordt Ze 'danst' niet voor niets een heel heel klein beetje.


          Zo ziet ze er uit vanaf de zijkant. Tussen deze bladeren zullen er dus nog internodes komen???

          Hij heeft een kleine groeistagnatie gehad maar zoals ik ha gelezen op dit forum komt dat doot het overpotten. Ik heb daarbij wel ook rhizotonic gebruik (aanbevolen dosis op de verpakking gemengt)

          Het plantje is nu ongeveer 7,5 cm. Nu ben ik benieuwd naar de meningen van experts. Ziet het er goed uit?

          Tevens lees ik veel dat na 3 internodes de plant op 12 uur kan. Om even een andere foto van het forum er bij te pakken;


          Dit is niet mijn plant maar als voorbeeld voor mijn vraag over internodes!!!

          Deze zou dus bijna onder de lamp kunnen? (er mist nog 1 internode?) Dan weet ik wanneer die van mij ook onder de lamp kan.

          En als laatst op 3 juli moet ik in de arena zijn voor sensation. Omdat ik in denemarken woon kan ik dus niet voor me plant zorgen, en ik heb liever ook niet dat iemand anders het doet Denken jullie dat ik het ga halen om hem tegen die tijd te knippen? Uiteraard de info. Het is een Super Skunk plantje (60% indica) en op de verpakking staat iets met 7-8 weken indoors....

          Alvast bedankt voor alle antwoorden en rookse!
          Last edited by mrmayo; 24 May 2009, 15:29.

          Comment


            #6
            Re: Super Skunk plantje klaar voor 600watt lamp?

            Ja mag ze onder de lamp plaatsen, Meestal word de plant getopt aan 3 of 4 internodes, maar je kan hem al zeker en vast op 12/12 zetten.

            Denk dat je toch nog een week of 3 er mag bij doen, en dat hij nog niet klaar zal zijn tegen de tijd dat je naar het festival gaat.

            Plantje ziet er verder zeer mooi en gezond uit, mooie korte internodes!

            Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: Super Skunk plantje klaar voor 600watt lamp?

              Ik heb hier net zulke spruitjes onder m'n 600 watter gezet en nu na twee dagen hangt de lamp op 70 cm en die laat ik vandaag nog iets zakken. Het doet ze goed want ze groeien al aardig

              Veel succes!

              Greetzz

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Super Skunk plantje klaar voor 600watt lamp?

                  Ja beetje bij beetje laten zakken inderdaad, houd je luchtvochtigheid hoog en laat een ventilator onder je lamp door blazen.

                  Ik zou het plantje geen Rhizotonic meer geven, 1 of 2 keer is genoeg dacht ik. Met Terra Flores begin ik persoonlijk ongeveer een week nadat de klok op 12/12 staat of iets later tot de bloeiverschijnselen er zijn, maar ik weet niet of anderen dat anders doen.

                  Greetzz

                  Comment


                    #10
                    Re: Super Skunk plantje klaar voor 600watt lamp?

                    @ ijscoman1: Voor de luchtverversing heb ik het volgende gedaan:



                    Op aanraden van Westport heb ik voor de ventilatie een vuilnizak door mn hok getrokken waarbij de opening enkel zoals op de foto is. De afzuiger hangt uiteraard boven en de lucht inlaat zit onder de zak. 100% gegarandeerd dan de lucht rondom het plantje ververst wordt Ze 'danst' niet voor niets een heel heel klein beetje.
                    Dat zal toch wel goed zijn neem ik aan? Ik ga de lamp wat laten zakken, maar heb jij tips hoe ik de luchtvochtigheid kan verhogen? Wat natte doeken in het hok leggen? Ik heb hiervoor namelijk geen apparatuur...

                    Wat betrefd Terra Flores; dat is ook wat de kerel in de growshop mij vertelde. Denk dat ik me daar dus maar aan vast hou. Vroeg het me af omdat ik op dit fora in sommige kweekschema's zag dat ze het al na 2 weken begonnen te geven (nog in de groeifase...)

                    Heb net nog even bij me meisje gekeken en ze doet het aardig, de foto hierboven is van 2 dagen terug en ze is toch echt al weer een stuk groter

                    Bedankt maar weer voor jullie hulp ijscoman1 & westport! Zonder dit forum had ik echt met een hele hele hoop vragen gezeten en was het waarschijnlijk niet goed gekomen!

                    Comment


                      #11
                      Re: Super Skunk plantje klaar voor 600watt lamp?

                      Ja prima! En voor je lv is natte handdoeken idd een optie, hang ze op met een gedeelte in een emmer ofzoiets of leg ze lekker nat verspreid. Een plantenspuit gebruik ik ook altijd maar dat is wel voor eventjes.

                      Je aarde komt waarschijnlijk ook uit die growshop en bevat genoeg voeding voor een aantal weken.

                      Greetzz

                      Comment


                        #12
                        Re: Super Skunk plantje klaar voor 600watt lamp?

                        Ga ik er ook een natte handdoek ingooien... of naja...voorzichtig inleggen . Plantenspuit heb ik inderdaad ook maar aangezien het filter 260 of 320m3 per uur weg zuigt en de kast niet veel meer dan 3 vierkante meter is....

                        Aarde komt ook uit de growshop inderdaad. 'Gold Label Special Mix'... weet niet of het je wat zegt en of het bekend is.... De growshop kerel wist mij echter te vertellen dat het genoeg voeding heeft voor een aantal weken, daarna moet je een beetje bij mesten of iets....

                        Comment


                          #13
                          Re: Super Skunk plantje klaar voor 600watt lamp?

                          ziet er gezond en goed uit, goed bezig zou ik zeggen
                          ook mooie verzorgde kweekruimte, properkes gedaan, want heb hier ook al spijtig genoeg en ga geen namen noemen,brandgevaarlijke dingen gezien, zou zo niet gerust slapen eigenlijk.

                          nog veel succes

                          grtz
                          you got to smoke tha weed,weed,weed,give me a rizla please,please,please

                          Comment


                            #14
                            Re: Super Skunk (1 plantje) kweekverslag.

                            Topic verhuist naar binnenkweek.

                            Grtz
                            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X