Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super Skunk (1 plantje) kweekverslag.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

P5240054S.jpg te zien is krullen de tipjes van de blaadjes naar boven. Is dit een goed teken? Ik heb veel gelezen over bladeren die gaan hangen maar niet over de tipjes die naar boven krullen. Ik ben benieuwd!
    Attached Files

Comment

Re: Super Skunk (1 plantje) kweekverslag.

Teveel krullen is dan weer niet zo goed, dat kan door de hitte komen. Hoe warm is het daarbinnen? Had je wel een ventilator onder je lamp door blazen? Van bovanaf lijkt het toch wel mee te vallen.

Greetzz
      Last edited by ijscoman1; 25 May 2009, 15:09.

Comment

Je PH staat allesinds zeer goed, blaadjes wijzen naar boven.
        Zeker kijken om een ventilater zoals ijscoman zegt, die moet de droge hitte wegblazen. Zolang het plantje niet ga hangen en geen verbrande bladeren krijgt is het goed. Met die ventilater komt het zeker goed.

Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

@ ijscoman1 & westport: De temperatuur van die lucht die onderin naar binnenkomt ligt tussen de 19 ('s nachts) en de 25 (overdag) graden. Termometer staat echter wel in onder iets dus zal niet 100% kloppen. Aan de andere kant elke 3 minuten zou de inhoud aan lucht in mijn kast alweer ververst moeten zijn. Heb inmiddels wat geprobeert te doen aan de luchtcirculatie en er natte doeken in gelegd en volgens mij gaat dat wel goed. Sommige tipjes krullen lichtelijk naar boven maar zo minimaal dat ik denk dat het eigelijk wel gezond is. Uit jullie reactie begrijp ik in ieder geval dat ik me nergens zorgen over hoef te maken.

UPDATE:
          Inmiddels dag 13. Heb van me werk een USB Microscoop weten mee te nemen.(wellicht ligt ie met enkele maanden in de Aldi winkel te koop ) Heb daar een aantal mooie detail opnames kunnen maken van mn lieverd.

Even omschrijvingen van wat je ziet:
          2S3S: Schuin genomen en dan het hoogste punt van de plant, dit zijn dus de jongste bladeren in opkomst, in werkelijkheid dus maar enkele mm groot.
          6S: De stengel vlak boven de eerste internode met nog wat ontwikkeling. Als iemand het precies weet te benoemen.... Ben benieuw wat het allemaal is
          7S: Dit is vanaf boven gericht op het midden. Wederom de verse blaadjes nog tegen elkaar aan geklampt. Weer erg goed het zweten zichtbaar.

Attached Files

Comment

Wau zier er allemaal netjes en goed uit ik ga je verslagje volgen
            God was never on your side..

Comment

@ Belladonna: Thanks Zal de microscoop ook weer ff meenemen zodra er meer intressante dingen op de plant te zien zijn Duurt alleen nog wel een maandje denk ik.

UPDATE DAG 16:
              Attached Files

Comment

Ze ziet er goed uit gast. Uhhm fimmen/toppen word meestal aangeraden vanaf 3e-4e internode. Hou er rekening mee dat je planten erna 3 dagen stilstaan, dus niet (veel)groeien in die paar dagen. Top/fim dus niet te vaak. Mijn eerste poging was met een nagelschaartje, en heb er flink wat vertakkingen aan overgehouden. Aan te raden dus.

Wat het dieven betreft, gaat het erom dat je gedeeltes van de plant die weinig licht krijgen verwijderd, zodat de beter verlichte (en dus sterkere/grotere) gedeeltes van de plant nog meer energie krijgen. Ik zou er even mee wachten tot je een grotere struik heb, maar weet het niet 100% zeker.

Ik ga je volgen, latah.

Comment

@ Shakazul: Thnx voor je antwoord, maar dit was mij al bekend. Wat ik mij afvroeg is het volgende;

- Op welke internode zit mijn plantje? Is ieder stuk van 2 blaadjes naar 2 blaadjes een internode of is het van 2 blaadjes naar 2 blaadjes die dezelfde kant op hangen? (alsjesnaptwatikbedoel )
                  - Is het verstandig te toppen en fimmen vlak nadat je dat plant hebt overgepot? Of word de stress dan teveel? (ik gebruik nu wel weer rhizotonic om de plant te laten herstellen)

Ben erg benieuwd, dan kan ik dat vandaag nog doen. Plantje staat nu trouwens al zo'n 1,5 onder 18 uurs licht. Over een dag of 3/4 wordt het tijd voor 12 uurs licht?

Comment

UPDATE DAG 19:

Dagje 19 in het dagboek van m'n vrouwtje. Ondanks dat ik op mijn laatste 2 vragen (zie hierboven) niet echt een duidelijk antwoord heb gehad, gaat het nog steeds super. Heb dan ook het heft in eigen handen genomen en onder het mom van 'ach, wat kan er nou fout gaan?!', gewoon getopt... Of in iedergeval... dat denk ik. Ik moet zelf nog maar afwachten wat er gaat gebeuren want kan me er nog niet echt een voorstelling van maken. Misschien denk ik over een paar daagjes wel 'Fuck I Missed' . Het is inmiddels alweer 2 dagen terug dat ik der getopt heb dus vol verwachting klopt mijn hart. Misschien ziet een expert op dit forum al iets?

De foto waarop de hele kast te zien is... Me windpark. Deze vinnetjes blazen absoluut niet hard en qua stroom risco/water etc hoef ik me ook absoluut geen zorgen te maken. Origineel is het 'powered by USB' en dat is het eigelijk nog steeds alleen nu via een adapter die is bedoelt om een mp3/4 speler op te laden via een USB kabel. Kortom, het hele circus draaid op max 4 volt! Anders gezegd pak te 2 uiteinde van de draaiden en je voelt helemaal niets.

Graag hoor ik het natuurlijk wanneer jullie iets zien waarvan jullie zeggen 'dat gaat niet helemaal goed'. Zelf zie ik dat namelijk niet . ThnX

Btw; is deze klaar voor 12/12 licht?
                    Attached Files
                    Last edited by mrmayo; 2 June 2009, 00:15.

Comment

heey

mooi plantje en goed voorbereid
                      ik hoop dat je geen exotische insecten aantrekt, maar dat zal wel meevallen daar
                      iig stop je veel moeite in de plant dus zal er niet veel fout kunnen gaan
                      btw ook een leuk idee om met een microscoop foto's te nemen!
                      deze ga ik volgen!

kijk ook eens naar die van mij; Fruit Spirit

gr, chrisz

Comment

In principe kan je die al in bloei zetten, maar zou ze nog een weekje in de groei laten.
                        Staar mooi en compacto

Grtz
                        Last edited by westport; 2 June 2009, 16:09.
                        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Hey Mr. Mayo, is het niet beter om die ventilatortjes om te draaien en over je plantje/onder de lamp door te laten waaien? Je plantje oogt van bovenaanzicht wat droog.... en of je toppen is gelukt kan ik je niet zeggen helaas, heb ik ook nog nooit gedaan. Het ziet er dacht ik wel goed uit

Ik zou ook nog even wachten met het in de bloei zetten maar je mag dat zelf weten

Greetzz
                          Last edited by ijscoman1; 2 June 2009, 16:17.

Comment

ik ga dat zeker volgen hopelijk lukt het tegen 3julie veel suc6 man
                            grtz wietroker is geen onruststoker

Comment

@Chriszke043: Thnx, ik stop er inderdaad veel tijd in, maarja er is hier bij mij in de omgeving ook niet zo barstens veel te doen dus het is een leuk tijdverdrijf. En de beloning als je het goed doet is natuurlijk het beste. Wat kan een mens zich nog meer wensen?

@westport: Thnx! Dat weet ik voldoende, op de verpakking van de zaadjes stond dat de bloeiperiode zo'n 7 tot 8 weken duurt. Nu ga ik begin augustus op vakantie dus dan moet ze klaar zijn. Ik wou der dus eigelijk vanaf vandaag onder 12/12 zetten maar op advies van jou laat ik der tot vrijdag onder 18 uurs licht Dan past het precies!

@ijscoman1: hehe, het lijkt er inderdaad op dat ze verkeerd omstaan, maar dat staan ze niet! Ze blazen mooi richting me plantje en onder de lamp door. Dat de plant er wat droog uit ziet komt denk ik door het licht maar het is hier ook erg erg warm en droog geweest de afgelope drie dagen. Daar valt met doekjes niet meer tegen op te werken De gemiddelde luchtvochtigheid van de lucht die de kast in wordt getrokken licht rond de 29%. Daar zullen mn doekjes en alles hoogsten 5 tot 10% aan toevoegen dus ja...

@weedeveryday: 3 juli, sensation ja... nou dat red ik dus nevernooit maaarrrr creatief als ik kan zijn heb ik zonet een waterpomp gekocht voor in een vissekom en een digitale timer. De waterpomp pomp 300 L per uur maar door een lang snoer te gebruiken kan dat door 'druk' verlaagd worden. De timer is op de minuut precies. Ga het vanavond ff allemaal uitproberen maar dat moet gaan lukken.

Comment

Haha ja sorry zo had ik het nog niet bekeken. Dat gaat prima dus. Nu maar afwachten of je toppen goed gelukt is, ben wel benieuwd.

Greetzz

Comment

Bezig...
                                X