Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Kweek Misty (1e keer)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e Kweek Misty (1e keer)

Korting op 420shop
    Hoi allen,

Ik ben de eerste keer begonnen met buitenkweek. De soort is Misty val Del Mundo
    Nou ja buiten...heb een redelijk terras waar ik hopelijk 4 dames mag op verwachten

Ik ben een week geleden begonnen met te ontkiemen via de methode van het glas water
    Sommige zullen zeggen wat laat maar aangezien het weer de laatste weken niet optimaal was een berekend risico

Van de 4 zaadjes schieten er al 3 goed in actie en de 4de zal eerstdaags zijn koppie wel boven aarde steken

eerste foto :

Zal de komende dagen/weken wel blijven een update geven.

Ik heb er ook nog 4 in binnenkweek staan maar vind buiten boeiender zal volgende keer het binnenkweek proces ook wel effe op beel vast leggen.

Re: 1e Kweek Misty (1e keer)

mmm dikke noob fout zie het nu pas kan dit naar kweekverslagen in buitenkweek gemoved worden aub?

Comment

Welkom op het forum alvast en veel succes met je kweek,
      mogen we je vriendelijk vragen van je misschien even voor te stellen in deze sectie:

En even de FAQ's doorlezen:

Greetzzz

Jona

Comment

Effe update met wat foto's :

Woensdag gaan ze over naar hun definitieve grote pot

Zou iemand deze thread naar Buitenkweekverslagen kunnen moven?
        My mistake

Comment

is al effe geleden maar effe update met foto's
          Plantjes zijn goed aan het groeien zoals je kan zien

Heb enkel een klein vraagje : de lobblaadjes staan op 2 planten ietsie geel. kan dit zijn omdat ze niet genoeg zonlicht krijgen en is dit erg?

Comment

Comment

kat kan enkel buiten als ik buiten kan en plantjes staan normaal iets hoger maar op de grond gezet voor foto.
              Tot nu toe besteden de katten nog niet veel aandacht eraan maar heb wat ijzerdraad om ze af te schermen moest het fout gaan

Comment

Kleine update is toch weer een weekje geleden.
                4 planten zijn goed gegroeid en staan goed.

Enkel 1 van de 4 planten begint onderaan wat problemen te ondervinden.
                Onderste blaadjes zijn geel en sterven af.

Elke 7 dagen krijgen ze groeivoeding NPK 12-8-11
                Om de 2 dagen krijgen ze gewoon water 250ml a 300ml per plant (11l potten); de aatde is dus nooit droog maar ook niet mestnat
                S'morgens en s'avonds worden de bladeren bestuifd met water en eens per week met bladvoeding.(ochtend)
                Iemand enig idee wat er kan mis zijn?

Comment

heb ze wat droger gehouden en wat magnesium gegeven en gaan beter nu
                  de blaadjes met roest heb ik weggesneden zo dicht mogelijk bij de stengel en ze gaan goed nu en zien er gezond uit zal je deze week nog wat foto's posten

Comment

weer effe kleine update met foto's
                    Momenteel er ook een draad rond gezet want onze kattin heeft er geen interesse in maar onze kater des te meer
                    @Monty yeah i know you told me

En nu maar wachten tot de bloei in gang schiet (zal wel een van deze gebeuren want ze hebben hun grootte bereikt nu)

Comment

Ziet er mooi uit daar hoor!

Ook compimenten voor de regelmatige updates en goede foto's
                      Ik volg je

Grts
                      Daniella
                      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

Ghehe die katten toch he. Staan er mooi op die planten.

Comment

2 planten zijn duidelijk al vrouwtjes de andere 2 geven tekenen van voorbloei maar ben nog niet zeker van het geslacht

Ik ga nog een paar dagen moeten wachten want mijn fototoestel is niet meer zo recent en een echte zoom krijg ik niet (je moet niet vragen mijn ogen zijn beter dan het fototoestel)

Van het moment (binnen een paar dagen) ik een duidelijke foto kan maken, en geen wazige groene picture zal ik ze posten

Bij de 2 in voorbloei zie je in de oksels 2 witte sprietjes onstaan maar zoals ik al zei is nog wat afwachten

Comment

2 planten hadden last van wit vliegjes grrrrrr
                            Deze morgend in de aveve een biologisch product hier tegen gaan halen en de plantjes gecured
                            Zullen de komende dagen zien of het geholpen heeft

Qua foto's is het nog het zelfde probleem als ik wil zoomen is het niet duidelijk heb toch een poging ondernomen zodat je zal zien wat ik bedoel

4 plantjes nog altijd alive

Bij deze plant is dus de poging om in te zoomen op de oksels

Zoals gezegd is dus geen zak van te maken

Als je het verder af doet is het ook nie echt te zien
                            Dus I am sorry maar zal nog effe wachten zijn en jullie in de spanning houden van het geslacht :p
                            of ik ben gewoon een lousy fotograaf kan ook wel best
                            Anyways ik hou jullie op de hoogte

Comment

Plantjes zien er fier uit. Staan er goed op. Wat betreft je foto's. voor close up niet inzoemen maar volledig uitgezoemd met macrostand van dichtbij knippen.

Mischien helpt dit je verder. http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...gen-t6159.html

Grtz

Comment

Bezig...
                              X