Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haze , Himalaya Gold , Bubblegummer @1000watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Haze , Himalaya Gold , Bubblegummer @1000watt

Thx for the info every1 Ok markster ik ga da zeker is verder over lezen dan

mvg Izzzz

Comment

Comment

Hm... Op het eerste zicht zou ik zeggen dit lijkt verdomd veel op verbranding. Verder sterven je bladeren sterven af want dat zwart is necrose. Kalium is idd een optie maar dit zou ook kunnen komen door een fosfortekort (mede door te koude temperaturen of schommelingen veroorzaakt) naar mijn mening omdat deze verantwoordelijk is voor transportfuncties.
        Ik vraag je eerst eens de plant goed te checken want merk op de foto vaak witte/grijze puntjes op op de bladeren en dan gaat er al een belletje rinkelen bij mij. Jouw postje nummer 68... Vreemd blad daar op foto 8... Heb je nog zo vreemd gevormde bladeren?

Onderzoek eerst eens goed je plant, ik hou je draadje in het oog.
        Ten tweede vraag ik me af welk water je gebruikt. Indien je kraantjeswater gebruikt dan is Mg of Ca tekort volgens mij uit te sluiten. Zelfs regenwater zou geen probs moeten geven met een degelijke bemesting op een degelijke grond. Zoals de witn zegt, toevoegen van deze elementen is niet zonder gevaar. De plant neemt van de toegevoegde stof teveel op en bijgevolg minder van een andere...
        Kun je de pH van de bodem meten? En staat je bodem altijd nat? Loopt het water onderuit als je water geeft?
        Ik zou nog niet teveel gaan toevoegen maar indien mogelijk een klein beetje meer bloeivoeding geven (10% max). Hou je plantjes goed in de gaten ivm overbemesting.

Grtz $iR
        Last edited by SirSmokeAllot; 14 October 2009, 06:45.
        sigpic

Comment

Yo $iR , Ja heb zo wel meerdere bladeren op 2 verschillende planten ,

Ik geef idd kraantjeswater ph6.2 in een degelijk bemeste grond.
          Ik heb echter geen gedistileerd water om da grondph te meten, ik geef eenmaal om de 2 dagen water ja. Int begin liep mijn water er onderuit maar de grond was niet nat , dan heeft misty me een tipje gegeven en nu loopt het er niet meer uit langs onderen.

Ok ik zal miniscuul beetje voeding toedienen dan ok doe ik zeker man

Thx @ witn also

mvg Izzzz

Comment

Ik dacht het wel... volgens mij zit je met thripsen hombre.
            Check dit draadje en vergelijk: http://jointjedraaien.nl/wietforum/s...0709#post80709
            Bekijk de foto's in dit enkelvoudige postje ook eens goed, u aangeboden door Lgreen: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...post82053.html
            Volgens mij ben je goed bezig en kunnen de "voedingstekorten" te weiten zijn aan die gore sletjes.
            Het is belangrijk dat wanneer je hulp vraagt aan mensen, je de lelijkste blaadjes op foto toont man. Dan pas kunnen de kraks goed constateren wat er mis is met je plantje. Je hebt het mijn collega's niet makkelijk gemaakt maar ik denk de oorzaak van je troubles te hebben gevonden.

Grtz $iR
            Last edited by SirSmokeAllot; 14 October 2009, 13:04.
            sigpic

Comment

hoi hoi , ok ik zal dat in men hoofd houden om volgende keer de ergste bladeren te fotografen

oei oei da klinkt idd niet goed , echter heb ik nog nooit beestjes gezien om men dames , of zijn deze niet te zien met het blote oog kben die link is aan het doorlezen , er valt niets aan te doen zeker ?

mvg Izzzz

Comment

Er valt wel iets aan te doen izzy, maar je zult moeten snel reageren. Ben je al zeker dat het tripsen zijn?
                Grtz $iR
                sigpic

Comment

Bummer :'( ja ik denk het wel men dames lijken sprekend op die in het draadje van Lgreeen maar bij Lgreen is het ng iets verder gevordert denk ik , alleszinds heb ik ook die kantjes da bruin worden en krullen alsnog heb ik ook die vlekjes zoals bij lgreen. Zelf op de plantjes heb ik ng niet direct een beestje gevonden.
                  Thx for the help al amigoow

mvg Izzz

Comment

hm...
                    Ze zitten vaak onder de grond om te verpoppen. Ik vind ze vaak terug in de bloemen of tussen nieuwe scheutjes, vooral in de zachte delen van de plant.
                    Hef regelmatig eens je pot van de grond en wees goed aandachtig, die fuckers zijn klein en lopen heel snel.
                    Bij de watergift: giet traag en kijk goed op het wateroppervlak naar witte stipjes. Onderzoek of daar leven in zit. Ook durven ze wegspringen (op dezelfde manier als vlooien) omdat ze niet zo van het water houden. Een drogere bodem is al een stap in de goede richting.
                    een trips opmerken is iets voor perfectionnisten, zo makkelijk vind je ze niet. Jammer genoeg zijn ze meestal wel talrijk aanwezig

Grtz $iR
                    sigpic

Comment

Aah crap he , en een echte bestrijding daar tegen is er wrs niet.
                      De thripsen zelf kunne zei ernstige schade toebrengen dan ?

mvg Izzz

Comment

ben mijn laatste tripsplaag 2 weken geleden te lijf gegaan met pyrethrum
                        volgens mij heb ik ze allemaal gekilled
                        4 stuks staan al 6 weken in bloei heb niet direct op de toppen gespoten
                        alles ziet er hier weer voortvarend uit

Comment

Ah da ga ik zeker es testen ga drect is kijken waar ik het kan kopen
                          ik hoop dan wel dat het echt thripsen zijn xD anders doe'k da onnodig zou stom zijn van mij xD

mvg Izzzz

Comment

pyrethrum alleen is niet sterk genoeg en niet voor elke trips goed... zie mn draadje wat uit een wetenschappelijk gepubliceerd artikel kwam.
                            Volgens mij is het ook slechts 2 dagen actief in je plant. KB multisect of Bayer provado zal een veel betere werking hebben als je dan toch kiest om te gaan sproeien. Hou rekening met een wachttijd van 4 weken (je plant niet omleggen omdat het gif dan nog actief is). Na 4 weken zou het theoretisch in de wortel moeten opgeslagen zijn.
                            Ik zou zeggen robroy...hou je vast voor de 2e vlaag van de volgende generatie want na een 2tal weken steken ze terug de kop op (zie levenscyclus)

Grtz $iR
                            Last edited by SirSmokeAllot; 15 October 2009, 00:17.
                            sigpic

Comment

Attached Files

Comment

ik had je draadje idd gelezen $ir
                                heb 4 dagen later een 2e maal gesproeid voor de jongste tripsjes
                                (die na ongeveer 3 dagen uit t eitje komen bij ca 27C toch)
                                Hou het nu nog erg goed in de gaten maar zie nog steeds niet 1tje terwijl ik een behoorlijke aanval heb gehad
                                1 week geleden (dus 1 week na t sproeien) heb ik mn bubblegum geoogst (heb een soort doorlopend systeem met ong elke 2 weken 1 2 of 3 plantjes klaar)
                                die is nu al droog maar dat komt volgens mij door de nafta (Bayer garden pyrethrum bevat piperonylbutoxide en nafta)
                                nafta heeft een erg laag kookpunt. (droogt dus uit, denk ik)

@Witn
                                bij mij is/was (nog ff blijven checken) het de tabakstrips godzijdank niet die californische Mf

heb ook gelezen dat streepjes aluminiumfolie zouden helpen (zou de trips desorienteren) maar dat werkt denk ik meer in wat grotere velden niet in mn kleine privejungle iig

Comment

Bezig...
                                X