Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haze , Himalaya Gold , Bubblegummer @1000watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Haze , Himalaya Gold , Bubblegummer @1000watt

Yuu witn Ja ja kheb zo e microscoopken kzal da straks is testen , die vliegenstrips kan da niet zijn omdat die tripsen te klein zijn dat ze er niet tegen vliegen ofz
    jaja die plantjes kennek die kikker met carnivouros boven ^^

Grtzzz Izzz

Comment

@robroy,ik kijk alle dagen goed in mijn kastje en zie er nog altijd nog een klein beetje vliegen.heb wel nog nooit geen larven zien lopen ervan(kijk altijd goed tussen de topkes,onder de bladen, in mijn aarde,onder mijn potten).
      @izzz,die vleesetende plantjes zijn echt een aanrader,zou die zeker halen.
      grts witn

Comment

zijn er nu trips?of niet?zit hier alles aandachtig te lezen
        grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
          zijn er nu trips?of niet?zit hier alles aandachtig te lezen
          grtz
          hoi,bij mij zijn het er zekerdenk bij izzz ook.zal eens proberen een foto te maken met microscoopje van eentje die ik doodsla.
          grts witn

Comment

nee ik heb gisteren mijn hok zitten afzoeken en nerges ook maar een dingetje gevonden , het kalium en magnesium tekort van markster en misty komen tdichtste bij.

@witn : ja dat fototje wil ik wel is zien

Grtz Izzz
            Last edited by Izthewiz13; 17 October 2009, 10:24.

Comment

Jammer genoeg komt er na stap 1 meestal een stap 2: controleer de nieuwe blaadjes die zijn gevormd na het constateren van een eventuele tripsenplaag (ik ben het voor 95% zeker izz, sorry man...). Ik ben er niet helemaal zeker vast maar stel hier en daar bij je plantjes vast dat ze beginnen assymmetrische vingertoppen te krijgen. Controleer goed, want dit zou wel eens tmv kunnen zijn die de tripsen mee hebben gebracht.
              Ik zeg niet dat het zo is, maar ik denk luidop want ikzelf moet ook vechten tegen de vergeling, al lange tijd, en weet geen raad meer. De nieuwe blaadjes zien altijd mooi groen maar naarmate de plant groter wordt sterven de onderste blaadjes in sneltempo af. Mijn plantjes hebben ook een vorm van tmv opgedaan, nl tabaksbontvirus. Dit geeft witte verkleuringen in het blad. Ik vraag me af of de plant op termijn, door minder in aanraking te komen met nieuwe kiemen, het virus als het ware onder controle kan krijgen. Het witverkleuren is in de meest recente bladeren teruggedrongen naar enkel de vingertopjes en als je goed kijkt zijn het net allemaal bolletjes dicht opeen. Heel vreemd, maar verbranding is het volgens mij niet. Elke plant reageert er ook wel wat anders op, de sativa's verliezen in sneltempo bladeren onderaan, de bladeren die er al stonden toen ze werd besmet en waar tripsen toe hebben geslaan. Daar stel ik geen witverkleuring vast maar wel een mozaiektekening. De combi van de 2 is dodelijk volgens mij (ben gelukkig al van de tripsen af).
              Eerst dacht ik aan een stikstoftekort. Na goed rationeel nadenken kon ik een Mg en Ca tekort al snel uitsluiten. Extra P & K krijgen ze en werd langzaam opgebouwd. Daarnaast heb ik nog heel wat truucs uit mn aquariumverleden en watermanagementskills aangewend om alles te optimaliseren en nog helpt het niet. Ik voeg wel eens een fotootje toe want ben sta hier wat met rode wangen voor mn lst draadje... Zal dat nog eens moeten opnieuw doen vrees ik.
              Toch heb ik naar mijn mening meer topvorming als anders en staan de kleine blaadjes in de toppen helemaal vol tricho's, thc draden langer en dikker of ooit. Ik versta er niets meer van maar de tripsen hebben veel schade aangericht... Was er nochtans vroeg bij gvd!!!
              Het ziet er ongelofelijk gelijkaardig uit Izz man... maar ik heb zo niet die chlorose en necrose (bruin en zwart). De bladeren zien/voelen er ook niet echt dood uit/aan, maar zijn verre van groen. De herfst zit in mn kast.
              Veel suc6 man, maar je bent niet alleen.

Grtz $iR
              Last edited by SirSmokeAllot; 17 October 2009, 15:31.
              sigpic

Comment

gaat tmv altijd hand in hand met n trips plaag?want heb bij mezelf nu ook 2 plantjes met tmv.1 uit stek en 1 uit zaad.temperatuur zit altijd op zon 25 graden,met lamp aan .
                grtz

Comment

dat zou ik niet zeggen mark. Maar de mijne hebben het volgens mij meegebracht. Alle planten in de tuin, tot het onkruid toe hebben er last van. De hele straatbeplanting ziet hier wit.
                  Voeg mn linkje toe, maar ben nog volop het fijne aan het uitzoeken ervan: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...aks-t6862.html Het zit nu binnen in de kast ook en vooral de black jacks hebben last van die specifieke tekening.
                  Sun Hemp Mozaic virus ofzo, dat was ook nog een leuke enfin, je kunt het zo gek niet verzinnen.
                  Tmv is echter een verzamelnaam voor een virus zoals we het griepvirus kennen. Het aantal variaties daarop, die wil je echt niet weten mark. Vale is wel een rappe daarin maar bvb tabaksbontvirus heeft nr 351 als ik me niet vergis. Hoe het zit weet ik niet maar stel dat ze bij 1 beginnen
                  In mn zoektocht kwam ik tegen dat eigenlijk elk zuigend insect wel drager van het virus kan zijn maar dat daarom een plant niet besmet raakt. Bij zoogdieren is het eerder de frequentie van in aanraking komen met een virus die geldt. Met een goed immuunstelsel zou het dus niet echt een probleem moeten zijn want bvb vleesetende bacterie heeft iedereen op zich zitten in theorie. Die dringt dan binnen maar hoe?
                  Ik haat het, en eenmaal in je hok is het echt nodig om alles goed te gaan ontsmetten met een virusdoder omdat detol niet echt helpt (dood bacterien). Poedertje bij alien gehaald maar moet het nog doen.

Grtz $iR
                  sigpic

Comment

jep izzz,heb eens een paar foto's genomen ze zijn wel niet zo duidelijk.
                    grts witn
                    Attached Files

Comment

Ieuwwwwwwwwwwwwww
                      God was never on your side..

Comment

wow ugly creature !!

Comment

Pffff das echt kakkerdekak
                          @witn waar heb je die te pakken gekregen $iR zei dat die keisnel waren , ik wil er ook eentje zien

$iR we moeten ze samen bestrijden dan xD ale da kan toch nie pffffff

Comment

je moet eens in je aarde kijken ze zullen er uitvliegen als je er een beetje in je aarde duwt,of een beetje wriemelt met je vingers
                            grts witn

Comment

okeej

Mvg Izzz

Comment

Yo peeps,

Het spijt me izz, maar zo eenvoudig is het niet. Het gaat met ups en down en met al mijn voorkennis slaag ik er blijkbaar nog steeds niet in de planten een 2e leven in te blazen. Ik ben ten einde raad en verzoek enkele kraks snel me ter hulp te stellen. Een $iR-opendeurdag voor vertrouwelingen zit er binnenkort aan te komen als het zo verder gaat... Vraag me dus niet om een eendagsoplossing want mirakels behoren jammer genoeg niet tot mijn skills.
                                Ik kan je maar 1 ding aanraden en dat is voor de zware middelen te gaan (zo zwaar mogelijk/als je druft...) en dit vol te houden zonder afwijkingen. Ook is het misschien aan te raden de grond wat droger te laten staan, dit heeft naar mijn mening goede resultaten. Wat vaker in de gaten houden is dus noodzakelijk.

@ witn: het spijt me verschrikkelijk witn maar de foto die je hebt doorgespeeld is volgens mij helemaal geen trips. Direct na het zien van de foto's in klein formaat denk ik dat je met varenrouwmug te maken hebt witten, en dat is eveneens geen lachertje. Ik hoop dat het beest nog ergens in de frigo of vriezer ligt want heb een goeie site ter vergelijking/herkenning: http://www.west-vlaanderen.be/upload...enrouwmug.html De trips zijn vleugels zijn gerafeld (vandaar de latijnse naam) en daar zie je geen tekening in.

tripsen ter vergelijking: (let op de vleugels)

Het zijn kleine zwarte "vliegjes" en je kunt er zeker van zijn als ze in je kast zitten als je veel van die ogenscheinlijke vliegjes aantreft, ze zijn nooit alleen. Strijken met de hand door het bladerdek zorgt ervoor dat ze gaan opvliegen.
                                De larven van de varenrouwmug vreten de kleine haarworteltjes van je plant op waardoor ze geen voeding meer kan opnemen.

Het gevaar met deze fuckers is dat je de schade pas ziet als het te laat is. Op het blad zelf zijn varenrouwmuggen pas gevaarlijk als ze in grote aantallen aanwezig zijn.
                                Tough luck witn...

Grtz $iR
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X