Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek micro (denk ik:))

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste kweek micro (denk ik:))

Korting op 420shop
    hallo mensen,

ik ben net begonnen met de bouw van mn eerste kweek kastje.

word een hokje van 70*80*1,70

krijg een complete set van iemand

houd in nieuw koolstof filter 50CM inc bijbehorende afzuiger.
    250watt hps lamp met bijbehoren.
    termostaat schakelkast de hele mikmak.

hoeveel plantjes kan ik in zo'n ruimte kwijt?

had de vloerbodem ff uitgetekend en met emmers geprobeerd maar denk dat 5 toch wel max is??

en is het handig om mn plafond van de kast schuin te laten weglopen en dan boven in de nok de filter hangen, ivm steiging warme lucht ??

lamp komt aan een balk in het midden te hangen +\- 20cm onder de afzuiger en dan met katrolletjes om te laten zakken tot 25cm boven mn plantjes.

kast word verder geisoleerd met 2cm dik schuim en dan aan beide kanten mdf afwerking.

binnen kant bekleden met anti-detectie folie.

onderin komt een sleuf van 60*2 cm voor verse lucht aanvoer.
    met aan de binnen en buitenkant een rooster en een panty ertussen tegen beestjes.

vervolgens zet ik deze kast in een iets grotere inbouw kast die van binnen met het zelfde schuim is geisoleerd, rookmeldertje er boven just in case

afzuiger blaast via een niet geheel overlegd gat in mn muur het algemene lucht kanaal van de flat in om vervolgend 6 verdiepingen hoger buiten uit te komen

tips altijd welkom

Re: eerste kweek micro (denk ik)

nog een vraagje dan maar

ik kwam op www.conrad.nl een schakelkastverwarming tegen.

word gebruikt tegen condens vorming van schakelkasten

zijn van 10 to 100 watt te krijgen lekker weinig verbruik dus

nou is de vraag dus of deze sterk genoeg zijn om mijn hokje in boven genoemde post warm te houden in de donker periodes..

of weet iemand anders nog een laag wattage oplossing, want zie een kacheltje met 1000watt ook wel aantikken op de rekening

Comment

Hoeveel plantjes kan ik in zo'n ruimte kwijt?
      Ik denk dat je met 5 planten wel aan de max zit. Probeer zoveel mogelijk van je oppervlakte te bedekken met potten. Maar stop ze niet in 1 grote bak, dan merken ze dat ze buren hebben in de grond en gaan ze concureren met wortels ipv mooie toppen maken.

Is het handig om mn plafond van de kast schuin te laten weglopen en dan boven in de nok de filter hangen, ivm steiging warme lucht?
      Nee is niet nodig, als jij een afzuigventilator aan dat filter hebt hangen dan vindt de lucht zijn weg naar buiten wel. Bovenin plaatsen van je filter is wel verstandig.

Verwarming donkere periodes:

Comment

kijk daar heb ik wat aan

thnx

Comment

Ook in de donkerfase je ventilator gewoon aanhouden. Je planten slapen niet maar zijn volop bezig en hebben ook nu verluchting nodig! ventilator 24/24 aan.

's Nachts je lampen laten branden zal idd minder temperatuursschommelingen met zich mee brengen. Schommelingen groter dan 8 graden tussen min en max temp vind je plantje niet fijn en zal gaan stressen .

Grtz

Comment

deze word verplaatst naar gewonen kweek je hebt 250 watt hps

Comment

Bezig...
            X