Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

binnenkweek homemade growbox

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: binnenkweek homemade growbox

ik laat ze allebei naar buiten blazen bovenin de doos,.. heb ze al bevestigd fotos komen nog.. zodat de lucht tussen de kieren door word gezogen.. het staat los op de grond dus onderaan zitten redelijk grote kieren waar genoeg lucht door kan.. in verloop van tijd zal k een klein ventilatortje naar binnen laten blazen..
    k heb er nu wel 2 gloeilampen van 60 watt bij zitten voor de warmte.. anders kom k nie boven de 18 graden uit..
    ideale temperatuur is 22 tot 26 toch ?
    maar hoe heb jij ze aangesloten dan ? heb je misschien een schema of foto ?

Comment

hier staat men doosje ^^ http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tty-t6808.html

Comment

Ik zou, als ik jou was, de gloeilampen gaan vervangen voor meerdere 11 watt spaarlampen om 2 redenen:
        1: het is zelfs met 6 van deze spaarlampen een stuk voordeliger
        2: de lampen worden door de planten "gebruikt" voor het licht, terwijl een gloeilamp totaal geen "goed" licht afgeeft voor de planten.

good luck!!

ps.. ik ga naast mijn kweek koelkast ook een homegrow box maken.. dus wish me luck
        Info nodig...? Zie: Misty's ABC

Comment

ja ik wacht nog even tot ik ga beginnen met scroggen denk want moet nog iets ander vinden voor de warmte.. k kan natuurlijk ook 2 gloeilampen in een kap naar onder laten richten met een bak water eronder zodat k toch de warmte heb en luchtvochtigheid... in verloop van tijd komen er meer gloeilampen in.. zodra ik ga scroggen gaaat die paal er ook uit en vervang ik alle lichten en komen er een stuk of 6 aan het dakje te hangen... want licht is gewicht

het is nu 2 dagen later.. d ventilatie ingebouwt

2 komen er al ver boven de grond en 1tje begint nu zn eerste mm naar boven te drukken

hier 2 fotos

zoals je ziet zijn er 2 al goed uitgekomen

alleen heb ik wat vragen over het toppen... heeft iemand hier goeie fotos van waar je duidelijk kan zien waar je moet knippen en wanneer... het is me ook niet duidelijk hoe vaak... t lijkt me eerst 1 x.. dan krijg je 2 vertakkingen.. en in die 2 vertakkingen allebei nog 1 x toppen en dan heb je 4 hoofdtoppen om mooi mee te scroggen toch ? of kan ik ze beter maar 1 x toppen ?

Comment

en nog een vraag... raakt een plant gesresst als je normaal 18 uur licht geeft en de dag erna 17 en dag erna weer 18 ? want k moet nog stopcontact met timer halen..
            k neem aan dat die plant geen klok kan lezen... en 18/6 en 12/12 gemiddelde tijden zijn ?
            en olivier.. heb jij een klein verwarmertje erin staan ofiets of heb jij die warmte puur door de 4 spaarlampen ?
            en ik hoorde vannacht allemaal geritsel op mn kamer.. volgens mij muizen.. 4 x opgestaan.. gezocht... niks gevonden
            zolang de muizen niet bij de planten kunnen komen is het goed of kunnen ze ziektes veroorzaken ?

Comment

nee geen verwarming puur van 2 spaarlampen. maar dat ga ik wel nodig hebben nu dat het kouder wordt.
              maar dan kan je ook eventueel af en toe is een water koker erin zette. dan wordt het ook warmer in het hok

grtjs olivier

Comment

ja daar zat ik al aan te denken ja..
                k heb m vanmiddag even verbouwd.. die paal is eruit.. hangen nu 4 lampen uit het dak ... 2 daarvan spaarlampen en 2 gloeilampen.. .. en nog 1 gloeilamp die boven een groot glas water staat... maar heeft iemand een goeie foto hoe je die 2 fannetjes aan kan sluiten.. want ik heb dat met adapter gedaan en ze doen allebei niks :s

Comment

en waar ik een hygro meter kan kopen... gewoon een simpele

Comment

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QGRSLJGA.jpg

Comment

Hygrometer koop je bij elk tuin centrum wat er bestaat.
                      De meeste kosten rond de 10 euries ofzo.
                      Soms heb je ook een combi hydro met ph meter voor 13 a 15 euro.. kan ook handig zijn.

Comment

k ga morgen even kijken bij tuincentra en eventueel reptielenhuis.. daar zullen ze ook wel hebben denk ik...
                        en die warmtelampen die zonlicht na bootsen.. is dat een goeie lamp voor te kweken ?"??

Comment

gebruik jij nou spaarlampen zo ja dan verplaatst ik deze en die lampen die jij bedoelt zijn niet geschikt daarvoor

Comment

wat bedoel je precies ?
                            k heb 2 spaarlampen erboven hangen... maar ook nog 2 gloeilampen maar die worden vervangen zodra ik iets anders heb gevonden voor de warmte

Comment

vochtigheidsmeter gekocht... 30 % :o
                              heb k een ouwe waterkoker erin gezet.. maar da vocht is gaat meteen weg..
                              moet k nu emmers water erin zetten en beter afdichten ofzo ?

Comment

beter afdichten is een optie, verder zou je bakjes oid met water in de kast kunnen plaatsen.. door de warmte verdampt er natuurlijk wat, waardoor de vochtigheid toeneemt.

Ik denk dat Darkiess je vraag over de warmtelampen bedoeld, die zijn niet geschikt.

Comment

Bezig...
                                X