Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

binnenkweek homemade growbox

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

binnenkweek homemade growbox

Korting op 420shop
    hallo iedereen...
    ik heb van een paar grote dozen een grote doos gemaakt en beplakt met aluminiumfolie om het licht te reflecteren...
    verder heb ik 3 lampen van 75 watt wat zorgt voor een temperatuur van 29/30 graden.

k heb de indoor mix van royalqueenseeds.com... 2 zaadjes heb ik vorig jaar verneukt dus heb er nu nog 3...
    buiten heb ik nog 1 amnesia haze staan die nu 4 weken in bloei zit...

fotos komen nog...

Re: binnenkweek homemade growbox

alle 3 zijn ze ontkiemt en geplant en op 29 graden in de growbox gezet...

Comment

Hoi,

Allereerst maak ik me zorgen over het feit dat je met kartonnen dozen werkt om een growbox te maken.. is nogal brandgevaarlijk in mijn ogen.

Verder hoop ik dat je geen "standaard" 75 watt lampen bedoelt, maar HPA lampen, of TL's of Spaarlampen, want de "standaard" gloeilampen zijn niet geschikt om onder te kweken (wel voor temp natuurlijk).
      30 graden klinkt mij overigens ook als te hoog qua temp. Tussen de 22 en 28 is volgens mij het meest geschikt.

Wellicht een idee om toch een hok van hout te maken en ook te werken met ventilatoren voor verspreiding van de warmte door je kast + aanvoer verse lucht.
      Info nodig...? Zie: Misty's ABC

Comment

ben bezig met mn ventilatie... het is wel een benauwd hokje maar brandgevaar zie ik niet echt zitten
        k zet m wel uit als er niemand thuis is natuurlijk.. maar op dit moment zit ik zonder werk dus is het een goed moment om te kweken... er zitten wat kieren hier en daar... dus als ik 2 12 volt ventilatortjes naar buiten laat waaien boven in de deksel ofzo... zal die automatisch de lucht onder aan de kieren aanzuigen... dit zorgt voor een net zo goeie ventilatie als dat je het met in en uitlaat ventilators doet..
        het aluminiumfolie heb ik vast geplakt natuurlijk.. en ik heb spots die je vast kan klikken dus zit er in het midden een paal die overigens ook door de deksel heen steekt... ( misschien ook handig dat de warme lucht weg kan ) daar zitten 2 spots op geklikt gloeilampen van 75 watt.. gewoon normale.. en heb nog 1 soort van buro lamp met een 60 watt erin... k heb ook nog 2 spaarlampen... 100 watt licht 15 watt nogiets ofzo.. de box is 1 x 1 x 1 ong.. misschien 1.10 of 20.. dus ga ik ook de scrogg methode gebruiken... vanmiddag het gaas gehaald ( eurofence 1x1 €7,50 ) en die ga ik als de plantjes 20 cm zijn 40/50 cm boven de pot maken

Comment

maar met het begin kan ik toch beter die gloeilampen ff gebruiken ofniet?
          als ze wat groter zijn is het beter om die spaarlampen te gebruiken en 1 gloeilamp om de temperatuur omhog te houden?? of zit ik er helemaal naast ?

ik heb nu 2 spaarlampen van 100 watt licht en 18 watt energy.. wat ze daarmee bedoelen snap ik niet echt maar goed.. k heb er 1 75 watt gloeilamp ingelaten voor de temperatuur
          de temperatuur met 2 75w en 1 60w was 22 graden dus precies goed.. k ga dalyk even kijken wat de temperatuur is
          Last edited by westport; 4 October 2009, 16:17.

Comment

hier 2 fotos van mijn amnesia haze buitenplant.. die nog aantal weken moet staan in dit weer
            en 3 van mn amateuristische growbox die het waarschijnlijk toch goed zal doen
            sorry voor de onduidelijkheid is niet mijn camera :p

je ziet het wel "amateuristische growbox maar ik heb skijt.. xD het zal vast wel werken
            volgende fotos als ze wat gegroeid zijn... als je niks meer van me hoort zal de boel wel in de fik zijn gevlogen hahaha nee k heb brandblussertje bij de hand

Comment

Gloeilamp voor de warmte lijkt me wel kunnen, pas alleen op voor warmteplekken, dit gaat bij een gloeilamp natuurlijk een stuk sneller dan bij spaarlampen.
              Zelf heb ik ook 20 en 23 watt spaarlampen (met 100 en 130 watt capaciteit).
              En hiermee moet het bij jou ook prima lukken.
              Zodra de plant wat groter is, kan het zijn dat je wat kleinere spaarlampen op verschillende plekken "naast" de plant wilt hangen om het licht optimaal te benutten voor je plant, want anders pakt alleen de bovenkant van de plant al het benodigde licht.

Trouwens.. je geeft aan dat je de boel uit doet als je niet thuis bent, maar het is echt belangrijk dat je de boel op 18/6 of 12/12 zet, dus 12 uur aan, dan 12 uur uit (of 18 uur aan en 6 uur donker).
              Als je dus spontaan de lampen uit doet als je weg gaat, raakt je plant gestresst en dat heeft nadelige effecten op groei en bloei (en dat wil je niet).
              Vandaar dus mijn vraagtekens bij het gebruik van een kartonnen doos (omdat het licht daarin ook dient te branden als je soms weg bent).

Maar goed.. das jouw call.

Comment

nja ik bedoel als ik nacht wegblijf ofzo of iets dergelijks.. als ik ff jointje ga roken met mn matties laat ik hem wel aan...
                maar ik wil trouwens mn wietplanten scroggen.. dus die lampen aan de zeikant zal niet nodig zijn.. door die folie weerkaatst het licht goed genoeg..
                maar ik kan toch ook gewoon voor de veiligheid alleen 1 spaarlamp aanhouden als ik weg ga zodat het niet donker is ? word het wel klein beetje kouder maar dat moet dan maar

Comment

en het gebruik van een kartonnen doos als growbox heb ik vaak gezien trouwens... kijk maar eens op youtube... daar hangen nog veel dikkere lampen

Comment

Zoals ik al eerder zei: da's jouw call. Persoonlijk zou ik het niet doen.

Maar met scroggen heb je inderdaad wat minder licht nodig, maar vergeet niet: Licht is Grammetjes!
                    Dus hoe meer licht.. de meer grammetjes

Comment

nja heb nog genoeg lampjes en fittingen dus komt goed kan altijd nog bijmaken...
                      maar nog 1 vraag.. de beste hoogte van het gaas... 30cm ?? of moet ik eerst even kijke hoe hoog de planten gaan groeien omdat ik ook niet precies weet welke planten ik heb... zoiezo female

Comment

heey sterk kijk eens hoe ik mijn scrogg netje heb gevuld

bij de eerste foto was het plantje 3 weken in de groei periode
                        bij de 2e foto 1 week later
                        bij de 3e foto weer 1 week later
                        bij de 4e foto weer 1 week later deze foto is van 3 dagen geleden

misschien heb je wat aan deze foto's

ik heb alleen de takken vastgebonden op het net en de scheuten omhoog laten gaan ook heb ik sommige takken van onderen verwijderd

mvg DH
                        Attached Files

Comment

k snap alleen niet precies wanneer ik m moet toppen om een mooie scrogg te krijgen.. en hoe vaak...
                          als je me zou kunnen toevoegen op msn csr_michaeltje@live.nl dan kan je mij hier wat meer info over geven... is mn eerste binnenkweek en heb t gemunt op scrogg maar bij jou eerste foto is de plant niet eens getopt ofwel ?

Comment

k heb trouwens 2 koelertjes uit mijn ouwe pc.. ze doen het beide op een 9 volt batterij.. en heb gekeken met een 12volt adapter maar daar doen ze allebei niks :s
                            iemand die mij hier uitleg kan geven ?

Comment

Hey strK
                              Ikzelf heb ook een kartonnen doos als hok en het werkt prima.
                              Ik werk ook met 2 spaarlampen van 23watt
                              en er komen er nog 2 by te hangen voor in de bloei.
                              Ik heb wel geen alluminium folie gebruikt maar reflecterende folie
                              voor tussen de muur en de verwarming (is brand veiliger).
                              En voor inlaat heb ik 2 pc fannetjes en als uitlaat 1 fannetje.

Grtjs Olivier

Comment

Bezig...
                              X