Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenkweek begint!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Binnenkweek begint!

Korting op 420shop
    Hallo beste mensen,
    Ik heb 5 minuten geleden de volgende zaadjes besteld:

& als ik ze binnen heb zullen we is even zien wat voor dames eruit komen
    dit word trouwens mijn allereerste kweek, dus opzich wel leuk om te volgen .

mvg Jurgen

Re: Binnenkweek begint!

Mooie zaadjes, vooral die strawberry haze heb ik mooie resultaten van gezien.
    Ik heb zelf de seedpack H van greenhouse seeds, zitten ook erg lekkere soortjes bij. Ik begin over 2 weken met ontkiemen
    Wat is je opstelling?

mvg

Comment

haha dat is wel leuk dat je het vraagt, maar ik heb er nog geen!
      Ik ben nu mijn hele huis aan het doorzoeken naar tl lampen .
      ik heb wel een zoldertje met TL lamp , maar ik weet niet of die te hoog hangt.
      Ik kan wel ff een fotootje maken
      Komt er zo op binne paar minuutjes!
      dan kunnen jullie misschien met wat ideeen komen hoe ik het daar wss kan inrichten.

mvg

*edit* foto's
      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

bij de tweede foto kun je het licht boven zien, dat is de tl lamp.
      Maar hij hangt te hoog denk ik
      any tips?
      die rommel gaat trouwens nog weg , en er is geen afzuiging van de lucht.
      Last edited by KingOfSmoking; 1 October 2009, 21:52.

Comment

Als eerste tip zou ik je zaden nog niet laten ontkiemen totdat je je hele kweekruimte hebt ingericht en volledig functioneert. Zelf heb ik deze fout ook gemaakt, wat voor veel stress heeft gezorgd )zowel me planten als voor mij hahahah..)

De tl kan je op enkele cm's afstand van de zaadlingen hangen, tl geeft weinig warmte af is prima om de zaadlingen in hun eerste levensfase boven de aarde te krijgen en voor te bereiden op het echte werk onder een HPS lamp 400/600, net waar je ruimte en geld voor hebt.

Ga je de hele ruimte beschikbaar stellen om een kweek op te zetten of kweek je in een kweektent?

Ik hoor het wel

Greetz

Comment

ik wil zelf wel wat in elkaar knutselen maar dat is niet mijn sterkste punt .
          De ruimte is snachts helemaal donker dus dat moet opzich geen probleem zijn met 18/6 of 12/12 .
          Ik zal morgen ff gaan kijken naar oplossingen met het licht en eventueel een kast

Comment

de nieuwe kast , rechtsonder de ventilatie, links boven moet nog komen!
            Lamp moet nog komen! maar dit is alvast een begin.
            Sorry dat het zo slecht geknutselt is! maar zo goed ben ik niet haha
            zaadjes komen vandaag mixpack

Comment

let op voor hotspots met die gekreukelde aluminiumfolie!
              Succes, ik ga deze volgen. Ik grow zelf thechurch atm en hij riekt al heerlijk en lijkt me ook een lekker rokertje .

Comment

als je even naar de gamma,praxis, formido gaat en je vraagt naar radiatorfolie, (kost niks..) en je gebruikt dat ben je gelijk van je risico af en het geleid ook nog eens te warmte!

pz!
                sigpic

Comment

kee thx voor de tip!, kben trouwens van plan boven in mijn selfmade box een gat te maken en daar door heen de lamp te laten doen , of is het beter hem gewoon op te hangen in de box zodat er niet weer xtra licht door het gat heen komt?

mvg

Comment

hoe je de vraag stelt denk ik dat je het andwoord zelf al weet, probeer zoveel mogelijk "kruip" licht te stoppen want als het een rust periode (donker) licht bij komt zal hij niet in rust gaan, dus zoveel mogelijk extra licht vermijden!

pz
                    sigpic

Comment

vergeet niet brandt en rook melders te plaatsen heel erg belangrijk!!
                      God was never on your side..

Comment

idd! en een brandblussertje is ook geen overbodige luxe (kost 6 euri)
                        rook meldertje kost 4,50 bij een blokker of iets dergelijks.
                        zeker het plaatsen waard!

pz!
                        sigpic

Comment

Jep rookmeldertje komt er ook nog bij temp meter is gekocht.
                          en hoe zit het met de bewatering?
                          want ik ga denk ik gewoon kweken op potgrond van 't tuincentrum
                          alleen wanneer moet je beginnnen met water geven en met wortelstimulator?

pz '

Comment

veel succes daar he..... strawberry is leuk ding............echt waar...zie psycho z'n opmerking...hawaiian snow goed TOPPEN....lol.......spreek uit ervaring...geen makkelijke dame hoor..greetz Kweker
                            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

srry voor grote foto!
                              ik heb mijn box omgedraaid & ventilator verplaatst zodat er precies 5 planten in konden, ik heb alleen een vraag over de lamp!
                              Hier fototje:

Links om de ventilator komt nog aliumium folie en mijn vraag was
                              groeien de planten nu niet naar het licht toe? (60W lamp)

Gr Jurgen

Comment

Bezig...
                              X