Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange
Heel erg bedankt $ir Smoke Allot! Er zit wel perliet in hoor! 90% is gevuld met die voorbemeste grond met die mest korrels(ik neem aan dat dat perliet is) maar daarboven was de grond dus ingezakt doordat ik de hele grond had nat gemaakt wat ik achteraf inderdaad beter niet had kunnen doen, gebeurt voor een volgende keer niet meer! waardoor ik nog een laagje grond(gewoon potgrond) erover heen had gedaan(zie foto's uit mn 1e bericht, en vergelijk dan de 1e foto('s) met die foto's er na) Want inderdaad ik weet dat in de grond voldoende lucht moet kunnen komen.. had ik niet goed over nagedacht. Verder heb ik de ventilatoren(2 van die standaard dingetjes weetjewel?) uitstaan omdat de luchtvochtigheid dan zo daalt, maar de ventilatie is verder voldoende hoor, wij hebben gaten in de muur die constant warme lucht blazen zegmaar, dat is onze verwarming, zo is er continu aanvoer van verse lucht. de temperatuur is daarom normaal 22/23 graden maar omdat die kamer zegmaar aan zuidkant ligt, schijnt de zon er vaak nog wel op en dan is het meestal rond de 25 graden maar dan loopt savonds de temperatuur weer op omdat dan mijn lampen aan gaan maar niet hoger dan 30 graden. en dat is ook niet voor lang, de temperatuur zit vooral rond de 27-28 graden met de lampen aan.
en je zei dit nog: ''(CO2 weg, O2 ernaartoe). ''
maar je bedoelt dat andersom toch? want ze hebben juist CO2 nodig.
maar ik had een vraagje, hoe kan ik ze precies toppen? en zou ik dat nu kunnen doen? ik heb het topic erover wel gelezen maar daar staat niet echt in HOE ik het nou moet doen.
heel erg bedankt voor het commentaar en tips ik sta overal voor open(A) ik wil er graag het beste uithalen en ik hoop flink wat te leren!
grtz
Comment
-
Dat is idd zo pitu, schoonheidsfoutje. Goed dat je wakker bent en ook niet zomaar alles overneemt. Sorry hiervoor.
Voor de rest lijkt alles dan wel goed, eventueel toch 1 ventilatortje aanzetten indien mogelijk, ze zijn toch nog klein. o ja, wat bedoel je met een standaardventilator? Gewoon een staande voor de woonkamer als het te warm is in de zomer ofzo?
Beter dan in het draadje over toppen, dieven en fimmen op post 49 kan ik het niet uitleggen Pitu. Foto's en tekst staan erbij. Zou het nog eens goed lezen allemaal.
En het houdt gewoon in dat je het stengeltje/internode dat naar het licht toegroeit doorknipt, de top eraf, onthoofden. Vanzelf zullen er minstens 2 nieuwe toppen gaan vormen. Peace of cake en je hoeft geen schrik te hebben om je plant echt te killen hoor.
Grtz $iRLast edited by Jointjedraaien; 7 April 2010, 01:57.sigpic
Comment
-
haha geeft niet maar heel erg bedankt! daar had ik inderdaad nog niet gekeken:$ maar zo is het wel duidelijk genoeg! echt super bedankt voor de informatie. al bedenk ik nu toch nog een vraag: hoe kan ik de luchtvochtigheid dan omhoog krijgen? want hij gaat dan soms wel tot onder de 40 procent(zeker met de lampen aan).
echt heel erg bedankt hoor
Comment
-
Tjah, dat is de eeuwige zoektocht he... nie gemakkelijk op een gecontroleerde deftige manier te verhogen, enkel door dure apparaten.
Het plaatsen van bijvoorbeeld enkele emmers met een boord water ofzo onder de planten die je later moet gaan verhogen. Anderen hangen vochtige handdoeken in hun hok, maar daar had ik negatieve ervaringen mee ivm schimmel op de wanden enzo. Niet echt aangenaam. Een vochtig bed van perliet zou ook wat helpen.
Perliet is geen mest. Dat zijn witte poreuze steentjes net die werken als sponzen. Ze slaan water op en geven het pas af wanneer de plant het nodig heeft.
Ik heb het geluk dat ik aan de kust zit en dus kan profiteren van meestal een iets hogere LV. Maar eerlijk gezegd, buiten het kiemen of het wortelen van stekken kijk ik nooit naar de LV. Daar kun je heel weinig aan doen zonder luchtbevochtiger. Sproeien helpt, maar dit mag je uiteraard niet doen als de lamp aanstaat en is dus eigenlijk ook geen goede oplossing.
Grtz $iRsigpic
Comment
-
Hallo iedereen, nog even snel een kleine update!
ik heb net de Hawaiian Snow en de Lemon Skunk getopt en bij de 2 speed devils heb ik voorbloei geconstateerd maar dit zijn auto-flowers dus is het niet erg dat ik het licht nog even op 18/6 laat. Toen ik de Hawaiian Snow topte bloedde hij letterlijk, er kwam rode vloeistof uit, terwijl bij de Lemon Skunk het gewoon groen bleef en een beetje vochtig? Is dat rode een slecht teken?
en heb ik het toppen goed gedaan? hier foto's:
Hawaiian Snow voor het toppen:
De topjes:
De Hawaiian Snow na het toppen:
De Lemon Skunk na het toppen:
ik hoor het graag!
grtz!
Comment
-
Hallo mensen! hier is weer een update
Het is vandaag 17 oktober 2009, de zaadjes zitten na ontkieming nu al 4 weken in de grond.
De planten krijgen vanaf gisteren(16 naar 17 oktober) 12/12 uur belichting. Ze zien er heel goed uit naar mijn idee!(zie de foto's). De twee Speed Devils laten nu al bijna een weekje voorbloei zien en bij die planten ben ik ook alvast begonnen met bloeivoeding. Hier de foto's(bij elke naam staat de lengte nu gemeten en tussen haakjes de lengte van vorige week(vorige update: 10 oktober)):
-Great White Shark 43 cm(vorige week 24 cm)
-Hawaiian Snow 55 cm(vorige week 29 cm)
-The Church 48 cm(vorige week 26 cm)
-Lemon Skunk 49 cm(vorige week 28 cm)
-Arjan's Strawberry Haze 46 cm(vorige week 22 cm)
-Speed Devil 1 54 cm(vorige week)
-Speed Devil 2 29 cm(vorige week 16 cm)
Alle plantjes:
3 plantjes: Links Great White shark, rechts Hawaiian Snow, midden The Church
4 plantjes: Links Lemon Skunk, midden Arjan's Strawberry Haze, midden voor Speed Devil 1, midden achter Speed Devil 2.
De lengtes van alle plantjes zijn dus ongeveer verdubbeld in de lengte zoals je ziet! Die Speed Devil 2 is echter een beetje klein, verder ziet hij er goed uit ik laat het gewoon voor wat het is.
Reacties zijn welkom!
alvast bedankt
grtz. Pitu
Comment
Comment