Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt
Je moet weten dat als je met een probleem zit en je gaat alle aspecten terug naar een goed niveau brengen (pH, voeding en dergelijke) dat het een hele tijd kan duren voor je echt ziet dat je terug goed bezig bent, wat niet wil zeggen dat je het nu niet goed doet! Geduld is een heel mooie deugd als het aankomt op het kweken van het groene goud. Het lijkt me iets wat jij soms wat tekort komt . Heb wat geduld, volg de raad op van de ervaren mensen hier en alles komt goed op lange termijn.
Keep it green .
Greetzzz
Je moet weten dat als je met een probleem zit en je gaat alle aspecten terug naar een goed niveau brengen (pH, voeding en dergelijke) dat het een hele tijd kan duren voor je echt ziet dat je terug goed bezig bent, wat niet wil zeggen dat je het nu niet goed doet! Geduld is een heel mooie deugd als het aankomt op het kweken van het groene goud. Het lijkt me iets wat jij soms wat tekort komt . Heb wat geduld, volg de raad op van de ervaren mensen hier en alles komt goed op lange termijn.
Keep it green .
Greetzzz
Jona
Er zijn er vast veel ervaren maar er zijn er ook bij die maar wat lullen volgens mij (wie heeft er echt verstand van dan)?
Nee had het absoluut niet over jou eigenlijk over niemand die mij geholpen heeft maar er zijn er vast wel bij die denken dat ze het weten,
volg jullie raad op( geef water als ze mooi droog staan met theelepel magnesiumsulfaat per liter en de helft van aangeschreven voeding)
Bladereb nog niet beter maat toppen gaan al goed!!
Hoe lang moest Amnesia bloeien???
Amnesia hangt een beetje af van zaadbank tot zaadbank maar ze staat gekend om lang te moeten staan. Daar bedoel ik mee dat ze al snel 11-12 volle weken zal moeten staan, of nog langer afhankelijk van hoe alles verlopen is. De basisproblemen liggen bij je pH (die omhooggaat als je teveel voeding in je water gaat doen trouwens). Zo ligt je EC-waarde ook hoog. Als je je pH in de gaten houdt en niet te overvloedig gaat doen met voeding dan moet het goed komen. Ook met je Mgsulfaat zou ik langzaamaan beginnen met afbouwen, je grond zal nu wel wat Mg bij hebben. Misschien vanaf nu eenmaal per week meegeven ofzo. Ook tussen de voedingsbeurten door eens gewoon water geven om wat te temperen, dat doen er velen: dus 1 dag voedingswater en 1 dag gewoon water (afgezuurd tot op het juiste pH-niveau). Hou je bladeren die intact zijn in de gaten zodat je kan zien of er nog een tekort/probleem is. Doe er desnoods een touwtje rond dat je wat specifieke bladeren in de gaten kan houden, als er nog vlekken of weetikveel bijkomen op je intacte bladeren dan gaan we nog eens moeten kijken .
Misschien dat je ook nog eens foto's kan posten van hoe ze er vandaag bijstaan? Dan zien we hoever je staat. Wat close-ups van de bladeren zijn altijd handig .
Amnesia hangt een beetje af van zaadbank tot zaadbank maar ze staat gekend om lang te moeten staan. Daar bedoel ik mee dat ze al snel 11-12 volle weken zal moeten staan, of nog langer afhankelijk van hoe alles verlopen is. De basisproblemen liggen bij je pH (die omhooggaat als je teveel voeding in je water gaat doen trouwens). Zo ligt je EC-waarde ook hoog. Als je je pH in de gaten houdt en niet te overvloedig gaat doen met voeding dan moet het goed komen. Ook met je Mgsulfaat zou ik langzaamaan beginnen met afbouwen, je grond zal nu wel wat Mg bij hebben. Misschien vanaf nu eenmaal per week meegeven ofzo. Ook tussen de voedingsbeurten door eens gewoon water geven om wat te temperen, dat doen er velen: dus 1 dag voedingswater en 1 dag gewoon water (afgezuurd tot op het juiste pH-niveau). Hou je bladeren die intact zijn in de gaten zodat je kan zien of er nog een tekort/probleem is. Doe er desnoods een touwtje rond dat je wat specifieke bladeren in de gaten kan houden, als er nog vlekken of weetikveel bijkomen op je intacte bladeren dan gaan we nog eens moeten kijken .
Misschien dat je ook nog eens foto's kan posten van hoe ze er vandaag bijstaan? Dan zien we hoever je staat. Wat close-ups van de bladeren zijn altijd handig .
Greetzzz
Jona
Wederom heel veel bedankt JONA groetjes,en je bedoelt 11/12 weken bloei he zonder groei dus en straks fotofs
Hier nog wat fotos de eerste 2 van de mooie plant wel de kleinste jammer genoeg(maar wel erg mooi al!!), de 3 volgende fotos zijn van 1 van de andere 3 mindere planten(zowat allemaal hetzelfde).
Is er verschil met vorige fotos??
Hopelijk hebben jullie hier wat aan!!!
Hallo de ph zijn gemeten en liggen tussen de 6,23 en 6,36 eentje heeft 6,00 maar das de op een na beste dus waar het nu aan ligt ik weet het niet meer hoor???????
Zouden ze dan ondervoedt zijn?????????????????????
Het enige wat ik geef is de groene fles van Hesivoeding mag 5ml per liter en geef er 3ml, heb er gister(voor de 1e keer) 2 druppels PK 13/14 ingedaan in 1 liter.
Die mooie staat in bemeste aarde voor kamerplanten (van Aveve)en die gaat als een tiet(volgende keer allemaal die grond)
De anderen in mengeling van Cocopead en potgrond.
ik ben ff in de boeken gedoken
MAGNESIUMTEKORT
Cannabis planten zijn magnesiumliefhebbers en magnesium is nodig voor de aanmaak
van chlorofyl. Als er een tekort ontstaat is dit dan ook direct te zien aan het (van binnen uit) lichter worden van de bladeren, terwijl de nerven zelf groen blijven.
Het tekort kun je aanvullen door wat extra magnesium aan je toe te voegen totdat
de oude kleur weer trug is gekomen (oud opgedroogde randen zullen voor altijd beschadigd blijven en niet meer herstellen).
De symptomen vertonen zich vaak in de bloei;
het ziet eruit als een wolk achtige vergeling.
UITDROGING
Dit is een veel vaker vorkomend probleem. De bladeren zullen van buitenaf lichter kleuren en de nerf blijft tot heel laat groen gekleurd.
De huidmondjes sluiten zich en de plant kan zijn vocht niet kwijt, waarna de plant verder niet meer instaat is nieuw water op te nemen. Uitdroging is een lastig probleem, bevochtigen in de vorm van besproeien is het enige oplossing.
dat is wat ik in de HYDROLOGISCH trug vindt voor je
het is echt een heel handig boek kun je trouwens ook bij
gsa krijgen voor een 20 euro volgens mij
Oorspronkelijk geplaatst door devils hazeView Post
ik ben ff in de boeken gedoken
MAGNESIUMTEKORT
Cannabis planten zijn magnesiumliefhebbers en magnesium is nodig voor de aanmaak
van chlorofyl. Als er een tekort ontstaat is dit dan ook direct te zien aan het (van binnen uit) lichter worden van de bladeren, terwijl de nerven zelf groen blijven.
Het tekort kun je aanvullen door wat extra magnesium aan je toe te voegen totdat
de oude kleur weer trug is gekomen (oud opgedroogde randen zullen voor altijd beschadigd blijven en niet meer herstellen).
De symptomen vertonen zich vaak in de bloei;
het ziet eruit als een wolk achtige vergeling.
UITDROGING
Dit is een veel vaker vorkomend probleem. De bladeren zullen van buitenaf lichter kleuren en de nerf blijft tot heel laat groen gekleurd.
De huidmondjes sluiten zich en de plant kan zijn vocht niet kwijt, waarna de plant verder niet meer instaat is nieuw water op te nemen. Uitdroging is een lastig probleem, bevochtigen in de vorm van besproeien is het enige oplossing.
dat is wat ik in de HYDROLOGISCH trug vindt voor je
het is echt een heel handig boek kun je trouwens ook bij
gsa krijgen voor een 20 euro volgens mij
Hoe komt uitdroging dan,te weinig water bedoel of lv te hoog of te laag???
En sproeien wanneer moet dat dan(gaat lv weer vet omhoog?)
Bedankt voor reactie en blij dat je me nog volgt groetjes,
uitdroging kan komen door een te hoge ec waarde waardoor jou
plant geen vocht meer kan opnemen sterker nog het vocht wordt aan de plant
onttrokken ipv dat je plant de vocht opneemt en dan via de bladeren weer
uitademt wordt het vocht via de wortels aan de plant onttrokken hierdoor
komen jou bladeren droog te staan en gaa ze uiteindelijk uitdrogen vergelen
en dan afvallen dat is uitdroging
jah als je zou sproeien zou ik dat wel doen als je lamp net uitgaat en niet teveel
gewoon enkel proberen op de bladeren en niet op de toppen en dat gewoon een
aantal keren herhalen
weet je wat je kan doen als je echt geen raad meer weet het is geen aanrader maar misschien wel een optie en ik hoop dat iemand het beargumenteerd waarom wel of niet want als je het echt niet meer weet dan weet ik nog een klusje wat je plant veel
stress zal bezorgen maar wie weet wel weer er boven op komt
je haalt nieuwe growmix
haalt je plant uit de pot en gaat die in een bad kuip zetten
weekt de hele kluit grond van de wortels af moet je heel voorzichtig doen
en de tijd voor nemen voor minimale wortel beschadiging.
en als je dat hebt gedaan doe je je plantje weer in de verse potgrond
geef je haar 1x water met wortelstimulator maar enkel 1x
vanaf dan geef je enkel water zonder andere toevoegingen tot dat
je verandering ziet. Je pakt dan bij wijze van spreke weer een verse normale
voedingsbodem waarmee je weer neutraal zit.
deze optie zou ik hebben gedaan maar ik weet niet in hoe verre jij liefdevol met je plant z'n worteltjes kan omgaan en je zit al zo ver in de bloei en dan de stress van het ompotten zijn toch een paar punten waar je over na moet denken.
Comment