Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

    Korting op 420shop
    Attached Files
    Last edited by TastyHaze; 22 October 2009, 16:42.

    #2
    Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

    veel suc6 met je kweek man

    mvg Izzzz

    Comment


      #3
      Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

      Ja dat kan gewoon je kunt het beste een 400W lamp 40 cm(of IETS MEER maar zeker NIET veel MINDER) boven de plantjes hangen, de planten groeien namelijk naar het licht toe. En inderdaad het licht is dan niet intens genoeg(denk ik) want het plantje gaat naar licht zoeken want het heeft zoveel mogelijk licht nodig. Als je een plantje diep in een pot zou zetten en er verdr alleen maar zonlicht op zou laten schijnen dan gaat het plantje eerst groeien tot boven aan de pot zodat het voldoende licht opvangt, waardoor je dus een heeeeelee lange steel zou krijgen: het strekken.

      maar de lamp moet dus op +-40 cm boven de plant hangen!

      grtz Pitu, ik volg je(check ook mijn verslag: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...755/page2.html )

      Comment


        #4
        Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

        nee die temperatuur is niet zo erg hoor! bij het ontkiemen Ik weet niet of dit je eerste kweek is? Ik ben in ieder geval niet zo professioneel(A) al weet ik er wel wat van af hoor maar als dit je eerste kweek is zou ik als ik jou was gewoon even een kweek doen gewoon normaal met eventueel voeding etc. zodat je weet hoe het er uit komt te zien en hoe het gaat zegmaar, wat ervaring en kennis op doen en dan bij een volgende kweek gaan SCROGGEN. Tenzij je al eerder een kweekje hebt gehad, dan kun je het sowieso wel doen, maar voor SCROG kun je beter even hier kijken: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...een-t2821.html

        grtz!

        Comment


          #5
          Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

          zaadjes kun je laten ontkiemen en in de pot steken wel de lamp een meter erboven hangen op 18 uur...bij sommige soorten sosm meteen ze hun kopje bovensteken op 12 uur...heb er ook zo 1tje.... verder goed laten groeien die SSH....lol..... daarna de 400 watt lamp de eerste week van je bloei zakken naar 60 cm en langzaam zakken tot 40 cm a 50 cm....hou er wel effe AUB rekening mee dat deze soorten behoorlijk blijven doorgroeien in de blooei.....ik heb er namelijk ook 2 staan...ze vragen ontzettend veel aandacht en zijn namelijk niet de makkelijkste plantjes..... de ene is 117 cm de andere is 129 cm ongeveer.... us hou er rekeing mee.
          OOk moet ik meegeven dat de planten NIET veel kunnen hebben, daarmee bedoel ik dat ze gevoelig zijn voor eventuele veranderingen en fouten die we kunnen maken.

          Ik zou als ik U was gewoon in de nacht de lamp aan laten en overdag uit...omdat je zelf aangeeft dat het overdag 20 garden is dit uiteraard ideaal he..... als het bij de dames donker is koelt het niet drastisch af als je b.v. de lamp overdag aanhebt en s'nachts uit....want tijdens onze nachten koelt het altijd af...heb het zelf ook zo.

          verder heb ik weinig commentaar....(nog wel) dus mochten er toch nog vragen zijn betrefd deze soort, ik hoor er graag van want ik heb er ervaring mee......
          greetz KWEKER
          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

          Comment


            #6
            Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

            Op een week voorgroei haal je GEEN 50-60 cm..... ik hoop dat ze in kleine potten staan dan zpou je ze kunnen voorgroeien in deze zodat ze inderdaad stretchen en dan vervolgens de bloei in de goede geschikte pot steeks dan wel wat dieper he.....

            dus voorgroeien op 1 meter afstand, niet meteen de eerste bloeiweek de lamp naar beneden drukken langzaam in fases....
            Wat U zegt 10 weken op 12/12.......lol...NEE MUHHHH verkeerd antwaoord. Volgens de geschriften wel maar is echt NIET zo..... ze staan nu bij mij 12 weken vol en dan vooraf 2 weken groei onder de lamp en 1 week ontkiem groei onder tl....maar al met al 12 weken onder volle 600 watter in de bloei...en ze zijn nog lang niet klaar...ik denk zo'n 15-16 weken....

            betrefd ph meter....ik had er jarenlang NOOIT 1 en sinds kort een ph meter aangeschaft ec is misschien ook belangerijk maar PH meten is blijkbaar beter... maar vooruit..... het zijn er 2 die je hebt staan.
            In ieder geval.....als er wat is vraag het gewoon....greetz KWEKER
            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

            Comment


              #7
              Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

              Ik denk dat het het verstandigst is als je gewoon eerst even kweekt, dat je weet van de hoed en de rand, snap je? en dan bij een eventuele volgende kweek gaat scroggen. Maar als je het echt heel graag wilt kun je het natuurlijk wel proberen, dan zou ik het gewoon doen volgens het forum, die link die ik je had gestuurd.

              En over de hoogte van de lamp, ik zou hem gewoon steeds een beetje laten zakken gewoon vanaf ongeveer een meter dag 1 dan dag 2 80 cm en dan dag 3 60 cm want anders kunnen ze gaan strekken, dat had ik namelijk ook een beetje, dat laten zakken van die lampt gebeurt voornamelijk bij stekken omdat die meestal onder tl lampen zijn gezet en dan van lamp wisselen die veel sterker is. Planten uit zaadjes kunnen die lamp wel verdragen naar mijn idee hoor! Je kunt het zaadje het beste een beetje wat onder de rand van de pot stoppen zodat je de grond later nog kunt ophogen tot de lobbladen(de eerste 2 ''blaadjes'', de niet gekartelden).

              Voor de voeding van je plantjes kun je hie beter even kijken: http://www.canna.nl/growguide

              daar kun je een voedingsschema opstellen die je als richtlijn kunt gebruiken! De pH waarde is de eerste drie weken in die grond die jij hebt altijd al wel goed voor de plantjes en de eerste drie weken hoeven ze eigenlijk ook geen voeding(sowieso de eerste week niet, je zou wel een beetje terra vega kunnen toevoegen 1x per week ofzo dus dat zou betekenen dat je 2x terra vega toevoegt in die eerste 3 weken), alleen Rhizotonic en water is goed. Ik raad je wel aan nog Terra Flores te kopen, PK 13/14 en toch wel een EC en pH meter, is wel een beejte duur misschien maar het is wel handig en anders een pH meter want de EC waardes zijn al goed ingesteld in de voeding zegmaar. Als je toch een pH meter hebt gekocht kun je ook nog pH- Bloei kunnen kopen om de pH waarde naar beneden te brengen(in dat schema staat wel welke waarde die moet hebben)

              ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen!
              grtz!

              Comment


                #8
                Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

                Die handdoek in een bak met water helpt niet......

                zie mijn verslag secret jardin daar staat een mooie grote foto op de voorlaatste pagina omdat er iemand naar vroeg....bekijk dit effe.
                hier werrk ik met emmertjes......probeer maar en kijk 4 minuten later nog maar eens naar je LV ....vervolgens zie je ze per dag gigantisch groeien hoor.....

                de afzuiger werkt nu voor de warme lucht weg te voeren dus aanlaten ook achteraf...is de dimmer niet stuk??
                bij de bouwmarkt kun je eventueel ook zo stekkerkopen...zit een draaiknopje op (ook bij bl...er) dingen kosten 1,99 en is ook dimmer wel zo makkelijk.

                de ventilator is luchtcirculatie en is ook nodig.ik heb deze 24 uur per dag aan staan hoor.
                mocht je wel met emmertjes werken dan zou ik ze wel als de lamp ongeveer 3 uur aan staat even luchtig dus die emmers ervan af halen.


                aangezien je ze in 3 liter potjes hebt zou ik toch echt wel die lamp op 1 meter hangen laat ze gewoon strekken...ze worden nog verpot in grotere potten dan kun je ze wel dep zetten in ieder geval......
                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                Comment


                  #9
                  Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

                  scrogg is niet moeilijk en ook goed te doen voor beginners
                  je moet gewoon zolang je net niet vol is je lamp ook niet op 12/12 zetten anders krijg je misshien alles onder het net ghehehehehe

                  Comment


                    #10
                    Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

                    ziet er allemaal vrij netjes uit je hebt volgens mij in je laatste pot een te natte bodem (grond) pas hier mee op

                    Comment


                      #11
                      Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

                      lol.....kan ook met plastic....maar je ziet het HET WERKT..............lol.....alleen emmertjes zijn wel iets makkelijker weg te halen he....... het LV schiet omhoog....
                      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                      Comment


                        #12
                        Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

                        ik heb een vraagje, waarom ga je 7 ml Rhizotonic toevoegen? op hoeveel liter doe je dat? in week 1 kun je het beste 4 ml/Liter doen he? en dan week 2 3 (en 4) 2 ml/Liter en Terra Vega 4 ml/Liter, en als je dan een 12/12 uurs belichting begint, dan geef je nog 0,5 ml/L rhizotonic en 5 ml/Liter Terra Flores. Al deze aantallen kun je rustig opbouwen maar als je dus bijv. 5 liter water hebt, dan doe je dus aantal ml keer 5, daarom vraag ik me af hoe je komt bij 7?

                        En over die pH meter, je hebt wel voorbemeste grond enzo? gewoon potgrond? daarvan is de pH wel in orde ja dan hoef je ook geen Terra Vega toe te voegen, je zou het wel 1 of 2x kunnen doen maar dat is overbodig, de eerste 3 weken heeft potgrond al genoeg voeding(alleen Rhizotonic, dat is goed voor de wortels) en de juiste pH waarde.

                        hoop dat je er nog wat aan ehbt!

                        grtz!

                        Comment


                          #13
                          Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

                          ooh zo! oh ja oke nee dat is goed, achterop de flessen staat ook nog wel nuttige informatie
                          en ja je hoeft pas terra vega te geven na ongeveer 3 weken maar dat kun je wel zien aan de plant maar als je na ongeveer 3 weken begint is dat goed sowieso maar 1 tot 3x per week voeding geven hoor.

                          geen dank!
                          grtz!

                          Comment


                            #14
                            Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

                            ja de lamp kun je nu al wel op 80 cm zetten hoor of 70
                            verder klinkt het allemaal wel goed
                            terra flores is inderdaad pas voor in de bloei en als ze 50/60 cm zijn dan kun je ze inderdaad wel op 12/12 zetten(ik heb ze op 12/12 gezet toen ze rond de 50 cm waren want dat had sir smoke allot mij aangeraden) maar terra vega kun je best na de 1e week 1x per weeek meegeven tot dat je voobloei ziet, en als de 3 weken voorbij zijn, dan geust 1 tot 3 x per week

                            grtz!

                            Comment


                              #15
                              Re: CJ8300's eerste kweek met 2x Super SIlver Haze

                              allemaal netjes hoor...probeer alleen de temperatuur niet te veel te laten zakken.....29 naar 19 is wel drastisch hoor....... effe bijverwarmen eventueel.....
                              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X