Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Psycho's 2e kweek Dutch passion VS Greenhouse

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Psycho's 2e kweek Dutch passion VS Greenhouse

Maar daar staat ook dat er moest gewacht worden tot dat de hps kant mee was in groei...anders had de hps/mh al een week vroeger in bloei gemogen
    Dan komt het wel op hetzelfde neer

Comment

@psycho: ziet er weer netjes uit he........had ook NIET anders verwacht eigenlijk hoor.... betrefd die 2 tenten in elkaar laten gaan.....jah...je weet het te vertellen he...lol.........

@prutser: ideaal dus om in de ene tent een donkere periode te hebben en de nadere kant een dag periode..... blijft de temperatuur ideaal...wel FRISSE VERSE LUCHT aanvoeren maar dat word hier OOK wel gedaan...........

nice work Psycho
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Thanx guys, altijd leuk om wat onderbouwde info op te gooien en kijken wat er gebeurd. Gelukkig heb ik weer wat zielen weten te bekeren

@ Prutser, ik ben benieuwd wat het resultaat gaat worden
        @ Kwekerboy, we reiken de kennis aan, maar het echt leren doe je door vallen en opstaan

Greetz amigo's

Comment

@psycho: inderdaad......... en soms kun je goed vallen he whahahha....komt helemaal goed bij jou...zag het de vorige kweek al..........maja..dat weet je zelf ook he....

hou mij in de gaten komende week en begin volgende week.......... lol.....dikke lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prutser View Post
            Maar daar staat ook dat er moest gewacht worden tot dat de hps kant mee was in groei...anders had de hps/mh al een week vroeger in bloei gemogen
            Dan komt het wel op hetzelfde neer
            Als je voorgroeit onder lager wattage en in andere ruimte betekent dit toch een groot nadeel + ik groei voor met MH..lol en daarbij groeien ze nog sneller en struiken ze nog meer omdat er nog meer blauw licht in het spectrum zit. Dus die lamp is wel goed voor iemand die maar 1 hok heeft en dezelfde lamp wil toepassen voor groei en bloei (pffft.. maar is nog steeds onlogisch want voor de prijs moet je het ook niet doen 400W MH/HPS is 60/70euro en 400W MH 36euro en 400W HPS 25 euro)
            Last edited by Smoking Fifi; 12 November 2009, 08:18.
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Comment

Hehe was effe een discussie op hang brengen khad gehoopt dat er eigenlijk meer waren hier op het forum die al onder een combinatie van HPS en MH kweekten zodat ze me het tegendeel gingen bewijzen want ik weet niet of je ook op buitenlandse fora`s zit maar bv in Amerika en in England kweken de meeste met een combinatie van 1000W HPS (of 600) met een MH lamp van 400W. Ik hoop dat je van je test ook een verslagje hier zet dan volg ik die zeker want het is zoals je zegt het verschil in de kwaliteit zou ik ook wel graag zien (MH heeft nog altijd een kleine hoeveelheid UV in zen spectrum dat HPS niet heeft maar toch twijfel ik of die weinige UV niet geblokt wordt door het glas van je lamp..

PS: psycho sorry voor de topic vervuiling

A. The cop!

Comment

Gebeurt wel eens dat ik op buitenlandse fora zit
                  Daar zie je ook kweekjes die hier niet ziet op fora...
                  Onlangs toppen gezien de grootte van een mens, maar vind de link niet meer terug, was Amerika
                  De verticale kweek is er ook in opmars, minder lampen, meer kweekruimte

Maar das een ander verhaal natuurlijk, en heeft niets met het topic te maken.

Ontopic maar weer, hoe gaat het in met de plantjes?

Comment

offtopic: die verticaal kweek wou ik ook es proberen maar het ziet er me echt teveel werk en inspanning uit, voor mij word de volgende testen (ik zeg da nu al maanden) hydro DWC systemen die ik al staan heb en toevoegen van Co2 in de ruimte

ontopic: Psycho lekkere soortjes man en de plantjes zien er goed uit, zijn ze ondertussen al veel bij gegroeid?

A. The cop!

Comment

Hey amigo's

Heerlijk dat off topic, daar leer je nou nog eens wat van.
                      BTW die greenpower hps lamp van philips met 30% meer blauw licht is geen 60-70e, slecht 27e. En zoals smoking fifi al zegt zijn de meest succesvolle kweken en oogsten met een combinatie van hps en MH! (grote werk uiteraard) Dus voor die 27e en de gedane testen met kortere internode afstand en dikkere zwaardere toppen wil ik de gok wel wagen

De schatjes gaan fantastisch! Binnenkort zullen foto's volgen.

De greenpowerlamp is onlangs al binnen samen met het meetapparatuur van hanna: hanna gro chek continues ec meter en continues ph meter
                      Want zoals jullie weten: meten is weten

Kwekerboy: is zal je dikke .... in de smiezen houden

Greetz

Je hoort snel weer van me

Comment

@psycho......... lol.....hou ze maar in de gaten hoor.... kijk uit naar volgnende week komt een mooie verslag weer bij hahahahha.............

Comment

Update dag 15 groei (seedling stage)

Ze zijn hard gegaan afgelopen weken, de powerplant's en de white widows gaan uiteraard het snelst. De rest strompelt erachter aan
                          De White Rhino is eindelijk echte blaadjes aan het vormen (btj freaky maar wel lkkr)
                          De Lemon skunk gaat eindelijk beginnen aan zijn 2e set true leaves en de train whreck ziet er niet erg gelukkig uit. Ik blijf hoop houden.

Sinds dag 12 hebben ze elke dag (4ml per 1 liter) rhizo meegekregen als bladvoeding net voor het uitgaan van de lamp. Daarnaast heb ik ze canna vega meegegeven (2ml per liter, 50 ml per plant). Normaal gesproken hoef je ze na 1x goed te hebben bewaterd geen water meer te geven zolang de LV hoog blijft. Aangezien het een voedingsarme bodem betreft konden ze wel wat extra energie gebruiken. De voeding zal gelijk blijven tot ze onder de hps gaan over 1 week. De strekking is er gelukkig uit en dit is ook de reden waarom ik ze gewoon nog een weekje laat staan. Scheelt weer stroom. Na nog een weekje onder de 110watt CFL zijn ze sterk genoeg om ze onder de 400 watt greenpower te zetten met een oscilerende fan. De train whreck gaat nog even de propagator in om aan te sterken.

De temperatuur: licht aan: 22 graden, licht uit 20 graden

Luchtvochtigheid: rond de 80%

Greetz
                          Last edited by Psycho; 4 December 2009, 12:45.

Comment

tja....wat moet ik erop zeggen........
                            heb geen opmerking en adviezen meer voor jou.........je hebt ze allemaal gehad denk ik?????

oja: 1 advies: houden zo...........fantastisch echt waar

Comment

Eyy Kweekfanaten,

Tijd voor een update! Dag 20 groei (overgang naar vega)

Ze zijn lekker gegaan afgelopen dagen, de Lemon Skunk en de Train Whreck hebben zich er goed doorheen getrokken en beginnen eindelijk meer bladgroei te krijgen. De rest is onverstoord doorgegaan, hiervan is de Great White shark momenteel de grootste

De afgelopen 5 dagen heb ik ze iedere dag voor uitgaan van de lamp verneveld met rhizo (4ml per 1L) en heb ze terra vega gegeven (2ml op 1L) 2x50ml over 5 dagen.

Vandaag heb ik ze allemaal overgezet naar de 400hps tent (120x120x200). Gezien het feit dat de 400hps heel wat meer warmte afgeeft en me schatjes meer zullen gaan drinken zal ik van nu af aan iedere dag 200ml voeding geven (2x per week cannazym 2,5ml per 1L, 3 keer per week terra vega 2ml per 1 liter welke ik zal uitbouwen naar 4 ml over de loop van de weken en 2ml rhizo per 1liter tot de bloei).

De lamphoogte staat op 100cm om ze langzaam aan de lichtintensiteit te laten wennen.

In de kweektent: Luchtbevochtiger (70%), constante bronsfan gericht op de schatjes om sterke stammetjes te kweken, afzuiger staat uit (blijft de LV hoger en ruineer ik me koolstoffilter niet) Verse aanvoer komt van me boxfan van buiten de kweektent welke met een fancontroller staat geschakeld (de aanvoerslang heeft een platte mond zodat de verse lucht goed wordt verspreid door de kweektent zie foto)

Temperatuur lamp aan: 24.4 graden lamp uit: 21 graden
                              LV: 60% wanneer de hps uitgaat klimt deze naar de 80%

De mooiste van de 10 (snelst en dichtbebost groeit) zal na de vega in de andere kweektent komen te staan onder de 110watt CFL om als moeder te dienen voor de volgende kweek (mijn eerste moeder). (Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij kunnen helpen in het selecteren van de meest geschikte moeder) Uiteraard zal ik frequent update's plaatsen zodat jullie mee kunnen genieten en beslissen). Hierbij zal een vaste volgorde aanhouden van fotograferen zodat er geen misvattingen kunnen ontstaan

Een van de foto's geeft de plaats aan van de verschillende schatjes.

Greetz
                              Last edited by Psycho; 27 December 2009, 15:57.

Comment

ziet er goed uit!
                                maar even een vraagje ,waarom geef je zolang rhyzotonic mee?
                                dat verzuurt je medium vrij snel!meet de ph maar eens van dat spul.
                                grtz

Comment

Bezig...
                                X