Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Psycho's 2e kweek Dutch passion VS Greenhouse

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Psycho's 2e kweek Dutch passion VS Greenhouse

ziet er goed uit psycho... hoop dat die van mij het ook zo gaan doen.. zal je gaan volgen je loopt pcies een paar weken voor.. kan ik ff spieken

keep up the good work!!!

Comment

ziet er wederom goed uit.......
      Mooi allemaal, perfect ziet het eruit maar dat is het ook zo te zien he......
      Maa we zitten ook weer niet stil hoor..hahahah......
      Psycho maatje, wanneer spreken we eens af.....
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Mooi man! Ziet er echt goed uit.

Comment

Gaan lekker , ben benieuwt naar die seeds (en soortjes van greenhouse.. )

Mvg boky

Comment

Hmmm, ik moet over deze kweek gelezen hebben afgelopen weken. Dutch Passion vs een ander merk... Niets wat mij meer interesseert . Dutch passion, een niet al te goede keuze wat mij betreft, ik stem op Green House!

Go green go!

Greetzzz

Jona

Comment

@ Jamal: Die van jouw zullen ongetwijfeld net zo worden, gewoon veel lezen en nu nog even niet op je gevoel afgaan, heeft mijn vorige schatjes ook veel stress bezorgd Gelukkig was er dan vaak hulp van Kweker en anderen welke me nog net wist te redden van verdoemenis. Gaanderweg leer je het vanzelf, een enkele blik op je schatjes zegt vaak meer als een boek je kan vertellen. Greetz

@ Kwekerman, Ze gaan idd erg goed, gaat uiteraard ook veel zorg naartoe, maar dat weet jij als geen ander. Muziek van Bach in me growtent gaat me nog net iets te ver, al heb ik er wel interresante dingen over gelezen hahaha
              Een date? Liever met een lkkr chicky Alles op zijn tijd heh

@Olivier en Boky, Ze gaan idd knetterend, ben er erg tevreden mee Ey Boky heb je je beslissing al genomen over de Ph en Ec meter? Ik hoor het graag van je

@ Jona: Jouw kweek heeft mij de inspiratie gegeven om de Powerplant van Dutch passion deze kweek te starten!! En wat was het een mooie kweek man! Petje af man, die bomen die jij in je tentje had staan waren gewoon gruwelijk. Wanneer ik stekken heb genomen van de moeder Power Plant ga ik ook proberen 4 bomen te growen, echt een machtig gezicht! Wel komisch eigenlijk, met de slechte reputatie die Dutch Passion heeft heb ik toch echt 6 van de 6 met ontkiemen gehaald en tot nu toe knallen ze werkelijk uit de grond! En geen enkele herma Stond er zelf ook van te kijken. Greenhouse seeds haalde ik 4 van de 5 met ontkiemen en het achterblijven van de Lemon Skunk zie ik als een persoonlijke fout (teveel water), de Train Whreck was een echte freak.
              Ik zeg Dutch passion go go go
              Greetz

Update Bloeidag 15 Zondag 20 december

Deze week lichte overvoeding geconstateerd bij enkele schatjes (Skunk#11 en White Widows). De puntjes van de bladeren stonden iets naar beneden en waren beginnen te verkleuren. De 5ml canna flores was toch net iets te rijk bedeeld. Vervolgens heb ik ze een enkele voedingsbeurt op een kwart sterkte voeding gegeven 300 ml. En de volgende dag stonden ze er weer netjes bij. De volgende dag teruggegaan naar 4ml cannaflores. De White Rhino en Great White Shark zijn echte beesten en kunnen niet genoeg voeding krijgen

Voedingswater:
              De Ph hou ik op 6,2
              De EC op 1,53

Temp: lamp aan: 27 graden Lamp uit: 22 graden
              LV: Lamp aan: 40% Lamp uit: 55%

Voeding (per liter) bestaande uit 4ml Canna flores, cannazym 2,5ml, 0,5ml rhizo, 2ml canna boost (opvoeren naar 3ml wanneer eerste bloemen zich gaan tonen)

Alle schatjes behalve de Lemon Skunk en Train Whreck zijn begonnen met het aanmaken van hun bloemen en beginnen al een heerlijke odor af te geven. Mij krijgen ze niet gekhahah.

Moeder Power Plant is een taaie dame, dat is zeker. Na haar te hebben getopt is ze toch weer op de oude plek een nieuwe top gaan vormen(eigenwijs kreng). Dus heb ik maar weer getopt en nu heeft ze het gevecht eindelijk opgegeven. De lager gelegen toppen beginnen meer te klimmen en ze neemt een breder profiel aan. Het taaie karakter is voor het stekken zeker geen verkeerde eigenschap

Volgens schema van canna is het de bedoeling dat ik in week 3 van de bloei pk13/14 ga meegeven voor 1 week. Dit schema gaat bij nader inzien niet in wanneer je de overschakeling maakt naar 12 uur maar het moment wanneer de eerste bloemvorming van start gaat en de groei stagneert (of zit er bij mij nou een steekje los?-D). Dit zou dus betekenen dat ik vanaf week 4 (na overschakeling 12 uur) pk 13/14 kan meegeven. Nog maar een weekje wachten dan.

Lengtes zijn als volgt:

Power Plant 1 Moeder (Dutch passion): 61cm
              Power Plant 2 (Dutch passion): 65cm
              Skunk #11 (Dutch passion): 60
              2e Skunk #11 (Dutch passion): 80cm
              Great White Shark (Greenhouse seeds): 53cm
              White Widow (Dutch Passion): 60cm
              2e White Widow (Dutch Passion): 79cm
              White Rhino (Greenhouse seeds): 55cm
              Lemon Skunk (Greenhouse seeds): 42cm
              Train Whreck (Greenhouse seeds): 43 cm

Zoals jullie zien gaan ze nog steeds knetter hard en hebben totaal niet geleden onder de lichte overfeeding

Op naar volgende week

Pics hebben een naam
              Attached Files
              Last edited by Psycho; 22 January 2010, 20:03.

Comment

Comment

Hey Jona,

Het zaad van de Moeder Power Plant is idd afkomstig van feminised zaad van DP, ik zal je raad ter harte nemen en het kreng in de gaten houden (moet ik niet te hard zeggen anders schiet ze mssn in de stress) Tot nu toe nog geen enkele tekenen van mannelijk geslacht ook niet na het fimmen, toppen en verpotten.

In de hoeveelste week van de bloei kreeg jouw PP mannelijke trekjes?

Greetz

Comment

Comment

Eyyy Jona, thanx man, ik zal ze in de gaten blijven houden Heb btw je advies over de verschillende lampen gerelateerd aan de verschillende fase van groei en bloei ter harte genomen en toch besloten om op veilig te spelen door over te zijn geschakeld op de 400 watt HPS son t pia + ipv de 400 watt son agro met extra blauw spectrum licht. Ik vond persoonlijk de achterste schatjes wat te veel de hoogte in gaan vandaar

Update Bloeidag 22 Zondag 27 december (14 dagen sinds verschijning eerste bloemen volgens canna schema)

Het wordt al een echte miniatuur Forest Goede topvorming en geen overvoedingsverschijnselen meer. Zoals hierboven al aangegeven ben ik op 24 december overgestapt op de hps son t pia+. Ze zijn onderhand op een mooie lengte aanbeland en extra lengte zou alleen maar mijn oogst verkleinen doordat er te weinig licht komt bij de lager gelegen toppen. Volgende week verwacht ik dat ze nog een 8 cm groeien en dan gaat alle energie richting de toppen. Er zitten flink veel compacte internodes op me schatjes wat wellicht te danken is aan het extra blauwe spectrum licht. Nu nog kijken of het mooie compacte toppen gaan wordenstoned:.

De White Rhino, Great White shark en de PowerPlant zijn al goed aan het zweten en geven een sterke odor af. De Skunk's hebben een echte penetrante lucht. Ik weet nou niet of ik dit lkkr moet vinden.

De voeding (per liter) gedurende week 3 Bloei was: 4ml canna flores, 2,5ml cannazym en 3ml cannaboost.

Voedingswater:
                      De Ph hou ik op 6,2
                      De EC op 1,53

Temp: lamp aan: 27 graden Lamp uit: 24 graden
                      LV: Lamp aan: 40% Lamp uit: 55%

Moeder PowerPlant heb ik onlangs overgepot in een 19 liter pot en wederom getopt: waar de 2 nieuwe toppen zich ontwikkelde en de 4 daaronder gelegen groeischeuten zijn getopt. Met de hoop dat de onderliggende groeischeuten nog meer zullen uitdijnen. Ze is wederom mooi hersteld en is alweer nieuwe topjes aan het aanmaken. Ze lijkt er geen stress onder te hebben gehad, krijgt ze btw geen kans voor: Ze wordt constant verneveld door een luchtbevochtiger en elke ochtend van top tot teen met een verdunde oplossing van rhizo bespoten.

Op advies van Kweker heb ik ze voor aanvang week 4 voeding (geven van pk 13/14) gespoeld met 500ml afgezuurd water om opgebouwde mineralen uit de aarde te spoelen. Nu krijgen ze 2 dagen niks voordat ik met de extra P en K ga beginnen.

Twee weken geleden heb ik 8 van de door mijzelf bevruchte lowrider zaden van mijn vorige kweek laten ontkiemen. Hiervan waren er 8 ontkiemd. Twee bleven achter en heb ik weggedaan. De zes overgebleven staan in de bijlage. Deze 6 zullen in mijn voorgroeihok komen te staan naast de moeder powerplant. Nog kijken hoeveel vrouwtjes ik overhou.

Lengtes zijn als volgt:

Power Plant 1 Moeder (Dutch passion): 82cm
                      Power Plant 2 (Dutch passion): 73cm
                      Skunk #11 (Dutch passion): 76cm
                      2e Skunk #11 (Dutch passion): 90cm
                      Great White Shark (Greenhouse seeds): 60cm
                      White Widow (Dutch Passion): 71cm
                      2e White Widow (Dutch Passion): 98cm
                      White Rhino (Greenhouse seeds): 68cm
                      Lemon Skunk (Greenhouse seeds): 50cm
                      Train Whreck (Greenhouse seeds): 55 cm

Komende weken gaan de mooiste worden met flinke topvorming Ik kan niet w8en. Op naar volgende week
                      Attached Files
                      Last edited by Psycho; 7 February 2010, 01:12.

Comment

The Rest:

Enjoy
                        Last edited by Psycho; 22 January 2010, 20:06.

Comment

pot vol koffie.....die wet het wel hahahah
                          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Goed dat je m'n mening ter harte neemt Psycho. Ik wil er even bijzeggen dat de Agro met blauw spectrum beter geschikt is voor de groei, aangezien je nu toch al bloeit is het goed genoeg van een gewone BLOEIhps lamp te nemen. Je kan om de hoogte wat in te dijken je grootste dames nog knakken, das gewoon het stammetje een beetje pletten tussen je vingers en dan voorzichtig plooien, zo kan je lamp weer wat dichter bij de kleintjes

Greetzzz

Jona

Comment

Comment

Allereerst iedereen de allerbeste wensen toegewenst (ook growwensen meegerekend uiteraard) We zijn iig al knetterd het jaar ingegaan met een 15cm Jonko (homegrown). Just the way we like them
                                Mag 2010 ons de mooiste en meest uitbundige oogsten opleveren!!

Eyy mates,

@ Kweker: Wat je zagt man, dik dikke pot man. Een en al genieten zonder die klote insecten en een prachtig constante temperatuur.

@ Jona: Ik zou dom zijn als ik je raad niet opvolgde. Ik heb van de hoogste het stammetje wat fijngeplet. Ik concentreer het licht vooral op de wat kleinere schatjes, de hoogste komt iets buiten het licht, deze zal laag vettere toppen krijgen. De rest staat perfect. Het hoogteverschil heb ik weten te compenseren door de hoogste aan de buitenzijde te zetten en de wat kortere in het midden. De lichtintensitiet is direct onder de reflector het hoogst en naar de buitenzijde minder. Hierdoor krijgen ze naast belichting van boven ook van de zijkant licht (meer doordringing in het compacte bladerdek betekent dikkere toppen) Ik hou de lamphoogte op een max van 20 cm met oscilatie direct onder de lamp en aan de zijkant check ik dit door met mijn hand de afgegeven warmte te checken (is het voor mijn hand uit te houden dan is het voor me schatjes ook goed). Het mooiste zou eigenlijk zijn een lux-meter aan te schaffen voor 3 tientjes, kan je precies meter of ze op een goede hoogte staan van de lamp

@ Cootje: Ik had gedurende mijn eerste kweek ook enkel een hps son t pia +. Nu de eerste weken tot eind 3e week bloei de hps 430 watt met extra blauw en dan overgestapt op de oude vertrouwde makker. Ik hoop op nog vettere toppen door het switchen met lampen, we zullen zien wat het gaat worden. Voor nu zien ze er idd al gruwelijk uit, nog vetter als de schatjes van mijn vorige kweek iig.

Vanavond knetterende update

Kon t niet laten om nog wat vette pics erbij te knallen met de nieuwe camera

Greetz to you all!
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X