Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Psycho's 2e kweek Dutch passion VS Greenhouse

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Psycho's 2e kweek Dutch passion VS Greenhouse

Korting op 420shop
    Beste Growers,

Na mijn eerste succesvolle kweek 2 weken geleden te hebben afgesloten is het tijd voor iets nieuws. Na veel gelezen te hebben en veel goede adviezen te hebben ontvangen ga ik mijn 2e kweek starten met een geheel andere opstelling: namelijk 2 kweektenten welke er als volgt uitzien:

Growtent 1:
    Heeft een grootte van 100x100x180 van silverbox
    Wordt gebruikt als voorgroeihok onder 2x55watt CFL (compact fluorescent lamps)
    Zal dienen als moederkamer in later stadium (te selecteren uit de 9 zaden welke ontkiemd zijn)
    Zal dienen als stekhok
    Heeft een afzuiging van 220-360 m3 met koolstoffilter
    De aanvoer zal in opstelling staan met mijn 2e kweektent waarvan de afzuiging als aanvoer dient van deze kweektent.

Growtent 2:
    Heeft een grootte van 120x120x200 van homebox
    Wordt gebruikt als Flowering room onder een 400watt HPS (high pressure sodium lamp)
    Brons fanclip welke richting de 400 watt hps staat
    Een towerfan voor luchtcirculatie in de kweekruimte
    Heeft een afzuiging van 330 m3, met een dimmer en koolstoffilter. De boxfann van 500 m3 (aangesloten op een fann controller zal dienen voor de aanvoer van verse lucht voor beide growtenten welke aaneengeschakeld zijn.

Uitleg over de opstelling is terug te lezen in mijn eerste kweekverslag

Ik heb deze keer gekozen voor kwaliteitszaden:

Dutch passion mixpack 3 bestaande uit: 2x Power Plant, 2x White Widow en 2x Skunk #11

Greenhouse seedmix H bestaande uit Great White Shark, Cheese, White Rhino, Train wreck en Lemon Skunk

Voeding: van Canna bestaande uit:
    Terra vega
    Terra Flores
    Rhizotonic
    PK13/14
    Cannaboost

Tot nu toe zijn alleen Cheese en Lemon Skunk nog niet ontkiemd, voor het geval deze niet meer uitkomen heb ik alvast de 2x Skunk #11 ter ontkieming gelegd.

De zaden heb ik afgelopen vrijdag 30 Oktober in een glas bronwater laten voortrekken gedurende 12 uur (meer als 24 uur geeft kans op rot), watertemperatuur 20-22 graden, donkere omgeving.

Zaterdag 31 Oktober zijn ze de watten in gegaan, de watten natgemaakt dmv verneveling, niet verdrinken, vocht laten aflopen van het bord en folie erover met gaatjes. Deze in een donkere omgeving plaatsen op een temperatuur van 20-23 graden.

Zondag 1 November waren 6 van de zaden ontkiemd (PP 2x, WW 2x, White Rhino, Great white shark) Maandag 2 november is Train Wreck ontkiemd.

Na ontkieming heb ik de zaden in de propagator geplaatst in jiffy's (coco's). Ik heb de propagator eerst gevuld met een laag coco's om de warme van het grondverwarmingsmatje in de propagator eer aan te doen. Ontkiemen geschied het beste onder een grondwarmte van 24-27,5 graden en een lucht temperatuur tussen de 22-23 graden. Hier heb ik vervolgens de met water gevulde jiffy's in geplaatst en de humidity dome over gezet met de 2 circulatie schuifjes open. Vervolgens in een doos met een fannetje voor afvoer van warme lucht onder 2x13 watt TL-verlichting. Ik heb ervoor gekozen om de zaadlingen 16 uur licht te geven (uit onderzoek kwam naar voren dat minder lichturen meer vrouwtjes geven en meer lichturen meer mannetjes, 16 uur is een moeie middenweg. Daarnaast zorgt een hoge luchtvochtigheid voor meer vrouwtjes en aan lagere LV voor meer mannetjes. Een lage tamperatuur zorgt voor meer vrouwtjes en een hoge temp voor meer mannetjes. Daarnaast is er bij meer stress meer kans op mannetjes.

Alle 6 zijn afgelopen maandag boven de aarde verschenen en tonen hun eerste lobblaadjes.

Gedurende de eerste 2 weken zal de voeding enkel bronwater zijn, wanneer de worteltjes zichbaar zijn aan de onderkant van de jiffy's zullen ze worden overgeplaatst onder de 2x55watt CFL in 11 liter potten in de plagron lightmix.

Mochten er vragen zijn dan beantwoord ik deze graag

Hierbij nog foto's van de opstelling en de verschillende fasen

Greetz
    Attached Files
    Last edited by Psycho; 4 November 2009, 13:17.

Re: Psycho's 2e kweek Dutch passion VS Greenhouse

Hoi,
    Ziet er goed uit , leuke soortje at je zet ben benieuwt wat het word . Die van greenhouse wil ik volgende keer ook zetten .

mvg boky

Comment

nice
      ckur leuk zo groei en bloeihok naast elkaar als ik er de optie toe had had ik het ckur ook gedaan maar jah je kunt niet alles hebben

Comment

en we zijn weer van start...dit keer zal ik het natuurlijk weer eens gaan volgen he......was reeds bekend he.....lol......
        succes....zullen weinig vragen komen denk ik..........
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Thanx mates,

We gaan er weer het beste van maken
          Gisteren dinsdag 3 november zijn de lemon skunk en nog een skunk#11 ontkiemd, onlangs ook al gepot. De Cheese laat nog op zich wachten na inmiddels 120 uur in de ontkiemer. Ik blijf hoop houden. Totaal 10 van de 11 ontkiemd. De andere 6 zijn al in de aarde geplaats in de 11 liter potten, de aarde heb ik voorbewaterd met een 1/4 voeding van rhizotonic en terra vega, de jiffy's erin geplaatst en nog eens licht bewaterd. Dekseltjes erop, folie erover en gaten in gemaakt. Onder de 2x55 CFL 16 uur licht.

Greetz

Comment

Hey Psycho,ik ga je dit keer ook volgen.
            Wij hebben ook pas Lemon Skunk zaad gekocht dus best ben extra benieuwd
            En de grote witte haai...wie verzint die namen joh hahahaha
            Veel succes dude

Grts,Cootje

Comment

Thanx voor de reacties mate's

Ze zijn de afgelopen week druk bezig geweest met het vormen van hun wortelstelsels en beginnen nu eindelijk hun eerste true lieves te ontwikkelen, sommige zelfs hun 2e paar Dan heb ik het natuurlijk over de powerplant rechts achter welke toch echt het snelst gaat.

Na de Kwekerdekseltjes er 2 dagen op te hebben gehouden heb ik de 110 watt CFL verlaagd naar 30cm boven de zaadlingen en de dekseltjes eraf gehaald en de luchtbevochtiger ernaast gezet om de zaadlingen langzaam te laten wennen aan de afnemende LV en een grotere luchtcirculatie te bieden. (in de regel moet je de dekseltjes er pas afhalen wanneer de eerste true leaves ontwikkeld zijn) De White Rhino linksachter heeft enkel lobblaadjes, de true leaves laten nog op zich wachten. De Lemon Skunk is inmiddels ook al boven de aarde en staat nu onder de 110CFL samen met de Train whreck en hebben het prima naar hun zin.

De LV in de kweektent is momenteel 82% en de temperatuur 22-25 graden. Het is nu nog niet nodig om de afzuiger te laten draaien, dit zal de LV verlagen en zal je Koolstoffilter naar de knoppe helpen. Niet doen dus.

Wanneer ze een mooi formaat hebben zal ik ze onder de hps son agro
              Green Power zetten. Na wat studie kwam uit onderzoek naar voren dat de son agro lamp de kleinste internodal space geeft door de toevoeding van het blauwe spectrum licht (+30%) welke tijdens de seedling en vegetative stage noodzakelijk zijn om de schatjes compact te houden. Aanvankelijk was ik van plan gedurende de vegetatieve groei ze onder de MH (metal halide te zetten) (blauw spectrum) voor 4 weken, wat zorgt voor een compacte groei. Vervolgens onder de HPS (high pressure sodium) (rode spectrum) Nu blijkt dat het voorgroeien onder de MH welliswaar 1 week op je voorgroei scheelt, maar dit zal daarentegen voor een minder zware bloei zorgen in vergelijking met enkel gebruik van de HPS (1 week langer). Om het beste van beide te combineren heb ik ervoor gekozen om de son agro aan te schaffen. We zullen zien of het echt zoveel scheelt in internodal space

Foto's volgen

Greetz
              Last edited by Psycho; 21 December 2009, 10:14.

Comment

Kijk zo horen wij het allemaal graag he Psycho.........
                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

ziet er een goeie start uit veel suc6 nog

Izzzz

Comment

mooie spruitjes!
                    grtz

Comment

Hoi leuk project.
                      Enkel dat verbinden van tenten met de Afvoer van de ene wordt de toevoer van de andere zit me een beetje dwars.
                      Jij gaat "vuile" lucht uit je groeihokje als verse lucht geven aan je bloeihok???

Comment

Hey dude,ik zag dat je grond van Plagron gebruikt.
                        Is dit grond wat helemaal waar je zelf niks meer hoeft toe te voegen of...?

Je 2e kweekruimte ziet er goed man,slim aangepakt

Grts,Cootje

Comment

Eyy mates,

@Prutser: Hier zat ik aanvankelijk ook mee, maar na wat meer erover te hebben gelezen realiseerde ik mij dat de schatjes alleen co2 nodig hebben wanneer de lichtcyclus van start gaat. Wanneer de lamp in de ene tent uitgaat zal de andere aan gaan. Op deze manier zal de verse lucht altijd naar de schatjes gaan die het nodig hebben. Dus als het goed is zal er zowiezo geen arme lucht worden doorgegeven wanneer er geen rijke lucht nodig is in de andere kweektent. De circulering dient om de temperatuur over beide tenten te verdelen en deze mooi constant te houden. Daarnaast is er altijd nog een actieve invoer voor de rijke lucht.

@Cootje: Hey mate, alles goed daar? Wanneer komt de update? Wat die grond betreft: het is een voedingsarme grond welke alleen voor de eerste 14 dagen de zaadling van voeding voorziet. Vervolgens kan je de voeding naar volledig eigen inzicht geven. Dit voorkomt het veelvoorkomende overvoedingsprobleem en schijnt de beste resultaten te geven. En daar gaan we uiteindelijk allemaal voor

De White Rhino had na het opkomen totaal geen true leaves, sinds 2 dagen komen deze eindelijk tevoorschijn. De Train Whreck heb ik zo mijn twijfels over, een van de lobblaadjes is hiervan gestorven, de true leaves komen wel tot ontwikkeling. De andere zaadlingen staan er goed bij.

Hierbij nog een paar leuke pics van de zaadlingen

Greetz
                          Last edited by Psycho; 21 December 2009, 10:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psycho View Post
                            Thanx voor de reacties mate's

Wanneer ze een mooi formaat hebben zal ik ze onder de hps son agro
                            Green Power zetten. Na wat studie kwam uit onderzoek naar voren dat de son agro lamp de kleinste internodal space geeft door de toevoeding van het blauwe spectrum licht (+30%) welke tijdens de seedling en vegetative stage noodzakelijk zijn om de schatjes compact te houden. Aanvankelijk was ik van plan gedurende de vegetatieve groei ze onder de MH (metal halide te zetten) (blauw spectrum) voor 4 weken, wat zorgt voor een compacte groei. Vervolgens onder de HPS (high pressure sodium) (rode spectrum) Nu blijkt dat het voorgroeien onder de MH welliswaar 1 week op je voorgroei scheelt, maar dit zal daarentegen voor een minder zware bloei zorgen in vergelijking met enkel gebruik van de HPS (1 week langer). Om het beste van beide te combineren heb ik ervoor gekozen om de son agro aan te schaffen. We zullen zien of het echt zoveel scheelt in internodal space

Greetz
                            Interessant ben momenteel bezig met hps/mh lamp, denk dat er weinig verschil zal zijn qua gewicht met hps, maar wel in potentie!
                            Je zou inderdaad onder die mh lamp een week vlugger in bloei kunnen zetten, maar zal misschien ook een week langer moeten staan...(wacht ik momenteel vol ongeduld af)en dat zou interessant zijn voor voor het eindresultaat!!!
                            In even veel tijd (minder groei en langer bloei) een potenter wietje maken.

Comment

Ik ben nog een ander verslag aan het volgen over de MH/HPS lamp en vermoedelijk gaat de bloei een week langer duren dan onder HPS zonder enige meerwaarde, iets fluffyer toppen, meer gestrekt, minder compact ...

Misschien was dit te verwachten door het meer blauw licht in het spectrum, wat wel beter is in groei maar ja dan verkies ik een HPI lamp want die is nog beter in groei..

Ik hoop dat jij me het tegendeel kan bewijzen maar na dit te zien heb ik men gedacht om te testen met de MH/HPS langs de kant geschoven voor effe..
                              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Bezig...
                              X