Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Psycho's 2e kweek Dutch passion VS Greenhouse

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Psycho's 2e kweek Dutch passion VS Greenhouse

Oorspronkelijk geplaatst door Psycho View Post
    Eyy Jona,

Ik heb ze gisteren van top tot teen geinspecteerd op mannelijke bloemen (2 uur bezig geweest), deze waren wederom niet meer aanwezig. Ik denk dat het een enkele uitbraak is geweest van een paar mannelijke bloemen (White Widow) waardoor de Skunk 11 en andere White Widow bevrucht zijn geraakt. De white Widow is helemaal ontzaad en de 2e Skunk #11 is helemaal bevrucht van top tot teen. Aan elk topje zit wel een zaad. Het is geen beginnen aan om haar van haar zaad te ontdoen, dit zal waarschijnlijk haar dood betekenen. Dit is gelukkig geen herma, enkel bevrucht. Aangezien je zegt dat bevruchte weed nog steeds uitstekende weed geeft laat ik haar maar afbloeien en trek ik na het drogen het zaad er wel uit
    Thanx mate!! Je ervaren raadgevingen worden erg op prijs gesteld en hebben me gelukkig weer wat moed gegeven.

Mij krijgen ze niet zo snel van de baan hoor die HERMA"S I'll keep on cruisi'n "With Jona on my side it will be a smooth ride"...hahahahah

Greetz
    Hoor ik graag . Wat doorzetting zal zeker beloond worden, dat wens ik je alvast van harte toe. Gewoon blijven je planten in de gaten houden. Het probleem is dat niet precies bekend is wanneer de planten net hun hermatrekjes laten naar boven komen. Wat ik me dan afvraag is als je ze castreert dat ze dan enkele weken erna weer met hetzelfde probleem kunnen tevoorschijn komen, misschien ook iets waar je moet op blijven letten vrees ik, al was het maar uit voorzorg . Voor je volgende kweek zal ik je wel een andere zaadbank aanraden

Zoals je zegt: de toppen mogen er wezen! Ziet er eigenlijk vrij goed uit zelfs dus reden temeer van niet alles buiten te kieperen. Die ene Skunk heb ik m'n twijfels bij als je zegt dat ze echt vol met zaad zit, ik bedoelde meer de niet bevruchte toppen. De helft van de toppen kan met zaad zitten maar de andere helft kan perfect 'intact' zijn, dus het is voor die laatste dat ik het zou doen . Een paar zaadjes in een top zal nog niet zoveel verandere maar als het echt een top VOL met zaad is dan lijkt me het toch net niet de moeite waard om die te houden. Een beetje wikken en wegen lijkt het me, maar het gaat je goed af volgens dat de situatie zich voordoet. Keep it up!

Greetzzz

Jona

Comment

Eyy mate,

Je hebt eigenlijk ook wel gelijk ook, ze zit niet voor 100% vol met zaden, ook geen 80%, mssn valt het allemaal best mee. Heb ze net nog eens goed bekeken en de White Widow welke ik ontdaan heb van haar zaden lijkt prima door te bloeien. Dus ik hoop dat de zaden enkel tot de Skunk #11 beperkt blijft en dan moet ik nog een mooi rokertje kunnen overhouden.
      Voor de volgende ronde was ik van plan stekken te nemen van mijn Dutch passion Powerplant. Al ben ik hier onderhand ook niet meer zo zeker van. Het woord alleen al: "Dutch passion" maakt me al onpasselijk. Ik wil natuurlijk voorkomen door nog zo'n hell heen te moeten.
      De Moeder heb ik onderhand al meerdere malen getopt en bewerkt, waar ze altijd snel van herstelde en geen stagnatie in groei had. Daarnaast lijkt ze gekeken naar de bladstructuur (tussen sativa en indica in) en groei een goede moeder te zijn. Wat zou jij in zo'n geval doen?. Ik zat erover te denken alvast een paar stekken te nemen en te kijken hoe deze wortelen en hoe op stress wordt gereageerd voordat ik voor de volgende ronde me hele bloeihok ga volzetten.

Welke zaadbank zou jij me zoal aanraden?
      Ik hoor het graag van je

Greetz

Comment

In het kort: stekken van feminised plant is je op dun ijs begeven, met een blijvende kans op herma's.
        Last edited by Jona; 10 January 2010, 12:03.

Comment

Spijtig van de herma's man! goed in oog houden he
          zien er wel super uit voor de rest! mooi wit ^^

Comment

staan er mooi op man!idd spijtig van de hermas!
            worden nog flinke knuppels
            grtz

Comment

Eyy Markster en Olivier, dank voor jullie bericht. Afgezien van de herma's gaan ze wat bloei betreft idd erg mooi en dat pas na 5 weken bloei. Ben nu in week 6 begonnen met het toevoegen van Shooting powder van house and garden (ervaring?), zou een extra vruchtvorming geven met een meeropbrengst van 30% Staat ons nog heel wat te wachten iig Greetz

Eyy Jona, thanx voor de info! Ik zelf zat er ook al over te denken om regular zaad te kopen en hieruit te selecteren. Aan de andere kant staat hier wel een prachtige moeder, welke naar mijn idee alle kenmerken laat zien om als geschikte moeder te dienen (behalve dat ze feminised is uiteraard).
              Nu zat ik te denken om stekken te nemen en deze meteen op 12/12 te zetten (ook wel cloning for sex genoemd). Kijken wat ze doen, vervolgens weer terug naar 18 en dan kijken hoeveel herma's zich tonen.
              Een andere oplossing voor het hermaprobleem vond ik bij het zoeken naar een additief genaamd Reverse van Dutch Master. Dit middel schijnt de omgekeerde werking te hebben van de methode waarbij feminised zaden worden geproduceerd (mannelijk hormoon) De Dutch Master revese heeft het vrouwelijk hormoon in zich en kan zowel preventief als curatief worden toegepast. De resultaten zijn echt mind blowing!!. Growers welke altijd herma's hadden door instabiele soorten zijn opeens compleet verdwenen. daarnaast moet wel gezegt worden dat het middel enkel resultaat geeft als de lichtcyclus niet wordt verstoord en geen vals-licht aanwezig is. Kijk zelf maar: http://www.dutchmaster.com.au/?langu...roduct=REVERSE
              Een ander pruduct welke erg interresant is: Liquid light, staat ook op de site. Heb jij hier ervaring mee?
              Ik moet wel zeggen dat het niet goedkoop is allemaal, want alleen met de reverse ben je er nog niet, dan moet je eerst een penetrator aanschaffen welke dan de reverse beter doet opnemen. Wat een geldklopperij allemaal. Maja als het echt werkt, is het in zijn preventieve werking zeker zijn geld waard, nooit meer kans op herma's en hiermee een verpeste oogst. We gaan het meemaken

Ik hoor het graag van je mate

Greetz

Comment

Ik kon het niet laten alvast wat overheerlijke pics te plaatsen

Eind week 6
                Attached Files

Comment

staan er heel mooi bij!gaan flinke vette dames worden.
                  nice .grtz

Comment

Eyy Jona, thanx voor de info! Ik zelf zat er ook al over te denken om regular zaad te kopen en hieruit te selecteren. Aan de andere kant staat hier wel een prachtige moeder, welke naar mijn idee alle kenmerken laat zien om als geschikte moeder te dienen (behalve dat ze feminised is uiteraard).
                    Nu zat ik te denken om stekken te nemen en deze meteen op 12/12 te zetten (ook wel cloning for sex genoemd). Kijken wat ze doen, vervolgens weer terug naar 18 en dan kijken hoeveel herma's zich tonen.
                    Een andere oplossing voor het hermaprobleem vond ik bij het zoeken naar een additief genaamd Reverse van Dutch Master. Dit middel schijnt de omgekeerde werking te hebben van de methode waarbij feminised zaden worden geproduceerd (mannelijk hormoon) De Dutch Master revese heeft het vrouwelijk hormoon in zich en kan zowel preventief als curatief worden toegepast. De resultaten zijn echt mind blowing!!. Growers welke altijd herma's hadden door instabiele soorten zijn opeens compleet verdwenen. daarnaast moet wel gezegt worden dat het middel enkel resultaat geeft als de lichtcyclus niet wordt verstoord en geen vals-licht aanwezig is. Kijk zelf maar: http://www.dutchmaster.com.au/?langu...roduct=REVERSE
                    Een ander pruduct welke erg interresant is: Liquid light, staat ook op de site. Heb jij hier ervaring mee?
                    Ik moet wel zeggen dat het niet goedkoop is allemaal, want alleen met de reverse ben je er nog niet, dan moet je eerst een penetrator aanschaffen welke dan de reverse beter doet opnemen. Wat een geldklopperij allemaal. Maja als het echt werkt, is het in zijn preventieve werking zeker zijn geld waard, nooit meer kans op herma's en hiermee een verpeste oogst. We gaan het meemaken

Ik hoor het graag van je mate

Greetz

Comment

Eyy mate, het is definitief, heb net de order geplaatst bij dutch master (reverse en de penetrator). Zal hier uiteraard een nieuw topic over plaatsen.
                      Eigenlijk best stupid om tegen de mening van een ervaren grower in te gaan.
                      Daarentegen, als het middel doet wat het belooft te doen help ik hier ook weer veel andere growers mee, lijkt me het risico waard. Als het middel er niet was had ik haar waarschijnlijk omgelegd en uit regular zaad geselecteerd.
                      Hieronder staat een link waarin verschillende kwekers de werking van het middel bevestigen! Zeker de moeite waard

I'll keep you informed!

Greetz

Comment

Eigenlijk best stupid om tegen de mening van een ervaren grower in te gaan.
                        Daarentegen, als het middel doet wat het belooft te doen help ik hier ook weer veel andere growers mee, lijkt me het risico waard.
                        Ga ik niet mee akkoord, je moet altijd doen wat jij denkt het beste te zijn, dan heb je jezelf niets te verwijten. Zo ging ik altijd te werk en het ging me altijd vrij goed af. Maar of die moederplant dan niet gaat onstabiel worden is zozeer de vraag. De naam 'Reverse' zegt dat het ze terug volledig vrouwelijk maakt maar ik kan me perfect inbeelden dat na verloop van tijd (mits wat stress hier en daar, mocht dat de echte oorzaak van herma's zijn, wie zal het zeggen?) ze toch weer herma worden en je het mag overnieuw doen. Wat op het moment dat ze voor de 2de keer herma geworden zijn van de stekken mag verwacht worden is dan weer iets heel anders... Toch zeker niet makkelijk te voorspellen, vandaar dat ik heel het zaakje niet voor 100% zou vertrouwen. Maar jij bent zeker de man met ervaring die niet de fout zal maken van een herma z'n hele hok te laten pollineren, daar ben ik van overtuigd! Doe je best zou ik zeggen

Greetzzz

Jona

Comment

Update Bloeidag 41 Vrijdag 15 januari 2010 (33 dagen sinds verschijning eerste bloemen volgens canna schema)

Een week met forse topvorming en de productie van een overweldigende geur Een heelijke fruitachtige geur, moeilijk te beschrijven. Ik geloof een combinatie van alle 7 smaken

Afgelopen donderdag bij het inspecteren op mannelijke bloemen kwam ik erachter dat de Great White Shark ook onder de mannelijke bloemen zat (wederom alles verwijderd met natte vingertjes). Dit deed me meteen vermoeden dat ik waarschijnlijk lichtinval had gedurende de donkerperiode aangezien het niet voor de hand ligt dat een stabiele zaadleverancier als greenhouse seeds herma's geeft. Dutch passion is weer een heel ander verhaal. Na het bekijken van me kweektent met het licht aan in een donkere kamer waren er allemaal kleine lichtpuntje op te merken aan de zijkant van de kweektent (lichtinval).Vooraf heb ik me hele tent op lichtinval gecontroleerd, maar na het flink boenen van de tent niet meer. Echt STUPID. De zijkant waar het lichtinval binnenkomt heb ik nu tijdelijk afgedekt met een dik gordijn (goede oplossing is al gevonden).
                          Twee van de Lowriders staan sinds een week in het bloeihok en vermaken zich prima, mooi groen en geen rode steeltjes oid

De voeding (week 6 bloei per liter): Deze week shooting powder toegevoegd aan het voedingswater (schijnt een meeropbrengst van 30% op te leveren). Hiervoor heb ik allereerst mijn voedingsvat dmv Canna flores (3,5ml) op een ec van 1,2 gebracht en een ph van 6,2. Vervolgens de afgemeten hoeveelheid shooting powder erin opgelost en als laatst 2 ml cannaboost toegevoegd. De laatste weken zal 2x zoveel shooting powder in het voedingsvat worden opgelost.

In verband met de toch wel erg sterke geur heb ik de afzuiging en aanvoer op 24/7 staan samen met de oscilerende fan uiteraard.

De Ph: 6,2
                          De EC: 1,2 met toevoeging shooting powder en cannaboost

Temp: lamp aan: 26 graden Lamp uit: 23 graden
                          LV: Lamp aan: 35% Lamp uit: 45%

Enjoy the pics, werkelijk om af te likken..hahaha Knuppels gaan het zeker worden Markster

Op de 2e of 5e foto is van (links naar rechts) vooraan: Power Plant (DP), Skunk #11 (DP), Great White Shark (GS)
                          midden: Train Whreck (GS), White Rhino (GS), White Widow (DP)
                          achter: Lemon Skunk (GS), White Widow (DP), Skunk #11 (DP)
                          DP= Dutch Passion
                          GS= Greenhouse seeds

Greetz
                          Attached Files
                          Last edited by Psycho; 14 February 2010, 15:15.

Comment

massivekeep up the good shit!
                            mooie kweek mn complimenten
                            grtz

Comment

Last edited by Jona; 15 January 2010, 23:22.

Comment

Eyy Jona,
                                Wat de selectie betreft van de ultieme moederplant, kan ik nu al zeggen dat de White Widow van dutch passion, Great white shark van greenhouse seeds en de Skunk 11 van dutch passion als beste uit de bus komen. Al moet ik zeggen dat de onderlinge verschillen echt enorm zijn. De ene Skunk 11 is niks bij de andere Skunk 11 van dutch passion. De ene is een hands down sativa (super smalle bladeren), de ander een mooie kruising tussen indica en sativa. De geur is overigens ook heel verschillend, de grote heeft een fruitachtige zoete geur welke me doet denken aan limoen, terwijl de true sativa een scherpe penetrante geur afgeeft welke me bij lange na niet aan de andere Skunk 11 doet denken. Voor maximale opbrengs zal een dominante indica aangewezen zijn en mssn 30% sativa om het geheel compleet te maken. Het moet uiteraard ook nog een aangenaam rokertje blijven Hoe dan ook the search will continue

Om terug te komen op het product van Dutch Master reverse, is het niet zo dat deze de genetica van de soort wijzigd, maar enkel door het leveren van vrouwelijke hormonen de aanwezig mannelijke hormoon in de plant onderdrukt. Dit kan zowel preventief toegepast worden om mannelijke bloemen niet te laten verschijnen in de bloei (2 x geven 1x in de 1e week bloei en dan 10 dagen later nog eens) daarnaast zal het behandelen bij het vroegtijdig verschijnen van de mannelijke bloemen de bloemen doen afvallen zonder pollen los te laten. De onstabiele genetica blijft jammer genoeg wel behouden.

Greetz

Comment

Bezig...
                                X