Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ledpower's kweekverslag (400 watt)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

Oorspronkelijk geplaatst door Doc420 View Post
    Beste Ledpower,

Het ziet er mooi uit het tuintje.
    Het beste wat je ooit had kunnen doen is die 250w hps ertussen hangen.
    Het spectrum wat de led mist wordt aangevuld door de hps.
    Ik denk dat je een mogelijkheid hebt om van deze setup zeker 500gr te halen.
    Zonder de hps zou ik je inschatten op 200gr.
    Led gebruiken als stuurlicht is heel slim.
    Wil je het echt mooi doen hang je ook nog een hpi lampje.
    Dan heb je volledig spectrum.
    De uv die een HPI heeft zal goed zijn voor trichomen onwikkeling.
    Let wel even op de specificaties van de lamp want niet alle hpi lampen hebben uv.
    Dit heeft te maken met het glas.
    Normaal glas laat geen uv door maar doped glas is wel doorlatend.

Ik hoop dat je cola's gaat kweken.

Doc
    thanks doc

idd uv toevoegen aan het spectrum is een zeer goed idee

maar is het wel verstandig om dat nu nog te doen ?
    ik weet ook dat plotselinge uv ook veel stress met zich mee kan brengen

Comment

Zolang je doseert is er geen probleem.
      Als je afzuiger en temperatuur het kan hebben kan je er rustig een hpi bijhangen.
      Ook kan een paar t5 buizen ook wel goed werken in jou geval.

Comment

even weer een update

ze staan nu 29 dagen in de bloei
        temp is nog steeds 26 gr
        lv is 50%
        ec is 1.7

het tm virus is nog steeds aanwezig maar de planten schijnen er weinig last van te hebben tot nu toe dan

wel gaan de toppen een beetje hangen dus ik zal er binnen kort even wat bamboe stokken bij in zetten
        Attached Files

Comment

Ziet er beter en beter uit

Comment

De tmv ga je niet wegkrijgen ma des geen probleem, het ziet er echt goed uit daar

Ben benieuwd naar de resultaten gr/w
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

toppie man, ziet er erg goed uit

ik weet niet welke led lamp je hebt hangen, 'k zal der wel ove rheen geleze hebbe. maar zonder hps, dus alleen LED werkt ook prima.

http://www.youtube.com/watch?v=zNfm7XSxVPs

en onder 90watt LED ging het ook vet.

Naast (kleurloze) IR LED spots om de temp, het klimaat te fine tunen, kun je ook extra UV-a toevoegen er zijn namelijk ook (kleurloze), UV-a LED stuurspots om de fotomorfogenese extra te stimuleren ze zijn er vanaf 8watt dacht ik, deze komen uit een serie plant proces LED stuurspots, hiermee kun je elke denkbaar plantproces bij cannabis sturen of het spectrum aanvullen met specefieke kleuren.
              Last edited by dokkie; 12 December 2009, 14:02.

Comment

keep on growing

Comment

hoy ledpower...wist niet dat je ook een draadje had.
                  Jammer van de tmv, denk dat het identiek dezelfde is als hier als ik dat zo bekijk. Absoluut niet zo leuk he...
                  Ik moet je draadje nog eens goed doorlezen (was op zoek naar bluemats, hoe vind je ze?) maar vind het wel interessant en zie dat alles toch goed wil groeien ondanks alle negatieve berichten over led!
                  Die smurrie uit je watertank heb je in het aquarium ook, vooral in de filter. Mensen doen het vaak af als vissenstront maar dat is neergeslagen ijzer, niet meer direct bruikbaar voor de planten (Fe2 wat de plantjes begruiken is gewoon Fe geworden). We gooien ook geen spijkers in onze tuin als ijzerbemesting he...
                  Was jij het die me ooit eens dat youtube filmpje doorstuurde met het gistende bier...?

Grtz $iR
                  sigpic

Comment

hey $ir
                    bedankt voor je reactie
                    nee idd die tmv is idd niet zo leuk en ik weet dan ook niet als het erg ten koste gaat van de opbrengst. Ik weet wel dat het besmettelijk is dus ik ben erg voorzichtig
                    Die blumats bevallen mij wel maar je moet het wel goed in de gaten houden ,ik heb nu 2x gehad dat er een plantje te droog stond wat btw zo weer is verholpen als je er maar goed oplet
                    Die bagger wat in de tank zat is trouwens wel al verholpen door dat ik een dripcleaner heb toegevoegt aan het voedingswater en vissestrond was het idd niet

ik heb trouwens wel een ander probleem en ik wist niet zeker wat het was
                    ( zie foto's )
                    een maat van me wist het ook niet 100% zeker wat het was toen hij de foto's zag die komt mss binnen kort even langs om mij advies te geven en het even te bekijken wat het allemaal kan zijn

mss hebben jullie ook een idee wat het kan zijn alle info is natuurlijk welkom

en dat filmpje heb ik je volgens mij niet gestuurt trouwens
                    Attached Files

Comment

Verschrikkelijk he... 2 vraagjes voor je ledpower. Tref je ook witte verkleuring aan op je bladeren en rook je marlboro sigaretten?
                      Ik heb dit ook steeds, dat mn besmette planten onderaan bladeren beginnen te verliezen en er dan zo een beetje een tekening aanwezig is in het blad. Bij een analyse door experts wordt eerst een Ntekort vastgesteld, sommigen komen op de proppen met calcium en magnesium en dat gaat zelf tot ijzer en sulfertekorten. Zelf weet ik nog niet goed hoe het op te lossen, als dat al mogelijk is en of het wel een tekort is... die rare vingers in de voorlaatste foto zien er mij helemaal niet vreemd uit... maar that's not a good thing! Het begint altijd zoals op de 2e foto en eindigd zoals de voorlaatste met een volledig geel blad die precies nog aan de plant hangt (verdroogt niet...). Net of er toch nog iets van leven in zit. Knip je ze af, dan zit er nog vocht in het steeltje. Het is iets vreemds, hardnekkig maar ik krijg ze ook wel klein hoor die viruskiemen!!!
                      Ben je zeker dat je geen beestjes hebt zitten ledpower? Op de 2e foto op het kleinste vingertje bovenaan merk ik wat witte stipjes. dit wil niets zeggen en ik moest heel goed kijken, maar check het toch eens als je wil!
                      Na het weekend voeg ik wat foto's toe van in mijn hokje, kunnen we eens vergelijken.

Grtz $iR
                      Last edited by SirSmokeAllot; 11 December 2009, 14:23.
                      sigpic

Comment

Omdat LED vrijwel geen warmte afgeeft, is het zowiezo verstandig om met minimale afzuiging te werken, enkel de toestroom van verse lucht is noodzakelijk. Grootste hangijzer bij LED grows is het klimaat, zorg dat de temp fluctuatie tussen dag en nacht minimaal is en de minimale temp overdag niet onder 26graden Celsius komt.
                        Last edited by dokkie; 11 December 2009, 15:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
                          Verschrikkelijk he... 2 vraagjes voor je ledpower. Tref je ook witte verkleuring aan op je bladeren en rook je marlboro sigaretten?
                          Ik heb dit ook steeds, dat mn besmette planten onderaan bladeren beginnen te verliezen en er dan zo een beetje een tekening aanwezig is in het blad. Bij een analyse door experts wordt eerst een Ntekort vastgesteld, sommigen komen op de proppen met calcium en magnesium en dat gaat zelf tot ijzer en sulfertekorten. Zelf weet ik nog niet goed hoe het op te lossen, als dat al mogelijk is en of het wel een tekort is... die rare vingers in de voorlaatste foto zien er mij helemaal niet vreemd uit... maar that's not a good thing! Het begint altijd zoals op de 2e foto en eindigd zoals de voorlaatste met een volledig geel blad die precies nog aan de plant hangt (verdroogt niet...). Net of er toch nog iets van leven in zit. Knip je ze af, dan zit er nog vocht in het steeltje. Het is iets vreemds, hardnekkig maar ik krijg ze ook wel klein hoor die viruskiemen!!!
                          Ben je zeker dat je geen beestjes hebt zitten ledpower? Op de 2e foto op het kleinste vingertje bovenaan merk ik wat witte stipjes. dit wil niets zeggen en ik moest heel goed kijken, maar check het toch eens als je wil!
                          Na het weekend voeg ik wat foto's toe van in mijn hokje, kunnen we eens vergelijken.

Grtz $iR
                          ja ik tref wel wat witte verkleuring al is het niet extreem

malborro ? ik rook van nelle

het kan ook een overschot zijn dat ik daar door een blokkade krijg zodat hij geen calsium en magnecium enzo opneemt dus ik ga op advies eerst 3 dagen spoelen en dan weer rustig aan met voeding beginnen

en wat die beestjes betreft heb ik ze nog niet kunnen ontdekken maar ik zal nog eens aandachtig gaan zoeken

Comment

en dokkie ook bedank voor je reactie

klimaat is idd erg belangrijk bij led's
                            mijn tempratuur blijft ook vrij gelijk tussen de 25 en 27 graden
                            lv is nu 50%

ik hoop dat het allemaal nog goed komt

Comment

[NOTITIE][/NOTITIE]laat je niet gek maken , het eindresultaat kan zelfs nog beter zijn als op hps , jullie gasten moetten eens wat vaker de deur uit gaan en soft secrets en highlife halen en dat eens goed lezn !! daar hebben ze het al in getest en zag er nog beter uit als hps en was ook beter volgens het artikel gr rj

en die blad verschijnselen , ik zie een beetje wolkachtige gele vlekken en puntjes btj nercotische vlekken als ik het goed zie ? kan een tekort zijn , maar kan id ook insecten schade zijn puntjes op de blaadjes is meestal spint maja gwn eens goed door die struikken wroetten en een loepje dr bi gr rj

[NOTITIE]gelieven niet te dubbel posten[/NOTITIE]
                              Last edited by darkiess; 15 December 2009, 00:13.

Comment

update

ik heb besloten om mijn hokkie leeg te halen en de planten te spoelen

er moeten wel toppen ondersteunt worden met bamboe stokken
                                en het heeft ook zijn voordelen je kan alles goed controleren en
                                alle dore bladeren verwijderen
                                het heeft echter ook nadelen ik moet het blumat systeem weer helemaal opnieuw aansluiten en afstellen
                                het is heel veel werk pfff nu maar hopen dat het beter gaat

foto's volgen

Comment

Bezig...
                                X