Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sirbootalot eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Sirbootalot eerste kweek

    ja...zou kunnen msschien om moeite te besparen in de winter is het ideaal he......... in de zomer krijg je idd. misschien wat ruzzie met de warmte..........
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    Comment


      #32
      Re: Sirbootalot eerste kweek

      Yea baby!!! Dat zul je je niet gauw gaan beklagen.
      Hou er enkel rekening mee dat de ice cool iets kleiner uitvalt. Indien je dit voorziet hoeft dat helemaal geen probleem te zijn!!! Desnoods wat verhogen zodat ze op het zelfde niveau komt als de anderen.
      Goeie keuze gemaakt sirboot: stabiele soortjes en potentieel harde topjes met heel wat thc vorming!!! Ze kunnen tegen heel wat en hou je black jack goed in het oog. Deze heeft een signaalfunctie als de omstandigheden in je kastje niet optimaal zijn. BJ is de eerste die wat paars zal kleuren, het teken voor jou dat je eens goed alles moet nakijken van temp enzo.
      Leg ondertussen je zaden die je niet kiemt in de frigo op een graadje of 4. Dit bewaart langer en bevorderd in mijn ogen de kiemkracht.
      Nu je mn raad opvolgt zal ik je wel nauwlettend moeten volgen he!
      Veel suc6!!!

      Op foto zie je wat mogelijk is met de PsychoD na wat kleine investeringen in boosters enzo, googst in week 9.
      De 2e is een ice cool in LST die ik vorige week, ook week 9 heb omgelegd. Ik voeg de trichofoto toe zodat je zelf kunt uitmaken of 9 weken wel voldoende is. Sorry voor de kwaliteit maar dit was een van de eerste foto's met kwekermicroscoop en dus... De rest gaat een weekje lager staan, moeten nog wat afrijpen voor de smaak en meer amber tricho's. Staar je niet blind op het geel, dit komt door de combinatie trips, tmv en uiteraard het einde van haar leven.
      De laatste is een black jack die vandaag tegen de vlakte gaat, einde week 9. Kben er niet echt fier op maar op deze manier kun je zien dat ze een signaalfunctie vervult. Hier ook voor het geel idem.

      Grtz $iR
      Attached Files
      Last edited by SirSmokeAllot; 19 November 2009, 14:26.
      sigpic

      Comment


        #33
        Re: Sirbootalot eerste kweek

        Bedankt voor alle reacties en tips

        Zien er lekkere toppen uit $ir super dat je die foto's gepost hebt, zal jullie raad goed kunnen gebruiken.

        Nu wachten op het setje die moet binnenkomen en de zaadjes.

        Ondertussen al 3x (2x18 W) TL armaturen + lampen gaan halen. Mix van cool white en warm white om de eerste weken te groeien.

        De ruimte die ik gebruik is niet altijd verwarmd. Zal dus waarschijnlijk wat verwarming moeten bijkopen met thermostaat om de ruimte op constante temperatuur te houden. Hopelijk valt het verbruik wat mee...

        Comment


          #34
          Re: Sirbootalot eerste kweek

          Voor de groei zou ik enkel koud wit gebruiken sirboot. Ik gebruik zelf kleurencodes 840 in combi met 865. De 865 alleen geeft echter niet zo super resultaten. Warm dient voor bloei.
          Correct me if I'm wrong...
          De lampen zelf geven ook heel wat warmte af en ik zou het eerst eens ff checken moest ik van jou zijn vooralleer een verwarmingstoestelletje aan te schaffen. Ikzelf heb in mn voorgroeihok geen verwarming staan maar zou indien nodig opteren voor een verwarmingskabel MET DIMMER. Dit zal op koude winterdagen volgens mij de temperatuur net genoeg omhoog kunnen duwen en zal je op het einde van de rit veel minder kosten aan elektriciteit. Gebruik je een kacheltje, dan verlies je plek voor min 1 pot en krijgen de potten die in de buurt staan vaak te warm en te droog door de luchtuitstroom van je kacheltje.

          Grtz $iR
          sigpic

          Comment


            #35
            Re: Sirbootalot eerste kweek

            Volgens mij gaat dit goed komen Succes!!

            Comment


              #36
              Re: Sirbootalot eerste kweek

              THx , normaal gezien komt alles deze week binnen

              Comment


                #37
                Re: Sirbootalot eerste kweek

                Alles is binnen Gisteren de homebox silverline xl gemonteerd. Gelukkig altijd gaan kamperen vroeger dus zat snel in elkaar.

                Zeer kwalitatieve tent, duidelijke handleiding, goede dikke ritsen, zware stof kortom zeer tevreden

                Morgen de TL verlichting( 6 stuks ) in orde brengen voor de voorgroei en de nodige zaadjes ontkiemen

                Hopelijk kan ik binnen paar dagen eerste spruitjes tonen.

                Comment


                  #38
                  Re: Sirbootalot eerste kweek

                  mooi man

                  ik ga er op letten

                  heb je er alvast een stalker bij

                  Comment


                    #39
                    Re: Sirbootalot eerste kweek

                    Yo boot, al beslist op welke manier je gaat ontkiemen?
                    Suc6 & grtz
                    $iR
                    sigpic

                    Comment


                      #40
                      Re: Sirbootalot eerste kweek

                      Goh dacht voor het ontkiemen aan het traditionele schaaltje met keukenpapier

                      Zaadjes zitten nu in de koelkast terwijl ik de schakelkast in orde breng...

                      Wss laat ik die morgen of maandag ontkiemen

                      Comment


                        #41
                        Re: Sirbootalot eerste kweek

                        Ruimte volledig afgewerkt, zaadjes ontkiemt en worden vanavond in de aarde gestoken, binnenkort de fotos van alles...

                        Comment


                          #42
                          Re: Sirbootalot eerste kweek

                          yea baby, kan al nie meer wachten!!!
                          Grtz $iR
                          sigpic

                          Comment


                            #43
                            Re: Sirbootalot eerste kweek

                            De kweekruimte:

                            Kweektent Homebox Silver XL
                            600 watt set (voor bloei)
                            afzuiging + koolstoffilter
                            ventilator
                            dimmer met thermostaat
                            Davin schakelkast DV12
                            Blumatset 3mtr 12-delig (voor 12l potten)
                            Automatische poederblusser 1kg
                            6xTL

                            * alle bekabeling netjes aangesloten en kabels netjes vertind.



                            * luchtdichte aansluiting afzuiging



                            * koolstoffilter + alle kabels netjes beschermd uit de ruimte geleiden



                            * Opstelling TL lamen ( groei )




                            * Schakelbord (groei TL lampen)

                            Davin schakelkast DV12 + verdeelstekker met afleesbare vermogenafname + beveilinging + fancontroller + blusapparaat + Vsa 600w



                            * VSA netjes verhoogd

                            Last edited by sirbootalot; 5 December 2009, 12:45. Reden: fotos aangepast

                            Comment


                              #44
                              Re: Sirbootalot eerste kweek

                              Ontkiemen van de zaadjes





                              Dag 2:

                              Zaadjes allemaal mooi ontkiemd




                              (sorry voor de wazige fotos , fototoestel doet het niet zo goed in donkere ruimtes)

                              * zaadjes allemaal geplant met speciale aarde voor zaailingen en nadien met geperforeerde folie overspannen om LV hoog te houden.
                              Last edited by sirbootalot; 5 December 2009, 12:54. Reden: aanpassen grootte fotos

                              Comment


                                #45
                                Re: Sirbootalot eerste kweek

                                Dag 3:

                                Eerste 2 steken hun kopje boven, (mag ze nu al )





                                Ik heb zo het gevoel dat de andere niet lang zullen wegblijven
                                Last edited by sirbootalot; 5 December 2009, 12:56.

                                Comment

                                Bezig...
                                X