Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mooi hok, mooie haze'jes! Ik stalk je in ieder geval, jij hebt altijd goede informatieve posts. Daarom hoop ik ook dat je een oogje in het zeil kan houden bij mijn kweekje
Ik moet ook nog een koolstoffilter maken, waarschijnlijk word het zo'n goedkope met vijvermandjes en actieve kool. Maar jij hebt het goed pro aangepakt, verwacht ook niet anders van jou. Welke formules heb je gebruikt? ik weet wel het een en ander van ventilatie en dergelijke, maar in combinatie met filters... Dat hebben ze niet uitgelegd in college.
Ik heb het met veel genot gelezen $ir. Wat een mooi compleet begin ven je volgende ronde. Je hok is echt super. goed over nagedacht. Ben al benieuwd naar je experimentjes die je er in gaat doen. Veel succes verder. ik Volg het met veel genoegen en interesse.
Hoy peeps,
Merci voor de lovende woorden en de interesse!
De testen zijn voor iets later maar ik ben reeds blij te mogen melden dat de plantjes onder een enkele TL met reflector goed meegaan met de rest. Op deze plantjes staat een 840 TL en dit doet ze wel wat meer strekken dan de combi 840/865. Ik had dit echter voorzien en de plantjes zijn de super silver haze die later de hoeken zullen moeten vullen.
@ DH: met een 75% rhizooplossing bedoel ik:
de normale dosis is 4ml (100%) op 1 liter. Dus met 75% bedoel ik 3ml op 1l, 50% = 2ml op 1l en 25% = 1ml op 1l. Als bladvoeding geef ik nooit de volledige dosis, maar dat zou in principe geen kwaad mogen kunnen volgens mij. De reden voor mn iets terugschroeven van de rhizo is dat ik wekelijks ook nog eens sproei met Plagron Phyt-Amin. Deze 2 producten mogen gerust simultaan toegepast worden.
Later zal ik eventueel nog gaan spreken over bvb 60% van de normale bloei/groei-voeding. Ook hier geldt hetzelfde principe. Dit doe ik om verwarring over toe te voegen ml te vermijden. Stel dat jou voedingsproducent 5ml voorschrijft terwijl een andere 4ml, door met % te gaan werken wil ik anderen een blik geven van hoe het er hier aan toe gaat.
@ Skafe:volgens mij zit ik al op je draadje maar ik zoek het eens op en lees het wel eens door...een dezer Ik zit nog wat achterop met mn JD huiswerk en rond eerst alles mooi af voor het archief.
De reden voor het op deze manier uitwerken van een koolstoffilter is vooral omdat ik over de gehele lengte van mn TL's (120cm) warme lucht wil gaan afvoeren. Zoals je hebt kunnen lezen wordt dit nu bereikt met een alu verwarmingsbuis met gaatjes.
Het zit zo. Vroeger zoog ik de lucht af helemaal aan het uiteinde van mn lichtbuizen met als gevolg, planten in de tegenovergestelde hoek die te hoge temperaturen kregen en begonnen uit te schieten. Door de planten en lamp op te stellen in de luchtstroom (tussen de inlaat onderaan in de deur en de koolstoffilter helemaal diagonaal daartegenover opgesteld) hoop ik zo optimaal de warmte eruit te krijgen en alle plantjes verse lucht aan te bieden.
Voor de berekeningen heb ik heel wat mensen, maar vooral onze fief waarvoor mijn dank
jazeker skafe
Maar ik voeg pas een 2e vent toe als ik met verlichting ga experimenteren (250W bvb). Dan zal mijn liquiditeitspositie ook al veel beter zijn
Uiteraard wordt aan de ene kant meer afgezogen dan de andere maar dit heb ik wat proberen op te lossen door een koolstoflaag van 2,5 cm dik. Zo hoop ik dat de vent wat moeite moet doen om de lucht erdoor te kunnen trekken en een gelijkere verdeling van zuigkracht ontstaat.
Toch merci voor de opmerking, er wordt rekening mee gehouden.
De uitgroei van de kleine overdosis of het te vroeg aanzetten van de ventilator laat zich nu wat merken. Echter de plantjes gaan heel goed en reeds vanmorgen heb ik alle plantjes proberen te fimmen. De plantjes zijn amper 4 tot 6 cm hoog maar hebben reeds 3 tot 4 duidelijke internodes. Dit weit ik aan de combinatie TL buizen 840 en 865. De plantjes onder de solo standaard 33 maar met reflector groeien goed mee maar zien er minder gezond uit. Grotere bladeren en vooral meer strekking is makkelijk zichtbaar. Toch goeien ze lekker mee volgens mij door de reflector...
In de zijscheutjes zat al wat leven maar deze zullen nu uiteraard volle gas mee ontwikkelen.
We zullen zien wat het geeft maar aangezien de plantjes bekend staan als uitschieters kan dit eventueel nog niet echt kwaad.
De temperatuur blijft constant op en nog dagelijks wordt zoveel mogelijk gesproeid met 75% rhizooplossing. Dagelijks wordt ook nog steeds Plagron Enzymen toegevoegd aan het gietwater.
Tot mijn grote spijt echter moet ik melden dat 1 Super Silver Haze plantje het niet zo super doet. Deze staat niet toevallig onder de standaard 33 TL buis... Fataal is het nog niet maar ik hou haar extra in het oog en het lijkt eerder op een freakje. Zijscheutjes zijn zichtbaar en ontwikkelen licht, dus geef ik de hoop zeker nog niet op!
Gisteren sproeide ik voor de eerste keer met Plagron Pyth-Amin zoals voorgeschreven in het Plagron voedingsschema (wekelijks sproeien met 3ml/liter en in de bloeispurt 5ml/liter)
* Plagron Phyt-Amin:- Werkzame stoffen: aminozuren, sporenelementen, mineralen, natuurlijke groei- en bloeihormonen. - Gebruik binnenteelt: 5 ml verdunnen met 1 liter water.
Bespuit met deze oplossing de bladeren van uw planten iedere week 'druipnat'
Verder kan ik nog melden dat de zwenkventilator voor de luchtbeweging een versnellinkje hoger is gezet.
Ik voeg nog enkele fotootjes toe zodat er ook nog wat te zien valt op mn draadje
- de eerste 3 zijn Arjan's Strawberry Haze. Een gedrongen plantje maar ze heeft ook de potentie om een grote kanjer te worden volgens mij. Zoals je kunt zien op de foto's, veel bladmassa en een verdomd goeie groeier!!! Aurora merkte op dat het 3e plantje wat donkerder is en doelde op voedingsOD, maar dit komt door minder licht wanneer de foto werd genomen. Ook behandel ik zoals gezegd de plantjes dagelijks met rhizo als bladvoeding wat ze de donkergroene kleur geeft in combi met de 1e pyth amin behandeling. Toch bedankt voor de zorgen maar alles is onder controle.
- de volgende 4 zijn Super Lemon Haze... mn allerliefste Zoals je kunt zien lekker lange torpedovormige vingers met een legeraandoend kleurig groen. Me likin' it en hoop dat ze minstens even goed doen als hun zusjes die bijna klaar zijn. Je ziet al direct als je gaat vergelijken met de vorige foto's dat deze minder gedrongen is maar toch... De zijscheutjes zitten al lekker klaar.
- De laatste 3 zijn Super Silver Haze. Een ietwat vreemde plant met minder mooie blaadjes naar mijn mening. 1tje doet het dus minder zoals gezegd maar de rest komt er wel. Veel kan ik er nog niet over zeggen maar qua groeivorm lijkt ze heel sterk op de super lemon haze.
Ik ben niet echt thuis bij Micro maar toch even dit vraagje die bij me opkwam:
Toppen -> Je krijgt een 2-koppige plant
Fimmen-> Je krijgt een 4-koppige plant
Klopt dat?
jop, dat is zo jona.
De onderstamstam wordt dikker door toppen. Maar door fimmen wil ik bekomen dat de voeding door de dikke onderstam direct in de 4 hoofdtoppen komt. Dit is volgens mij bevorderlijk voor de bloei omdat de plant niet via 2 fijnere steeltjes voeding moet brengen naar de 4 hoofdtoppen.
Indien de fim niet slaagt zal ik moeten gaan toppen en ik voorzie dit 2 keer.
Lijkt wat moeilijk uitgelegd maar ik hoop dat je het wat verstaat...
Grtz $iR
Last edited by SirSmokeAllot; 19 November 2009, 04:50.
Lijkt me gewoon 2 keer toppen dan maar zoals je zegt als je fimt krijg je direct 4 gelijkverdeelde stammetjes terwijl je anders -met toppen- 2 stammetjes bekomt en daar nog eens gaat op toppen zodat je toch nog 4 hoofdstammen bekomt. Not that hard to understand I guess .
Hou ons alleszinds updated
Comment