Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@ warp:
de vriezer??? neen hoor, gewoon de koelkast op ongeveer 5 graden...
hoop dat je die niet in de vriezer hebt gestopt man, maar zelf dat zou in principe geen kwaad kunnen. Ik heb van fief dat voor lange bewaring van zaden (10 jaar) de vriezer soms ook gebruikt wordt maar dit scheelt uiteraard heel wat aan kiemkracht... ooit in de toekomst. Echter -17 om de zaden een kunstmatig tropenwintertje te geven lijkt ons wel een beetje te veel van het goede
Volgens mij geeft greenhouse zelf een 100% garantie op het gebied van kiemen (was bij mij toch zo). Dat zou ik eens nakijken moest ik van jou zijn.
Grtz $iR
Last edited by SirSmokeAllot; 1 February 2010, 08:53.
in een dekseltje, een aantal velletjes keukenrol, regenwater, keukenrol en water wordt ververst om de 2 dagen
en alles afgedekt met een folie, gaatjes in de folie voorzien, lekker warm op een extern hard schijfje (een tip van monty), in de donkere ruimte waar de kweektent staat
Jammer genoeg had ik vorige maand niet zo bijster veel tijd om me nog met tripsen bezig te houden, ik dacht trouwens er volledig vanaf te zijn.
zoals aangegeven is de groendienst van de gemeente bezig geweest met stelselmatig verwijderen van alle straatbeplanting en weet ik nu dus niet zeker of het nieuwe beestjes zijn of verstekelingen.
Allarmerend is het zeker nog niet want (dat denk ik tenminste) ik was er weer vroeg bij. Het betreft hem nog maar om 1 plantje volgens mij die op de eerste rij staat. rond de druppelaars waar de aarde wat vochtiger was kon ik toch weer 2 verschillende nympfenstadiums onderscheiden en volgens mij lagen er nog enkele poppen ook. De bovenste laag van de aarde werd afgeschraapt en gedumpt in een emmertje met 50% bleekwater en terug aangevuld met verse batmix. Dit zal uiteraard niet zoveel helpen maar elke trips minder is een stap vooruit. Straks haal ik alle planten uit de kast om ze opnieuw te behandelen en kijk de insectenvallen na om te zien of het om een serieuze inval gaat ofdat er weer enkele plaaggeesten me niet met rust kunnen laten.
Echter... the war against terrorism goes on!!! en de kalashnikovs met pantser doorborende uranium kogels en anti-persoonsmijnen zijn onderweg.
Grtz $iR
Last edited by SirSmokeAllot; 19 February 2010, 16:38.
Thnx voor de lovende woorden en ja… Van de wekelijkse updates is weer niet zo veel in huis gekomen. Fototoestel had vriendin in haar klasje vergeten tijdens de vakantie, wat watermanagement bestudeerd en ook nog heel wat afgereisd en gefeest
Thrips 2 - $iR 2 Mwehehe…
Zeker ben je uiteraard nooit maar ik denk dat ik ze weer vroeg heb opgemerkt. Ik heb de handelingen van vorige keer herhaald en ze opnieuw een zware slag toegedient. Echter ben ik ervan overtuigd dat ze nog steeds niet verdwenen zijn en neem volgende ronde al direct bij aanplanting de nodige stappen (bodyguards, mijnenveld uitbreiden en waarschijnlijk zwavelgifgasaanvallen). Mwehehe, fuck karma!!! Volwassen dieren heb ik wederom niet opgemerkt maar wel veel nympfen en poppen. Dat het geen springstaarten (kunnen geen kwaad voor je plantjes, wordt gezegd…) zijn ben ik nu ook al zeker want ik zag er overlaatst eentje onder de microscoop.
17/02/2010: 29e dag bloei
Met de plantjes gaat het weer supergoed. Na een tijdje van stilstand, en zorgen aan het hart opnieuw van mijn kant, schieten ze weer goed op en dikken nu al serieus aan. De blaadjes zijn van kop tot teen bedekt met tricho’s en de toppen zien ongelofelijk wit. De super lemon haze reageert zoals ik gewoon ben, echt top zon stabiele soort met megapotentieel!!! De strawberry verrast me wat, toont verschillende gezichten maar maakt mooie lange bloeiende internodes aan met bijna even lange witte haren. Ik hoop maar de super silver haze de waard zal zijn want… deze ga ik niet meer opnieuw zetten denk ik… Tegen beter weten in wou ik ze toch nog sparen en moet het nu bekopen. Deze heeft reeds veel van haar punten verloren want begint nu nog maar in actie te schieten. Ook de afmetingen zijn niet te controleren en heel verschillend van elkaar. I hate that!!!
Zoals je kon constateren in vorige update werd ik weeral eens geconfronteerd met tekorten. Eerst denk je magnesium en calcium, dan stikstof en later tijdens de bloei precies sporenelementen kalium en fosfor. Daar wordt je ook niet slimmer van want dat is zon beetje alles. Het werd dus weer eens tijd dat ik goed ging nadenken over waar ik mee bezig ben omdat dit vroeger nooit zo was…
Na heel wat nadenken en lezen van draadjes met mensen die volgens mij vaak hetzelfde probleem hebben, en het soms zelfs opgeven, begon bij mij het belletje te rinkelen… Om niet in herhaling te vallen (en mn vingers wat te sparen ) verwijs ik door naar mn watermanagement draadje. Ik gaf vroeger altijd heilig water recht uit het aquarium en schakelde over naar regenwater omdat ik weet dat het ‘gezonder’ is voor onze plantjes. Ik ga zeker niet zeggen dat dat niet zo is, maar we moeten alle factoren in het spel in rekening houden.
CONCLUSIES: - regenwater dient eigenlijk niet als basis voor ons gietwater, omdat - onze voeding pH regulerend is - verder bevat regenwater geen Ca of Mg wat op termijn (zeker voor microgrowers of voorgroei op tl… alles wat lang duurt dus) zal uitmonden in tekorten. - om volledig te zijn is de pH hier bij mij veel hoger dan 6…
UITLEG: (wordt er niet makkelijker op ) Door toevoeging van voeding (Canna, Plagron, hesi ook dacht ik, …) daalt de ph in regenwater omdat stoffen in deze voeding inwerkt op de waterstofcarbonaten. Regenwater, gedemineraliseerd, osmose, gedistilleerd, … water bevat helemaal geen waterstofcarbonaten! Hoe meer voeding je toevoegt, hoe meer je pH daalt!!! (zie verder...) Omdat ze ook veel minder zouten bevatten moet je veel meer voeding toevoegen dan voorgeschreven wat ook weer tekorten verklaart… Het water kan beter worden opgenomen maar daar zit niet genoeg in. Je krijgt mooie volumineuze bloemen maar daar zit alleen water in (zie toepassing op gedem water post 17 watermanagement, uitleg CIAze). Hobbyisten die niet meten geven hun planten voedingswater met pH’s tussen 3,5 en 5 ofzo schat ik. Diegene die wel meten voegen pH+ toe wat op mij op termijn nefast werk op meerdere manieren. Daarnaast gaan ze ook de mist in omdat ze enkele de karbonaathardheid (pH+ = kaliumcarbonaat) verhogen zonder aan de totale harheid (Ca en Mg) te denken en als je dus de ec niet meet zit je eigenlijk ook fout bezig. Niet zo makkelijk als 1, 2, 3, … en niet altijd veel beter dat regenwater gebruiken vind ik zo…
Om 2 vliegen in 1 klap te hebben en daarbij ook nog eens plantvriendelijk
NIEUWE TEST:dagelijkse toevoeging van Ca en Mg naast gewone groei en bloei voeding.
Heel wat rekenwerk en voorzichtigheid is geboden voor je hieraan begint. Echter ben ik van de overtuiging dat dagelijks net genoeg meegeven altijd beter is dan overdoseren in geval van tekort. Ik werkte een CaMg verhouding uit van 3:1 dmv toevoegen van vloeibare bitterzout (MgO) en vloeibare calcium (CaO). Ik nam alles in overweging en dit is gewoon het best, direct opneembaar, geen afvalproducten worden geproduceerd, geen invloed op pH (ec uiteraard wel want het zijn zouten, maar dan nog heel miniem), te gebruiken in erge gevallen als bladvoeding omdat het zo snel gaat en dan direct ter plaatse is. Kortom enkel voordelen… als je niet overdoseert!!! Voor verder uitleg, hoeveelheden enzovoort, zie mn draadje maar reeds hier merk ik op dat alles uit werd gerekend met MIJN kustregenwater als basis en het nog maar in de testfase is. Het draadje werd nu een tijdje geleden opgemaakt maar ik stelde in mn regenput schommelingen vast van 7,4 tot 8,3 (cijfers worden binnenkort aangepast tot gemiddelde waardes). Op termijn is het mogelijk dat de verhoudingen iets worden aangepast (tot zelf 2:1) naarmate de ervaring groter wordt.
GEVOLGEN: Zoals opgemerkt in de inleiding schieten de plantjes weer als raketten uit de grond . Major $iR to JD ground control, major $iR to JD ground control De toppen zijn na 4 weken soms al serieuze knuppels en het kan enkel maar beter worden. De vergeelde blaadjes had ik al opgegeven maar merk op dat sommigen toch ook weer wat opleven. Blaadjes in de top en net eronder zijn weer mooi donker groen, beter als ooit te voren, met witte vingertopjes door opnieuw een goeie ec.
Ik voeg nog wat FOTO'S toe zodat jullie zelf kunnen zien dat het snel vooruit gaat.
Ik begin met een overzichtje.
Daarna de strawberry. Deze verrast me nog steeds en is net een plantje die nooit genoeg heeft. Volgens mij stelt ze gewoon wat meer eisen dan de doorsnee plant vooral op gebied van pH en voldoende stikstof en heb ik me er wat in vergist. Echter, nu komt ze er volledig door en betoverd me dagelijks met haar, jammer genoeg minder overheersende, parfum en lange blonde haren. In mijn kast heb ik zusjes die zich tijdens de pubertijd op 3 verschillende manieren ontpopt hebben. - op de eerste foto zie je de lange statige strawberry met lange internodes die zich stilaan beginnen op te vullen met bloemen. Als je het mij vraagt is dit een echte haze/sativa pheno, zal ze langer moeten staan dan de rest, meer opbrengen maar fluffier topjes. - op de volgende 2 foto’s zie je de strawberry… nja, tlijkt mij meer een superbud zo. Overal bollen opeen die beginnen komen, maar niet zo langgerekt. Hier gaat het meer in de breedte. Potentieel zeer zware, compacte koppen die te zwaar zijn voor de stelen. Goeie hybride als je het mij vraagt want deze vind ik het best omdat ze zelf goed verdeeld tussen bud en omhoog groeien. Gelukkig is het merendeel zo - en op de laatste heb je volgens mij een indica pheno. Ze blijft heel kort (denk maar aan kweker zn plantje), dikke stelen, kleinere blaadjes, mooie gelijke kerstboomtopjes en nooit genoeg voeding. Omdat ze niet zo constant is…vind ik dat wel jammer. Niet dat ze niet voor herhaling vatbaar is, zeker niet, maar mn favo zal ze niet worden.
Enkele overgangsfoto’s om het verschil tussen SLH en ASH een beetje aan te tonen (uitgezonderd de laatste ASH indica pheno, deze heeft heel veel gelijkenissen met de SLH)
De super lemon haze echter doet het nog steeds uitstekend. Vorige ronde was ze op 10 weken gemiddeld klaar en na week 4… De toppen zijn nu al echt dik en ongelofelijk hard en de geur gaat nu wel een heel eind boven de strawberry's, skunk invloed zeker? hhheweldihhhh!!! En allemaal praktisch gelijk. De rand iets groter door gebrek aan licht maar echt super goed te controleren en zeker op tijd klaar. nja, ik laat de foto’s voor zich spreken… Nog steeds ben ik helemaal gek van psicodelicia maar iemand die iets meer tijd en geduld heeft wordt door deze zoveel beter beloond!!!
That’s it. Ik duik strax nog eens in de kast en maak alweer een nieuwe update voor week 5.
Hehe, ben hier al terug met een updatje over begin week 5.
24/02/2010: 36e dag bloei
Hmmm...het gaat lekker goed, beter dan ooit tevoor maar ik denk niet dat ze de psicodelicia's, die ideaal zijn voor sea of green als je het mij vraagt, voorbij kunnen steken. Maar het is uiteraard nog lang...
Na weer heel wat zoeken en zorgen vond ik geen thripsen meer. Om me nog wat beter te kunnen inleven ging ik op hun niveau staan. Beetje saai daar zo in de schaduw
Deze week zijn enkele toppen te zwaar geworden voor hun lange stammetje (denk door uitschieten onder hps), of misschien te groot voor de pot. Dat beloofd denk ik zo want week 6 moet er nog aankomen... Ik kon de meeste goed ondersteunen door een herschikking maar introduceer bij deze een nieuwe term die aan enige gruwel kan doen denken naast toppen of klieven, nl. stropping. De super lemon haze werd echt veel te zwaar en de ene top nam de andere mee als dominosteentjes. Na wat goed checken kon ik een draad spannen in ringen die ik gelukkig vroeger al eens had voorzien, maakte ik met een andere koord (wordt op termijn vervangen door vislijn voor het uitzicht) een strop en lassoode ik de top mwehehehe.
De plantjes reageren nog steeds super op het gepimpte water en zoals je kunt zien op de foto's zijn de blaadjes weer groen zoals het hoort. Eindelijk zit het weer mee en denk ik dat het niet meer fout kan lopen. Nu maar afwachten he...
Enjoy the pics (thripsvision, stropping, overzichtjes, super lemon haze en strawberry). Voor het eerst kan ik wat stoefen met een super silver top die in bloei staat. Ik denk wel dat als ze zal opvullen zoals het hoort, dat een heel vet plantje zou kunnen zijn...
Foto's laten soms wat de wensen over op vlak van kwaliteit maar neem ze vanaf nu altijd met licht aan. Plantjes krijgen de rust die ze verdienen dus licht uit is licht uit!
Comment